Hvor meget tager I af kosttilskud og andet?


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg har kun trænet et halv år, men er blevet meget interesseret i at indtage den bedste kost for mixiamal muskelvækst samt kropsligt velvære.

Efter en lidt tam start hvor jeg ikke optog nok proteiner er jeg nu begyndt at spise mindst en dåse tun samt en del pulver hver dag. Derudover er jeg også begyndt at spise to spk. udos før hvert middagsmåltid sammen med min vitaminpille. Har jeg brug for andre former for kosttilskud??

Der er en del andre fra min klasse der træner. De spise udover protein også kreatin og forskellige slags piller bl.a. piller imod astma. De har ikke astma men pillerne skulle være istand til at sænke deres fedtprocent uden at de dyrker konditionstræning. Er det godt for kroppen at tage denne slags stoffer eller skal jeg bare holde mig til min nuværende kost?

Link to comment
Share on other sites

Derudover er jeg også begyndt at spise to spk. udos før hvert middagsmåltid sammen med min vitaminpille. Har jeg brug for andre former for kosttilskud??

Øh du spiser da kun en vitamin pille om dagen ikke?

2 spsk. udo før hvert måltid - er det ikke lige i overkanten?

Link to comment
Share on other sites

Danlabs creatin bliver testet i hoved og r.. Havde planer om selv at prøve den nu her op til sommeren - det til trods for jeg normalt INTET mærker til det.

Der er en del andre fra min klasse der træner. De spise udover protein også kreatin og forskellige slags piller bl.a. piller imod astma. De har ikke astma men pillerne skulle være istand til at sænke deres fedtprocent uden at de dyrker konditionstræning. Er det godt for kroppen at tage denne slags stoffer eller skal jeg bare holde mig til min nuværende kost?

Ved brugen af clenbuterol accepterer du samtidig risikoen for at dit hjerte vokser... og det er ikke engang et hormon præperat, men alene med til at smide en smule fedt... hold dig fra det - kan ikke anbefales.

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Når du ikke har trænet længere tid er du rigeligt dækket ind, med det du bruger.

Når du føler at der ikke længere er fremgang kan du prøve kreatin (ikke specielt dyrt hvis man køber det billige), men ikke før. Hold dig fra andre piller/præparater da de enten ikke virker eller er usunde/farlige.

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogen clenbuterol, hvor mange kalorier kan sådan en forbrænde ekstra? -Og hvordan fungere det med, at den sætter forbrændingen op?

Det i omegnen af 5% ekstra, så det er ikke så meget.

Der er fuld fart på de første 14 dage, men derefter lukker beta-2-receptorerne ned og så er den næste uges tid, til de kommer op og køre igen, ikke så sjov. Man kommer længere med en ordentlig diæt og ikke mindst cardio.

Som cillius nævner er der risikoen for vækst af hjertet, men såvidt jeg husker er det ikke i mennesker, men derimod i dyr. Det sker fordi at clenbuterol også påvirker beta-3-receptorerne, som stimulere muskelvækst, men mennesker har bare ingen (eller ihvertfald en extrem lille mængde) beta-3-receptore, hvorimod kvæg har en større mængde.

Link to comment
Share on other sites

Nej det var da ikke så meget.

Er clen ulovligt?

Hvad er forskellen på clen, og det man ellers hører om som 3t og dnp?

At ens stofskifte bliver sat op betyder jo bare, der kommer et større kcal-underskud right?

Kan det ikke bare klares, ved at spise det tilsvarende mindre? Vil det ikke give samme resultat?

Link to comment
Share on other sites

Er clen ulovligt?
Clenbuterol er ulovligt i Danmark. Det kan ikke engang fåes på recept pga. de alvorlige bivirkninger. Det er desuden på dopinglisten.
Kan det ikke bare klares, ved at spise det tilsvarende mindre? Vil det ikke give samme resultat?

Jo, selvfølgelig!

Link to comment
Share on other sites

(eller ihvertfald en extrem lille mængde)

Den diskussion har vi haft. ;) Og udfaldet blev, så vidt jeg husker, at clenbuterol har en anabolsk effekt - specielt hvis det indtages i store mængder af gangen. Jeg kan dog godt gå med til ovenstående formulering - dog er alt relativt!

Link to comment
Share on other sites

Hvad er forskellen på clen, og det man ellers hører om som 3t og dnp?
3T
T3 er et stofskiftehormon, som naturligt dannes i skjoldbruskkirtlen. Stofskiftehormonerne stimulerer forbrændingen i cellerne og deltager i stort set alle kroppens processer, herunder energiomsætningen-/fedtforbrændingen. I lægelig sammenhæng anvendes stofskifte-hormonerne til behandling af sygdomme, hvor stofskiftet er for lavt. I dopingsammenhæng tages stofskiftehormoner formentlig for at opnå en højere forbrænding og dermed en mulighed for at tabe sig i vægt.  Fra naturens side udgør kroppen hormonsystemer en meget fin balance, som kan ødelægges ved kunstig tilførsel af hormoner. Hvis man har et normalt stofskifte, vil indtagelse af stofskiftehormoner kunne medføre en række alvorlige/skadelige virkninger. Blandt disse kan nævnes øget puls, søvnbesvær, kraftig svedtendens, nervøsitet, rysten i kroppen (tremor), stærk uro og diaré. Disse symptomer kan flyde over i en tilstand, såkaldt thyreotoksisk krise, der omfatter feber, uklarhed, delir og coma. Døden kan indtræde med timers varighed. Så stoffet bør bestemt ikke anvendes som en nem måde at fjerne fedt på. Mere effektivt – og fuldstændig uskadeligt – er derimod fysisk træning og rigtig kost.

Clenbuterol har vi fået forklaring på!

Jeg ved ikke meget om DNP, men der var en tråd om det for nogen tid siden og efter sigende er det ekstremt farligt!

Link to comment
Share on other sites

Ja ja.... bodyhouse har jo det hele!

DNP

DNP was originally made as a replacement detenating compound in TNT. When used in humans, however, DNP will raise body tempeture by interfering with mitochondrial oxidative phosphorylation. The way that this is accomplished in the body is that DNP diverts fatty acids away from ATP production and throws them off as heat instead. Aspirin, clenbuterol, and ephedrine all do the same thing but to a much lower extent. This is why you feel your body tempeture rising when using these compounds. DNP was used as a fat loss diet drug in the 1930's. There was a 1% incidence of users developing cataracts though and since DNP was not listed as one of the ingredients in these dieting drugs, they were pulled from the market. The thing that makes DNP so alluring to most bodybuilders is that it will boost your metabolism like no other drug out there. With even a low dosage, in the area of 3-5 mg/kg of bodyweight a day, it will rate your metabolic rate 30%. If this dosage is continued daily, it will raise your metabolism by 50%. At this rate you can burn about 1 lb. of fat a day. This product is very dangerous to use though. An overdose of only 4 times the recommended one will kill you. As far as this product raising your body tempeture, it can raise it indefinitely as well. You can die or suffer brain damage after your body tempeture goes over 104 degrees. DNP can raise your tempeture much higher than that as well. If brain damage and death are not bad enough side effects to you, you can also suffer irreversible liver damage and/or kidney damage as well without even an overdose while using this product if you stay on it for too long. DNP is known for cutting down on T4 to T3 conversion in the liver. For a person that is highly active and on a calorie restricted diet, DNP will deplete ATP within a matter of days. When this happens your body tempeture will go back to normal. The only thing you can do at this point is supplement with Cytomel in the dosage area of about 150 mcg/day. This product is only sold as a research chemical. DNP can be used as an insecticide so that can be a reason for purchasing it if someone asks you.

Link to comment
Share on other sites

Cilius må vide det?

Det gør jeg til dels, men det er BESTEMT ikke noget nogen overhovedet bør lege rundt med. Til forskel fra clen, T3 osv. så har DNP INGEN medicinsk anvendelse længere efter at bivirkningerne (døden) blev kendte. De førnævnte præperater har alle en medicinsk anvendelse (om folk holder sig indenfor grænserne er op til dem - men de dør ikke af det... med det samme om ikke andet), hvilket efter min mening gør en afgørende forskel.

Måden det kort virker på er at det stopper konverteringen af ADP til ATP. Når du forbrænder energi (fedtdepoter, glykogen depoter, muskler og mad), så ved tilstedeværelsen af DNP bliver der dannet mindre ATP, hvilket gør at din kropstemperatur stiger drastigt (overskudsvarme fra det som ikke bliver til ATP). For stadig at have nok energi, skal der forbrændes noget mere, hvilket kommer uvilkårligt fra fedtdepoter, glykogen lagre og MUSKLER... om det er 50% eller hvad, skal jeg ikke kunne sige...

Link to comment
Share on other sites

Den diskussion har vi haft. ;) Og udfaldet blev, så vidt jeg husker, at clenbuterol har en anabolsk effekt - specielt hvis det indtages i store mængder af gangen. Jeg kan dog godt gå med til ovenstående formulering - dog er alt relativt!

Hehe… Det er sandt at vi HAR haft denne diskussion før, men det mest realtive ligenu er vidst din hukommelse… ;)

Hvordan skulle clenbuterol virke anabolsk (faktisk er det anti-katabolsk, men i sidste ende, ender vi det samme sted), når de receptore det påvirker ikke eksistere i mennesker? Nej vel… ;)

Link to comment
Share on other sites

Til andre:

I forsøg foretaget på mus, har clenbuterol vist sig at have en anabolsk effekt. Dels bliver den givet i så store mængder (de skal trods alt ikke leve mere end et par uger efterfølgende), samt mus er en anelse forskellige fra os ang. receptorerne... det kan ikke anbefales at forsøges med på egen hånd.

Rettelse: Så lige Anyone havde nævnt ovenstående i et tidligere indlæg... men en gang til for prins Knud så :D

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share