Therma Power


Edior
 Share

Recommended Posts

Af og til tager jeg en kapsel med Therma Power inden jeg skal ud og træne. På denne måde kan jeg løbe både længere og hurtigere, og det virker som om det hele glider lidt lettere. Det skal lige nævnes at jeg vejer ca. 15 kilo for meget, og at det derfor er meget vigtigt for mig at forbrænde en masse kalorier. :o

På det seneste er jeg kommer meget i tvivl om hvor farligt det egentlig er. Jeg har aldrig haft nogen slemme bivirkninger, og mine venner har også lovord tilovers for produktet.

Men er TP i bund og grund ikke det samme produkt som Letigen. Eller er der forskel på efedra (som er i TP) og efedrin (Letigen)? Jeg har læst om flere mennesker som er blevet hjerneskadede efter at have benyttet Letigen i en længere periode, og det ønsker jeg naturligvis ikke! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

De er ikke ens, men du kan sige at de er i familie. TP er slet ikke ligeså farligt, og da sletr ikke hvis du kun bruger det engang imellem. Nu hverken vil, eller kan jeg vejlede i personligt medicin brug, men jeg har aldrig hørt nogen få nogle bivirkninger ved at tage en enkelt TP kapsel engang imellem.........Sålænge du ikke æder 5 om dagen, og undlader at drikke vand........

Link to comment
Share on other sites

Chancerne er relativt lille for dit allerværste bivirkninger (men hvorfor tage chancen), men hvorfor benytte sig af piller når man kan opnå et pamanet vægttab uden brug af medikamenter. Forskellen på efedrin og efedra er, så vidst jeg ved, at efefra er udtræk fra en plante og efedrin er syntetisk. Problemet med planteudtræk er at man ikke aner hvor potente sådanne tilskud er. Det er derfor svært at dosere.

Stil hellere nogle spørgsmål om kost og motion og så er jeg sikker på du vil blive hjulpet på vej af nogle "eksperter" her på MOL!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lodret uenig, - de urtebaserede produkter er FARLIGERE end Letigen, - selvom begge dele er noget slemt lort!

Letigen er som bekendt trukket tilbage fra markedet pga. den yderst tvivlsomme bivirkningsprofil.

Grunden til at de urtebaserede produkter er farligere, skyldes det forhold, at indholdet af aktivstoffer, er hamrende upræcist!

Nogle producenter har endda "spiket" deres kaplser op, således at brugerens får indtrykket af et mere "potent" produkt, - og da kosttilskudsproducenter, - og især de amerikanske-, IKKE er underlagt nogen som helst form for kontrol, aner man I realiteten IKKE hvad og hvor meget man uforvarende kaster i løgnhalsen.

Medicin er for syge mennesker.

Narko er for narkomaner.

Og doping er for fjolser!

Betjen dig i stedet af smart træning og velplanlagt kost, - det virker hver gang, - og er uendeligt meget sundere!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Chancerne er relativt lille for dit allerværste bivirkninger (men hvorfor tage chancen), men hvorfor benytte sig af piller når man kan opnå et pamanet vægttab uden brug af medikamenter. Forskellen på efedrin og efedra er, så vidst jeg ved, at efefra er udtræk fra en plante og efedrin er syntetisk. Problemet med planteudtræk er at man ikke aner hvor potente sådanne tilskud er. Det er derfor svært at dosere.

Stil hellere nogle spørgsmål om kost og motion og så er jeg sikker på du vil blive hjulpet på vej af nogle "eksperter" her på MOL!

100% enig Hessel!!!

Link to comment
Share on other sites

Bivirkningerne ved kortvarigt brug er der stadig uenighed om, nogen undersøgelser kommer frem til risiko for skadelige bivirkninger ved brug af ephedra bare en enkelt gang, mens andre konkluderer at risikoen ved kortvarigt brug er ikke eksisterende. I en undersøgelse foretaget på 2 forsøgsgrupper (1) var der ikke statistisk significans for at konkludere ephedra medførte sundhedstroende forhold. Men det var igen kun ved brug på en periode på 14 dage. De fleste af de foretagede undersøgelser, fremhæves øget risiko for sundhedsskadelige bivirkninger ved brugen af produkter med ephedra (2,3)

Den sidste undersøgelse er spændende, da det foreslås at farligheden ved ephedra ikke i så stor grad som tidligere antaget er produktet, men at brugerne tror naturmedicin ikke har nogen sundshedsskadelige bivirkninger og derved overdoserer skidtet (4). Men det kan jo ikke udelukkes at skidtet virker, det skulle øge lipolytiske signal, hvilket vil medføre et øget vægttab af underhudsfedt... spørgsmålet er bare, om det ikke kan gøres ligeså effektivt ved at inkludere cardio i sin træning - og det er endda helt uden bivirkninger ;)

1) Kalman D, Incledon T, Gaunaurd I, Schwartz H, Krieger D.

An acute clinical trial evaluating the cardiovascular effects of an herbal ephedra-caffeine weight loss product in healthy overweight adults.

2) Haller CA, Benowitz NL.

Adverse cardiovascular and central nervous system events associated with dietary supplements containing ephedra alkaloids.

3) Samenuk D, Link MS, Homoud MK, Contreras R, Theohardes TC, Wang PJ, Estes NA 3rd.

Adverse cardiovascular events temporally associated with ma huang, an herbal source of ephedrine.

4) Gurley BJ, Gardner SF, White LM, Wang PL.

Ephedrine pharmacokinetics after the ingestion of nutritional supplements containing Ephedra sinica (ma huang).

Link to comment
Share on other sites

Og hvis effedrin bliver fjernet fra dopinglisten sammen med koffein, skifter i så mening?

Jeg er lodret uenig, - de urtebaserede produkter er FARLIGERE end Letigen, - selvom begge dele er noget slemt lort!

Og det er baseret på?

Mig bekendt er antallet af dødsfald, der kan tilskrives ephedra og effedrin, når det er brugt som foreskrevet, forsvindende lille. Generelt set anses det for at være et ret sikkert produkt. Tyskerne kan købe det i håndkøb, så hvor farligt er det lige det er?

Link to comment
Share on other sites

Kineserne har brugt MaHaung (ephedra) og Green Tea i 100vis af år - der er måske derfor de er så slanke derovre! :tongue: Så vidt jeg er orienteret så er ren efedrin (som i Letigen) et klorbundet stof og hvis det (mis)bruges i for lang tid er det med risiko for at ødelægge nervespidserne. Disse er igen medvirkende til at vores hjerte nu slår (uden at vi skal tænker over om det nu også gør det). Derimod de naturlige produkter som Mahaung, de bliver selv omdannet "inside" og virker derfor knap så voldsomt. Nogle nævner at måske indeholder visse produkter ikke det der står og hvis det er tilfældet, er det selvfølgelig uheldigt. Men i min øjne ville et brug af naturlige ingredienser som maHaung taget i forbindelse med træning en 3-4 gange ugentlig ok.

JS--> Jeg arbejder på en meget respekteret arbejdsplads og hvis det blevet taget en dopingtest på et par af disse gutter ville de teste positive pga deres kaffedrikkeri - men og kalder dem for fjolser - nej du...

Jeg er imod doping på organiseret plan men stadigvæk og kalde dem for skældsord - nej - for det styrer de da selv da det er deres egen krop. B)

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er antallet af dødsfald, der kan tilskrives ephedra og effedrin, når det er brugt som foreskrevet, forsvindende lille. Generelt set anses det for at være et ret sikkert produkt. Tyskerne kan købe det i håndkøb, så hvor farligt er det lige det er?

Ikke desto mindre er der øget bekymring omkring folks brug af ephedra og ephedrin produkter, men sammenligner du dødeligheden og graden af bivirkninger med så mange andre lovlige produkter derude, så kan det heller ikke få mit pis i kog. Tror stadig på forbrugerens frie valg, hvis nogen vælger at bruge alle deres penge på at starte en virksomhed, stopper vi dem heller ikke - det til trods for sandsynligheden taler for at det bliver en fiasko, og de ryger ud i økonomisk uføre størstedelen af deres resterende levetid - men de skal da have lov til at prøve.

Hvorvidt det er ufarligt grundet det bliver solgt i Tyskland... tjaaa, i Tyrkiet kan du købe anabolske i håndkøb ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt det er ufarligt grundet det bliver solgt i Tyskland... tjaaa, i Tyrkiet kan du købe anabolske i håndkøb  

Enig, men nu ligger tyskland og tyrkiet jo nok også et stykke vej fra hinanden, når vi tænker på sundheds politik (uden dog at kende den tyrkiske særlig godt)...........

Link to comment
Share on other sites

Unødvendigt kemibrug har INGEN plads i fornuftige mennerskers træning og kost, - det er et moralsk, fysisk, intellektuelt og helbredsmæssigt skråplan at bevæge sig ud på, - og vidner om manglende proportionssans, værdier og fornuft!

FDA i USA har i årevis forsøgt at få disse produkter forbudt, - CANADA har gjort det, - fordi der IKKE eksisterer nogen medicinsk indikation og fordi man på grundlag af indberetninger skønner, at der har været tusindvis af alvorlige bivirkninger og hundredevis af dødsfald.

Nu er USA et stort land, - og der tages rigtigt mange doser hver dag, - men hvorfor anlægge andre kriterie for kosttilskud til vægtfolket end man ville gøre ved f.eks. phalater i plastik, pesticider og tungmetaller i drikkevand eller senest aspirin til børn under 15?

Dels bør enhver tvivl komme forbrugeren til gode, og dels er INGEN risici acceptable, når brugen er aldeles unødvendig og der INGEN medicinsk indikation findes.

Vi kan desværre IKKE helt undgå giftstoffer i vores hverdag pga. forurening, sprøjtning af marker, etc, - men der findes ganske simpelt hen IKKE nogen som helst grund til at sunde og raske mennesker skulle fylde sig med potentiel møggiftig kemi ganske frivilligt.

At de så gør det alligevel er ligeså tragisk og lavkomisk, som når et tungnemt hormonsvin bruger timer over kølemontren for at sikre sig at dette eller hint fødeemne IKKE indeholder 1/2 picogram mættet fedt eller kunstig farve, - for derefter at besøge den nærmeste pusher, hvor han injicererer og/eller sluger et overflødighedshorn af hæslige kemikalier med stærkt helbredsskadende effekt.

Der savnes konsekvens, proportionssans, værdier, - og IKKE mindt sund fornuft og intellektuel integritet.

Link to comment
Share on other sites

Tp kan bruges til mange ting. Jeg kender et par stykker der bruger til et lille ekstra kick når de skal i byen, om det hjælper tør jeg ikke sige noget om. Men i bund og grund er det et slankemiddel, som kan købes mange steder, men er ulovlig i Danmark. Der er nogle dokomenterede bivirkninger f.eks. Hjertets rytme kommer ud af takt, højere puls, søvnløshed,rastløshed, afhængighed og det kan give dybe deprissioner osv. og I har ret der er kun få dødstal. Jeg ville ikke anbefale dette produkt! jeg synes simpelthen ikke det er alle disse bivirkninger værd, men kan godt forstå hvis folk "fristes" sådan er tiderne jo, alle vil jo gerne have den perfekte krop ;) og mht. slankekur, så hjælper de! man har ikke lyst til at spise mens man er på dem, men det er jo heller ikke sundt!! spis sund og varrigeret kost blandet med træning er nok den bedste form for slankekur

Link to comment
Share on other sites

JS wrote:

Jeg er lodret uenig, - de urtebaserede produkter er FARLIGERE end Letigen, - selvom begge dele er noget slemt lort!

Letigen er som bekendt trukket tilbage fra markedet pga. den yderst tvivlsomme bivirkningsprofil.

Grunden til at de urtebaserede produkter er farligere, skyldes det forhold, at indholdet af aktivstoffer, er hamrende upræcist!

Hvis man tar 20mg ephedrinclorid og 200mg koffein som der er i letigen og man så tar 250mg ma huang!(ephedra) og 900 mg cuarrana(koffein) som der er i naturlige slankepiller (nogle af dem er er mere ma huang op imod 400mg)

Så er Letigen helt klart det stærkeste produkt ingen tvivl om det, men det er rigtigt man kan ikke garentere for producenterne af TP ikke har spicede produkterne lidt op!!

Jeg har fået Letigen 3 måneder i træk og har ikke haft en eneste bivirkning, jeg har tage TP og Rene ephedriner nogle gange i 2 måneder i træk

Jeg har taget massere af Amfetamin/mdma mange gange....

Jeg kan sgu ikke se det er så farligt som i går og siger, jeg har ikke haft en eneste bivirkning ved det!...ALDRIG!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share