ryster efter træning


moig
 Share

Recommended Posts

Det er meget normalt at ryste, hvis man har trænet hårdt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du mener med ryste ?? Hvis jeg har kørt tungt og hårdt, så ryster jeg på hænderne lige efter træning. Jeg kan ikke give en detaljeret forklaring på hvad der sker, men forklaringen skal nok findes i det forøgede excitationsniveau i nervesystemet i forbindelse med hård træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg kan tydeligt huske de første par gange jeg trænede ben. Efter endt træning rystede jeg så voldsomt, og havde så svært ved at kontrolere mine ben, at jeg måtte klamre mig til gelænderet da jeg skulle ned til omklædningsrummet. Jeg må have lignet Benicio Del Toro på æter :lol:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Min lænd ryster ofte efter tungt dødløft - hvilket kun er til gene for den videre træning. Gør det lidt sværere at lave military-press f.x. da man ikke kan spænde optimalt i hele kroppen.

Det er vist bare resultat af hård træning.

Eller for lidt at spise, men der burde kune mærkes forskel på hvad det er.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidligere, så kan et for lavt blodsukker være grunden til at du ryster, også er det bare med at få noget indenbords.

Kender et par stykker, der har diabetes, og hvis de ryster, så er det tegn på alt for lavt blodsukker.

Men jeg mener også, at det det kan også skyldes et kæmpe spændningsniveau i muskler/never, vi kender jo alle, at når man har gået til den, så kan man slet ikke skrive.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker sgu også tydeligt første gang jeg trænede ben i smithstativ. Jeg gik meget til den, og efter fjerde sæt kolapsede jeg fuldstændig, og jeg kunne overhovedet ikke kontrollere mine ben. Dagen efter kunne jeg knap nok gå, og hvis jeg gik, så grinede folk, fordi det lignede jeg havde leget med noget i numsen på mig selv, dagen før... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ryster også som gal. Især hvis man har trænet ben og mave. !! Ved ikek hvofor.. Men det er skummelt. Det er kun når man rigtig har trænet virkelig hårdt. Men nok meget normalt. Havde samme oplevelse som clayman. Bare jeg sad i mavemaskine. Og mine ben hopped! Altså helt vildt. Overhovedet ikke styre dem. Tror det er fordi man har sat sit nervesystem under så meget pres. At det sker.

Link to comment
Share on other sites

udover det syntes jeg også man liver utroligt klodset i sine bevægelser efter træning... Jeg har det meget med at vælte ting(glas med mælk el. lign) de næste par timer efter.

Akkurat det samme, hvis man har lavet hårdt fysisk arbejde. Det bliver man også så stor og klodset i sine bevægelser af... :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share