modelkrop igen tak


koalapige
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en pige på 20

som er 183 høj og vejer nu 65kilo.. jeg har altid været flot slank med slanke lemmer.. og med stort potientiale til at blive model..

men flere læger mente at jeg var undervægtig, da jeg før vejde 56-58kilo og har derfor langsomt over 10måneder kæmpet min vægt op til de 65 kilo..

men har i denne periode ikke benyttet mig af rigtig motion.. og derfor synes jeg ikke min krop har den samme harmoni som den havde før, misforstå mig ikke. jeg vil ikke tabe det hele igen, vil bare ha trænet hele kroppen, så den er slank på en modelagtig måde stadig..

nogen der vil give mig forslag til hvilken slags træning jeg skal benytte´mig af og hvor meget? ved ikke så meget om træning og motion generelt, dyrker kun yoga..

jeg har desuden en diet der er uden sukker, gluten og lactose.. da det har været den sundeste måde for mig at tage på og give min krop et boost.

kh KoalaPigen ;-)

Link to comment
Share on other sites

Her er opskriften paa at blive en flot pige - betegnelsen er flottoestraeningTM

(Boer pinnes!)

OBS: Jeg sidder med et engelsk tastatur saa hold oejnene stive.

Doedloeft:

Opvarmning: 2 x 15: Vaegten skal vaere saa let at du kan tage 10 mere paa foerste saet og 5 mere paa andet uden problemer.

Arbejdssaet: 4 x 12 Doedloeft Vaegten skal vaere saa tung at du kun kan lave 2-3 reps mere naar du naar til 12 gentagelser.

Skulderpress:

Opvarmning: 2 x 15 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Arbejdssaet: 4 x 10 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Crunches:

5 x 15: Cable crunches, flotaing crunches, (machine crunches, hanging crunches) Brug google og proev dig frem. Du skal kunne maerke det i mavemullerne.

Oeg vaegten saa tit som muligt. Hvis du slacker saa bliver du ikke flot! Jeg ser pige efter pige og kvinde efter kvinde (og mand efter mand for den sags skyld). Spilde tiden i centret paa at loefe vaegte, der er for lette. De skal foeles tunge. Du maa ikke kunne lave mere end 2-3 gentagelser mere end efter din sidste rep.

Herefter 30 minutters cardio/konditraening/motion hvad end du vil kalde det. Gerne intervaltraening. Gerne dans eller step eller spinning. Du skal blive forpustet.

Lav styrkedelen hver anden dag. Cardio kan du lave hver dag hvis du vil. Hold dog 1 eller 2 hviledage om ugen.

Start stille og roligt (de foerste fire-fem uger) med kun 2-3 saet i styrkedelen og 10 minutters cardio og oeg saa med henholdsvis 1 saet og 3 minutter hver anden gang.

Faa en instruktoer i centret til at hjaelpe dig med oevelserne. Tjek ogsaa oevelserne paa Google, saa du ved, at instruktoeren er kompetent.

DETTE ER OPSKRIFTEN PAA FLOTTOESTRAENINGTM SOM ALLE PIGER, DER GERNE VIL VAERE FLOTTE BOER FOELGE!

evt suppleret med en SMB-diaet!

Mvh.

Ulrik Scheibye

FlotmandstraeningsmandTM

Link to comment
Share on other sites

Her er opskriften paa at blive en flot pige - betegnelsen er flottoestraeningTM

(Boer pinnes!)

OBS: Jeg sidder med et engelsk tastatur saa hold oejnene stive.

Doedloeft:

Opvarmning: 2 x 15: Vaegten skal vaere saa let at du kan tage 10 mere paa foerste saet og 5 mere paa andet uden problemer.

Arbejdssaet: 4 x 12 Doedloeft Vaegten skal vaere saa tung at du kun kan lave 2-3 reps mere naar du naar til 12 gentagelser.

Skulderpress:

Opvarmning: 2 x 15 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Arbejdssaet: 4 x 10 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Crunches:

5 x 15: Cable crunches, flotaing crunches, (machine crunches, hanging crunches) Brug google og proev dig frem. Du skal kunne maerke det i mavemullerne.

Oeg vaegten saa tit som muligt. Hvis du slacker saa bliver du ikke flot! Jeg ser pige efter pige og kvinde efter kvinde (og mand efter mand for den sags skyld). Spilde tiden i centret paa at loefe vaegte, der er for lette. De skal foeles tunge. Du maa ikke kunne lave mere end 2-3 gentagelser mere end efter din sidste rep.

Herefter 30 minutters cardio/konditraening/motion hvad end du vil kalde det. Gerne intervaltraening. Gerne dans eller step eller spinning. Du skal blive forpustet.

Lav styrkedelen hver anden dag. Cardio kan du lave hver dag hvis du vil. Hold dog 1 eller 2 hviledage om ugen.

Start stille og roligt (de foerste fire-fem uger) med kun 2-3 saet i styrkedelen og 10 minutters cardio og oeg saa med henholdsvis 1 saet og 3 minutter hver anden gang.

Faa en instruktoer i centret til at hjaelpe dig med oevelserne. Tjek ogsaa oevelserne paa Google, saa du ved, at instruktoeren er kompetent.

DETTE ER OPSKRIFTEN PAA FLOTTOESTRAENINGTM SOM ALLE PIGER, DER GERNE VIL VAERE FLOTTE BOER FOELGE!

evt suppleret med en SMB-diaet!

Mvh.

Ulrik Scheibye

FlotmandstraeningsmandTM

Hvad ligger bag dit valg af antal sæt? Og jeg synes du skal sætte squat og mågen på din liste :wink:

Til trådstarter: Ja, der er nok ingen tvivl om, at det er styrketræningen, du skal have fat i. Og nej - det er ikke nok, at gå på mave/balle/lår eller BodyPump!

Off topic: Hvorfor vidste jeg på forhånd, hvem der havde svaret i denne tråd allerede inden, jeg åbnede den?!

Link to comment
Share on other sites

Hvad ligger bag dit valg af antal sæt? Og jeg synes du skal sætte squat og mågen på din liste :wink:

Al min erfaring, alle de artikler jeg har laest, alle de ord jeg har vekslet med landets bedste traeningshjerner, guddommelig inspiration, vilde gaet og overdreven tro paa egen traeningsindsigt. Kogt ned til en substans som er realistisk.

Jeg synes traastarter skal koncentrere sig om oevelser der ikke er spild af tid (maagen) eller giver hende store ulakre BB ben (squat). Man kunne ogsaa smide curls og baglaar og alt muligt andet ind. Det er bare ikke det, der skal til for de fleste piger. Det er faa, enkle og effektive oevelser og en ordentlig spand cardio.

Link to comment
Share on other sites

hej drenge.. tak for jeres svar.. hmm, har ikke forbundet styrketræning tidligere -med at få en slank krop med lange slanke muskler..

er det virkelig den slags træning der giver den slags slanke muskler modeller tit har? jeg vil ikke have store lår, som Quantanamo skriver at squats giver...

der er en del fagsprog jeg ikke forstår i tråden.. fx. reps? og sæt? ;-)

jeg har oplevet at løb giver den slags lår jeg ikke er så meget til.. men samtidig vil jeg gerne have lidt mere røv uden lår nødvendigvis følger med..

sorry hvis jeg er rodet i den her tråd..

er bare ny, og uerfaren på området her!

men vil meget gerne have jeres hjælp, hvis i forstår hvad det er for en slags krop jeg vil træne mig til igen?

kh koalapige

Link to comment
Share on other sites

der er en del fagsprog jeg ikke forstår i tråden.. fx. reps? og sæt? ;-)

Hvis vi nu tager udgangspunkt i mave bøjninger. tænkt eksembel: 3 sæt af 20 reps, dvs 3 omgange med 20 gentagelser i hver.

Sæt: Omgange.

Reps: Gentagelser.

Typisk vil man holde en lille pause imellem hver sæt/omgang.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg høre ordet "model", tænker jeg straks på en ultra spinkel pige, uden hverken fedt eller muskler på kroppen, hvilket jeg aldrig har forstået piger skal have som ideal billede. Men der er så meget, jeg ikke forstår jo.

Hvis det er sådan en krop du er uden efter, er nul træning og nul mad sådan set vejen frem, hvilket jeg BESTEMT ikke vil råde dig til.

Hvis du er ude efter hvad drenge (kan selvfølgelig ikke tale for alles vedkommende) gerne kigger efter, er jeg helt enig i at hård styrketræning 3x om ugen plus kredsløbstræning er vejen frem. DET vil jeg til gengæld mene er en rigtig god ide :smile:

Du får ikke en kæmpe muskelmasse af at styrketræne, med mindre du spiser derefter og træner meget seriøst (mere end 3x om ugen) i mange år. Du får en god sund og "tilpas" mængde muskelmasse, hvis man kan sige det sådan.

Som du allerede kan se, er der 100 forskellige meninger om hvilke øvelser og hvor mange sæt og reps du skal tage. Reps betyder antal af gentagelser, og sæt betyder hvor mange gange du tager det antal gentagelser. F.eks. 8 reps og 3 sæt betyder du tager 8 gentagelser med en bestemt vægt, tager 2-3 min pause, og gentager derefter dette 3 gange.

Personligt mener jeg ikke squat giver kæmpe lår med mindre du træner efter dette. Dødløft har sådan set den samme effekt på lår og røv, så det er egentlig hips om haps. Jeg mener heller ikke 6 sæt er nødvendigt. For en nybegynder som dig, burde 3 sæt være tilstrækkeligt.

Mit personlige forslag ville være:

Squat 3x8

Bænkpres 3x8

Træk til bryst 3x8

Bend over rows 3x8

Diverse maveøvelser: 3x15

Gode solide basisøvelser der rammer hele kroppen effektivt. Hvis du syntes du er ved at være for stor sætter du bare intensiteten ned (hvor hårdt det er). Kig i øvelsesbibliotektet for øvelsesbeskrivelser. Få endelig en instruktør til at vise dig øvelserne, så du udføre dem korrekt.

Alle øvelser starter du med et opvarmningssæt hvor du nemt kan tage 5-10 reps mere. De sidste 2 sæt, så du kun kan tage 2-3 reps mere (stort set det samme som Quantanamo siger).

De dage du ikke styrketræner kan du så dyrke kredsløbstræning i form af spinning, cykling, løb, svømning eller hvad du nu har lyst til.

Held og lykke med det!

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes traastarter skal koncentrere sig om oevelser der ikke er spild af tid (maagen) eller giver hende store ulakre BB ben (squat). Man kunne ogsaa smide curls og baglaar og alt muligt andet ind. Det er bare ikke det, der skal til for de fleste piger. Det er faa, enkle og effektive oevelser og en ordentlig spand cardio.

Mågen = en god måde at putte lidt godt bag på skulderen og mellem skulderblade uden der kommer lats

Squat giver lige så meget BB-lår, som Dødløft giver Coleman-Glutes! Dit fravalg er irrationelt!

Til trådstarter: Du får lange smukke labre slanke muskler af styrketræning og masser cardio! Men du kommer ikke på forsiden af Vogue, så skal du bare stoppe med at spise indtil du rammer 50 kg., som Venan påpeger!

Mit take på øvelser:

Man+fredag:

Squat

Skulderpres

Rear laterals

Mavebøjninger

Planke

Onsdag:

Dødløft

Skulderpres

Face pulls

Mavebøjninger

Side planke

Link to comment
Share on other sites

tak drenge.. jeg snakker jo heller ikke om at jeg vil træne mig til noget dødeligt look... jeg snakker om at få min sunde modelkrop på toppen igen.. jeg har samme kropsbygning som Lykke May Andersen(som blandt andet har stoppet mig fordi hun troede jeg var en modelveninde.. ;) sorry, urelevant...

men jeg synes bare noget træning kan ødelægge harmonien i kroppen.. f. eks hvis skuldrene vokser... eller lårene bliver større.. så går charmen ligesom af det flotte ved at være hø og slank.. det er den slags jeg ikke gider...

spurgte en ven der sagde jeg skulle træne mange gentagelser med lav vægt..

så squats er det bedste for numsen, mener i?? ;-)

knus

Link to comment
Share on other sites

Mågen = en god måde at putte lidt godt bag på skulderen og mellem skulderblade uden der kommer lats

Squat giver lige så meget BB-lår, som Dødløft giver Coleman-Glutes! Dit fravalg er irrationelt!

Til trådstarter: Du får lange smukke labre slanke muskler af styrketræning og masser cardio! Men du kommer ikke på forsiden af Vogue, så skal du bare stoppe med at spise indtil du rammer 50 kg., som Venan påpeger!

Mit take på øvelser:

Man+fredag:

Squat

Skulderpres

Rear laterals

Mavebøjninger

Planke

Onsdag:

Dødløft

Skulderpres

Face pulls

Mavebøjninger

Side planke

hvad er lats? og BB lår :-)

Link to comment
Share on other sites

tak drenge.. jeg snakker jo heller ikke om at jeg vil træne mig til noget dødeligt look... jeg snakker om at få min sunde modelkrop på toppen igen.. jeg har samme kropsbygning som Lykke May Andersen(som blandt andet har stoppet mig fordi hun troede jeg var en modelveninde.. ;) sorry, urelevant...

men jeg synes bare noget træning kan ødelægge harmonien i kroppen.. f. eks hvis skuldrene vokser... eller lårene bliver større.. så går charmen ligesom af det flotte ved at være hø og slank.. det er den slags jeg ikke gider...

spurgte en ven der sagde jeg skulle træne mange gentagelser med lav vægt..

så squats er det bedste for numsen, mener i?? ;-)

knus

Ja du har ret i at det er grimt at se sund ud :crazy:

Link to comment
Share on other sites

hvad er lats? og BB lår :-)

Lats påtegner 2 muskler, der i høj grad birdrager til den bredde du ofte ser mænd have. Det ser ikke altid super godt ud til piger.

BB lår er bodybuilder lår - altså store lår.

Men altså, lad dog vær med at sigt efter Lykke May - hun var lækker da hun var sytten. Nu ligner hun bare et tyndfedt skellet. Du kan jo se, hvordan alt hendes fedt sidder omkring hendes indvolde! Hendes taljemål er større end hoftemålet

Hvis du vil på forsiden af Sport Illustrated's Bikini-udgave, så skal du træne som der bliver påpeget i tråden!

Link to comment
Share on other sites

Mågen = en god måde at putte lidt godt bag på skulderen og mellem skulderblade uden der kommer lats

Squat giver lige så meget BB-lår, som Dødløft giver Coleman-Glutes! Dit fravalg er irrationelt!

Nej mit valg er godt: Glutes er paent paa piger, store laar ikke. (vi snakker nu om den fysik som jeg VED at Koalapige gerne vil have).

Derudover. Koalapige og alle dem som hende gider jo som udgangspunkt ikke traene med vaegte (ja jeg kan godt tale paa hendes vegne). Derudover har hun muligvis ingen morotik. Derfor skal hun have saa faa og saa effektive oevelser som muligt, der faar hende saa flot som muligt ved mindst mulig indsats. Venan og Durdens programmer ville jeg jo finde paa at saette mig selv paa. Det er gode styrke og masse programmer. Det er ikke, det der skal til for maalgruppen i dette tilfaelde.

PS>> Jeg er Koalapige fra min Bangkok IP. Den er skabt for at give mig mulighed for at reklamere for mit nye traeningsprogram til piger.

Christian B >> Du lyder som en flot fyr. Jeg fyrer den af I Bangkok. Kom forbi en dag.

Link to comment
Share on other sites

@ Koalapigen.

Tag og læs dette her igennem fra min forhenværende træner.

Q: Mr. DeFranco –

Before I ask my question, I want to say that I have read your entire website and I know your thoughts regarding females and strength training. I appreciate how you have dispelled all the myths out there about why females shouldn't worry about "bulking up" when they lift weights. But I was wondering if you train any female athletes that don't want to gain weight – regardless if it's lean tissue or not. I'm asking because I train more female athletes than males and they are all worried about weight gain even if it's "good" weight. You seem to be the master at resolving these types of concerns so I was wondering how you "comfort" your female athletes when they are worried about gaining weight. Basically I have some girls that won't push themselves in the gym because they don't want to gain weight. Do you have any experience with this?? I want these girls to push themselves a little! Please help!

Michael

Los Angeles, CA

A: Michael,

Unfortunately, I have had to deal with your situation many times in my career. Females are just so damn high maintenance! Haha!

The bottom line is that if they trust you and do what you say, they will eventually SEE the results for themselves. Once they actually experience what you're trying to tell them, they will become believers for life! But, as we both know, we need to figure out ways to put their minds at ease and get them to work hard enough so that they will actually experience these positive results!

The first major obstacle is to get your female clientele to forget about their scale weight. As most of us know, our scale weight does NOT tell the entire story. For example, let's say that you were able to get one of your female athletes to lose 5 pounds of fat and gain 7 pounds of muscle. Although this would mean that she "gained" 2 pounds, I guarantee you that she would look smaller and more "toned". Isn't this what most females want?? Here's an analogy that I usually use with my female athletes when I'm trying to get them to focus more on how they look & feel, as opposed to what they weigh…

…I compare gaining muscle & losing fat to cooking a hamburger on a George Foreman Griller… Let's say you take a big handful of ground beef, mold it into a hamburger and then place it on the griller. After it's done cooking, is it going to be bigger or smaller? Obviously, the hamburger shrinks after it's fully cooked. Why did it shrink? It shrunk because it lost the fat and kept the "muscle". Basically, the end result of having muscle without a lot of fat is a smaller, leaner burger! The same holds true for humans!! If we can gain or maintain muscle while losing fat, we are going to look leaner (and females will usually look smaller). To add to this concept, it's important for females to know that muscle takes up less space than fat in your body. For example, 5 pounds of muscle takes up less space than 5 pounds of fat! So if you can get your females to loss fat and gain an equal amount of muscle, they really will be SMALLER (even though their scale weight will not change).

Also, don't forget to remind your female athletes that muscle is metabolically active and it requires energy just to maintain itself. Simply put, muscle burns calories at rest. This means that the more muscle you have on your frame, the less likely you are to get fat from eating because muscle burns calories throughout the day (even in your sleep). Fat, on the other hand, just sits around in your body and takes up precious space!

I can go on and on regarding this topic. If your female clients don't give a sh*t about my hamburger analogy, I have a real world example that may help win them over.

Check this girl out…

image006.jpg

July 2004

image008.jpg

July 2007

The above athlete has been training with me for 3 years. Would you believe me if I told you that she has GAINED 30 pounds during this 3-year period? Yes, you read that right…she is 30 pounds heavier now than when she first started training with me in 2004! (Does she look 30 pounds heavier? I think NOT!)

During the past 3 years, she has increased her strength ten-fold, she's gained a ton of muscle and she is now "lean & toned" instead of just being skinny! I don't think anyone will argue that her muscle gain has made her too big or bulky!

You can't argue real world results!

ATTENTION FEMALES!

image009.jpg

I am going to say it one last time…

Don't be afraid to lift weights!!!

Joe D.

Link to comment
Share on other sites

Nej mit valg er godt: Glutes er paent paa piger, store laar ikke. (vi snakker nu om den fysik som jeg VED at Koalapige gerne vil have).

Din trolling er så god, så jeg stadig tvivler på, om du laver en dobbelt trolling (som i, du troll'er, når du siger, du var troll'en uden faktisk at være det)

Når det er sagt - piger må gerne have pigesquat-lår - bare de ikke bliver til pige-håndbold-/-fodboldlår!

Desuden er piger motorik(og smidighed) nok ofte noget bedre end mænds, når det kommer til squat.

PS. jeg overgiver mig ikke - der skal squat med - omend så bare en enkelt gang om ugen

Link to comment
Share on other sites

DeFranco aka AX>> Jamen det vil da helt sikkert vaere godt med en masse traening. MEN: Piger gider det ikke som udgangspunkt. De vil vaere tynde. Det kraever aars hjernevask i fitnesscentret og liderlighed efter flotte fyre at gide traene. Mange piger, der er flotte i forvejen gider det ikke!

Derfor skal de traene det program som jeg postede. Naar de saa er ved at blive hooked paa det, kan de gaa i gang med Dr. Durdens og Venans og DeFrancos programmer og faa fine fitness fysikker.

Link to comment
Share on other sites

Din trolling er så god, så jeg stadig tvivler på, om du laver en dobbelt trolling (som i, du troll'er, når du siger, du var troll'en uden faktisk at være det)

Hoho - I saa fald er jeg tilfreds :smile:

Når det er sagt - piger må gerne have pigesquat-lår - bare de ikke bliver til pige-håndbold-/-fodboldlår!

Det er din mening og ogsaa min mening. Men ikke koalapiges mening. Hvem af os proever du at strikke program sammen til?

Desuden er piger motorik(og smidighed) nok ofte noget bedre end mænds, når det kommer til squat.

Dette er en udpraeget misforstaaelse. Motorik er ikke det samme som smidighed. Du kan tage de mest smidige model toeser smide en stang paa nakken af dem og bede dem om at squatte og de er ikke i naerheden. De kan komme ned, men med knaeene indad, rund ryg og helt oppe paa taerrne. Motorik kommer af at bruge kroppen. Det har utrolig mange flotte og laekre piger aldrig gjort.

Link to comment
Share on other sites

DeFranco aka AX>> Jamen det vil da helt sikkert vaere godt med en masse traening. MEN: Piger gider det ikke som udgangspunkt. De vil vaere tynde. Det kraever aars hjernevask i fitnesscentret og liderlighed efter flotte fyre at gide traene. Mange piger, der er flotte i forvejen gider det ikke!

Derfor skal de traene det program som jeg postede. Naar de saa er ved at blive hooked paa det, kan de gaa i gang med Dr. Durdens og Venans og DeFrancos programmer og faa fine fitness fysikker.

Der hvor jeg befandt mig var pigerne nu interesserede nok i at træne omend selvfølgelig ikke med samme entusiasme som det mandlige klientel.

Et eksempel på en workout for dig, Koalapigen, kunne se således ud: (samtlige øvelser kan YouTube's)

  1. Bulgarian Spit Squats 3 sæt x 12-15 gentagelser
  2. Cable Rows 2 sæt x 12-20 reps
  3. Back raises 2 sæt x 12-20 reps
  4. Push-ups 2 sæt

Estimeret tid at gennemføre: 30 minutter.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg befandt mig var pigerne nu interesserede nok i at træne omend selvfølgelig ikke med samme entusiasme som det mandlige klientel.

Et eksempel på en workout for dig, Koalapigen, kunne se således ud: (samtlige øvelser kan YouTube's)

  1. Bulgarian Spit Squats 3 sæt x 12-15 gentagelser
  2. Cable Rows 2 sæt x 12-20 reps
  3. Back raises 2 sæt x 12-20 reps
  4. Push-ups 2 sæt

Estimeret tid at gennemføre: 30 minutter.

Fint program - helt enig.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Venan og Durdens programmer ville jeg jo finde paa at saette mig selv paa. Det er gode styrke og masse programmer. Det er ikke, det der skal til for maalgruppen i dette tilfaelde.

Jeg vil give dig helt ret i, det ikke er det der passer til målgruppen, når de har en tankegang som koalapigen.

Jeg har altid ment piger skal træne ligesom mænd. Som udgangspukt bør programmerne ikke se anderledes ud, da musklerne jo som sådan er ens bygget op. Mænd træner dog nok med højere intensitet, for mere masse, men eller ikke den store forskel. Problemet er så bare, at kvinder syntes et skelet med hud er flot. De vil dog gerne have store glutes, af en eller anden årsag.

Så jeg opgiver at hermed at hjælpe yderligere, så længe målet er at ligne Lykke May/anoreksioffer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share