Hedder det Pullups eller Chinups?


J_J
 Share

Hvad hedder den øvelse der er linket til nedenunder?  

255 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jamen, nu har vi efterhånden alle sammen kommet med et bud. Og med lidt søgning på Google, kan man nemt finde billeder og forklaringer, etc. på lige nøjagtig det man mener er rigtigt. Så derfor - kort og godt (og demokratisk):

Hvad hedder følgende øvelse: Link

Link to comment
Share on other sites

Havde egentlig forventet at de fleste ville svare chinup.

Har lidt på fornemmelsen at folk har kigget for meget på JesperT's referencer i den anden tråd. Hvor jeg forøvrigt lige har fundet tilsvarende der peger på det omvendte.

Link to comment
Share on other sites

Kropshævning, og så er den ikke længere!

<{POST_SNAPBACK}>

Og i øvrigt irriterer det det mig at beskrivelsen her på MOL viser udførelse med bredt greb.

Alle andre fora jeg har kendskab til anbefaler et greb i skulderbredde eller smallere...

:dry:

Link to comment
Share on other sites

Det hedder "pull ups" ifølge Pavel Tsatsouline...

Dog vil demonstrationen i linket aldrig blive godkendt af the evil russian...

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor ikke? Er han ikke højt nok oppe? Det hænger nok sammen med grebsbredden, for det bliver noget sværere at komme helt op, jo bredere man holder.

Link to comment
Share on other sites

Here we go again ...  :laugh:

Så er det godt, at vi alle sammen kan dansk:

Overhåndskropshævninger

og Underhåndskropshævninger.

Hvorfor være smart men uforstålig med engelsk, når man kan være forstålig med dansk?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Den mand er genial! :4thumbup: :bigsmile:

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

Det hedder "pull ups" ifølge Pavel Tsatsouline...

Dog vil demonstrationen i linket aldrig blive godkendt af the evil russian...

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

det er sjovt, at alle autoriteterne stoler vi på med alt træning undtaget, når det kommer til en simpel definition af chinups :raisebrow::wink:

Link to comment
Share on other sites

Det hedder "pull ups" ifølge Pavel Tsatsouline...

Dog vil demonstrationen i linket aldrig blive godkendt af the evil russian...

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor ikke? Er han ikke højt nok oppe? Det hænger nok sammen med grebsbredden, for det bliver noget sværere at komme helt op, jo bredere man holder.

<{POST_SNAPBACK}>

ja der mangler noget højde og så burde han bare holde smallere... det er ingen undskyldning!

only my opinion...

Iøvrigt kan en øvelses navn ikke bringe mit pis i kog, men det kan udførelsen derimod!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Here we go again ...  :laugh:

Så er det godt, at vi alle sammen kan dansk:

Overhåndskropshævninger

og Underhåndskropshævninger.

Hvorfor være smart men uforstålig med engelsk, når man kan være forstålig med dansk?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Så for at være helt precis, skal jeg skrive i min log at jeg laver "underhåndskropshævninger med smalt greb" ?

Link to comment
Share on other sites

Here we go again ...  :laugh:

Så er det godt, at vi alle sammen kan dansk:

Overhåndskropshævninger

og Underhåndskropshævninger.

Hvorfor være smart men uforstålig med engelsk, når man kan være forstålig med dansk?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Så for at være helt precis, skal jeg skrive i min log at jeg laver "underhåndskropshævninger med smalt greb" ?

<{POST_SNAPBACK}>

smalt greb er nok noget af det folk foretrækker når vi snakker underhåndsgreb, så mon det ikke er underforstået?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er pull-ups :4smartass:

Det er iøvrigt den betegnelse de bruger i det store USA, til deres "fitness challenge" under Arnold Schwarzenegger, som mange skoler deltager i. Der gælder det om hvem kan tage flest pull-ups eller chin-ups, så konkurrer man mod sin klasse :tongue: Tror jeg fik 7 i sin tid, og vandt :tongue:

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Har stemt pull-ups :4sport: ud fra den tankegang, at træk til bryst = pull-down, og den udføres sædvanligvis med bredt overhåndsgreb ligesom den viste øvelse.

I min log er jeg dog gået over til at kalde både overhånds- og underhåndskropshævninger for chins og så blot specificere, om det var med overhånds- eller underhåndsgreb.

Link to comment
Share on other sites

(Hr.Kirchebrandt @ 22. Jul 2005, 14:53)

Here we go again ... 

Så er det godt, at vi alle sammen kan dansk:

Overhåndskropshævninger

og Underhåndskropshævninger.

Hvorfor være smart men uforstålig med engelsk, når man kan være forstålig med dansk?

Hr. K

Så for at være helt precis, skal jeg skrive i min log at jeg laver "underhåndskropshævninger med smalt greb" ?

Det er mere eller mindre underforstået at underhåndskropshævninger er med smalt greb... Det er i hvert tilfælde mere undtagelsen end reglen at folk folk laver underhåndskropshævninger med bredt greb!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share