Mobil m. til træning


Diæt
 Share

Recommended Posts

Hej til alle, håber at i nyder weekenden..

Var oppe og træne igår og endnu engang var der flere der havde deres mobil med. De skrev SMS og ringede i mobil under træning...

Jeg forstår det bare ikke!!

Hvad er det lige der gør det så vigtigt at man ikke kan lade mobilen blive i omklædningsrummet indtil efter træning? Hvad gjorde man inden mobilen kom frem?

Personligt er jeg ligeglad, jeg kan bare ikke forstå at der er nogen der gider have mobilen med til træning, den er da i forvejen blevet en lidt for vigtig for os i hverdagen (synes jeg).

Hvad synes i andre?

Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg ligeglad så længe jeg ikke skal stå og vente på at de bruger noget jeg skal bruge, og de så bruger tiden på at snakke i mbl.

Har engang taget bænkpres fra en der mente han skulle snakke i 15 minutter hvilket var noget mere end min tålmodighed kunne klare.

Det var han jo ikke helt tilfreds med, men så måtte man jo forklare ham situationen.

Jeg er sådan set ligeglad med om den er med eller ej, bare så længe den bliver brugt i pauserne og ikke forstyrrer træningen.

Dem hvor jeg træner er også flinke til enten at have den på lydløs eller meget lav, så den ikke forstyr os andre seriøse.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, right on!!

Dem jeg kender der har deres mobil med, er de hårdt pumpede fyrer der er lidt smart-i-en-fart, men der er da sikkert også andre typer.

Jeg synes da at det er fint nok, hvis man venter en vigtig opringning, men udstråler det ikke lidt useriøsitet?

Link to comment
Share on other sites

Til træning blev jeg fornyligt spurgt om jeg ville hjælpe hvilket jeg naturligvis gerne ville, dog stadig undrende over hvorfor vedkommende skulle have hjælp til skulderpress i smith-stativet :blink: Det viste sig at den velfriserede pumpe-dreng skulle have hjælp til mobilos og det at sende SMS'er. Han skulle selvfølgelig slå op med kæresten :lol: Men der var vist en del andre fisk i havet, navnebogen var ihverfald spækket med navne som: anne, katrine, diana, lisette, amanda, nicoline, katja, mette, lise, anne-mette osv. :lol: , den mobiltelefon havde en databank der kunne gøre enhver skørtejæger misundelig.

Jeg er sådan set ligeglad med om den er med eller ej, bare så længe den bliver brugt i pauserne og ikke forstyrrer træningen.

Jeg mener at en telefon er til korte og præcise beskeder, men sådan bliver den for det meste ikke brugt. Totalt useriøst at tage mobilen med til træning og blive distraheret under et tungt løft :blink: Når jeg er til træning kan verden gå under uden at jeg bemærker det.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg er til træning kan verden gå under uden at jeg bemærker det.

Kunne ikke være mere enig, er også totalt ligeglad med alt andet når jeg træner.

Det er nu ellers sjovt, at se hvordan folk reagere, hvis de har lagt deres telefon bag disken og kan høre den begynder at ringe(den er selvfølglig ikke på lydløs). De smider alt hvad de har i hænderne er løber og springer det bedste de har lært, som om jorden ville gå under hvis ikke de nåede den. Eller også har de set for meget Matrix :lol:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg den ofte med til træning, da jeg simpelthen skal være mulig at få fat på hele døgnet stort set! Dog har jeg den altid på lydløs, og går udenfor hvis den ringer. Så jeg er overbevist om at det ikke irritere andres træning, men kun min egen hvis jeg bliver afbrudt af en længere samtale midt i et sæt ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg den ofte med til træning, da jeg simpelthen skal være mulig at få fat på hele døgnet stort set! Dog har jeg den altid på lydløs, og går udenfor hvis den ringer. Så jeg er overbevist om at det ikke irritere andres træning, men kun min egen hvis jeg bliver afbrudt af en længere samtale midt i et sæt 

I dit tilfælde forstår jeg det skam godt, men i de tilfælde hvor det bare er til hygge, forstår jeg det simpelthen ikke!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

For mig er træningen det tidspunkt af dagen hvor jeg kobler 100% af og filosoferer (nærmest mediterer).

Det giver vel sig selv at en mobiltelefon i lommen ikke hænger sammen med dette. :)

Kun hvis jeg venter et bestemt opkald har jeg telefonen med ind i salen. (sker vel ca 1. gang om måneden)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes der er flere ting at sige om det.

1) Vær der hvor du er. Hvis du er ved at træne - så træn det bedste du har lært. Ellers spilder du din tid!

2) Alle kan have en dag hvor opkald er vigtige. Et sygt barn eller en syg ven måske.

3) Med headset er det faktisk muligt at træne og tale samtidigt - eller i hvert fald lige så samtidigt som når man taler med folk der er tilstede.

Vægt det i selv synes er vigtigst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har min med, men UDELUKKENDE fungerende som ur, og som stopur. Hvis nogen ringer, svarer jeg ikke, og sms'er heller ikke tilbage eller læser sms'er..

Jeg bruger den som stopur, mellem set, så jeg har styr på tiden, og ellers bare som ur..

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Scenen... Et smart gym.

Til stede.. flere smate typer, nogen træner biceps, andre SMS'er

Døren åbner sig.. sibirisk kulde strømmer ind sammen med svag ballaleika musik. En stor skikkelse iklædt tung vinterfrakke og pelshue kigger ind. Han går langsomt over mod en af de smarte fyre, peger på hans mobil og siger med tyk russisk accent. "What iz that?"

Den smate fyr ser sig lidt forvildet om... "Øh..min Mobil"

Comrade sheiko(for det er jo ham) tager telefonen..ser forundrende på den.. ligger den i hans store barkede næve og trykker hårdt.. telefonen splintres i hundrede stykker

Sheiko ryster trist på hovedet "Not even good for grip training"

...

slut

Link to comment
Share on other sites

I alle centre idag er der nogle der tager mobiltelefoner med, jeg er desværre een af dem - hvorfor jeg gør det kommer bag på mig alle de gange den ringer.

Den ringer oftest lige når man er i et sæt, og jeg bander og svovler den væk - hvorefter jeg skynder mig at trykke personen ud, "lad være med at ringe mens jeg træner" svovler jeg løs.

Problemet er lidt, at jeg føler mig nøgen uden min telefon - men jeg er ikke typen der tager den, afbryder alt træning for at chatte - og jeg prøver såvidt muligt også at få sat den på lydløs inden jeg starter....det glipper bare nogle gange; til stor irretation for mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Under træningen er det eneste tidspunkt, jeg ikke har min mobil på mig, udover når jeg sover.

Det er en stor ting, at lægge den væk for mig. Jeg sms'er ellers heletiden; både når jeg spiser, når jeg cykler, og når jeg har undervisning på Universitetet (undtagen hvis Tandrup er i sit es), så det vidner om min seriøsitet mht træningen!

Blackmoore<< :lol: :lol: :lol:

FittSmoker<< Hvorfor har du den ikke ALTID på lydløs?

Link to comment
Share on other sites

Det er en stor ting, at lægge den væk for mig. Jeg sms'er ellers heletiden; både når jeg spiser, når jeg cykler, og når jeg har undervisning på Universitetet (undtagen hvis Tandrup er i sit es), så det vidner om min seriøsitet mht træningen!
Og manglende seriøsitet på studiet :tongue:

I mit center er jeg nærmest den eneste, som ikke har nogen mobiltelefon med (jeg ejer ikke engang en), og der bliver også snakket flittigt i dem.

En gang sad der en og trænede biceps med den ene arm og snakkede i mobil med den anden :unsure:

For nyligt så jeg noget endnu værre, da en fyr, som skulle spotte i incline dumbell press snakkede i mobil samtidigt, så han kun kunne hjælpe en arm af gangen (og der blev trænet forced reps) :4slap: . Ham vil jeg helst ikke have som spotter.

Fitt> Du bør melde dig til anonyme mobilomaner :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Vi har én der både er go' for en sludder og så får han da også lige tid til at trille en busser....

Hold kæft han er klam, der sidder han og træner inderlår mens han lige hiver en slimet lang en én, han lige har gravet frem, ud af næsen, for lig at studere den engang.... Yiiiirak :puke2:

Jeg har aldrig min telefon med!

Fitt --> :lol: :lol: :lol:

Du er sgu' da skør :blink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo andet at bruge tlf til end at SMS/MMS/Telefonere..

Min gamle tlf brugte jeg tit pga radio og mp3 afspiller - indtil jeg fik mig en rigtig mp3 afspiller.

Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg er på Fitt's side - jeg er mobiloman og føler mig direkte nøgen uden min kontakt til omgivelserne.

Min mobilos kan gå på nettet, browse hjemmesider, bruge Messenger, mp3afspiller, osv osv - at det er mig komplet umuligt at leve uden den indenfor 10 meters afstand.

MEN: når jeg træner har jeg den altså ikke med længere - og hvis jeg endelig en dag har den med, så har jeg heldigvis et bluetooth headset, så jeg ikke behøver slæbe rundt på phonen. Men det er altså kun hvis jeg venter et vigtigt opkald eller noget.

Mvh [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share