Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning fredag

ca 13 km løb

Har stadig ondt i halsen men det virker som om min krop har fattet at jeg ikke egner mig til at være syg :newtongue:  så jeg tror forkølelsen er ved at foretage en strategisk tilbagetrækning :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Desværre havde jeg ikke helt i den strategiske tilbagetrækning - jeg lå i sengen i går med forkølelse, begyndende øjenbetændelse og maveproblemer :newtongue: Det eneste gode ved den dag var at jeg fik set et utælleligt højt antal afsnit af Sex and the City...Det er da godt man har den når man er forvist til en dag i sengen. Slet ingen træning og så har jeg det virkelig ikke godt :devil:

Træning søndag

Lidt mere på mærkerne i dag så...

Cykeltur 2 timer - var blandt andet i Dyrehaven.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forkølet - selv mine ben er forkølede :mad:

Træning mandag

løb ca 12 km

Jeg er faktisk ret sur over at være forkølet :4ranting: Det er jo meningen at jeg skal løbe HCA om små to uger og så har jeg bare at blive frisk pr. omgående ellers ser det da sort ud :newtongue: Men hvis jeg mod forventning overlever min forkølelse er jeg da på pletten i Odense :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Håber du blir klar til HCA  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Håber jeg også :hands: Skal du afsted?

Træning onsdag

ca 15 km løb inkl. 8xpulsbaserede intervaller. Det holdt hårdt; med hovedet fuldt af snot er det lidt vanskeligere at trække vejret ordentligt, og det er jo nødvendigt når der løbes intervaller :tongue: Men - som med min forkølelse - overlevede jeg mod forventning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Håber du blir klar til HCA  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Håber jeg også :hands: Skal du afsted?

<{POST_SNAPBACK}>

næh.. jeg holder mig til min hyggetræning.. :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sikker også meget klogt :tongue:

Træning torsdag

14 km løb - restitutionstræning

Det er faktisk ikke så let at løbe restitutionstræning når det blæser en pelikan; det er let at holde tempoet nede men det er ikke hele tiden så let at holde pulsen nede :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En opdatering....

Træning lørdag

løb 12,5 km inkl. fartleg

Træning søndag

1,20 min på cykel - det blæste en pelikan så jeg vendte lidt hurtigere næsen hjemad end først planlagt :tongue:

Træning mandag

Løb 11,5 km - pænt tempo

Træning tirsdag

Løb 9,5 km

...Og jeg har efterhånden (igen) fået en god rutine med at lave mave- og lændeøvelse+armbøjninger efter de fleste løbeture.

Desuden har jeg købt startnummer til HCA på søndag, så nu kan jeg jo ligeså godt løbe :tongue: Venter mig ikke det store af tiden men lad os nu se, hvordan dagsformen er på søndag...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

cykling 1 time 20 min - restitution; lav intensitet

Træning torsdag

løb 9,5 km

Jeg løber måske en lille tur i morgen eller på lørdag og ellers er det HCA på søndag :4thumbup: Håber på godt vejr og masser af heppende mennesker på gaden i Odense, så hvis nogen af Jer Odense-MOL'ere ikke skal lave andet på søndag, så går marathonstarten kl. 10 :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

40 min løb som opvarmning til søndagens strabadser. Kan godt lide at komme ud og løbe lidt dagen før, så jeg stadig ved at jeg kan løbe :wink:

Søndag

HCA Marathon: 3.57.46

Lidt langsommere end forventet men jeg havde alt i alt en god tur uden kriser. Det var først efter 37 km at kilometerne begyndte at føles lidt lange...

Sløj i hjernen som man nu engang er efter 42 km i løbesko var dagens virkelige udfordring at komme ud af Odense og til København igen :tongue: Først skal man finde bussen og derefter finde en tog, der ikke er fyldt med løbere, barnevogne og cykler - for jeg nægtede altså at stå op hele vejen til København :devil:

I dag mandag har jeg været ude og trille en rolig tur på cyklen så jeg lige fik gang i benene - det hjælper som regel på ømheden.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

6,5 km i laaaangsomt luntetempo. Jeg er stadig øm men med ondt skal ondt som bekendt bekæmpes så lidt træning er godt til at komme træningsømheden til livs :tongue: - men jeg har nok været i sølle syn, da jeg joggede rundt om søerne, så det var godt det foregik vældig tidligt i morges mens det stadig var mørkt og mennesketomt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

løb 11,5 km

benene er efterhånden kommet sig og tempoet er ved at være mere eller mindre normalt igen. Er dog stadig noget 'kort' på bagsiden af lårene, men det giver sig nok i løbet af de nærmeste dage :tongue:

Den dårlige samvittighed over manglende styrketræning sidder i baghovedet og jeg overvejer om kettlebell er noget for mig - eller bare er mere for mig end almindelig vægttræning :tongue: Forestiller mig at den vil være god til mit formål (mener AF også og det skal man jo ikke kimse af!) - er I andre der har prøvet? - synes jeg har set noget kb i Waits log? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej MizzRasmussen,

Ahhh, der er ikke noget som de stramme baglår :4thumbup: så ved man at man har været ud at løbe langt.

Ganske korrekt så er jeg blevet "omvendt" til Kettlebell's og jeg kan kun sige at for mig er det optimalt og giver mening i forhold til mine mål om muskeludholdenhed. For det mere tekniske om hvorfor det er så godt etc. så hør Kenneth Jay, DBM, Michael Hebnes, Jsc, ChristanMN o.a.

Det er super træning der virkelig får din puls op i det røde felt samtidig med at du får baller/ben af stål. De giver hele kroppen. du kan f.eks. se på www.kettlebells.dk hvor der er nogle artikler, blandt andet en hvor Kenneth Jay taler om det der hedder Lunges snatches (eller noget), der skulle være gode for løbere. Jeg har særligt vundet en del ved kb træning på styrken i benene, interval spurt og til bakkeløb. Det er ikke usædvanligt at min gnm. puls ligger oppe på 90% af max gennem 15-20 minutters træning med den (længere træner jeg sjældent med den om dagen). Efter jeg fik den trænede jeg mere elle mindre 4-5 gange om ugen med dem. nogle gange bare lige 2 minutter hurtigt, andre gange 20 minutter, ene og alene fordi de er "sjove" og udfordrende.

Det er hårdt at træne med dem, de er satans tunge, uhåndterlige og det giver hård hud i hænderne, men de har motiveret mig rigtig meget til at træne da jeg synes det er sjovt, og det er noget der kan mærkes i hele kroppen. Og man har dem i hjemmet, så liiige at tage 7 minutters træning om morgen inden badet er meget nemmere end at tage ned til fitten. Prøv at tage en øvelsestime til et seminar med KJ eller hop blot ud i det og spender de par kroner på en undervisningstime og en 8/12 kilo. Det skal være sjovt at træne og det er det for mig at træne med kb's. hvilket minder mig om at jeg får min 24 kilo i slutningen af næste uge :4thumbup:

m.a.o. jeg kan kun anbefale det

(damn, det blev et langt indlæg :sleeping: )

Waits

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hej MizzRasmussen,

Ahhh, der er ikke noget som de stramme baglår :4thumbup: så ved man at man har været ud at løbe langt.

Ganske korrekt så er jeg blevet "omvendt" til Kettlebell's og jeg kan kun sige at for mig er det optimalt og giver mening i forhold til mine mål om muskeludholdenhed. For det mere tekniske om hvorfor det er så godt etc. så hør Kenneth Jay, DBM, Michael Hebnes, Jsc, ChristanMN o.a.

Det er super træning der virkelig får din puls op i det røde felt samtidig med at du får baller/ben af stål. De giver hele kroppen. du kan f.eks. se på www.kettlebells.dk hvor der er nogle artikler, blandt andet en hvor Kenneth Jay taler om det der hedder Lunges snatches (eller noget), der skulle være gode for løbere. Jeg har særligt vundet en del ved kb træning på styrken i benene, interval spurt og til bakkeløb. Det er ikke usædvanligt at min gnm. puls ligger oppe på 90% af max gennem 15-20 minutters træning med den (længere træner jeg sjældent med den om dagen). Efter jeg fik den trænede jeg mere elle mindre 4-5 gange om ugen med dem. nogle gange bare lige 2 minutter hurtigt, andre gange 20 minutter, ene og alene fordi de er "sjove" og udfordrende.

Det er hårdt at træne med dem, de er satans tunge, uhåndterlige og det giver hård hud i hænderne, men de har motiveret mig rigtig meget til at træne da jeg synes det er sjovt, og det er noget der kan mærkes i hele kroppen. Og man har dem i hjemmet, så liiige at tage 7 minutters træning om morgen inden badet er meget nemmere end at tage ned til fitten. Prøv at tage en øvelsestime til et seminar med KJ eller hop blot ud i det og spender de par kroner på en undervisningstime og en 8/12 kilo. Det skal være sjovt at træne og det er det for mig at træne med kb's. hvilket minder mig om at jeg får min 24 kilo i slutningen af næste uge :4thumbup:

m.a.o. jeg kan kun anbefale det

(damn, det blev et langt indlæg :sleeping: )

Waits

Thanx - tænkte nok at du var god for et godt råd :4thumbup: Tror jeg starter med en 8-kgs - det må være rigeligt til mig i den spagetti-form jeg p.t. har :tongue: Jeg har set at de kan købes på kettlebells.dk men er der mon forretninger, der sælger dem i kbh?

Link to comment
Share on other sites

Nej, ingen forretninger. Men det kan være at du måske kan tage ud til holdtræning med www.csacph.dk og så købe en, så kan det være du kan spare transport omkostningerne. Men alt det må du snakke med Kenneth Jay /Graugart om.

Held og lykke med det. Og bid så tænderne sammen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share