Bøger om al slags træning


Mr.Freeze
 Share

Recommended Posts

Ja jeg starter dette emne fordi jeg rundt omkring ser en masse henvisninger og foreslag om bøger. Så jeg vil bede jer om at poste hvilke bøger i synes der er værd at læse. Det være sig styrketræning som cykling, løb og andet godt. Det behøver ikke kun være de tekniske bøger, men også selvbiografier af topatleter osv. har interesse. Måske kunne emnet blive pinned, således at nytilkomne også kunne se hvilke bøger de måske skulle kaste sig over. Men kom med jeres bud!

Link to comment
Share on other sites

"Bevægeapparatets anatomi" af Finn Bojsen-Møller er et must hvis man gerne vil have en god grundlæggende kendskab til kroppens anatomi

"Science and practice in strength training" af V. Zatsiorsky er også en god bog men dog ikke ligeså omfattende som Supertraining

Har lige lånt en bog af incognito der ser rigtig spændende ud men jeg har ikke haft så meget tid til at kigge i den men smider lige titlen alligevel "Strength and power in sport" af P.V. Komi

Link to comment
Share on other sites

hæhæ, Arnolds store Encyclopedia of modern bodybuilding nyder sikkert ikke den store popularitet i disse tider....

men synes stadig den er værd at læse hvis ellers man lige formår at tage en del af hans påstande med bare en anelse gran salt.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vel også selv putte et par bøger ind:

Bedst når det gælder af Willi Railo. Ganske god bog om idrætspsykologi i konkurrenceidræt. Den hjalp mig til at blive opmærksom på visse mentale "brister" hos mig selv. Men et godt arbejdsredskab både for enkelt- og holdidræt. Der er forslag til mental øvelser i bogen. Har man problemer med at sætte sig op til konkurrence, ja så kan denne bog helt sikkert hjælpe.

Strækøvelser af Bob Anderson. I lllustreret med tegninger af hans kone. Må siges at være den ultimative udstrækningsbog. Over 200 sider om udstrækning. Der er desværre ikke de store tekniske udredninger om hvad der sker ved udstrækning, men bogen giver en let indføring i hvad det vil sige at strække ud og i hvilke hverdags situationer det er smart at strække ud.

Washindi-Løberne fra Kenya af Dirk Lund Christensen. En bog der omhandler kenyas løbere og hvorfor de har været så succesrige gennem så mange år. Ca. 70 % af alle topløberne kommer fra den samme stamme, som kun udgør ca. 10% af den samlede befolkning. Giver ikke direkte ideer og foreslag til hvordan man løber. Men den er ganske god læsning om et interessant og spektakulært fænomen, der virkelig fanger. Iøvrigt bliver en vis hr. Morten Zacho takket for hjælp, i bogens indledning

Link to comment
Share on other sites

Har selv nogen stykker. Synes at bogen:

Serious Strength Training er de 200 - 300 kr. den koster på Saxo værd.

Saxo har for øvrigt mange andre gode styrketrænings- og bodybuildingbøger på lager. Seek and you will find! :4pooh:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Her er min top-8 liste indenfor træningsbøger:

1. Supertraining af Mel C. Siff

2. Science and Practice of Strength Training af Vladimir Zatsiorsky

3. The Weightlifting Encyclopedia af Arthur Drechsler

4. Periodization: theory and methodology of training af Tudor Bompa

5. Power: a scientific approach af Fred C. Hatfield

6. Serious Strength Training af Tudor Bompa

7. Designing resistance training programs af Fleck og Kraemer

8. Facts and fallacies of fitness af Mel C. Siff

Og så vil jeg anbefale 2 bøger som jeg ikke selv ejer, men som jeg har hørt meget godt om.

9. Power to the people af Pavel Tsatsouline

10. Dinosaur Training af Brooks Kubik

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ - Kender du styrkemagasinet "Milo" der forhandles af Ironmind? Hvis ja, er det så ordentlig kvalitet?

Overvejer at oprette et abonnement på dette magasin da jeg synes det ser rigtigt spændende ud i Ironminds nye katalog! Det ser ud som om der er lidt af det hele fra "styrkeverdenen" uden alt det bull shit der følger med så mange andre styrkeblade!

Hvad siger du, eller andre til dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 10 months later...

Fandt ikke super training på bogpriser men fandt Super Entrenamiento som også er af Mel C. Siff - er den også god? navnet lyder halv spansk men jeg kunne ikke finder nogle informationer om sprog. men den kunne jop evt. være oversat til spansk :wacko:

er der nogle der kender et sted hvor du kan købe Super Training ?

hvis i vil sikre jer en god pris for bogen så check Bogpriser - den er også praktisk ;)

Link to comment
Share on other sites

"The Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique" af Stuart McRobert

rigtig god bog der forklarer teknikken i de vigtigste vægttrænings øvelser med fornuftig tekst og billeder. Bla. 10 siders detaljeret forklaring af korrekt udførelse af både squat og dødløft.

Da en af de vigtigste ting ved en sund træningskarriere er at forblive skadesfri, er det en must have, for alle der tager sin træning seriøst :pumpin::pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share