Henning Friis

Medlemmer
  • Content count

    10,162
  • Joined

  • Last visited

About Henning Friis

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/03/1980

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Odense
  • Interesser
    Styrkeløft, tog og ænder.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrkeløft

Recent Profile Visitors

2,117 profile views
  1. Styrkeløft på fynsk

    Dato: 24/8-2013 - ME Squat/dødløft Træningstid: 10:44 - 13:30 Sted: OBBC Morgenvægt: 92,9 kg Mobility Goodmornings, High Knee Lifts, Squat to Stand. Jeg teamede op med Disko-Dørge og Janni i dag. Det kom der meget godt ud af. Boxsquat(ME) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected],5 kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg De 170 kg var mit absolutte max og den var tæt på ikke at komme op. Dødløft [email protected] kg Det klassiske "Træningsmakker-fejler-på-200 kg-dødløft-jeg-(kold)trækker-det-lige-for-at-vise-hvordan-det-skal-gøres" trick. :4whistling: Hip Thrusts [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Jeg byttede et par sæt til fordel for mere boxsquat lidt tidligere. Russian Leg Curls [email protected] (Assisted) Rev. Hanging Crunches [email protected] [email protected] Kaffe og hygge bagefter.
  2. Styrkeløft på fynsk

    Dato: 21/8-2013 - DE Bænkpres Træningstid: 18:50 - 21:00 Sted: OBBC Morgenvægt: 92,7 kg Mobility Wall Slides Bænkpres (Rød band)(DE) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg (3 forskellige grebsbredder) Tilbage til det mere bidske setup og det passede fint. Der var god tightness i dag i kroppen. Paused DB Incline Press [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Chestsupported DB Rows [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg DB Lying Triceps Extensions [email protected] kg [email protected],5 kg [email protected] kg Den blev supersættet med Chestsupported DB Rows. Chinups [email protected] Cable Laterals [email protected] [email protected] Chestsupported DB Rear Laterals [email protected] kg Rev. Grip Pushdowns [email protected] Cable Curls [email protected] Reverse Hyperextension [email protected] Ab Wheel [email protected] 10 min. udstrækning og foam rolling
  3. Styrkeløft på fynsk

    Sjovt som du ikke studser over planken... :4whistling:
  4. Styrkeløft på fynsk

    Dato: 20/8-2013 Træningstid: 18:50 - 21:XX Sted: OBBC Morgenvægt: 93,6 kg Mobility Goodmornings, High Knee Lifts Rev. Band Squat(-75 kg)(DE) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Setuppet er noget mere bidsk end den normale protokol som anbefales for DE i WSB men den passer godt til min styrkekurve så den fortsætter jeg med. Rev. Band Dødløft(-65 kg)(DE) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Det blev rundrygget på de sidste singles men farten var stadig god. Rev. Hyperextension (Rød band) [email protected] [email protected]+10 kg [email protected]+15 kg Planke 1x30 [email protected] 1x30 [email protected] + 25 kg 1x30 [email protected] + Amazonen (87 kg) Ab Wheel [email protected] Cable Curls [email protected] [email protected] Hende Janni giver ikke så lidt op... 5 min. udstrækning.
  5. Styrkeløft på fynsk

    Dato: 18/8-2013 - ME Bænkpres Træningstid: 09:22 - 11:13 Sted: OBBC Morgenvægt: 91,7 kg Træt og ret oplagt men var nødt til at træne på dette tidspunkt. Floor Press(ME) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected],5 kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected],5 kg [email protected],5 kg Ingen forbedring sidste uge. Jeg var ikke helt frisk men overvejer fremover at roterere mine ME-øvelser hver uge. Paused DB Incline Press [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Onearmed Standing DB Shoulderpress [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Lying Triceps Extensions [email protected],1 kg [email protected],1 kg [email protected],1 kg [email protected],1 kg (Skulle have været 6 reps) Jeg fandt ud af jeg før har lavet 54,6 kg så de tidligere PRs gælder ikke helt.. Cable Curls 88x3 Lige for at sætte Janni på plads!
  6. Styrkeløft på fynsk

    Tak de herrer!
  7. Styrkeløft på fynsk

    Dato: 17/8-2013 - ME Squat/Dødløft Træningstid: 10:51 - 13:XX Sted: OBBC Morgenvægt: 92,6 kg Mobility Goodmornings, High Knee Lifts. Rackpulls(Fra under knæet)(ME) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg (Med bælte herfra og op efter) [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Ny PR! [email protected] kg Ny PR! [email protected] kg (Måske lige optimistisk nok) [email protected] kg Jeg kan ikke lige huske hvad jeg ellers har lavet i denne øvelse i løbet af årene så PRs er relativt i forhold til sidste lørdag. På det tungeste sæt troede jeg hellere ikke rigtig på det. Hip Thrusts [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg [email protected] kg Russian Leg Curls [email protected] (Assisted) Rev. Hanging Crunches [email protected] [email protected] [email protected] Standing Ab Crunches [email protected] [email protected] Herefter proteinshake og kaffe.
  8. Styrkeløft på fynsk

    6/8-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu Starttid: 12.00 Sluttid: 13.00 Sted: Fighter Centre Odense Morgenvægt: XX,X kg Opvarmning Det var på egen hånd, forskellige strækøvelser og andre småting. Sparring Vi gik direkte til sagen og begyndte at rulle. Det var kun mig og tre andre MMA'ere. Vi kørte en slags cirkelsparring hvor nogle af de andre slog og sparkede på puder og derefter rullede med mig og en af de andre. Det blev til 45 minutters konstant rulning kun afbrudt af mindre pauser undervejs. Det var en fornøjelse at være med selvom jeg blev krøllet rundt på forskellige måder og submitted i en Leg Lock, Kneebar og en Peruvian Necktie foruden jeg blev udsat for en del andre teknikker til at passere guard og komme ud af Full mount som jeg end ikke har set/prøvet før. Jeg kunne dårlig stå til sidst og måtte nærmest stavre hjem bagefter.
  9. Styrkeløft på fynsk

    4/8-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu Starttid: 17.30 Sluttid: 19.00 Sted: Fighter Centre Odense Morgenvægt: XX,X kg Første træning med GI. Opvarmning Vi løb en par runder i salen, forlæns, sidelæns og baglæns. Herefter blev det til noget som bedst kan beskrives som en tur i ministeriet for gakkede gangarter. Til slidst sluttede vi af med hundrede nakkebøjninger. Tekniktræning Vi startede med et Judokast(Osoto Gari). Det gør naller at blive kastet med denne når man ikke er vant til det. Herefter trænede vi en counter imod en counter til denne. Et inside hook af en art med benet. Herefter gik vi over nogle øvelser baseret på setup og forsvar imod Armbars fra Full Mount. Min nakker tilføjede lidt modstand undervejs og gav et par tips også så det blev en ret lærerig omgang. Sparring Jeg startede først kamp imod ham som tidligere har givet grundige stryg. Det gik bedre omend jeg stadig blev submitted. Jeg forsøgte dog med at sætte en god Armbar ind på ham og måtte også kæmpe for at holde fast da han rejste sig. Desværre kom han ud af den. Næste kamp var imod en noget mere jævnbyrdig modstander. Der gik noget tid før han til sidst fik mig i en GI-choke, hvilket jeg ikke har prøvet før. Til sidst i kampen kom jeg i Full Mount og fik sat en Armbar ind der gjorde udslaget. Sidste kamp tog jeg imod en større modstander ind end mig. Vi tog den uden Gi og i bar overkrop. Vi startede stående og ret forsigtig. Vi kæmpede lidt frem og tilbage. Jeg var lidt for defensiv og gav ham ryggen for mig. Til sidst fik han mig ned men der kom ikke rigtig så meget ud af det. Jeg fik viklet ud af nogle Guillotine Chokes undervejs. Jeg kan igen spore store forbedringer i min teknik. Brugen af Gi gjorde dog at jeg løb hurtigere tør for gas end normalt og derfor kun tog tre kampe. Fed runde i dag.
  10. Styrkeløft på fynsk

    3/8-2011 - Cardio Starttid: 20.09 Sluttid: 20.39 Sted: OBBC Morgenvægt: XX,X kg Arc Trainer 20 min. x 47-72/4-6 (398 kcal) Jeg havde syndet lidt på arbejde i dag så måtte hellere tage op og gøre noget ved det.
  11. Styrkeløft på fynsk

    1/8-2011 - Glute Bridges/pushups Starttid: 19.35 Sluttid: ??.?? Sted: OBBC Morgenvægt: XX,X kg Glute Bridges 1 x 8 @ 60 kg 1 x 8 @ 100 kg 1 x 8 @ 120 kg 1 x 8 @ 130 kg 1 x 10 @ 140 kg Ny rep-PR! 1 x 7 @ 150 kg Ny PR! En øvelse jeg ikke har kørt i noget tid. Altid rart at komme tilbage til en PR. Pushups 1 x 12 @ kropsvægt 3 x 12 @ kropsvægt + 15 kg Udemærket runde i dag.
  12. Styrkeløft på fynsk

    31/7-2011 - Ryg/diverse Starttid: 16.59 Sluttid: 17.40 Sted: OBBC Morgenvægt: XX,X kg DB Bent Over Rows 1 x 10 @ 20 kg 1 x 10 @ 30 kg 1 x 6 @ 40 kg Begge mine håndled lider i øjeblikket så også no-go her. Cable Rows 1 x 10 @ 13 blokke 1 x 9 @ 13 blokke 1 x 7 @ 13 blokke Chinups 1 x 10 @ 10 blokke(Pulldowns) 2 x 5 @ kropsvægt 2 x 4 @ kropsvægt AB-Wheel 1 x 8 @ kropsvægt 2 x 5 @ kropsvægt + 20 kg Ny PR! Ext. Rotations 1 x 12 @ 1 blok 1 x 9 @ 2 blokke Udemærket runde i dag.
  13. Styrkeløft på fynsk

    30/7-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu Starttid: 12.00 Sluttid: 13.?? Sted: Fighter Centre Odense Morgenvægt: XX,X kg Onkel Troels havde meldt sin ankomst. Det kom der lidt øretæver ud af senere. Opvarmning Det var på egen hånd, forskellige strækøvelser og andre småting. Tekniktræning Jeg havde specifikt spurgt til at træne armbars i dag, både hvor man selv uddeler og hvordan man forsvarer sig imod dette. Vi fik kørt det et par gange og så gik vi videre til sparring. Sparring Jeg lagde ud med tre runder imod min instruktør. Vi startede stående. Det starter rimelig godt, omend jeg var lidt defensiv. Han prøvede at shoote mig nogle gange. Det lykkes mig at få sprawlet ud af det sidste gang. Vi endte senere på gulvet alligevel, hvor jeg blev submitted nogle gange blandt andet i en Arm Triangle. Jeg fik næsten sat et ordentlig forsvar ind imod den ene armbar jeg røg ind i. Desværre brugte han en counter imod mit forsvar og så sad jeg alligevel i saksen. Næste tre runder var imod Troels. Det gik uhyggeligt stærkt med at blive submittet der så vi arbejdede også lidt på nogle escapes under full mount. Sidste tre runder var imod en anden hvidbælte. Det gik udemærket, men var ret træt her og blev submitted nogle gange omend det var nok de tre bedste runder jeg havde. Jeg kan allerede nu mærke store forbedringer i mit game. Jeg er blevet langt bedre til at slippe ud af Armbars og Triangle ved at bevare fatning og rejse mig op når det er muligt, ligesom der er nogle andre ting der også fungerer bedre. Fed runde i dag.
  14. Styrkeløft på fynsk

    28/7-2011 - Squat/pushups Starttid: 19.35 Sluttid: 20.20 Sted: OBBC Morgenvægt: XX,X kg Styrketræningen bliver fremover gearet over imod BJJ og bliver også prioriteret lidt ned. Squat 1 x 12 @ 20 kg 1 x 10 @ 60 kg 3 x 10 @ 100 kg Pushups 1 x 10 @ kropsvægt 1 x 12 @ kropsvægt + 10 kg 2 x 10 @ kropsvægt + 15 kg Op på knoerne og køre dem, eftersom det var bedre for håndleddene. Hang Leg Raises 2 x 5 @ kropsvægt + måtte Måtten holdt jeg sammen med benene. Jeg tænker at det må være noget overførsel til en god Guard på denne måde. Udemærket runde i dag.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg ville nok nærmere sige at du rullede hen over mig.. Og det er kun BJJ som jeg træner. Det med MMA er ikke mig (endnu). Jeg er nemlig ret glad for mit pæne ansigt. Men fedt at du kom forbi og delte lidt ud også. Jeg er begyndt at bruge det som du viste mig.