KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Anders > Jo, tak. Og i lige måde. Er så småt på vej tilbage på fuld styrke. :smile:

Okse > Det er mange år siden Fyrsten tog bolig i min krop. :devil: Og min påske skal nok blive god. Både med frokoster og træning. :superman:

Lassefar > Der bliver forhåbentlig straffet vægte torsdag. Har en smule forkølelse i kroppen p.t., men det er typisk når kroppen lige er lidt udmattet, for så trækker man alskens andre små skavanker med sig. Men i morgen regner jeg med at være helt ovenpå igen, og så giver jeg lige kroppen en let tur med vægtene. Og mon ikke jeg hellere må sætte 'The Blackening' på til denne træning, sådan i tidens ånd! :wink:

Lundique > Prisen for håndvægtene var et sandt fund. Intet mindre. Det var det køb der for alvor satte projektet på skinner. Og det er sgu skægt at have centeret i et værelse lige ved siden af hele tiden. Nu skal jeg bare lige ovenpå igen rent helbredsmæssigt, så skal jeg bare i gang med at slide det op. :4thumbup:

Paven > Først og fremmest; åh, nej! :crazy: Nu ved jeg naturligvis ikke hvor i maven du har ondt. Men mit var oppe under de nederste ribben, lige omkring soleus plexus. Sådan en helt hård knude lige under/bag lungerne. Typisk sammentrækning af mellemgulvet (diafragma). Og jeg gætter på, at det jeg har, er en mavesæk der kan være lidt ømtålelig overfor for meget syre, og så går det galt hvis jeg får for meget af dette. Er smerten længere nede, kan det være blindtarmsbetændelse. Og så er det dæleme med at komme til lægen ASAP! Det var det første lægen ville udelukke/tjekke da han undersøgte mig. Jeg fik tre piller á 30 mg som hedder 'Lansoprazol'. Skulle tage en pille dagligt. Smerterne var så småt ved at fortage sig da jeg tog den første, og jeg har da heller ikke haft antydninger af et tilfælde siden. Lansoprazol er et middel mod mavesår. Lægen mente, at det højst sandsynligt var for meget syre i mavesækken, hvorfor han gav mig de piller. Lad mig endelig høre hvad din dom bliver, hvis du vælger at gå til læge. God bedring. :smile:

Og til de interesserede, så har jeg rokeret lidt om inde i træningscenteret, således det nu ser således ud:

HomeGym3.jpg

Har fået vejet mine skiver på en digitalvægt. De vejer alt mellem 19,5 og 20,4 kg og vægtstangen vejer 19,7 kg. Så det er okay, selvom vi dog ikke taler Eleiko-standarder. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey KK. Mine smerter er længere nede end dine. Så jeg er opmærksom på, at det i så fald kan blindtarmsbetændelse :crazy:. Dog har jeg det væsentligt bedre her på 3-dagen, og har lige spist mit første faste måltid i 48 timer. Så jeg ser lige tiden an mht at kontakte lægen.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Lundique > Ja, i dag fandt jeg også ud af, at HomeGym kan være lidt ensomt. Men så må jeg bare skrue højere op for musikken! :devil:

Paven > Man skal i hvert fald være opmærksom på hvad ens krop 'siger'. :blink: Det siges dog, at blindtarmsbetændelse ikke lader patienten i tvivl. Så skal man nok sørge for at få kontaktet lægen. Har en veninde der gennemgik et akut tilfælde, og som ifølge lægerne var få timer fra at dø idet tarmvæggen var bristet. Nogle år senere sagde hun efter sin første fødsel, at hun hellere ville have veer i en uge, end gennemgå bare én time med blindtarmsbetændelse igen. Det sætter ligesom tingene i relief. :crazy:

Torsdag d. 20. marts 2008

Styrketræning - rehab

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake :4mewantfood:

:headphonedance: Soundtrack: Machine Head - The Blackening :headphonedance:

Træningstid: 45 min. (18.35 - 19.20) En omgang 'kom i gang igen'-træning efter maveonde og tiden derefter. Bænken var tung, det var rows også, og selvom jeg tog 20'erne i skulderpres føltes det også tungt. :laugh: Men jeg fik da trænet. Forsøgte efter bænkpres at køre squat. Satte 60 kg på, men allerede da jeg rackede ud kunne jeg mærke højre knæ, og pænt nok gav det et kedeligt jag som jeg dykkede. Så én rep i squat, og så kunne jeg godt gøre klar til rows og skulderpres. :dry:

Rows og skulderpres blev SS'et. Det samme gjorde CG bænk og biceps.

Nu passer jeg lige knægten, alt imens min dejlige kone er ude og lukke heste på stald. Hun mener ikke de skal stå snestormen igennem udenfor, selvom det er islændere; en race der er kan holde til lidt af hvert. Tror mere det er hende der synes det er dårligt vejr end hestene. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagen blev brugt på at komme ovenpå. Fredag aften endte jeg nemlig i Aalborg til en solid bytur med SaintPauli og vores fælles ven. Der blev hørt metal, drukket øl og smagt 12-års singlemalt. Men søndag er der ingen undskyldning. Stod op kl. 7, passede sønnike og så Formel 1. Faldt dog i søvn på sofaen sammen med knægten, så de sidste 10 omgange fik jeg ikke med. Vågnede da Räikkönen, Kubica og Kovalainen stod på podiet og fik pokaler. Typisk far der skal passe barn. :laugh:

Søndag d. 23. marts 2008

Styrketræning

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

BB Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Incline Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

9 @ 30 kg

8 @ 30 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

DB Flies:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake og banan :4mewantfood:

:headphonedance: Soundtrack: Machine Head - The Blackening :headphonedance:

Træningstid: 60 min. (11.50 - 12.50) Fin træning. Herligt at være i gang. Næste træning bliver tirsdag efter arbejde.

Nu skal jeg bare lige i bad, og så videre mod Aalborg Stadion i eftermiddag. Det skulle gerne være en pligtsejr over bundskraberne fra Viborg. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg bare lige i bad, og så videre mod Aalborg Stadion i eftermiddag. Det skulle gerne være en pligtsejr over bundskraberne fra Viborg.

Check lige, om kampen i det hele taget bliver spillet, inden du tager afsted. Når jeg kigger ud af vinduet her i Aalborg, sner det ganske pænt, og der ligger efterhånden et par centimeter sne over alt. Selvom der vist er varme i græsset på Aalborg Stadion, er der vel alligevel en grænse for, hvor hurtigt sneen kan smeltes. Og dommeren vil nok også kræve en vis sigtbarhed.

Link to comment
Share on other sites

Check lige, om kampen i det hele taget bliver spillet, inden du tager afsted. Når jeg kigger ud af vinduet her i Aalborg, sner det ganske pænt, og der ligger efterhånden et par centimeter sne over alt. Selvom der vist er varme i græsset på Aalborg Stadion, er der vel alligevel en grænse for, hvor hurtigt sneen kan smeltes. Og dommeren vil nok også kræve en vis sigtbarhed.

Vi følger skam situationen tæt. Der er nemlig usikkerhed, men Aalborg Kommune har givet grønt lys til at kampen kan blive spillet, trods risikoen for, at al den sne + varme i banen giver et ramponeret græstæppe. For det bliver helt sikkert en smattet affære. Dommeren har sidste ord, og han træffer vist sin beslutning kl. 15.30. Der er vi på vej i bilen derud, så vi sidder klar med lokalradio, og så krydser vi bare fingre for at tommelen vendes op. :smile: Vi bor heldigvis ikke så langt fra Aalborg, at det er nogen katastrofe hvis den aflyses. Det vil da være ærgerligt, men vi overlever.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. marts 2008

Styrketræning

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 80 kg

5 @ 82,5 kg

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

CG Bænk:

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

8 @ 60 kg

10 @ 60 kg

DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

+ protshake

:headphonedance: Soundtrack: Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son :headphonedance:

Træningstid: 45 min. (17.50 - 18.35) Herlig træning med overskud. Bænken gik fint, rows lettede planlagt og skuldrene nød at få tungere vægte at presse med. Alt i alt en herlig træning hvor jeg gav piberne en lille omgang til sidst. :dumbbell_lift: Rows SS'et med DB pres. CG bænk SS'et med biceps.

I morgen er der først spillermøde, og bagefter forhåbentlig baskettræning. Næste styrkepas bliver torsdag. :superman:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Hej KK.

Så lige du havde købt dit vægtsæt samme sted som jeg gjorde for nogle år siden, tænkte på hvordan er stangen, er den meget "rillet" eller hvordan??

Min er nemlig desværre meget glat i det

Jeg har samme "problem". Vægtstangen kunne godt være mere ru. Det er intet problem i bænk, men i rows og specielt i dødløft kan det være lidt udfordrende. Jeg har dog grejet den, og skal bare lige ligge stangen ordentligt på plads i håndfladerne. Så kan jeg godt hive 10 reps ud af den, uden den smutter. Men det kræver lidt tilvænning, og på sigt et stærkt greb, hvilket jeg ikke har. Men den glatte vægtstang kan måske netop tvinge mig til at få mig et stærkt greb, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

I dødløft ligger stangen altid helt død mellem hvert rep, så der kan jeg lige rette grebet på de sidste reps hvis det er nødvendigt. Så, jeg arbejder mig omkring 'problemet'. På sigt kunne jeg dog godt finde på, at investere i en bedre stang. Jeg tror dog det ligger et godt stykke ude i fremtiden. For selvom den er lidt glat, så er det ikke så slemt, at jeg vil kategorisere det som et decideret "problem". Nærmere en udfordring! :devil:

Lækkert soundtrack til dagens træning der..! :superman:

Varmer du op til Horsens allerede..? :smile:

Hehe... skulle bare have 'The Blackening' tilbage i reolen, og så blev samlingen gransket for tråd jeg kunne tænke mig at høre i dag. Og så studsede jeg over en god, gammel kending. Og selvom jeg ikke har hørt den i et års tid eller to, så kunne jeg stadig alle teksterne, breaks og soloer udenad. :4thumbup:

Tænkte faktisk ikke på Horsens da jeg valgte den, men du har da ret, det er lidt smugtræning. En lille kuriositet er, at Horsens er d. 27. juli. Deres næste show er fire dage senere d. 31. juli i Tyskland. Nærmere bestemt på Wacken Open Air festivalen. Der er jeg sørme også tilstede. :w00t: Freaky! :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Godt setup du har fået efterhånden. Køb noget magnesium fra jbv-trading. Det er ikke værre end det kan klares med en støvsuger.

Ps. det hedder roulettering :smile:

smartass :tongue:

Jeg købte også noget magnesium og det har virkelig været effektivt, nu kan jeg nærmest ikke slippe stangen igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe... skulle bare have 'The Blackening' tilbage i reolen, og så blev samlingen gransket for tråd jeg kunne tænke mig at høre i dag. Og så studsede jeg over en god, gammel kending. Og selvom jeg ikke har hørt den i et års tid eller to, så kunne jeg stadig alle teksterne, breaks og soloer udenad. :4thumbup:

Tænkte faktisk ikke på Horsens da jeg valgte den, men du har da ret, det er lidt smugtræning. En lille kuriositet er, at Horsens er d. 27. juli. Deres næste show er fire dage senere d. 31. juli i Tyskland. Nærmere bestemt på Wacken Open Air festivalen. Der er jeg sørme også tilstede. :w00t: Freaky! :crazy_pilot:

Ja den er fantastisk, hører den dog også alt for sjældent... Det med nedtursagtige er så at jeg ikke kommer afsted til Horsens.. :nonono:

Nårh ja... Et par dage i metal himlen skal nok gøre kongen godt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt setup du har fået efterhånden. Køb noget magnesium fra jbv-trading. Det er ikke værre end det kan klares med en støvsuger.

Ps. det hedder roulettering :smile:

Arh, jamen så er der jo en løsning. Det må jeg overveje.

Og ja, mit HomeGym virker faktisk ganske fint. Har efterhånden tilpasset mig det at træne alene. Det er nemt, og så er man hjemme til at holde øje med knægten samtidig. :smile:

Ja den er fantastisk, hører den dog også alt for sjældent... Det med nedtursagtige er så at jeg ikke kommer afsted til Horsens.. :nonono:

Nårh ja... Et par dage i metal himlen skal nok gøre kongen godt.. :smile:

Jeg gætter på, at du bevidst undlod at meddele din undskyldning for ikke at møde op, idet du vidste den ikke ville blive godkendt? For Horsens ligger jo tre minutters kørsel fra Århus! Medmindre det er din egen begravelse, så kan et 'no-show' ikke blåstemples, og det er ikke engang gangbart længere, for den slags skal varsles 6,66 måneder før koncertstart! :w00t:

Nå, pyt. Du går da glip af noget, men omvendt - så overlever man alligevel. Jeg dedikerer min ekstrakoncert i Wacken til dig, så! :nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. marts 2008

Styrketræning

BB Rows: (Yates)

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

Habile rows du holder dig! Godt at se at der er gang i træningen igen. Mit eneste kritikpunkt må selvfølgelig være at du har for lidt direkte biceps træning på programmet :laugh: (ift. til mig som overdriver en kende med denne muskelgruppe, disko ftw). God aften.

Link to comment
Share on other sites

Wee.. ser godt ud med din træning Kongen.. :devil:

Er du blevet lidt mere af en stabil træner, efter dit homegym??

Ps. ved lige hvad du mangler til dit homegym.. hvad med en chin-stang, som lige kan sættes i dørkarmen en fra min klasse købte en til 160 kr over nettet som virker perfekt :wink:

Så har du også lidt træk-øvelser som subsitut for pulle down, eller træk-up med biceps :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Habile rows du holder dig! Godt at se at der er gang i træningen igen. Mit eneste kritikpunkt må selvfølgelig være at du har for lidt direkte biceps træning på programmet :laugh: (ift. til mig som overdriver en kende med denne muskelgruppe, disko ftw). God aften.

Tjo, det går skam fint med lat-trækket. De 80 kg er en fin vægt. For hver træning kommer jeg længere ned, og det trækker godt i ryggen. Det varer ikke længe før jeg justerer op i kilo. Og så er yates-varianten jo altså også go' for biceps. Den rammer da, om end ikke direkte, så i hvert fald en lille smule. :shades:

Og jeg skal nok få rettet op på biceps-træningen. For alle ved; jo større guns, jo større ser man ud! :4flex:

Wee.. ser godt ud med din træning Kongen.. :devil:

Er du blevet lidt mere af en stabil træner, efter dit homegym??

Ps. ved lige hvad du mangler til dit homegym.. hvad med en chin-stang, som lige kan sættes i dørkarmen en fra min klasse købte en til 160 kr over nettet som virker perfekt :wink:

Så har du også lidt træk-øvelser som subsitut for pulle down, eller træk-up med biceps :showoff:

Jeg er ikke blevet hverken mere eller mindre stabil pga. HomeGym. Det er bare blevet nemmere at tilrettelægge træningen. Jeg har været stabil med tre - fire ugentlige styrkepas de sidste par år, så det har kun været pga. travlt skema, eller som for nylig, lidt sygdom, at jeg ikke har passet træningen. Men det er helt sikkert, at træningen kun bliver desto mere regelmæssig, idet jeg ikke længere skal hjemmefra, men kan gøre det selvom der også skal ses efter barn eller andre ting i huset. Bestemt et plus i det skema der kommer til at tegne sig for undertegnede de næste 18 - 20 år. :smile:

Angående chins; du har ret. Jeg kører p.t. kun rows, yates rows, db rows og dødløft til ryggen. Det går hen og bliver lidt ensformigt, og det bedste ville da være at kunne kaste kropshævninger ind i programmet som supplement/afveksling. Jeg tror jeg vil prøve at hive mig op i vægtstangen, og se om den kan holde til det. Hvis ikke, så er der et utal af muligheder ude i vores stalde/ladebygninger. Det er bare på med skoene og gå derud og hive mig op i et eller andet. :devil:

Ellers må jeg jo gøre som din klassekammerat, og købe sådan en chin-stang. Who knows. Mit HomeGym er bestemt ikke færdigudviklet endnu. Der skal nok komme nogle opgraderinger hist og pist. Tungere håndvægte, ez-bar curlstang og andre småprojekter lurer allerede i horisonten. :yo:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på, at du bevidst undlod at meddele din undskyldning for ikke at møde op, idet du vidste den ikke ville blive godkendt? For Horsens ligger jo tre minutters kørsel fra Århus! Medmindre det er din egen begravelse, så kan et 'no-show' ikke blåstemples, og det er ikke engang gangbart længere, for den slags skal varsles 6,66 måneder før koncertstart! :w00t:

Nå, pyt. Du går da glip af noget, men omvendt - så overlever man alligevel. Jeg dedikerer min ekstrakoncert i Wacken til dig, så! :nahnah:

:laugh:

Det var faktisk meningen jeg skulle have været afsted, men det blev aflyst i sidste øjeblik da en af mine venner ikke kunne alligevel.. Desuden er jeg også på diæt når de kommer, ingen grund til at møde op og evt. lade Eddie friste med det jeg ikke må! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. marts 2008

Basketball @ BBK70

90 min. fin træning. Lavede nogle gode ting, men også nogle dumme fejl.

Vi startede med et spillermøde forud for træningen. Vores nuværende træner træder tilbage, og i stedet får vi et to-mands trænerhold. Der er ambitioner om at få vores spillertrup op og spille divisionbold. Næste sæson bliver altså langt mere struktureret, og den ene havde allerede lavet personlige profiler. Jeg fik at vide, at jeg stadig var grøn, men at jeg var truppens stærkeste spiller ( :4flex: ), så med lidt dedikeret center-træning, så ville jeg på sigt blive et fysisk stærkt aktiv på holdet.

Tror lige jeg skal have spurgt et par enkelte hvad de bænker, for jeg er ikke sikker på ham den nye træner helt har styr på hvem der er stærkest. :laugh: Næste år bliver dog spændende. Forhåbentlig folk nok til to hold, og så starter jeg sikkert sæsonen på andetholdet. Men med fokuseret indsats, så burde jeg godt kunne gøre mig gældende på førsteholdet på sigt. Det er i hvert fald målet! :superman:

Blev udtaget til kamp lørdag eftermiddag. Det passede mig fint, for så har jeg en undskyldning for ikke at tage til generalforsamling i min fagforening. Det er i Herning Kongrescenter (hvor der også afholdes DM i BodyBuilding osv.), så i stedet for sammenlagt fire timers transport og et par timers kedelig generalforsamling, kan jeg blive hjemme ved min familie, og samtidig få spillet kamp om eftermiddagen. Et fantastisk bytte som jeg ikke brugte ret lang tid på at overveje, da træneren spurgte om jeg kunne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, KK.

Jeg troede bare, at DM i BB var i MESSEcenter Herning. Men som du skriver, så er det i KONGREScentret. Så fandt jeg da ud af det.

I kongrescentret var der engang en bowling-bar, hvor de lavede god chilli, og hvor en meget ung Okse drak nogle af sine første bajere. Bowling ragede mig i øvrigt langsomt. Ak ja, hvor tiden går. :nonono::nonono:

Har i meget sne oppe hos jer? At skovle sne kan jo også godt drive noget sved frem. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Okse > Jeg har solen til at skovle sne for mig! :devil:

Bor så langt ude, at ingen brokker sig over, at jeg ikke skovler fortovet. Resten får sgu bare lov at ligge indtil det smelter væk. Vi har da sne liggende, men ikke ret meget mere. Om en dag eller to er alt væk. Vi er ikke så hårdt ramt i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share