KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 27. marts 2008

Styrketræning

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

9 @ 30 kg :dry:

10 @ 30 kg

BB Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Flies:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB Rows:

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

DB Laterals:

8 @ 15 kg

8 @ 15 kg

8 @ 15 kg

DB HammerCurl:

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Metallica - Ride The Lightning :headphonedance:

Træningstid: 55 min. (11.30 - 12.25) Nydelig omgang. Missede dog lige en halv rep i det trejde sæt af incline bænk. De ville bare ikke op. Det kommer de næste gang! DB rows derimod giver sved på panden. Vægten er ikke tung, men holdt kæft et rep-helvede. Først 10 med den ene arm, så 10 med den anden. Så puster man ud, og så i gang igen. :laugh: Til sidst lidt laterals og lidt til armene. De var dog lidt mærkede af tirsdagens træning, så gjorde ikke det store nummer ud af det.

Næste træning bliver måske lørdag efter basketballkampen. Nogle bruger lørdag aften foran fjernsynet. Jeg tror jeg sniger mig ind i hulen i en times tid. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. marts 2008

Basketball @ BBK70

60 min. intern kamp. Sæby mødte aldrig op, så vi var heldigvis nok til at kunne spille 5v5, da de unge havde spillet kamp lige før, og vi fik hevet et par af dem med i dysten. Det gik lidt op i hat og briller, men sveden kom da frem. Pænt irriterende ikke at få spillet en rigtig kamp, men det var trods alt bedre at lege lidt, end bare at køre hjem igen.

Nu må vi lige se om jeg har energi til et styrkepas senere i dag. Ellers bliver det sent i morgen aften. For i morgen skal Anders døbes. Jeg er så kristen. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. marts 2008 - Part II

Styrketræning

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

8 @ 25 kg

8 @ 25 kg

8 @ 22,5 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Metallica - Ride The Lightning :headphonedance:

Træningstid: 45 min. (18.55 - 19.40) Hurtig træning før spisetid. Kørte bare lige fire øvelser. Svigerfamilien kom ind af døren, som jeg stod storsvedende i køkkenet og rystede min proteinblanding. :laugh: Aftensmaden er færdig om 10 - 15 minutter, så jeg smutter ned og spiser om lidt. Indtil da, lader jeg lige mor, far, bror og søster lege 'Familien Eriksen' igen i nogle minutter på stueplan, mens jeg gemmer mig her oppe på 1. sal. :wink:

Næste træning er uvis. Jeg skal på kursus i Roskilde mandag, tirsdag og onsdag. Så ingen basketball i næste uge. Håber lidt jeg kan få lov at benytte Slagteriskolens jernkælder tirsdag aften, ellers bliver næste styrkepas først torsdag når jeg er herhjemme igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Blackmoore > Jeg elsker den skive. Et trendsættende band med en af de skiver der cementerede deres velfortjente plads i musikhistorien. Det kan man aldrig blive træt af at høre på! :superman:

Og så op på hesten igen i dag efter en hel uge uden træning. Mandag til onsdag blev tilbragt i Roskilde på et EU-ajourføringskursus. Lærte en del om primærproduktion, i såvel sobesætninger, slagtesvin, malkekvæg og slagtekvæg. Ganske interessant. Resten af ugen var lidt hektisk derhjemme med en del aftaler, så jeg valgte at lade kroppen få hele ugen fri. Det tror jeg den trængte til. :smile:

Mandag d. 7. april 2008

Basketball @ BBK70

90 min. træning. Ganske godt. Lavede nogle dumme fejl, og håber jeg får lært af dem. Skal blive bedre og hurtigere under kurven. For der er jeg også elendig og sløv. :laugh:

I morgen styrketræning. Tager en let uge hvor jeg lige skal i gang igen, og så skal den have fuld knald næste uge!

Link to comment
Share on other sites

Der skal lidt struktur på styrketræningen fremover. Indtil videre har jeg sådan kørt lidt på dagsformen og hvilke øvelser jeg lige gad, med et øje på hvilke øvelser jeg trænede i sidste pas. Nu har jeg dog lige strikket et seks-dags rotationsskema sammen. En helt almindelig fullbody, uden maskiner eller kropsvægtsøvelser. Udelukkende BB og DB øvelser. Det er det udstyr jeg har, så det må gøre det ud for det. :smile:

Jeg regner med at køre systemet tirsdag, torsdag og lørdag i hver uge. Til sommer (juni, juli, august) når der ikke er baskettræning, bliver mandag og onsdag så til løbedage. Har fundet en 4 km. rute som jeg skal blive god til, så jeg er i bedre form til næste sæson end jeg har været i denne.

Her er mit 'program':

Tirsdag - Uge 1:

  • BB Bænk
  • Dødløft
  • DB Skulderpres
  • BB Rows
  • DB Curls

Torsdag - Uge 1:

  • DB Skråbænk
  • BB Rows (Yates)
  • DB Flies / DB Flad Bænk
  • BB CG Bænk
  • DB Hammercurls

Lørdag - Uge 1:

  • BB Bænk
  • BB Rows
  • DB Skulderpres
  • DB Rows
  • DB Laterals

Tirsdag - Uge 2:

  • Dødløft
  • DB Skråbænk
  • BB Rows (Yates)
  • BB CG Bænk
  • DB Curls

Torsdag - Uge 2:

  • BB Bænk
  • BB Rows
  • DB Skulderpres
  • DB Flies / DB Flad Bænk
  • DB Laterals

Lørdag - Uge 2:

  • DB Skråbænk
  • BB Rows (Yates)
  • BB CG Bænk
  • DB Rows
  • DB Curls / DB Hammercurls

På den måde træner jeg dødløft en gang om ugen, mens jeg kommer nogenlunde omkring resten af overkroppen i løbet af hvert pas, med forskellige øvelser fra gang til gang. Der hvor der er en skråstreg, er hvor jeg har et par øvelser jeg kan veksle imellem, eller nappe begge to, alt efter hvad jeg gider på dagen.

Første pas er i aften.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Hej, KK

Jeg sendte ellers en tanke til dig her forleden. Jeg fik min varme- og el-afregning fra boligselskabet, og når man lagde de to tal sammen, skulle jeg have 666 bobs tilbage.

Should I be paranoid? :freaked:

Det var godt, at du kom til Roskilde, når det nu var det, du havde håbet på.

Var der tid til lidt andet end faglighed? :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig, Okse. Jeg har ikke nogen ugudelig indvirkning på dit forbrug. Det håber jeg i hvert fald ikke. :w00t:

Og ja, kurset var godt. Der blev tid til lidt andet end faglig snak, men ikke noget alkohol i denne omgang for undertegnede. Det var mere personalesnak og hvordan man klarede procedurer, lovgivning, tilsyn osv. i de andre afdelinger. Det kaldes vist networking med et fint ord. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. april 2008

Styrketræning - Light

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 110 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

BB Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Cradle Of Filth - Dusk... and Her Embrace :headphonedance:

Træningstid: 45 min. (18.55 - 19.40) Let aktivering af skroget. Skulder SS'et med rows. Rart at være i gang igen. :smile:

I morgen aften er det basketball, og så forhåbentlig styrketræning torsdag middag. Skal have bilen på værksted og eventuelt efterfølgende syn, så styrkepasset skydes måske til fredag eftermiddag alt efter hvor hurtigt/langsomt det går med bilen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. april 2008

Styrketræning ~ Uge 1 - Dag 2

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

8 @ 30 kg

8 @ 30 kg

8 @ 30 kg

8 @ 30 kg

BB Rows: (Yates)

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 80 kg

DB Bænk:

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

5 @ 35 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

7 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

DB Hammercurl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Emperor - In The Nightside Eclipse :headphonedance:

Træningstid: 50 min. (9.30 - 10.20) Formiddagstræning. Kunne godt mærke torsdag aftens program i patværket, men fik da gennemført alligevel. Skiftede flies ud med flad db bænk, bare for lige at prøve de tungeste håndvægte af jeg har herhjemme. Det gik ganske fint. Det skal nok blive til en hæderlig volumen med de vægte i snarlig fremtid. :devil:

Næste træning er lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13. april 2008

Styrketræning ~ Uge 1 - Dag 3

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

6 @ 80 kg

BB Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Obituary – Xecutioner’s Return :headphonedance:

Træningstid: 40 min. (18.55 – 19.35) Hurtigt weekendpas. Skulle have trænet i går, men jeg fik i stedet brugt lidt tid i BabySam, og resten af weekenden er så derefter fløjet af sted med alskens gøremål herhjemme. Tiden står ikke stille herhjemme! :blink:

Fik dog lige presset et hurtigt pas ind her til aften, mens konen fik badet knægten.

Nu skal jeg have noget at spise, se en svensk tv-serie i fjollekassen samtidig. Derefter i bad og så på hovedet i seng. I morgen hyler mobilen kl. 3.30, da jeg skal være på job 4.30. Jeg skal være med til et rengøringstilsyn før virksomhedsopstart, og det er en opgave for de tidlige. :w00t:

Næste træning er basketball i morgen aften. Styrketræning igen tirsdag. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. april 2008

Basketball @ BBK70

90 min. træning. Rigtig god omgang. Fik masser af både gode scoringer, såvel som en del lette. Jeg var rigtig i hopla. Blev da også spurgt om jeg ville spille kamp på onsdag. :4thumbup:

Ved dog ikke om det var mangel på mandskab der tvang træneren til at kigge på mig. :laugh:

Styrketræning i morgen. Ryggen er dog en smule øm i dag, så måske bliver det bare let dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. april 2008

Styrketræning ~ Uge 2 - Dag 1

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 115 kg

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Obituary – Xecutioner’s Return :headphonedance:

Træningstid: 60 min. (20.30 - 21.30) God runde med solidt bundtræk i dødløft og overskud i den skrå bænk. Grebet blev lidt slattent i rows, men det holdt da hjem. Stangen er lidt glat, så ved en anelse sved i håndfladerne skal grebet altså stå sin prøve. :devil: Derefter lidt til overarmene. Jeg har tynde arme, men arbejder på sagen! :4flex:

Træningen blev afholdt som konen begyndte at gå til ro med knægten. Passede fint. I morgen er det så kamp. Håber jeg får noget spilletid. :smile: Næste styrkepas bliver torsdag formiddag. Nu i bad, og så på hovedet i seng. Morgendagen bringer ni timers tilsyn på job. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træningstid: 60 min. (20.30 - 21.30) God runde med solidt bundtræk i dødløft og overskud i den skrå bænk. Grebet blev lidt slattent i rows, men det holdt da hjem. Stangen er lidt glat, så ved en anelse sved i håndfladerne skal grebet altså stå sin prøve. :devil: Derefter lidt til overarmene. Jeg har tynde arme, men arbejder på sagen! :4flex:

God dødløft der.. :devil:

Og kan godt li dit projet - større arme

- Curl Boy, be a real disko pumper.. :dumbbell_lift:

Link to comment
Share on other sites

God dødløft der.. :devil:

Og kan godt li dit projet - større arme

- Curl Boy, be a real disko pumper.. :dumbbell_lift:

Ja, der var godt tryk på hydraulikken i bundtrækket i dag. Inden sidste sæt funderede jeg faktisk over, at smide de 170 kg på, som er næste delmål i dødløft. Men jeg besindede mig, og venter lige et par uger endnu. Fortsætter dette overskud i træningen, så bliver der dog forsøgt på en ny PR. :cool:

Angående mine arme, ja så trænger de bare til noget træning. Ligesom alt andet, så halter det. Men de stikker trods alt ud under mine t-shirts, så jeg må sgu se at få fyldt lidt kød på dem. :laugh: Og jeg er ikke nogen boy, Niller. Jeg er en mand! :shades:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. april 2008

Basketball @ BBK70

Kamp mod LBBA (Lundergård, Hjørrings basketballklub). Vi vandt 84 - 73. En noget svingende kamp. Vi kom foran 11 - 1 ret hurtigt. Så pludselig var vi bagud 17 - 34. Holdet imploderede vist kollektivt hen imod slutningen af første periode, og hele anden periode. Vi fik dog styr på det under pausen, og vandt tredje med 13 point, hvorefter vi indhentede og gik forbi LBBA stille og roligt i fjerde, og nåede uden problemer at sætte dem i de sidste fem minutter.

Jeg startede inde, men fik aldrig helt styr på min mand. Kom da selv på scoringstavlen og fik nogle rebounds i både forsvar og angreb, men min mand fik scoret flere point end mig. Jeg er for langsom. :dry: Det er dog ikke noget der ikke kan rettes op på, og med min nuværende målsætning om at blive lettere, så skulle jeg gerne stå bedre og hurtigere til sæsonstart i efteråret. :smile:

Fed kamp. Holdet fik virkelig samlet sig kollektivt i anden halvleg. Lækkert. Havde vi startet kampen som vi sluttede den, var vores modstandere blevet fejet af banen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Pauli > Basket er sjovt. EOD! :yo:

Mandag d. 21. april 2008

Basketball @ BBK70

90 min. træning med bly i benene. Var åbenbart træt, selvom jeg var oplagt, men benene føltes bare som bundgarnspæle hele træningen igennem.

Næste træning er forhåbentlig styrketræning i morgen. Det har stået stille siden sidste tirsdag grundet for mange ting på hjemmefronten, og så blev der godt vejr i den forlængede weekend, hvilket blev brugt på at komme i gang udenfor, bl.a. en fredag på en havetraktor hele dagen og slå ukrudt ned på markerne, så græsset kan få magten i år, og ikke kæmpestore øer af brændenælder og andet skidt hestene ikke gider æde.

Men forhåbentlig bliver der tid til et pas i morgen aften. :blush:

Onsdag er off-day. Konens fødselsdag og den pukkelryggede kommer på visit. Så ingen basket onsdag. I stedet sikkert lidt for meget foder. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræningen bliver ikke til noget i dag. :bigsmile:

Hverdagen er p.t. for stram. Programmet er tætpakket fra kl. 5.30 når jeg står op, til jeg kommer hjem sent om eftermiddagen til en dreng der skal passes så mor kan få en pause, hvorefter der også er madlavning, hestefodring, pasning af stokerfyr, rengøring osv. osv. I de få pauser derimellem, sidder jeg enten med fødderne oppe i sofaen eller en rolig stund ved computeren. Energien til at konvertere de pauser til en træning er for øjeblikket ikkeeksisterende. Så jeg kører det hele på dagsformen den næste tid, og styrketræningen bliver derfor ikke konsistent nok til logopdateringer lige for øjeblikket. :smile:

Går dog ud fra, at jeg nok skal finde en rytme i denne nye hverdag, og når så først rytmen har indfundet sig, så kommer overskuddet nok også til at kunne presse en træning ind hist og pist. Forhåbentlig. :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Styrketræningen bliver ikke til noget i dag. :bigsmile:

Hverdagen er p.t. for stram. Programmet er tætpakket fra kl. 5.30 når jeg står op, til jeg kommer hjem sent om eftermiddagen til en dreng der skal passes så mor kan få en pause, hvorefter der også er madlavning, hestefodring, pasning af stokerfyr, rengøring osv. osv. I de få pauser derimellem, sidder jeg enten med fødderne oppe i sofaen eller en rolig stund ved computeren. Energien til at konvertere de pauser til en træning er for øjeblikket ikkeeksisterende. Så jeg kører det hele på dagsformen den næste tid, og styrketræningen bliver derfor ikke konsistent nok til logopdateringer lige for øjeblikket. :smile:

Går dog ud fra, at jeg nok skal finde en rytme i denne nye hverdag, og når så først rytmen har indfundet sig, så kommer overskuddet nok også til at kunne presse en træning ind hist og pist. Forhåbentlig. :devil:

Det er sgu da også noget af et program du har fået skruet sammen der! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share