Hver fjerde motionist bruger doping


EverLast
 Share

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Min fætter, der er strisser, siger at med mindre der er tale om salg af AS i store mængder, er politet rimelig indiferente, så man skal nok ikke regne med de helt store efterforskninger fordi en eller anden i et eller andet center tester positiv for et eller andet. Og det var efter jeg spurgte ham hvordan det kunne være at de ikke havde kig på det center jeg gik i tidligere, hvor der åbenlyst blev handlet :o Når de ikke gider at lave en efterforskning på et sted hvor de 100% sikkert ved at der bliver solgt AS, hvor stor chance er der så for at der bliver fulgt op på en positivtest fra ADD?

Jeg er helt enig i det, du skriver. Min indlæg om ransagning var også mere ønsketænkning fra min side og det ville naturligvis kræve langt hurtigere svar på prøverne og flere ressourcer til politiet.

Som det ser ud nu, er politiet nødt til at prioritere og der er dette område ikke lige så interessant - desværre <_<

Jeg tvivler også på at du finder en dommer der vil underskrive en ransagningskendelse på baggrund af en positivtest fra et center ;)
Ikke med de svartider, der er på prøverne nu. Kunne man få et resultat med det samme nede i centret, ville en ransagningskendelse slet ikke være nødvendig - så ville politiet kunne ransage uden at gå i retten B)

Jep, der er sikkert en masse arbejdsløse Stasi-agenter, som ville blive glade hvis de kunne blive ansat til at løse de opgaver :blink:

Mig bekendt er det ikke decideret ulovligt at bruge AS, men kun at sælge lortet. Med det in mente kan man ikke ransage folks hjem. Det holder bare ikke, uanset at man er imod at folk bruger AS.

Så skulle indsatsen istedet rettes mod at forhindre at der kommer AS på gaden til salg. Det er vist ingen hemmelighed hvem der tjener penge på det, så det ville nok være mere relevant at lægge kræfterne der, istedet for at gå efter de små fisk i motionscentrene med ransagninger, som i 99% af tilfældene vil være resultatsløse på lang sigt.

Medicinalfabrikanterne må også have en del af ansvaret, da det er dem der producerer skidtet og deres sikkerhed kan ikke være særlig god herhjemme, når det åbenbart er så nemt at få fingrene i AS-dåsen som det åbenbart er, når 25% af de testede tester positiv.

Link to comment
Share on other sites

25% er nok et alt for højt tal mens 2% nok er et for lavt tal. Det er godt, at der bliver gjort opmærksom på problemet. Lidt større straffe vil nok kunne holde folk fra krudttønden. At få en karantæne er jo en meget mild straf, da man bare kan træne et andet sted. Bøder på over 10.000 kr. vil nok have en effekt.

ja da.

Eller hvis man køre for stærkt... 10000kr i bøde

Eller skal vi bare sætte den mindste bøde takst til 10000kr

Fed ide.

DET ER FOLKS EJET PROBLEM OM DE TAGER AS

Så længe på opføre sig ordenligt og ikke smadre nogle.

Bossene fyre jo heller ikke deres medarbejdere hvis de køre forstærkt til arbejde.

Det var da en utrolig arrogant måde at svare på. Folk kommer med deres synsvinkel, og du rækker dem ned uden grund.

Det er ligeså meget folks eget problem de tager AS, som det er folks eget problem de smadre deres liv med et fix et par gange om dagen. Problemet er ikke bare at folk tager det selv, men ligeså meget de får andre til at tage det. Den nye i centret der ikke har forstand på sig meget, og den store pumper foreslår med det samme "tag de her piller, de er helt uskadelige, og hjælper dig på din vej".

Du ser på problemet, som om det overhovedet ikke var et problem, som det er ligemeget, og folk bare kan passe sig selv.

Så skulle man jo gøre det samme med has....

Eller alle de andre forbrudelser der er, hvis man en gang har lavet lort. Så får man besøg et par gange om året.

Så vil vi da også nedsætte arbejdeløsheden, men alle de folk der skulle rende rundt og besøge folk.

Der er virkelig nogen der har pisset på din sukkermad idag da. Det jeg mener er at man kan besøge de små, for at fange de store. Præcis det samme gør man med piratkopiering, og min pointe er, at man kunne gøre det samme med AS.

Prøv lige at tælle til 10 før du svare på et indlæg....

Link to comment
Share on other sites

DET ER FOLKS EJET PROBLEM OM DE TAGER AS

Det mener du også, lægen/hospitalerne skal sige til dem, når de henvender sig med lever-/nyre-/hjertesygdomme?

"Beklager, men I vidste, at AS havde alvorlige bivirkninger, så det er jeres eget problem nu - vi vil ikke hjælpe jer".

Link to comment
Share on other sites

Det mener du også, lægen/hospitalerne skal sige til dem, når de henvender sig med lever-/nyre-/hjertesygdomme?

Ja, ligesom man gør det med dem som pådrager sig sygdomme pga. rygning, alkoholisme og fed mad.

Som det er idag står det folk frit at ødelægge deres helbred, og der skal ikke forskelbehandles på det område, fordi folk gør noget som er ulovligt. Det er ikke noget som kommer sunhedsvæsenet ved. Det er et politi-anlæggende. Hvis folk skal have lov at blive behandlet når de smadre deres helbred med smøger, spiritus og fed mad, hvorfor skal folk der tager AS så ikke ??

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er det ikke decideret ulovligt at bruge AS, men kun at sælge lortet. Med det in mente kan man ikke ransage folks hjem. Det holder bare ikke, uanset at man er imod at folk bruger AS.

Det er ulovligt at bruge AS!

Fra "Lov om forbud mod visse dopingmidler":

§ 1. Loven finder anvendelse på følgende grupper af dopingmidler:

1) Anabole steroider.

2) Testosteron og derivater heraf samt tilsvarende stoffer med androgen virkning.

3) Væksthormon.

4) Erytropoietin og midler, som har lignende virkning ved at øge mængden af røde blodlegemer i blodet til over normale værdier for alder og køn.

5) Midler, som øger produktion og frigørelse af

a) væksthormon,

b ) testosteron og derivater heraf eller af tilsvarende stoffer med androgen virkning eller

c) naturligt erytropoietin.

§ 2. Sundhedsministeren bemyndiges til at fastsætte, hvilke andre grupper af dopingmidler denne lov gælder for.

§ 3. De i §§ 1 og 2 omhandlede dopingmidler må ikke fremstilles, indføres, udføres, forhandles, udleveres, fordeles eller besiddes, medmindre der er tale om anvendelse til sygdomsforebyggelse eller -behandling eller til videnskabelige formål.

Stk. 2. Den i stk. 1 omhandlede anvendelse til sygdomsforebyggelse eller -behandling skal, for så vidt angår privatpersoner, være lægeordineret.

Stk.3. Sundhedsministeren kan meddele dispensation fra bestemmelsen i stk. 1. Ministeren kan fastsætte nærmere vilkår for dispensationen.

§ 4. Overtrædelse af § 3, stk. 1, eller vilkår som nævnt i § 3, stk. 3, 2. pkt., straffes med bøde, hæfte eller fængsel i indtil 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Det mener du også, lægen/hospitalerne skal sige til dem, når de henvender sig med lever-/nyre-/hjertesygdomme?

Ja, ligesom man gør det med dem som pådrager sig sygdomme pga. rygning, alkoholisme og fed mad.

:blink: Mener du, at man afviser rygere og alkoholikere?

Som det er idag står det folk frit at ødelægge deres helbred, og der skal ikke forskelbehandles på det område, fordi folk gør noget som er ulovligt. Det er ikke noget som kommer sunhedsvæsenet ved. Det er et politi-anlæggende. Hvis folk skal have lov at blive behandlet når de smadre deres helbred med smøger, spiritus og fed mad, hvorfor skal folk der tager AS så ikke ??

Jeg tror ikke du fangede budskabet i mit indlæg.

Det er jo netop ikke folks eget problem, når de fylder sig med AS. Det er et samfundsproblem, fordi sundhedsvæsenet naturligvis også skal behandle dem, som er blevet syge af at tage AS.

Link to comment
Share on other sites

Der står vel ikke rigtig noget om at man ikke må bruge det? :unsure:

§ 3. De i §§ 1 og 2 omhandlede dopingmidler må ikke fremstilles, indføres, udføres, forhandles, udleveres, fordeles eller besiddes, medmindre der er tale om anvendelse til sygdomsforebyggelse eller -behandling eller til videnskabelige formål.

Hvis du allerede har brugt det, som er tilfældet ved en positivtest, er der ikke det helt store at komme efter.

Link to comment
Share on other sites

Mener du, at man afviser rygere og alkoholikere?
Næh, men det burde man gøre udfra din retorik.
Jeg tror ikke du fangede budskabet i mit indlæg.

Jeg tror ikke DU fangede budskabet i mit indlæg. For selvfølgelig er det et samfundsmæssigt problem. Men hvis man skal få styr på et samfundsmæssigt problem, så skal alle samfundsmæssige problemer i samme kategori behandles ens. Det nytter ikke noget at lægerne "ser igennem fingre" med at folk ødelægger deres helbred med smøger, spiritus og fed mad, hvis de så bagefter stiller sig på bagben fordi en gut har fået dårlig lever af for meget AS.

Link to comment
Share on other sites

DET ER FOLKS EJET PROBLEM OM DE TAGER AS

Det mener du også, lægen/hospitalerne skal sige til dem, når de henvender sig med lever-/nyre-/hjertesygdomme?

"Beklager, men I vidste, at AS havde alvorlige bivirkninger, så det er jeres eget problem nu - vi vil ikke hjælpe jer".

Nej det gør vi jo ikke nu, med alle de andre ting...

Så skulle vi også gøre det med...

Den der tager stoffer som E og cola.

Dem der køre for stærkt.

eller alle de andre ulovlige ting man kan komme tilskade med...

Hvem har ikke lavet noget som ung, som man ikke måtte og kom tilskade med det.

Eks knallert. Jeg vældte men slap for hospitalet pga styethjælmen...

Link to comment
Share on other sites

Det var da en utrolig arrogant måde at svare på. Folk kommer med deres synsvinkel, og du rækker dem ned uden grund.

Den nye i centret der ikke har forstand på sig meget, og den store pumper foreslår med det samme "tag de her piller, de er helt uskadelige, og hjælper dig på din vej".

Du ser på problemet, som om det overhovedet ikke var et problem.

Der er virkelig nogen der har pisset på din sukkermad idag da. Det jeg mener er at man kan besøge de små, for at fange de store. Præcis det samme gør man med piratkopiering, og min pointe er, at man kunne gøre det samme med AS.

Prøv lige at tælle til 10 før du svare på et indlæg....

Jeg er megte ked af at du har tolket mine svar sådan. :(

Jeg er barre lidt træt af at folk ikke snart prøver på at finde nye og bedre metoder til at hjælpe folk... Ja der er nogle der her et misbrug og jeg kender flere hvor jeg forventer de død inder for måske 10år... Men det er ikke mit problen at de er noglæe idioter og ikke søger hjælp.

Det eks du nævner:

Der vil jeg da med største glæde hjælpe dig med at sparke denne "store" ud af centeret og jerne så langt ud at han aldrig kommer ind i et center igen.

Hvis jeg er arrogant, undskylder jeg...

Men "problemet" er så stort at der skal tænkes helt anderledes...

Hvis du høre at han der ligger nr 160 i turen bliver taget for doping,

tænker du så slet ikke på at der er en stor chance for at en del af de 159 der er bedre end ham, måske også har brugt noget....!!!!!

Hvad med folboldt.... Der har været en udsendelse i tv om hvordan en pusser solgte stoffer til proff danske spillere... Har men hørt noget NEJ. Men alle dem er ikke er pro spiser det til morgen mad.

Link to comment
Share on other sites

5) Midler, som øger produktion og frigørelse af

a) væksthormon,

b ) testosteron og derivater heraf eller af tilsvarende stoffer med androgen virkning eller

c) naturligt erytropoietin.

- sku man så ik starte med at fjerne 50.000 af tilskud der allerede står på hylderne herhjemme ?

Det kan vist ikke være hele historien hva'

Link to comment
Share on other sites

zink_brian:

Hvis jeg er arrogant, undskylder jeg...
Undksyldning modtaget :)

For mig lyd det bare som om, der blev gjort grin med andres synsvinkel, som det var en idiotisk måde at tænke på.

Men "problemet" er så stort at der skal tænkes helt anderledes...

Hvis du høre at han der ligger nr 160 i turen bliver taget for doping,

tænker du så slet ikke på at der er en stor chance for at en del af de 159 der er bedre end ham, måske også har brugt noget....!!!!!

Hvad med folboldt.... Der har været en udsendelse i tv om hvordan en pusser solgte stoffer til proff danske spillere... Har men hørt noget NEJ. Men alle dem er ikke er pro spiser det til morgen mad.

Kan jeg kun give dig ret i.

Link to comment
Share on other sites

Der står vel ikke rigtig noget om at man ikke må bruge det? :unsure:
§ 3. De i §§ 1 og 2 omhandlede dopingmidler må ikke fremstilles, indføres, udføres, forhandles, udleveres, fordeles eller besiddes, medmindre der er tale om anvendelse til sygdomsforebyggelse eller -behandling eller til videnskabelige formål.

Man kan ikke bruge stofferne uden at besidde dem...

Link to comment
Share on other sites

Der står vel ikke rigtig noget om at man ikke må bruge det? :unsure:
§ 3. De i §§ 1 og 2 omhandlede dopingmidler må ikke fremstilles, indføres, udføres, forhandles, udleveres, fordeles eller besiddes, medmindre der er tale om anvendelse til sygdomsforebyggelse eller -behandling eller til videnskabelige formål.

Man kan ikke bruge stofferne uden at besidde dem...

Det kan man da sagtens. Hvis de ikke ligger hjemme hos dig selv, men et andet sted, så bliver det rimelig svært at bevise besiddelse. Du kan ikke blive dømt for at du helt sikkert må have besiddet noget på et eller andet tidspunkt, fordi du tester positiv. Rent juridisk holder det ikke. Hvis det var din bevisførelse, ville du blive grinet hele vejen ud af retslokalet ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan man da sagtens. Hvis de ikke ligger hjemme hos dig selv, men et andet sted, så bliver det rimelig svært at bevise besiddelse. Du kan ikke blive dømt for at du helt sikkert må have besiddet noget på et eller andet tidspunkt, fordi du tester positiv. Rent juridisk holder det ikke. Hvis det var din bevisførelse, ville du blive grinet hele vejen ud af retslokalet ;)

Crawdaddy > Undervurder ikke indicier.... det er utroligt hvad folk kan blive dømt på <_<

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bruge stofferne uden at besidde dem...

Det kan man da sagtens. Hvis de ikke ligger hjemme hos dig selv, men et andet sted, så bliver det rimelig svært at bevise besiddelse. Du kan ikke blive dømt for at du helt sikkert må have besiddet noget på et eller andet tidspunkt, fordi du tester positiv. Rent juridisk holder det ikke. Hvis det var din bevisførelse, ville du blive grinet hele vejen ud af retslokalet ;)

Vi snakker ikke om bevisførelse - vi snakker om det er ulovligt eller lovligt at anvende AS. Og der er ikke så meget at diskuttere. Det er ulovligt at anvende AS!

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bruge stofferne uden at besidde dem...

Det kan man da sagtens. Hvis de ikke ligger hjemme hos dig selv, men et andet sted, så bliver det rimelig svært at bevise besiddelse. Du kan ikke blive dømt for at du helt sikkert må have besiddet noget på et eller andet tidspunkt, fordi du tester positiv. Rent juridisk holder det ikke. Hvis det var din bevisførelse, ville du blive grinet hele vejen ud af retslokalet ;)

Vi snakker ikke om bevisførelse - vi snakker om det er ulovligt eller lovligt at anvende AS. Og der er ikke så meget at diskuttere. Det er ulovligt at anvende AS!

Det er ulovligt at besidde AS. Der står vist ikke noget om, at det er ulovligt at anvende det.

Det er det, at bevise besiddelsen, der er svær.

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share