polykrom

Medlemmer
  • Content count

    71
  • Joined

  • Last visited

About polykrom

  • Rank
    Medlem

Recent Profile Visitors

683 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Den er HELT VILDT FLOT - stort tillykke med den :-). Er det en af de gamle landsholdsrammer? Menøh, det forpligter næsten, gør det ikke Gregers? Du har jo helt tydeligt niveauet, både form og teknik, til at køre med i løb, og nu har du også cyklen
  2. Got legs?

    Godt kørt :-) Du har haft en del ekstra vindmodstand, hvis du har haft halen på hjelmen op hele vejen. Hvis du kun vil kigge ned a la Dumoulin, skal du nok købe en af de hale-fri hjelme.
  3. Langt pokker i MOL

    Hvor er det en fornøjelse at læse, Gregers!
  4. Motion i balance™

    Det ville jeg normalt også gøre, for jeg er helt enig. Der er et stykke ude omkring Ledøje, hvor situationen er præcis den samme, og her tager jeg vejen - og giver lidt ekstra gas, så det er hurtigt overstået. Men lige præcis på vej til Ganløse tror jeg, at bilisterne vil se rødt, endnu mere end de gør i forvejen, hvis de ser en cyklist på vejen, hvor der er cykelsti.
  5. Got legs?

    Enig i det med positionen. Men vær opmærksom på, om du kan træde lige så mange watt, når du kommer længere ned. Og Kermit for faen...hvordan kan man køre en licens-enkeltstart uden at tape ventilhullet i pladehjulet til? Man har ALTID en rulle sort gaffa liggende i løbstasken. Jeg kommenterede ikke på det i sidste uge, men jeg synes du skal overveje at rykke ned i C. Du har det for svært i B, og det skal jo være sjovt! Og så er det ingen skam at rykke ned; det er du jo heller ikke den eneste, der har gjort. B er ikke et homogent felt, men der er mange B-ryttere, der kan køre virkelig stærkt og er tæt på A. Så rykkene går virkelig i bund, og det er spørgsmålet, om det er realistisk, at du kommer til at køre i den sjove ende af feltet inden for en realistisk tidshorisont.
  6. Motion i balance™

    Nemlig - for mange af den slags oplevelser, dåser der bliver kastet efter én osv. Selv om Tyren er fantastisk, fordi den har det hele på 11 km. Op, ned, lidt teknisk og nogle rullende bakker til tons. Jeg er blevet en fan af at tage vestpå, og så har jeg faktisk købt mig en Garmin 820, hvor man kan nørkle med kort derhjemme, finde små ukendte veje, overføre til Garmin'en og få turn-by-turn navigation i bunden af skærmen, når man er ude at køre. Gregers: Det er rigtigt; jeg er heller ikke principiel modstander af cykelstier. Men hvis man tager den normale vej rundt på Tyren, skal man krydse vejen to gange på cirka en kilometer. Og så er dobbeltrettede stier som fodgængere og cyklister skal deles om, ikke det bedste. En fodgænger har ingen mulighed for at regne ud, at jeg kommer kørende med 35-40 km/timen, som er det normale på det sted; man er nødt til at køre efter forholdene.
  7. Motion i balance™

    Ja, Tyren er ved at være overrendt. Jeg er også ved at indstille mig på, at jeg ikke når millionen men kun når 999.970 omgange deroppe, for kører der sjældnere og sjældnere :-) Stemningen mellem cyklister og bilister på Tyren er i øvrigt kun blevet dårligere, mens du har været fokuseret på løberiet. Nu anlægger de en cykelsti på stykket op mod Ganløse, og når den åbner om en måneds tid, er man nødt til at køre på den. Men det gider jeg jo nok ikke, så der må nye jagtmarker til. Heldigvis er der masser af gode og stille veje i området sydøst for Ganløse; du ved hvad jeg mener. Her møder man andre i lycra så sjældent, at man stadig hilser, som man gjorde i gamle dage :-). Bilerne er også færre og slet ikke så aggressive som på Tyren mv. Du ved, hvilket område jeg mener, men jeg nævner det ikke eksplicit, for jeg vil gerne nøjes med at dele det med de erfarne cyklister lidt endnu. Jeg gør også et stort nummer ud af at køre hensynsfuldt, så bilisterne derude kan se, at det ikke er ALLE på racercykel, der kører tosset.
  8. Got legs?

    Køges løb er stort set fladt, og de lover ingen vind lørdag formiddag. Så jeg tror, det er et rigtigt godt løb at lægge ud med; mit gæt er at mange klasser vil komme semi-samlet til mål, og det er vist noget der passer dig godt, ikke?
  9. Vejen mod elite cykling

    Det er sindssygt flot, at du kom på skamlen i dag. Tillykke!
  10. Langt pokker i MOL

    Nu er der jo forskel på cykelklubber...og uden at sige noget grimt om nogen er Hvidovre nok en af de klubber i Københavnsområdet, der er kendt for at have flest brøleaber a la dem, du beskriver. Selv om der bestemt også er flinke folk imellem. Jeg har flere gange tænkt på, at kombien med Hvidovre og dig - mr. Gentleman - ikke var det bedste match i verden. Har du overvejet ABC? Det virker som en rigtigt god klub. Udfordringen med ABC er måske transporten til og fra deres træninger. Det ved jeg ikke nok om, men det synes jeg du har skrevet noget om på et tidspunkt. Og ellers er der jo kommet en del nye klubber til de sidste ti år. Jeg har ikke overblik over dem alle...CC Grøndal tror jeg ikke kører stærkt nok til dig, men der er en masse andre, som kombinerer det sociale med at træde lidt til en gang imellem.
  11. Motion i balance™

    Stort tillykke!
  12. Motion i balance™

    Plan C lyder god ;-) Til overvejelse: SRAM har ikke et godt ry, når det får nogle år på bagen, især ikke gearsystemet. Dura-Ace er til gengæld ufatteligt holdbart, ja nærmest uopslideligt hvis ikke det kommer med i et styrt, og jeg har set mange 7900-grupper til salg ganske billigt. 10-speed hjul, fx Shimanos egne DA-hjul, ryger også forbløffende billigt, fordi alle vil have 11-speed. Nu hvor den nye DA er kommet, begynder der også at blive solgt ud af DA 9000 på brugtmarkedet. Campa Record 10-speed fås selvfølgelig også billigt, men jeg synes ikke helt det passer på en Boreas :-). Som sagt bare til inspiration. Krydser fingre for Boston
  13. Motion i balance™

    Tak for kortet :-) Jeg har været ude at kigge på det, og turen til og med rundkørslen har jeg faktisk godt styr på. Det er når man når til rundkørslen, og jeg gerne vil fortsætte ad Gamle Landevej, der jo i princippet løber parallelt med Vestskovvej, at det begynder at gå galt. Jeg ender blindt og har gjort det før. Gregers' beskrivelse af nogle højresving inde i fabriksområdet kan godt gå an, meeen så kommer jeg jo lidt for sydligt til min destination, hvor jeg skal ramme Jyllingevej. Så det blev endnu en tur ind ad Vestskovvej. Jeg overhalede et par fyre på gamle racere, inkl. en stål-Pinarello med DA 7400. Han fik en kommentar om en flot cykel, og så trillede vi ind, mig før dem. Det gik uden problemer... Måske er løsningen en skruetrækker en tidlig morgen. Skilte væk, problem løst :-)
  14. Motion i balance™

    Nårh ja, du har ret. Jeg kørte faktisk ad Gamle Landevej for et par år siden, men synes den endte blindt og kørte tilbage. Må kigge på kortet en ekstra gang :-)
  15. Motion i balance™

    Jeg synes nu ikke der er ret fladere omkring Hove, Veksø og ned omkring Østrup end nordpå? Selvfølgelig er der Strø-bakkerne når man tager nordpå, men over en bred kam er mit gæt, at jeg får lige så mange hm på en Hove-tur som en Stumpedysse-og-videre-tur. Men det er egentlig ikke noget, jeg har målt... De har faktisk fået lappet mange af hullerne på Gamle Landevej. Der er stadig et par stykker tilbage, men den er i langt bedre stand i år end den har været i årevis. Hvis man kører Gl. Landevej uden for myldretid, fx om aftenen eller i weekenden, synes jeg ikke det er uforsvarligt at tage den på cykel. Men hvis bilisterne begynder at holde hårdt på deres eneret, vil jeg nok ændre mening.