Rygsæk til løb


Keki
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg er så småt ved at træne op igen efter en lang skadesperiode, men da jeg samtidig arbejder langt (10-15 km) væk har jeg en idé om indimellem at kombinere transport og træning.

Prøvede i dag at løbe hjem fra arbejde med en taske der faktisk burde være udemærket til formålet (Gore bike rygsæk). Denne taske har store spænder til at sætte den ordenligt fast, problemet var bare at jeg selv når alt var strammet ind oplevede at tasken hoppede og dansede.

Krav/forhåbninger :tongue: :

- Størrelse: skal kunne indeholde sommertøj + tennissko + plads til mobiltelefon, ipod, nøgler, pung osv (dvs. et par mindre rum også).

- Gerne dunkholder på siden

- Design: skal kunne sidde ordenligt fast på mig - pige (167cm/53kg)

- Må gerne være være nogenlunde vind- og vandafvisende.

- Vægt: så let som muligt naturligvis.

- Pris: rimelig (<700 kr hvis det er muligt) - men jeg er villig til at smide lidt ekstra for den HELT rigtige taske.

- Forhandlersted: gerne Aalborg - ellers er der jo det kære internet. Har googlet, men ved ikke om mine googleskills svigter eller om emnet bare ikke er så almindeligt :smile:

- Ekstra: reflekser på tasken ville ikke være en dårlig ting til når de mørke tider nærmer sig.

Håber at nogle har erfaringer som de kunne dele eller forslag til forhandlere, mærker, modeller eller lignende. Hvis der er kvindemodeller kunne de måske tænkes at det var sådan én jeg skulle få fat i - i dette tilfælde kunne jeg godt tænke mig at vide hvor den kunne fås :smile:

Har selv set på disse, nogle erfaringer med dem eller lignende? Vil den mindste være stor (antal liter) nok ud fra jeres vurderinger?

Salomon Raid Revo 15L

Salomon Raid Revo 20L

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Der står 799 på siden... koster desværre en del i fragt. Man skal købe for over 2100 før det er gratis. Har lige skrevet og spurgt efter dansk forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Der står 799 på siden... koster desværre en del i fragt. Man skal købe for over 2100 før det er gratis. Har lige skrevet og spurgt efter dansk forhandler.

Lyder godt. Skriv endelig når du hører fra dem :smile:

www.toursport.dk - har butikker i Aalborg og Århus.

http://www.toursport.dk/shop/visvare.aspx?...erkategori.aspx <<< måske den var brugbar?

Den ser rigtig god ud - er bare i tvivl om den er løbeegnet når den nu ikke har bryst-/maverem.

Ved nogen hvorvidt der findes damemodeller? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Jeg har løbet med en del forskellige tasker i de år jeg har løbet adventure race (Salomon, Haglöfs, Osprey, Jack Wolfskin mm.)

Det lyder som om at Salomon Raid Evo 20 passer til dine krav. Det er blandt de bedste tasker, som jeg har løbet med. Den kan spændes helt ind med et snuptag og er forholdsvis kort i ryggen. Så den burde fint passe til dig. Desuden er den ikke voldsomt dyr (ca. 500 kr og på tilbud til 300 kr en gang i mellem)

Det er dog ikke den mest holdbare taske. Men det er jo svært at få en let taske der også er holdbar.

Håber du kunne bruge det!

Ajes

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt en Peak taske, indtil videre har jeg ikke haft lejlighed til at bruge den så meget, men som alt andet Peak virker den gennemført. Om den er god at løbe med ved jeg ikke, men der er både hofte- og brystspænder, ramme i ryggen, dunkholder i siden og god plads i den, jeg synes den er et kig værd. Den burde være til at finde i en sportsforretning.

Link to comment
Share on other sites

Ramme i en rygsæk på 20l? Der er vist noget jeg er gået glip af.

www.friluftsland.dk er en mulighed. Har lige startet udsalg.

Kan ikke huske om der er en spejdersport i Aalborg.

De fleste af de kendte mærker har nogenlunde ens kvalitet, så det er nok pasformen og hvordan den sidder når du løber, der skal afgøre det.

Umiddelbart vil jeg mene at der skal remme til, hvis den ikke skal flavre. Men jeg har ikke den store erfaring med at løbe med rygsæk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Slettet bruger

Hej :cool:

Fik du nogensinde købt den taske? og hvad er dine erfaringer med den? :bigsmile:

Jeg overvejer at købe en taske til løb, men har absolut ingen ide om hvad der er skidt og godt på markedet.

Så alt tænkelig hjælp vil være godt :smile:

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
jeg bruger selv, den Salomon 20L rygsæk (med væskesystem) som du overvejer at købe. Synes den er ok til løb, men helt klart bedre til cykling.

Okay tak for svaret :bigsmile: Jeg læser dit svar lidt, som om at du mener, at man kan få en bedre løbetaske

Link to comment
Share on other sites

Hvis TourSport, Spejdersport og Friluftsland ikke har nogen gode rygsække/tasker, så skal de bare ringe til mig og bestille nogle! :laugh:

Den mest velfungerende rygsæk i 20 l klassen, jeg kender, er nok Campus Ace. Om den er god at løbe med, kan jeg ikke sige, da jeg ikke selv løber. Men den har i hvert fald brystrem, og bærestropperne er ret solide. Det er en rygsæk, som der sjældent bliver mange probs med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share