Biceps


miss paradis
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om i kender den men nu viljeg bare lige dele den med jer....

Den udøves i kabeltårnet, man køre 7 rep nede fra og op til vandret, derefter med det samme 7 rep fra vandret og helt op, og til sidat med det samme 7 rep hele vejen.... Den er Najs....

Yeeep prøv den næste gang i dit træningscenter..... ;) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den oprindelige måde at køre den på, er med stang. Den kaldes "barbell 21´s". Jeg har aldrig rigtigt kunne se formålet med øvelsen. Der er alt for lang TUT, hvilket betyder alt for lille load. Det er en pumpeøvelse, som giver illusionen af at være en effektiv øvelse (pga. pumpet og affaldsstofsakkumulationen), men jeg tvivler på at man stimulere specielt meget vækst, sammenlignet med traditionel tung biceps træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, man skal sgu ikke undervurdere det mentale aspekt. Hvis en øvelse er motiverende at have med i ens program, så er det altså værd at overveje, også selvom den måske ikke er specielt hypertrofiskabende.

Edited by Berg19
Link to comment
Share on other sites

Har kørt dem et par gange på min "Biceps dag", synes dog kun at øvelsen dræner min bicep for energi & styrke, så jeg ikke kan lave f.eks. Barbell curls eller anden biceps øvelse. :angry:

Er begyndt og lave dem som min sidste armøvelse, så den ikke ødelægger resten af min træning.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Den oprindelige måde at køre den på, er med stang. Den kaldes "barbell 21´s". Jeg har aldrig rigtigt kunne se formålet med øvelsen. Der er alt for lang TUT, hvilket betyder alt for lille load. Det er en pumpeøvelse, som giver illusionen af at være en effektiv øvelse (pga. pumpet og affaldsstofsakkumulationen), men jeg tvivler på at man stimulere specielt meget vækst, sammenlignet med traditionel tung biceps træning.

Thomas

Sig mig engang, hvad dælen er TUT? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Tak! :)

Men så burde den jo give en kort tid, istedet for lang, da man jo ikke holder musklen spændt lige så længe når man kører fra bund og til vandret, end ved traditionel curl hvor man kører hele vejen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak! :)

Men så burde den jo give en kort tid, istedet for lang, da man jo ikke holder musklen spændt lige så længe når man kører fra bund og til vandret, end ved traditionel curl hvor man kører hele vejen? :blink:

Tiden under spænding skal ses for HELE sættet, så 21 reps i alt giver en LANG TUT

Ofte kan det også være nødvendigt at se på den totale TUT for en øvelse, for f.eks. 3 reps giver ikke særlig lang TUT, men laver du 10 sæt med korte pauser bliver den totale TUT stadig rimelig stor.

TUUUT TUUUUT :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den oprindelige måde at køre den på, er med stang. Den kaldes "barbell 21´s". Jeg har aldrig rigtigt kunne se formålet med øvelsen. Der er alt for lang TUT, hvilket betyder alt for lille load. Det er en pumpeøvelse, som giver illusionen af at være en effektiv øvelse (pga. pumpet og affaldsstofsakkumulationen), men jeg tvivler på at man stimulere specielt meget vækst, sammenlignet med traditionel tung biceps træning.

Er det i virkeligheden hele problematikken i 15_rep cyklusen i HST - synes først det virkelig batter når man når til 10_reps cyklusen.....

undskyld, ved godt det er :4offtopic:

Link to comment
Share on other sites

Er det i virkeligheden hele problematikken i 15_rep cyklusen i HST - synes først det virkelig batter når man når til 10_reps cyklusen.....

Har altid forstået det sådan at 15'erne er en slags tilvænning efter en periode DS, og BH skriver jo også, at de kan udelades efter første runde. Jeg går ud fra, at han mener, at man generelt kan udelade dem, hvis man er trænet.

Q

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gentage mig selv fra frøken paradises log:

21ere er en hypertrofiøvelse for krudthoveder:

De skal have et massivt pump i musklerne så de får så meget blod derud og derved eksponerer musklefibrene for et maksimalt antal blodbårne "vækstfaktorer", samtidig med, at de kan træne så let som muligt. Ifølge Michael Gündil, der skriver for ironman, dræner tung træning muskelcellerne mere for ATP (cellernes energisubstrat) end let træning, og de skal bruge ATP for et transportere vækstfaktorerne ind i cellekernerne. Derfor er der ikke nogen grund til at håne folk, der bruger steroider, for at de træner for let, og med for mange sæt: De træner som det bedst kan betale sig for dem. Os andre dødelige skal nok træne anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gentage mig selv fra frøken paradises log:

21ere er en hypertrofiøvelse for krudthoveder:

De skal have et massivt pump i musklerne så de får så meget blod derud og derved eksponerer musklefibrene for et maksimalt antal blodbårne "vækstfaktorer", samtidig med, at de kan træne så let som muligt. Ifølge Michael Gündil, der skriver for ironman, dræner tung træning muskelcellerne mere for ATP (cellernes energisubstrat) end let træning, og de skal bruge ATP for et transportere vækstfaktorerne ind i cellekernerne. Derfor er der ikke nogen grund til at håne folk, der bruger steroider, for at de træner for let, og med for mange sæt: De træner som det bedst kan betale sig for dem. Os andre dødelige skal nok træne anderledes.

Jeg tror nu næppe at de fleste som tager steroider, er klar over den slags.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share