Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Vi simultantræner (eller i hvert fald skriver den ind) fuldstændig samtidig :blink: Idag var der kun et minut imellem opdateringerne. Men det er efterhånden et nogenlunde fast mønster. Pudsigt :blink:

Well, se at få styr på teknikken med Kb'en, ellers brug lidt penge på en tur i ilden hos Kenneth, det er virkelig spas...

er du forresten blevet glad for den type træning?

Vi simultanstyrter, simultræner, simultanlogfører....Det må være kaosteori i spil; når en sommerfulg basker med vingerne i Mexico sner det i Norge (eller noget i den stil :tongue::blink: ) Eller også er det telepati - det kan være du er min forsvundne tvilling :laugh:

Jeg synes kb er superfedt, fordi det virker rimeligt effektivt i forhold til tidsforbrug. Og så var jeg blevet pænt træt af at stå og køre biceps i motionscentret, og det kommer hurtigt til at virke som ineffektiv træning...Da jeg begyndte at styrketræne i sin tid var jeg nok noget mere fokuseret på, at træning skulle få mig til at se godt ud - nu er jeg mere fokuseret på at blive bedre til at løbe (og der hjælper isoleret bicepstræning ikke meget :tongue: ). Kb'en kan jeg bare bruge 10 min på efter en løbetur, og det passer mig rigtig godt - så er det også realistisk at jeg stadig får styrketrænet når jeg virkelig skal til at løbe - dvs når jeg som planlagt skal op og løbe omkring 100 km/uge, som jo er planen hen omkring slut vinter/forår. Hvis jeg så ved siden af løb og svømning/cykling (som jeg synes er rigtig god afvekslings- og restitutionstræning) også skulle bruge et par timer om ugen i et motionscenter, så kommer træningen til at stå mig langt ud af halsen.

Og styrketræning er jo en god ting, så man ikke mister muskelmasse, som man jo ellers gør når man ikke længere er 25 år :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...træning fredag fortsat

jeg skal da ikke undlade at bemærke at fredagens træning også lige har budt på:

KB 8 kg:

one arm swings:

3x12/12

swings m. dobbeltgreb:

1x12

1x15

1x20

det var så dagens styrketræning her lige inden jeg skal ud af døren :tongue:

Swings er klart favoritter her i huset, og det er jo lige før jeg skal have en tungere kb at lave dem med :4jumpy: Så er der så andre øvelser, hvor den absolut ikke skal være tungere... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

jeps denne gang var det helt simultan :blink:

Jeg har på fornemmeren at man får rimelig stramme baller af mange swings... correct me if I'm wrong :shades:

Se da at få købt dig en tungere så... det kan jo være at du kan få dem billigt i øjeblikket hvis du kigger på hjemmesiden

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Jeg har på fornemmeren at man får rimelig stramme baller af mange swings... correct me if I'm wrong

:shades: I think you are right...Jeg tror i hvert fald godt man kan sælge sin Charlotte Birchow 'Baller af stål'-træninsvideo :laugh:

Træning lørdag

Løb ca 14 km - gns puls 162.

KB 8 kg:

snatch:

3x6/6

swings m. dobbeltgreb:

3x20

goodmorning stretch:

1x10

...og noget mavehalløj.

God løbetur i dag :yahoo: gode ben i dag og helt fantastisk vejr! Tror jeg er ved at være på benene igen om man så må sige :tongue:

Det er planen, at jeg starter med at løbe med på Spartas søndagstræning i morgen - det er sikkert meget hyggeligt at have løbeselskab en gang om ugen. Det er dog ikke umuligt at min deltagelse bliver lidt infrekvent i december måned :4drunk: - de starter jo 9.30...

Jeg lurer p.t. på et nyt pulsur - vil have et med distancemåler. Jeg har på fornemmelsen at det ender med et Suunto T6 :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb - Sparta fællestræning: ca 12,5 km+transport frem og tilbage - ca 14 km i alt. Gns puls 159.

Løb på 5.20 min/km-holdet, og det passede fint i dag. Var lidt øm i benene og jeg er ikke sikker på at min puls er et retvisende udtryk for belastningen; da jeg fik pulsuret på i morges var min puls omkring 15 slag højere end den ellers ville være. Enten er jeg ved at blive syg eller også er det fordi jeg fik alkohol i går :ill::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb - Sparta fællestræning: ca 12,5 km+transport frem og tilbage - ca 14 km i alt. Gns puls 159.

Løb på 5.20 min/km-holdet, og det passede fint i dag. Var lidt øm i benene og jeg er ikke sikker på at min puls er et retvisende udtryk for belastningen; da jeg fik pulsuret på i morges var min puls omkring 15 slag højere end den ellers ville være. Enten er jeg ved at blive syg eller også er det fordi jeg fik alkohol i går :ill::tongue:

Hej.

Jeg har undret mig over hvordan Spartas fællestræning fungerer. Skal man være medlem af klubben for at deltage, eller møder man bare op og løber med?

Jeg har ikke hørt om andre klubber i Danmark med ligeså stor success på det område. Det er helt vildt hvor mange der møder op. Jeg har nogle gange om søndagen mødt en kæmpe flok ude ved Østerbro Stadion :blink:. Genial måde at få nye medlemmer på.... :smile:

Når du løber med en puls på 159, hvordan ligger den så i forhold til din maksimal puls?

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har undret mig over hvordan Spartas fællestræning fungerer. Skal man være medlem af klubben for at deltage, eller møder man bare op og løber med?

Jeg har ikke hørt om andre klubber i Danmark med ligeså stor success på det område. Det er helt vildt hvor mange der møder op. Jeg har nogle gange om søndagen mødt en kæmpe flok ude ved Østerbro Stadion :blink:. Genial måde at få nye medlemmer på.... :smile:

Når du løber med en puls på 159, hvordan ligger den så i forhold til din maksimal puls?

Yzer

Spartas søndagstræning møder man bare op til - du behøver ikke være medlem, og træningsplanen kan ses på www.copenhagenmarathon.dk under fællestræning. Jeg mener det hurtigste hold løber 4 min/km og det langsommeste 6.30 min/km, og der er 12 hold i alt. Med mindre man er meget hurtig eller meget langsom kan man altså finde et hold, der passer meget præcist i tempo og man kan bare skifte mellem holdene fra gang til gang, hvis man har en god eller dårlig dag :wink: Der er vildt mange, der løber med - jeg mener de skriver, at der sidste år i gennemsnit var 4000 mennesker, der løb med om søndagen :blink:

Min makspuls ligger omkring 191 - det er i hvert fald en måling jeg kom frem til for et par år siden. De lange træningsture plejer jeg at løbe med en lidt lavere intensitet (og det er meningen at fællestræningen skal blive til lange ture :tongue: ), men de seneste par dage har min puls været højere end normalt når jeg får uret på (og står stille) - og så blæser jeg lidt på pulsen og løber bare...Det kan jo bare være et tegn på begyndende sygdom eller midlertidig dårligt form :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

løb i alt ca 15 km:

20 min opvarmning

intervaller: 3x9 min + 3 min luntepause - gns puls 179

25 min nedjog

KB 8 kg:

snatch:

5x5/5

two hand swing:

1x30

Lange intervaller i dag - regner med at de 9 minutter svarer til ca 2 km, da jeg plejer at løbe lange intervaller i 10 km konkurrencetempo - 4.30 min/km. Ville egentlig have været forbi motionscentret og løbe dem på bånd for at løbe helt stabil fart, men så kunne jeg ikke komme ud af sengen og endte med ikke at have tid til at cykle byen rundt for at komme til at løbe... :violin: Det gik faktisk meget fint når man tænker på, hvor længe det er siden jeg har løbet lange intervaller. Og min gennemsnitspuls var stort set stabil gennem alle 3 intervaller - den varierer kun 2 slag :bigsmile:

Det begynder at køre med snatch :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

løb ca 12 km - gns puls 150

KB 8 kg:

two hand swings: 1x30

one hand swings: 3x10/10

windmill: 2x5/5

goodmorning stretch: 2x5 i laaangsomt tempo

enarmsstrækkere: 3x3/3 på bord/bænk i park (stigende belastning i forhold til mit køkkenbord :tongue: )

og noget mavehalløj...

Går meget bedre med windmill - selvom det er en øvelse, hvor jeg godt kan mærke at jeg er stiv i baglårene af alt det løb :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Løb i alt ca 16 km:

2,5 km opvarmningsløb

12 km mt/at - gns puls 167

1,5 min nedjog

KB 8 kg:

snatch: 1x10/10, 1x3/3, 1x8/8, 1x2/2, 1x8/8

two hand swing: 1x30

goodmorning stretch:1x10

enarmstræk på bænk: 2x3/3

Superfed løbetur :4thumbup: I går fik jeg bestilt nyt pulsur - Suunto t6 - så nu kommer der snart mere detaljerede opdateringer; den har jo distancemåler. Det skulle ikke forbavse mig, om man får punkteret forestillingen om de sædvanlige tures længde en smule :laugh::chicken: Glæder mig til det kommer - nye gadgets er altid fedt :wub:

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg bestilt nyt pulsur - Suunto t6 - så nu kommer der snart mere detaljerede opdateringer; den har jo distancemåler. Det skulle ikke forbavse mig, om man får punkteret forestillingen om de sædvanlige tures længde en smule :laugh::chicken: Glæder mig til det kommer - nye gadgets er altid fedt :wub:

Det er et fedt ur.... jeg kan bare ikke finde ud af om det vil være pænest rundt om biceps eller låret på mig...

Er det ikke MEGET stort? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er et fedt ur.... jeg kan bare ikke finde ud af om det vil være pænest rundt om biceps eller låret på mig...

Er det ikke MEGET stort? :laugh:

Det siges faktisk at være mindre end polar 625x, som har lidt de samme funktioner...Og så er Suunto ikke fuldt med røde knapper, som polar har en tendens til at være :laugh: Men allerede det jeg har nu - polar 610i - har samme bredde som mit håndled, så jeg er vant til at pulsure fylder lidt på min arm. Jeg tager bare et andet ur på, hvis jeg er ude i den lille sorte :laugh:

Og NB så kommer mit polar 610i til salg til en rimelig pris i nærmeste fremtid, hvis der skulle være interesserede købere :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne :bigsmile:

Der er sandelig kommet gang i vaegttraeningen :blink: - udfra den oegede volumen i snatches gaetter jeg, at du har fundet den rette timing, så underarmene ikke laengre bliver smadrede?

Hvor lang tid tager det dig egentlig at komme igennem sådan en loebetur på 16km?

Ja jeg synes jeg er ved at få taget på kb'en :bigsmile: og jeg kan kun mærke det lidt i den ene underarm :chicken: Selv windmill er jeg ved at kunne klare uden at brække skulderen :laugh:

I dag var jeg i løbeskoene i 1.22.

Mit tempo svinger meget afhængigt af hvad jeg løber; jeg er ikke så stiv til at løbe på opmålede ruter (derfor har jeg nu købt et ur med distancemåler, som jeg forhåbentligt snart modtager :w00t: ), men jeg løber af og til på løbebånd eller bane, et testløb her og der og Spartas søndagstræning m. fartholder for at bevare tempofornemmelsen.

Generelt fordeler mig tempo sig sådan cirka sådan: 4 min/km på kortere intervaller, 4.30 på lange intervaller og 10 km-konkurrencetempo, 5 min/km marathontempo-træning (ud fra et ønske om at komme omkring 3.30 på marathon), og så alt ml. 5&6 min/km på lange ture og langsomt løb. ½ marathon plejer jeg at kunne løbe i omkring 4.45 min/km - dvs 1.40.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg synes jeg er ved at få taget på kb'en :bigsmile: og jeg kan kun mærke det lidt i den ene underarm :chicken: Selv windmill er jeg ved at kunne klare uden at brække skulderen :laugh:

I dag var jeg i løbeskoene i 1.22.

Mit tempo svinger meget afhængigt af hvad jeg løber; jeg er ikke så stiv til at løbe på opmålede ruter (derfor har jeg nu købt et ur med distancemåler, som jeg forhåbentligt snart modtager :w00t: ), men jeg løber af og til på løbebånd eller bane, et testløb her og der og Spartas søndagstræning m. fartholder for at bevare tempofornemmelsen.

Generelt fordeler mig tempo sig sådan cirka sådan: 4 min/km på kortere intervaller, 4.30 på lange intervaller og 10 km-konkurrencetempo, 5 min/km marathontempo-træning (ud fra et ønske om at komme omkring 3.30 på marathon), og så alt ml. 5&6 min/km på lange ture og langsomt løb. ½ marathon plejer jeg at kunne løbe i omkring 4.45 min/km - dvs 1.40.

Der er også pænt fart på :cooldance: En halvmarathon på 1.40 er pænt hurtigt... :cooldance: og 3.30 på den hele tror jeg vil give en placering i den bedste tiende-del ved Copenhagen :smile:

Løber du meget træning i dit marathon-tempo? Jeg synes der er meget forskellige meninger om at gøre det. Jeg løber ikke ret meget at min træning i det tempo, men mange af dem jeg møder rundt omkring gør en del i det.

Glæder mig iøvrigt til at høre om T6. Jeg har haft et 625SX, det droppede jeg igen. Dels på grund af størrelsen..det blev lidt ensidig vægt træning for min venstre arm.. :raisebrow: ...men det kunne måske bruges som kb.. :laugh: Løber nu med 810i..ikke det pæneste ur, men jeg bruger det også kun til træning.

Yzer

Edited by Yzerall
Link to comment
Share on other sites

Der er også pænt fart på :cooldance: En halvmarathon på 1.40 er pænt hurtigt... :cooldance: og 3.30 på den hele tror jeg vil give en placering i den bedste tiende-del ved Copenhagen :smile:

Løber du meget træning i dit marathon-tempo? Jeg synes der er meget forskellige meninger om at gøre det. Jeg løber ikke ret meget at min træning i det tempo, men mange af dem jeg møder rundt omkring gør en del i det.

Glæder mig iøvrigt til at høre om T6. Jeg har haft et 625SX, det droppede jeg igen. Dels på grund af størrelsen..det blev lidt ensidig vægt træning for min venstre arm.. :raisebrow: ...men det kunne måske bruges som kb.. :laugh: Løber nu med 810i..ikke det pæneste ur, men jeg bruger det også kun til træning.

Yzer

Ja ½ marathontiden er ok - nu venter jeg bare på at marathontiden følger med i samme retning :raisebrow: - det er endnu ikke lykkes mig at få den ned på et niveau, der efter alle mulige beregninger skulle følge af min ½ marathontid...men kommer tid....

Løber ikke specielt meget i mit marathontempo - typisk 1-2 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

:bunny:

Har du taenkt på at koere kb-traeningen inden loebeturen og bruge det som opvarmning? Du får mest ud af styrketraeningen, hvis du koerer den, når central nervesystemet er friskt, og selv synes jeg, at mine loebeture bliver bedre, hvis jeg varmer op med mere end bare lidt loeb ...

Det har jeg egentlig ikke overvejet nej - primært fordi jeg aldrig har været den store tilhænger af at træne vægte før jeg løber...selvom jeg godt ved det er den optimale rækkefølge. Jeg har altid synes jeg var så tung i benene når jeg skulle til at løbe, men det kan være det er noget andet med kb'en...jeg kunne jo gøre et forsøg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

45 min svømning

Det var herligt at komme i vandet :4thumbup:

Jeg svømmer rigtig dårligt - bortset fra den seneste tid har jeg ikke svømmet siden jeg var 10 år gammel :blush: - så det ser rigtig sjovt ud når jeg skal forsøge mig på at crawle :laugh: kan ikke rigtig styre det med vejrtrækningen selvom jeg egentlig godt ved hvordan det skal gøres...brystsvømning er noget lettere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid synes jeg var så tung i benene når jeg skulle til at løbe, men det kan være det er noget andet med kb'en...jeg kunne jo gøre et forsøg

Jeg ville blive temmeligt overrasket, hvis du blev tung i benene af 10min kb-svingning ... men det er jo bare et spoergsmål om at proeve, og så se hvad der sker ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville blive temmeligt overrasket, hvis du blev tung i benene af 10min kb-svingning ... men det er jo bare et spoergsmål om at proeve, og så se hvad der sker ...

Har du formentlig ret i - det jeg sammenlignede med var konventionel vægttræning, og der synes jeg ikke det er rart at træne vægte før jeg skal løbe...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

KB 8 kg:

two hand swing: 1x35

snatch: 3x10/10

superset'et med:

one arm swing: 3x10/10

Løb ca 14 km ialt:

heraf ca 10,5 km AT - gns puls 172 :cooldance:

Prøvede med kb før løb i dag og det fungerede ok. Jeg synes nu alligevel det passer mig bedre at løbe først - af en eller anden grund :blink::blush:

Superfed tur i dag - vejret var langt bedre end vejrudsigterne havde stillet i udsigt, så det var superfedt :yahoo:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb i alt ca 16,5 km - 15 km m. Spartas hold 5.20 min/km - gns puls 158.

Synes efterhånden min puls nu i en uge har været ca 15 slag højere end normalt når jeg får uret på om morgenen :blink: - hvis jeg skulle nedlægges med sygdom var det nok sket nu :raisebrow: Men mine ben har det fino så jeg lytter til dem i stedet for pulsen :tongue:

Superfedt vejr igen i dag :yahoo:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

hej mizz

hold da helt fest hvor du gir den gas, med både kettlebels og løb...

ja det er bare det bedste løbevejr i øjeblikket, man går bare og håber på minus sne, så vejene forbliver tørre. for min skyld må sneen godt nøjes med at falde i sverige og i alperne :4thumbup:

knus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share