Fiskeolie


Hessel
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jeg var lige nede i en helsekostforretnijg og spørge efter Lekaform ( nu kan jeg så se man kan få den i Aldi), men der sagde ekspedienten at det ikke var så smart med koncentrerede fiskeolieprodukter pga. noget med en ødelagt cellemembran. Han sage at det fik olien til at harskne hurtigere, er det skidt eller ligemeget?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Spis fed fisk og drop de kapsler *S* (ellers ville jeg tage Eskimo for det er det reneste produkt og fordi deres olie er bedst beskyttet i mod harskning!!!)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
ah ja, men har du set hvor små værdierne er, der er tale om en forskel på 0.2% TDI, dvs. 2/1000 af hvad det regnes for værende tolerabet at indtage ver dag, det er ikke meget.

Men ærligt, så tror jeg mere på Eskimo af flere grunde...........bla. fordi de dokumenterer, at deres olie er fri for tungmetaler og olien er beskyttet imod harskning......altså det er vigtigt med kvaliteten.....jeg ville personlig aldrig købe et kosttilskud som forhandles i en dagligvarebutik!!!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

ah ja, men har du set hvor små værdierne er, der er tale om en forskel på 0.2% TDI, dvs. 2/1000 af hvad det regnes for værende tolerabet at indtage ver dag, det er ikke meget.

Men ærligt, så tror jeg mere på Eskimo af flere grunde...........bla. fordi de dokumenterer, at deres olie er fri for tungmetaler og olien er beskyttet imod harskning......altså det er vigtigt med kvaliteten.....jeg ville personlig aldrig købe et kosttilskud som forhandles i en dagligvarebutik!!!

Jeg har i godt 2 år indtaget et helt naturrent kosttilskud bestående af alle de multivitaminer og mineraler som min krop har brug for. Der ligger 1000 kliniske test bag det, og det er godkendt af den internationale olympiske kommite, så det lyder egentlig betryggende.

Det interessante er at vitaminer og mineraler er kombineret i det rette forhold til hinanden,

så jeg indtager intet andet. Blot skal jeg huske at tage det både morgen og aften efter måltider og rigelig væske, ellers reagerer min krop voldsomt. Så det står lige foran næsen af mig, når jeg spiser.

Når jeg skal yde en optimal atletisk eller anden krævende energi udfoldelse indtager jeg nogle timer forinden desuden "Overdrive" der øger min energiproduktionen mærkbart.

(nøjjj vor det virker!)

Umiddelbart efter præstationen tager jeg igen "Overdrive" som jeg genopbygger depoterne og dermed restituere hurtigt og rigtig godt, så jeg bevarer lysten til fortsat intensiv træning.

Antioksidanterne modvirker skader på molekyler og celler og har medført at reparationsprocesserne i min brusk, knogler og andre væv i leddene fremmes.

Jeg har i hele perioden ikke haft de sædvanlige død irreterende 2 årlige forkølelser,

og derud over er til min store glæde og overraskelse mit pinligt, maniske behov for slik totalt forsvundet.

Er der nogen der kender "LifePak" - selvom det ikke kan købes i Danmark endnu - og har haft samme positive, gavnlige oplevelser som supplement til den daglige sunde kost, specielt her om vinteren?

Lad mig høre om det kun er en sluttet ring i Danmark der kender til disse videnskabeligt veldokumenterede præparater som læger, apoteker og medicinalindustri med sammenfaldende interesser krampagtigt forsøger at holde væk fra det danske marked, hvorimod atleter i resten af Europa frit kan købe dem.

Link to comment
Share on other sites

Finn Horlyck ->

For det første forbryder du dig mod reglerne ved at reklamere for et kosttilskud du selv er forhandler af.

For det andet er du ikke den første Pharmenex-sælger der har forsøgt med gratis markedsføring i disse fora og jeg kan kun sige at for hver gang i forsøger, fremstår konceptet omkring Pharmenex som mere og mere utroværdigt.

Vi har f.eks. tidligere haft denne tråd

Link to comment
Share on other sites

Der ligger 1000 kliniske test bag det, og det er godkendt af den internationale olympiske kommite, så det lyder egentlig betryggende.

Lyder da interresant. Det er da mærkeligt at vi ikke har hørt om produktet så. Har du nogle referencer så vi kan læse de såkaldte 1000 kliniske test? Eller jeg skal måske bare lave en søgning på pubmed.com?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Men ærligt, så tror jeg mere på Eskimo af flere grunde...........bla. fordi de dokumenterer, at deres olie er fri for tungmetaler og olien er beskyttet imod harskning......altså det er vigtigt med kvaliteten.....jeg ville personlig aldrig købe et kosttilskud som forhandles i en dagligvarebutik!!!

LOL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Forleden i gomorgen dk var der noget om fiskeolie, hvor de fortalte at der skulle være min. 500 mg af DHA og EPA tilsammen og så var det et godt produkt. Levertran vandt derfor for både billigste og mest indhold af de gode omega3 fedtsyrer.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg så desværre morgen-tv uden lyd på, da jeg var på arbejde. Så jeg ved ikke, hvor grundigt, de har undersøgt sagen. Nogle gange undersøger de det utroligt overfladisk på TV.

Jeg har undersøgt Pikasol og Eskimo 3 for 3 værdier, der har med fiskeoliernes stabilitet at gøre. Og kostvejleder Anette Harbech Olesen gav mig kommentarer til disse.

På grundlag af dette - og på grundlag af en stabilitetsundersøgelse i en avis - har jeg valgt at bruge Eskimo 3 fremover. Jeg tjener ingen penge på at gøre opmærksom på dette.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg så desværre morgen-tv uden lyd på, da jeg var på arbejde. Så jeg ved ikke, hvor grundigt, de har undersøgt sagen. Nogle gange undersøger de det utroligt overfladisk på TV.

Jeg har undersøgt Pikasol og Eskimo 3 for 3 værdier, der har med fiskeoliernes stabilitet at gøre. Og kostvejleder Anette Harbech Olesen gav mig kommentarer til disse.

På grundlag af dette - og på grundlag af en stabilitetsundersøgelse i en avis - har jeg valgt at bruge Eskimo 3 fremover. Jeg tjener ingen penge på at gøre opmærksom på dette.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Hvorfor bruger du ikke pubmed og cochrane længere?

Link to comment
Share on other sites

Hej Cybra.

Dit spørgsmål har jeg skrevet meget om i flere andre tråde. Så jeg vil gøre det kort denne gang.

Medline/Pubmed og Cochrane er nogle gode databaser, som man kan bruge med stort udbytte. Ingen tvivl om det.

Men de er blot en måde at søge viden på.

Andre måder - og lige så gode - er at læse bøger som NNR, kommunikere med fagpersoner, skrive til institutter, råd m.m.

Jeg har begrænset af tid. Derfor har jeg ikke til til BÅDE Medline/Pubmed/Cochrane OG de andre måder, som jeg nævner.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Link to comment
Share on other sites

Hej Cybra.

Dit spørgsmål har jeg skrevet meget om i flere andre tråde. Så jeg vil gøre det kort denne gang.

Medline/Pubmed og Cochrane er nogle gode databaser, som man kan bruge med stort udbytte. Ingen tvivl om det.

Men de er blot en måde at søge viden på.

Andre måder - og lige så gode - er at læse bøger som NNR, kommunikere med fagpersoner, skrive til institutter, råd m.m.

Jeg har begrænset af tid. Derfor har jeg ikke til til BÅDE Medline/Pubmed/Cochrane OG de andre måder, som jeg nævner.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Bøgerne er jo baseret på netop litteratur du finder i databaserne fra de forskellige journaler og herved sekundær litteratur - og offer for forfatterens fortolkning af den primære litteratur.

Det samme sker når du kommunikerer med fagpersoner og lignende. De skal fortolke den primære litteratur og risikoen for at de ikke har forstået denne til fulde er relativt stor. Desuden er der jo en masse andre bias at tage højde for når man vælger at være afhængig af andres formidling af forskning.

Ikke at det er til debat, og du styrer selvfølgelig selv hvordan du søger information :smile: Forstår bare ikke helt dine argumenter derfor, thats all.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke de links til Tænk og Test virker længere. Men fandt man nogen sinde ud af, hvilken fiske olie der var bedst? Jeg køber selv en olie der hedder Heros Omega 3 6 9, men jeg kan intet finde om kvaliteten af denne. Ud over at den smager af fisk er jeg pt. godt tilfreds. Men det kunne da godt være man bare skulle skifte til Aldi's, den billige, hvis det stadig er den reneste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke de links til Tænk og Test virker længere. Men fandt man nogen sinde ud af, hvilken fiske olie der var bedst? Jeg køber selv en olie der hedder Heros Omega 3 6 9, men jeg kan intet finde om kvaliteten af denne. Ud over at den smager af fisk er jeg pt. godt tilfreds. Men det kunne da godt være man bare skulle skifte til Aldi's, den billige, hvis det stadig er den reneste?

Uanset hvad burde du måske overveje at skifte til en ren omega 3. De fleste får dækket deres n6 og n9 behov fra andre kilder og ingen grund til at de "optager pladsen" i fiskekapslerne.

Personligt plejer jeg at købe hvad der nu er på tilbud i netto.. pikasol, futura m.fl. har et fornuftigt epa og dha indhold pr kapsel (de er ofte på tilbud).

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Elvirus. :wink: . Jeg synes, at det er en god argumentation, du har m.h.t. Medline/Pubméd og Cochrane. Men jeg er som sagt ikke enig. Mine modargumenter kan læses i andre tråde.

Der er vist 3 ting, som man skal kigge på, når man ser på kvaliteten af fiskeolie. Det ene er forurening med f.eks tungmetaller. Det andet er harskning. Og det trejde er noget, der vist hedder polymering eller polymerisation. Ihvertfald noget i den retning. Det trejde har læge Carsten Vagn Hansen skrevet om. Jeg ved stort set intet om det sidste. Jeg har ikke set undersøgelser, som beskæftiger sig med dette.

Jeg er ikke sikker. Men jeg tror, at n-9 er en kendt mono/enkelt-umættet fedtsyre. Hvis det er rigtigt, synes jeg, at den er unødvendig i kosttilskud.

N-6 er i kosttilskud bl.a. GLA. (Ikke at forveksle med CLA). Om det er godt at indtage denne via tilskud kan diskuteres. Det er der ikke enighed om.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share