Danmark-Sverige


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg havde nu håbet på vi vandt. SPecielt 3-1 eftersom jeg havde spilelt på det resultat. Og bestemt også fordi at en sejr ville give os en godf mulighed for at møde prøjserne, som jeg ikke har meget fidus til. Og det kan jo være de magter at besejre et reserve spækket tjekkisk mandskab. det var ærgeligt at vi ikke fik den mulighed. Og også fordi det ville lukke munden på de italienere der snakker om aftalt spil.

Link to comment
Share on other sites

Dejligt afslutning, jeg glæder mig personligt til at sidde og oversætte italienske aviser i morgen :) De går da helt amok over den måde Sverige trillede bolden rundt på.

Michael Jeppesen fra Ekstrabladet har forøvrigt lavet lidt sjov og ballede, hvor han ringede med nogle meget fortrolige insiderinformationer. Læs det her

Jeg havde nu gerne set en sejr, det er jo altid fedt at slå vores nordiske brødre. Men på den anden side synes jeg også det er fedt nok, at vi holder lidt sammen om at få de dumme pastadrenge ud :)

Link to comment
Share on other sites

Nu prøver jeg at være meget kontrolleret og spørger på rolig, dansk facon:

Kære Joker,

vil du ikke være så ufatteligt storsindet at fortælle mig, hvorfor du finder på at skrive dette?

vi holder lidt sammen om at få de dumme pastadrenge ud

Hvorfor mener du at italienere er "dumme" og hvorfor kalder du dem "pastadrenge" ?

Det tror jeg nok, at der er visse personer, som kan blive en smule stødt af ... og jeg synes da ærlig talt også at vi skal vise hinanden en smule gensidig respekt?

Så er vi nemlig alle tilfredse og glade, og kan føre en god og saglig dialog og fodbolddebat :)

De bedste fodboldshilsner,

Deluxe :hippy:

Edited by Deluxe
Link to comment
Share on other sites

jeg synes da at det er ret let at regne ud hvorfor han kalder dem pastadrenge. Det er naturligvis fordi de spiser meget pasta.

Ligesom når du kalder folk for pølsedanskere og kartoffeldanskere. Så hænger det jo sammen med at vi danskere spiser en del pølser og kartofler

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jo gerne, kære Deluxe ;)

Det var egentligt ikke ment i nogen ond mening, men "dumme" kommer tildels pga. Totti affæren og så også alle deres konspirationsteorier om aftenens resultat. Jeg bryder mig ikke om deres attitude, men det gør dem selvfølgelig ikke "dumme" og derfor er det vel også mig som må æde ordene i mig igen :)

Hvis nogle bliver stødt over "pastadrenge" kan man jo heller ikke sige pølsetyskere osv. osv. Den kan jeg nu ikke se det helt slemme i :)

Edited by JokerX
Link to comment
Share on other sites

jeg synes da at det er ret let at regne ud hvorfor han kalder dem pastadrenge. Det er naturligvis fordi de spiser meget pasta.

Ligesom når du kalder folk for pølsedanskere og kartoffeldanskere. Så hænger det jo sammen med at vi danskere spiser en del pølser og kartofler

Jamen oh du kære Prehn, jeg valgte jo ikke at tage kampen op :unsure:

Jeg så en masse onde udtryk om Italienere, uden at jeg selv havde blandet mig i debatten, men pludselig kunne jeg fornemme at de små indre tendenser trådte i karakter hos mange af jer, derfor spørger jeg så venligt, roligt og fattet nu.

Vi er jo visse som blev såret over det .... og nu skal der skabes en god debat :hippy:

Man skal jo være psykopat hvis man slår først, og ved at mange af jer ... oh ja, mange af jer, tilsvinede den italienske nation, var der visse andre, oh ja, visse andre som blev skuffede. :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tror måske at Deluxe har en pointe her. Mon ikke at de fleste Italienere er rimeligt fornuftigt skruet sammen oven i hovedet og kan se at 1) Det Italienske landshold blamerede sig helt vildt 2) At kampen mellem DK-SVE var fair spillet.

Hvis ikke, ja så kan man begynde at svine dem til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker ydmygt for dit svar Joker - Tak tak tak tak tik-tak-tik-tak

Jeg bryder mig ikke om deres attitude
Sådan Italienere i det hele taget eller hvordan?
derfor er det vel også mig som må æde ordene i mig igen :)

Jeg er utroligt glad for, at vi kunne føre en god dialog sammen og derved nå frem til enighed og bedre forståelse. Er det ikke trods alt det vi skal arbejde sammen om? Vi er jo brødre i EU :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Elvirus

Deluxe, du skifter personlighed som vi andre skifter proteinmærker...
Nejda, har bare lige taget mig et måltid og nydt min dejlige udsigt ud over stenbroen, så nu er jeg atter klar til en god saglig debat! :hippy:
Så vidt jeg husker blev tråden lukket da du kaldte Klaus Jensen en nazist.....!!!

Nej, der tager du fejl min danske broder - Tråden blev lukket da Klaus mente at Italienere var lig med nordafrikanske bistandsklienter m.m.

Meget ubehøvlet, og derfor valgte vores generøse og ærlige Mods at fjerne indlægget og tråden som ikke havde noget videre godt at bidrage med.

Håber at vi alle kan lære af den oplevelse og dermed gøre MOL til et bedre sted at være for os alle, når snakken ikke altid drejer sig om træning :hippy:

Edited by Deluxe
Link to comment
Share on other sites

Ærede Deluxe jeg vil også godt benytte legligheden til at sige at når de fleste i disse dage har talt om itallienere generelt har de efter al sandsynlighed nok ment det med henblik på den måde de italienske fodboldspillere og den italienske presse har håndtaget sagen på.

Jeg vil også gerne give dig en uforbeholden undskyldning, hvis jeg, på nogen måde, nogensinde, har virket provokenrende på dig. Jeg tror at det tildels skyldes at du er meget hurtig til at tage tingene for alvorligt.

Link to comment
Share on other sites

Synes at både Danmark og Sverige er fortjent videre. Må dog ærligt indrømme at jeg synes Sverige´s spil er meget baseret på at fyre høje bolde fremad hele tiden, hvor Italien spiller meget mere underholdende, når det da endelig fungerer for dem!

Dog er det pisse irriterende at se dem vælte rundt hele tiden <_<

Link to comment
Share on other sites

jeg synes, alle danskere (specielt landsholdsspillerne) er nogle grisehudsfarvede, leverpostejsspisende roehakkere, der ikke formår at køre en oplagt sejr hjem. Kvartfinalen bliver endestation, hvor der ellers var lagt i ovnen til en semifinaleplads.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes efterhånden ham Ebbe Sand har spillet sig af holdet! Endnu en kamp uden at score. Ja bevares han laver et flot stykke arbejde på midtbanen og det defensive. Men hvad er det så lige vi har midtbanespillerne til at lave? Ud med Ebbe Sand og ind med Peter Madsen!

Jeg synes den italienske turnering har været en katastrofe. Inden turneringen var de mine favoritter til at snuppe titlen. Men det har handlet om næsten alt andet end fodbold. De har ikke virket fokuseret nok i denne turnering. Det kunne man tydeligt se i kampen mod Danmark. De var slet ikke sat op til kampen og burde have tabt den. Totti's snottere bliver det helt store emne, og de mister en værdifuld spiller på sådan en dumhed.

Det var blevet bedre med attituden til kampen mod Sverige og den første halvleg dominerde de og havde de ikke lukket Sverige ind i kampen i anden halvleg, ja så burde de have vundet den. Vieris privatliv er det store emne i pressen og han siger fra over for det.

Her er situationen sådan at den italienske presse opfinder konspirations teorier. Jeg synes nu at spiller og trænere har været gode til ikke at ryge med på den galej.

Italien starter svagt mod Bulgarien, men arbejder sig mere og mere ind i kampen. Bulgarerne spiller som de har gjort hele turneringen. Kommer frem til stor chancer men får ikke scoret. De spiller ikke med den store selvtillid eller lyst til at komme frem på banen. Buffon står fantastisk og han holder italienerne inde i kampen. Anden halvleg bliver næsten spil til et mål: Bulgariens. Men italienerne er ineffektive og de virker opgivende, da dommeren ikke rigtig er på deres side. Bulgarerne laver rigtig mange frispark og italienerne bliver da også snydt for et straffe.

Italienerne spillede ikke særligt godt og jeg synes det er fortjent at de ikke går videre. Italienernes varemærke har altid være effektivitet, det synes jeg ikke vi har set meget til. De har før kunne køre en 1-0 sejr hjem efter at have scoret tidligt i kampen. De har ikke spillet som et hold. Men forhåbentlig kigger træneren på sit eget hold og hvad de ikke udrettede, istedet for at kigge på hvad de andre gjorde rigtigt.

Egentlig synes jeg heller ikke Sverige burde gå videre, da de spiller ret kedeligt. Men heldigvis scorer de en masse kasser (8 stk i 3 kampe), og det er jo altid seværdigt.

Link to comment
Share on other sites

JesperT: Det kan godt virke anstødende på nogle af blive kaldt de øgenavne du kommer frem med. Jeg forstår udemærket godt din harme og dit engagement i fodbold, det er jo en sprudlende sport som kan sætte sindende i kog, men lad os holde den på et fornuftet plan. Landsholdet består jo at udemærkede spillere som klarer sig fint internationalt :hippy:

Hessel: Jeg fornemmer en smule ironi, men jeg tager da dine ord til mig omend lidt naivt og er glad for at vi i fælleskab kan tilkendegive en undskyldning :)

Sé ... man kan jo godt være flinke og venlige, hvis man da bare har et åbent sind, venligt hjerte og et smil på læben :hippy:

Held og lykke til vores landshold !

Link to comment
Share on other sites

jeg synes, alle danskere (specielt landsholdsspillerne) er nogle grisehudsfarvede, leverpostejsspisende roehakkere, der ikke formår at køre en oplagt sejr hjem. Kvartfinalen bliver endestation, hvor der ellers var lagt i ovnen til en semifinaleplads.

Du glemmer i fodbold kan alt ske, men jeg tvivler ogs på at vi vinder over tjekkerne.

Så skal vi i hvertfald ha en ny angriber som Freeze skriver.

Link to comment
Share on other sites

jeg havde håbet på vi vandt. SPecielt 3-1 eftersom jeg havde spilelt på det resultat. Og bestemt også fordi at en sejr ville give os en godf mulighed for at møde prøjserne, som jeg ikke har meget fidus til. Og det kan jo være de magter at besejre et reserve spækket tjekkisk mandskab. det var ærgeligt at vi ikke fik den mulighed. Og også fordi det ville lukke munden på de italienere der snakker om aftalt spil.

Ja tyskerne havde været fint, men hollænderne vil straks være noget helt andet - vi får se, men du har nok ret i at tjekkerne stiller med et reservehold. Men det kan jo være lige meget nu - det er tjekkerne. Jeg vil hellere møde tjekkerne end hollænderne.

I min gambling på jobbet havde jeg Italien (og Frankrig) som vindere så jeg er ikke helt glad for at de røg. Og så alligevel jo fordi Sverige er trods alt vores nordiske venner og så tæller det også en del hvorledes den italienske presse og Totti har opført sig. De andre italienske spillere er der ikke grund til at kritisere da de har været helt fair.

Efter man læser den italienske fodboldpræsidents udtalelse så føler man bestemt ikke med dem - han er da en tumbe - mon han overhovedet har set kampen - det tror jeg ikke.

I fodbold har man det med at kalde folk sjove ting: pølsetyskere, spagettidrengene osv.(som nogle ikke finder sjovt, men ikke skal tages for mere end lidt sjov). Hvis vi havde vundet over svenskerne havde vi formentlig også kaldt dem forskellige sjove navne uden at mene mere med det.

Når vi så spiller uafgjort så har vi alligevel så meget broderfølelse for svenskerne at vi godt kan se det sjove i at det gik ud over Italien og så hygge os på diverse barer med svenskerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share