Joakims !


Juvic
 Share

Recommended Posts

Hedder Joakim, og er en 21årig maskiningeniør studerende på Ingeniørhøjskolen i Århus. Jeg træner til daglig i Ny Motion & Helse i Styrkeklubben Atlas. Jeg begyndte, sammen med KimP, at træne styrkeløft for ca. halvandet år nu. Siden da er det gået op og ned. Årets store mål er JM i 3-kamp 08 hvor vi begge, regner med stor fremgang i forhold til JM 3-Kamp 07.

Styrkeløft er min sport nu, tidligere landevejscykling i Cycling Aarhus, men nægter at få en fysik som de store styrkeløftere. Derfor cutter jeg gerne nogle kg ned 1-2 gange årligt. Hvilket tidligere har været en stor success, da styrken ikke er faldet tilsvarende meget.

Mine mål til JM 3-Kamp 08:

Squat: 200kg

Bænkpres: 140kg

Dødløft: 230kg

Vejer pt. 82-83kg så ved ikke lige hvilken klasse jeg stiller op i endnu.

Jeg har fået de 200kg i squat og 227,5kg i dødløft. Så regner helt sikkert med, at der til stævnet er til mere. Bænken kæmper jeg stadig lidt med, da jeg har været lidt uheldig med en mindre - men vedvarende - skulderskade/overanstrengelse. Dette har sat mig ned, og forhindret mig i at presse igennem på udstyrsdagene. Men det går da bedre og bedre.

Mine mål er en total på 600kg og en rimelig god fysisk form både styrke/masse- og cardio mæssigt.

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Velkommen til MOL's Log-land :4thumbup: :smilerock:

Ville da lige ønske dig held og lykke med at nå dine mål :pumpin:

Kunne være fedt hvis du gad at smide et par billeder af formen.

Mange tak !

Der ligger nogle i mit galleri :cool: Dog ikke noget at råbe hjem om!

Link to comment
Share on other sites

Synes da brystet og armene ser rigtige gode ud :4thumbup:

Ser dog ud til at maven ikke er helt med

Jep maven er langt bagefter - men det er ikke fordi jeg ikke træner den... Den får en tur 2 gange ugenligt..

Det er fordi jeg har en masse hud og hvalpefedt der sidder lige der.. Sammen med de berygtede lovehandels... !

Begynder at cutte om en måneds tid... Så håber jeg det kan hjælpe på det..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - Søndag d. 22 okt

Køre for tiden George Turner 10x10 - super hårdt program. Forventningene til idag, var ikke super høje. Da jeg har haft en mega urolig nat, hvor jeg vågnede hele tiden, og havde svært ved at falde i søvn igen... Så var smadret på en underlig måde.. Men tog nu til træningen alligevel og i dag stod på:

Squat: Dropset !

2x10 @ 110kg

2x10 @ 105 kg

2x10 @ 100kg

Squaten gik fint i dag - dejligt !

Leg extension: Dropset !

2x10 @ 50kg

2x10 @ 45kg

2x10 @ 40kg

Synes 2x10 @ 50kg var lidt hård. Men efter alt den squatten så er det vel ok.

Dødløft: Pyramide !

2x10 @ 90kg

2x10 @ 100kg <-- Var træt (pga. den dårlige søvn)

2x10 @ 110kg <-- Den var meget hård i dag ! :crazy:

Calf rises: Dropset !

Grundet andre opgaver i hjemmet, gjorde jeg noget som jeg normalt ikke gør.. Jeg droppede en øvelse.

Men så længe det ikke sker oftere er det accepteret!

Alt i alt, et blandet træningspas. Squatten gik fint, men energien var helt væk da jeg kom til dødløften. Havde ellers carbet ekstra op, i håb om at det kunne kompentsere for den dårlige søvn... !

Better luck nex time :superman:

Link to comment
Share on other sites

To cut or not to cut, thats the question..

Jeg går og er meget i tvivl om jeg lige skal bulke de sidste 2 kg op, så jeg runder 80kg. Eller om jeg skal begynde at cutte ned...

Hvad synes I - hvis I kigger på billederne?

Min tvivl grunder i, at maven er meget bagefter. Og denne bulken op, ligesom sætter sig på maven (trods at mit bulk ligger på +500-700Kcal/dagen)...

Hvad synes I ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Joakim champ

Velkommen til! :4thumbup:

Jeg skriver lige et længere indlæg senere i aften, når jeg får bedre tid (når Emil er puttet), hehe

Ses champ

:superman:

:4thumbup: Helt i orden daddy cool... Han kan jo ligeså godt lære det fra starten - man vokser ikke uden godt med søvn :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til din log, så skulle det være.

Selv om jeg ikke er her på MOL så meget mere, vil jeg lige hilse på. :smile:

Det hænder at jeg går eller cykler forbi centeret, og da jeg tidligere har

trænet der, så tænker jeg på om du eller Bear er derinde.

Fortsat god træning :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke er her på MOL så meget mere, vil jeg lige hilse på. :smile:

Det hænder at jeg går eller cykler forbi centeret, og da jeg tidligere har

trænet der, så tænker jeg på om du eller Bear er derinde.

Mange tak Henning...

Må jeg spørge om hvorfor du ikke træner der mere ?

Det er da super hvis vi var lidt MOL'ere samlet...!!

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Henning...

Må jeg spørge om hvorfor du ikke træner der mere ?

Det er da super hvis vi var lidt MOL'ere samlet...!!

Jeg træner mest i centeret på arbejde, da det er hyggeligt at træne sammen med andre.

Jeg træner også hjemme, når det passer bedre med tiden, da jeg har det jeg skal bruge af udstyr.

Jeg trænede hos jer, da vores center på arbejde var under ombygning i sommeren 2001,

så det er ved at være længe siden :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Hej Joakim :smile:

Først tak for roserne. :blush:

Dernæst så synes jeg bestemt ikke du skal stoppe med at "bulke", hvis man overhovedet kan kalde det du gør for at bulke. Det er simpelthen fedtforskrækkelse i værste potens. Det er sgu da ligemeget om man tillægger sig en smule fedt om vinteren, hvor ingen kan se en skid alligevel, især når du jo kender din krop og ikke mindst selvdisciplin godt nok til, at du sagtens kan smide det igen...

Jeg kan da også godt se, at jeg så smartere ud i sommers, hvor jeg var mere ripped, men hvis jeg vil have lidt mere masse (præcis) som dig så er der altså ingen vej uden om et moderat kcaloverskud...

Det er jo slet ikke noget med at du æder flødekager og drikker piskefløde dagen lang, men derimod en rationel beslutning om at køre et masse betonet, fysisk krævende program og samtidig ligge i kcal overskud....

Nååå du, spis du bare noget mere, gerne endnu mere end du gør nu... Stik i vægt, masse og styrke og gå så på diæt efter jul engang....

Ses champ... måske allerede klokken 8.00 i The Gym, hvis du er morgenfrisk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dugfrisk morgentræning - Tirsdag d. 24 okt

The Bear var så flink, at invitere mig ned i den lokale jernhule før fanden fik sko på.. Klokken lidt i 8, kastede vi rundt med dages første DB'ere... Det var en super træning vi fik brygget sammen, helt alene i centeret og massere af energi. Efter en god gang pre-workout op"carbning"....

Dagen i dag, stod på GT's 3. dag. Dvs. Skulder og arme. Hvor jeg så selv har lagt mave til.

DB skulderpres: Dropset !

2x10 @ 25kg

2x10 @ 22,5 kg

2x10 @ 20kg

2x10 @ 17,5kg

2x10 @ 15kg

De 2 første sæt med 25kg, var lidt hårde. Men op kom de... Bjørnen brølede nok for to, da han havde gang i hans incline DB BP med 40kg DB'ere.... :devil: Efter de 2 første sæt gik det selvfølgelig nemmere og nemmere..

Styrken ved droopset er efter min mening også dets svaghed. Det er super, at man starter med de tunge kg da man jo i starten har flest kræfter/energi... Men samtidig så er det oftest lidt inde i alle sættene at man er varm! Især med 10x10, så er det lidt meget at smide et opvarmningsæt ind... Jeg tager derfor det første(!) sæt, med det lavest antal kg jeg kommer til at køre.. Også køre jeg ellers bare fra toppen og ned... Hvis I kan følge mig ? :blink:

Reverse flyvers:

1x10 @ 10kg

2x10 @ 12,5kg

Denne øvelse har jeg valgt, for lige at ramme bagskulderen en smule.. Det er en nem og hurtig øvelse.. Køre den ikke med spicelt meget vægt på, da det her bare er en bi-øvelse.. Men den er nu god at have med synes jeg! :4thumbup:

DB curl + Dips: Supersæt m. drop !

DB curl supersættet m. Dips:

1x10 @ 20kg + 1x10 @ 20kg

1x10 @ 20kg + 1x10 @ 20kg

1x10 @ 17,5kg + 1x10 @ 15kg

1x10 @ 17,5kg + 1x10 @ 15kg

1x10 @ 17,5kg + 1x10 @ 15kg

1x10 @ 15,5kg + 1x10 @ 10kg

1x10 @ 15,5kg + 1x10 @ 10kg

1x10 @ 15,5kg + 1x10 @ 10kg

1x10 @ 12,5kg + 1x10 @ BW

1x10 @ 12,5kg + 1x10 @ BW

Ja vægtene er jo ikke så "store/høje/tunge", men med 10 reps og supersættet så er det sku noget der giver THA PUMP :superman:

De to første sæt gik rigtig fint, men blev nødt til at holde en mindre pause på et par min inden jeg gik viddre til de næste sæt... Armene bliver sku tæsket. Min venstre hånd/arm har måske en mindre tildens til at snyde, ved 9.10. rep. Men synes nu det bliver mindre og mindre. Er I forresten klar over hvor fucked-up man ser ud, når man står og DB curler samtidig med at man har bælte på, med snor og vægte bundet fast ? :4thumbup: Men hvorfor tage bæltet af, det skal jo være supersæt :D GRRR !

Næste gang vil jeg prøve og jeg kan DB Curle med 22,5kg til at starte med. Måske bare det første sæt, også se om jeg kan droppe lidt mindre i dips!

Mave - Supersæt !

Jeg suppersættede alm. crunch - dog hvor jeg ligger på bænkpres bænken, med fødderne oppe på stangen så jeg ikke kan "hive" med høftebøjerne - og cable crunch.

Hvor jeg lavede 5x10 i hver ! Vægten i cable crunch, øgede jeg fra 45 til 50 gennem sættene.

De to øvelser kombineret, giver en rigtig god "feeling" af musklerne... Også gør det lidt nas :devil::bigsmile:

I næste træningspas vil jeg supersætte Hanging reverse crunch, med reverse benchcrunch. Er dog i tvivl om hvor mange hanging reverse crunces jeg kan lave. Øvelse gør mester ?

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Yeahhhhh tak for en led træning idag :superman:

Det var cool med masser af power, grynten og brølen klokken lort om morgenen.

Jeg synes det lyder som en god ide, med at presse dig selv lidt mere, mht at starte med en højere startvægt og så lave dropset derfra. Det er altid motiverende at udfordre sig selv og at presse kadaveret med tungere vægte :smile:

Vh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning d . 25 okt - 5-6km løb

Gav hunden - 3årig brun labrador han - halsbånd på. Også gik turen ellers rundt ud i skoven og rundt om søen. En rute jeg mener ligger mellem 5 og 6km.

Havde selvfølgelig glemt mit pulsur, og kunne derfor ikke se tiden... Sidst jeg løb turen med Buster - hunden - sagde tiden 22min. Hvilket vel og mærket er inkl. diverse stop som sådan hund gør :wink: . Tja 22min er vel ingen supertid - da jeg var i form kunne jeg løbe 3400m i en coopers test. Vel og mærket uden løbetræning - da jeg jo cyklede... !

Så skete det også i dag.. Jeg fik nemlig astma under sport for første gang i 5 år... Selv da jeg cyklede 400km/ugen fik jeg ikke astma. Trode ellers jeg var ovre det, men nej. Efter ca. 1km fik jeg astma, i en sådan grad at det krævede en del koncentration bare at få den rigtige mængde luft ind.. 1km ude, ville det være hurtigere at vende om. Men FANDME NEJ :devil::devil::devil: ! "No pain no gain" - "Smerte er blot svaghed der forlader kroppen"... You know tha drill.. Jeg fortsatte - om end i et lidt langsommere tempo - rundt om den skide sø sku jeg - løb uden stop.... Trods store vejrtrækningsproblemer...

I morgen torsdag er det hviledag, også fredag morgen er det MEAN WORKOUT med bjørnen !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - Fredag d. 27 okt

Solen er knap stået op, og bjørnen og hans lærling kaster vægte rundt i jernhulen !

Bænkprest: Dropset !

2x10 @ 50kg <-- Warm up

1x10 @ 80kg <-- normalt plejer jeg at kunne køre 1x10 @ 80kg nemt, men er på det sidste dalet lidt i styrke.. :crazy:

1x10 @ 77,5kg

The Bear sagde, at min højre side tog lidt "over" når jeg kom op på +7 reps. Derfor hoppede jeg over på DB benchpress - dog uden helt at vide hvad min 10RM er her. Men det blev til:

2x10 @ 30kg

2x10 @ 27,5kg

2x10 @ 25kg

DB benchpress gik udemærket. Men skulle lige vænne mig til dem.. ! Skal nok komme ! :devil:

Incline Cable Flyers:

2x10 @ 15kg <-- Ved ikke hvad der sker, men den kørte sku ikke super..

1x10 2 20kg <- Tja !

DB Row: Dropset !

2x10 @ 42kg

2x10 @ 40kg

2x10 @ 37kg

2x10 @ 32kg <-- vi har ingen 35kg'ere :blink:

2x10 @ 30kg

Mave:

5x5 @ Hanging Reverse Crunch supersættet med 5x10-15 Reverse Bench Crunch

Alt i alt en blandet fornøjelse... Jeg vågnede med en tung fornemmelse i hovedet - som jeg valgte at ingnorere! Den gik da også væk efter noget tid, men det var ligesom om energien var gået lidt af ballonen allererede efter de førse sæt i bænken. :blink::crazy::mad:

Vi trænede kl 0830 timer idag, og jeg stod op kl 0630 timer, for at ahve tid til at carbe op. Morgenmaden stod på 120g havregryn, 25g 80% valle protein, 250ml skummeltmælk og 1 stk banan. 30 min før træning kastede jeg, 1 stk. fiberbolle med honning, 2x glas appelsin juice og lidt Cheasy youghurt 0.1% med lidt müslie, i ansigtet...

Trods dette var energien ikke rigtig i top... :w00t::w00t: Hvad f***** sker der?

Bjørnen siger jeg skal prøve et produkt kaldet " San Valut" - regner med lige at spørge Angle herinde fra om det. Hun har vist erfaring med det..

I morgen kl 1200 timer, står den igen på march til jernhulen. Ben og ryg !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Ser satme godt ud med den her log, spændende og detaljeret :smile:

Fortsat med den gode diciplin du har og så venter der konkurrencer :w00t:

:smile:

Thanks old buddy... Håber da også det kan give nogle fede resultater i 07. Er især spændt på når der skal cuttes!!! Det lave Kcal indtag kombineret med nyt studie n'all ! :blink::crazy::devil:

Konkurrencer - Arhh dem må vi nok vente 5års tid med..! :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - Lørdag d. 28 okt

På den igen, The Bear og jeg ankom til et propfyldt "center"... Lidt nedren, men heldigvis gik nogle af dem efter kort tid.. !!!

Dagen idag stod på ben og ryg...

Squat: Dropset !

1x10 @ 80kg <-- Lige til at få gang i tikkevækret !

4x10 @ 110kg

2x10 @100kg

Synes at de 110kg gik fint, så vil se om jeg ikke kan smide 5-10kg mere på næste gang... Ville hellere sørge for at komme ordentlig i vandret med de 110kg end at køre 120kg mindre godt! Det skal lige siges at mit maks - sidst jeg tjekkede - var 115kg. Så det er okay... Det er også en svær balance gang, når der skal køres 6 sæt.. Hvis jeg brændte mig helt af i f.eks. 3 sæt af 10reps ville jeg nok også kunne smide mere på...!!! Satser på at kunne få mere på næste gang, det må være konklussionen !

Leg extension: Dropset !

4x10 @ 50kg

2x10 @ 45kg

:bigsmile: Ja så meget dropsæt var der heller ikke i det... Men der var mere røg i piberne idag, i forhold til sidste gang jeg kørte denne dag. Super :superman:

Dødløft: Pyramide!

1x10 @ 90kg <-- Warm up

1x6 @ 100kg <-- Like stealing candy for a child ! :cool:

3x6 @ 110kg <-- More candy to me !

1x6 @ 115kg <-- Failede på 4. Rep - Super nedren :crazy: Havde ellers satset på at nå 120kg. Jeg valgte derfor at gå 5kg ned, og tage sidste sæt med 110kg.. Selvom jeg faktisk ikke "må" droppe i denne øvelse.. :wink:

1x6 @ 110kg.

Lidt skuffet over mit fail med de 115kg.. Burde jeg fandme kunne tage... Men det er også bare fordi at "de" spiller sådan noget f*****g l***e techno i hulen... Havde der nu været f.eks. Rammstein - Feuer Frei! på så var sagen en anden... ANGER I NEED SOME ANGER :devil: ARHH.... :bigsmile:

Dumbbell Single Leg Calf Raise: Dropset !

2x10 @ 40kg

2x10 @ 37kg

2x10 @ 32kg (Vi har ikke en 35'er.. )

Hvert sæt blev suppersættet med:

Dumbbell Shrugs - Dropset !

2x10 @ 40kg

2x10 @ 37kg

2x10 @ 32kg

Lige for at underholde bjørnen lidt, sluttede jeg af med lidt Hanging Reverse Crunch i Chin "stativet"... Det er virkelig en super øvelse!!

Alt i alt, fin træning....!!! Men det bliver bedre her når jeg køber No Xplode (Ved godt man ikke må lave rekvalme, men det er lidt svært. For noget skal jeg jo kalde det!) Bjørnen og jeg er som små drenge juleaften.. Vi kan ikke vente med at få fingerne (eller rettere tænderne) i det !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share