Hvad ville være realistisk??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Halløj...

Da jeg for noget tid siden trænede sheiko, beg. 1, satte jeg mit BP max for højt, dog synes jeg ikke vægtene på noget tidspunkt var rigtigt tunge.... overhovedet... Da jeg så skulle teste max, satte jeg det 5 kg højere (85) men missed bigtime... Troels sagde så også min teknik var dårlig.... men prøvede så med 80, hvor jeg slet ikke var opsat, plus udlørt efter et max forsøg på 82,5 (missed begge to).... Jeg tror jeg var overeached, men nu er jeg så stratet på et klassisk 5x5, hvor jeg satte max til 77,5....

Jeg vil nu høre hvor meget tror i vil være realitisk at hente på det?? Hvis kosten er iorden.... Skal siges jeg ikke bulker.. går efter at tage lidt på hver uge (nogle 100 gram højest).... Og hvad vil i anbefale jeg tager bagefter?? Skal siges det ikke er ren styrke jeg træner for, men også meget masse-orienteret....

Link to comment
Share on other sites

Hvad du får ved næste max test bygger jo på flere parametere.

Om du er overreached, rammer dagen og om teknikken spiller er vigtige ting.

Hvor længe du har trænet, hvis du er ude over overstadiet med begynder gains så stiger din bænk self. ikke ret meget i forhold til det.

Og hvis du i løbet af cyclusen har opbygget et svagt, punkt, en kæde er som bekendt ikke stærkere end det svageste punkt. Det skal du jo også have trænet det op også.

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Hvis din teknik halter, hvilket den ofte gør hos relative begyndere, er der ikke nogen speciel grund til at gå op i programmer fastsat udfra maxtets osv. De giver et helt forkert billede af hvad du kan eller ikke kan, da det der begrænser løftet vil være koordination og teknik i lidt højere grad end styrke.

Istedet ville det være bedre bare at få en masse løft ind på rygraden og så tænke mindre på maxtests osv. Til at begynde med er det måske lidt sygt, men det giver noget bedre resultater i den anden ende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
har dog også fået min bænkteknik godt banket ind, ved hjælp af at prøve mig frem, og lave eksplosivt med ekstra kig på teknikken 1 gang om ugen :) S teknikken er ved at være der :)

<{POST_SNAPBACK}>

Lonely> jeg troede også min teknik var iorden...prøv at tag lidt video hvis du kan :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Simon!

Det var jo heller ikke sådan at dit bænkpres var helt hen i skoven. Du havde bare et problem med at sænkte stangen for højt oppe på brystet. Næsten helt oppe ved kragebenet, hvilket betyder at dine skuldre skal lave et alt for stort arbejde for at presse vægten. Desuden er det også hårdt for dine skulder i længden.

Det er dog godt at se, at du stadig følger det program jeg har lavet til dig. Jeg tror at 5x5 vil være godt for dig. Jeg træner som sagt deroppe Man, ons og fre om eftermiddagen. Ellers må du da kunne kende folk som Crawdaddy som du har mødt og bede ham om hjælp.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

jamen jeg er ikke sikre på hvem i er jo :tongue:

derfor tør jeg ikke bare råbe et forkert tilnavn til jer jo  :blush:

men jeg er der imorgen mellem... hmm... ja efter 14-14.30... og har en sort kappa t-shirt på  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er lige en tand for tidligt, er stadig på arb. men ellers ligger der rigligt af billeder af de fleste herinde fra i galleriet

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Troels>> Det har jeg også ændret på nu :) Nu ligger den rigtigt efter min egen overbevisning :).....

p1kz0r>> Okay.. Men tror jeg så moos eller en eller anden deroppe idag....

JesperT>> Jeg var oppe at træne klokken 14.30 til 16-16.15.... Ved ikke om du var der op det tidspunkt....

Link to comment
Share on other sites

JesperT>> Jeg var oppe at træne klokken 14.30 til 16-16.15.... Ved ikke om du var der op det tidspunkt....

jo, har du en tatovering på den ene skulder? Så lagde jeg nemlig godt mærke til dit bænkpres.

HVIS, det var dig:

- du har et rigtig godt opspænd, men med det samme du unracker, så falder du sammen som en pandekage, hvor du også falder ned på røven.

- din løftelinje starter også meget godt, men allerede på andet rep, har du fået den helt op i halshøjde, og der er det skuldrene, der må tage hele arbejdet. Du skal lige have en løftemakker til at hjælpe dig en gang, så er det hurtigt rettet til.

hvis det IKKE var dig, jah så... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share