Resultater Fra Jm


Prehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Henrik SØRENSEN Lavede 235-175-270 = 680 (99.5 kg)

I ET PAR UNDERBUKSER, EN BÆNKPRES TRIKOT, OG ET PAR NEOPREN BENVARMERE!!

Lars Sørige lave en forkølet serie på 707.5 kg Tror nok det var 262.5-180-265 uden trøje (111.5 kg)

Jeg selv nappede 125 kg klassen med en halvslatten total efter en længere pause på 280-192.5-280 = 752.5 kg (118.5 kg)

Link to comment
Share on other sites

Henrik SØRENSEN Lavede 235-175-270 = 680 (99.5 kg)

I ET PAR UNDERBUKSER, EN BÆNKPRES TRIKOT, OG ET PAR NEOPREN BENVARMERE!!

Lars Sørige lave en forkølet serie på 707.5 kg Tror nok det var 262.5-180-265 uden trøje (111.5 kg)

Jeg selv nappede 125 kg klassen med en halvslatten total efter en længere pause på 280-192.5-280 = 752.5 kg (118.5 kg)

Lige for at ødelægge tråden med den allestedsværende udstyrsdiskussion, så synes jeg det er sjovt at styrkeløfterne selv fremhæver resultater lavet uden udstyr, og det her er langt fra første gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søren W :

Det er ok - Men en total er ikke bare en total (udstyrsdiskusionen taget i betragtninig). Personligt synes jeg også det skulle forbydes, men løfter man i konkurrencer og man ikke tager det på bliver det oftest kun til en kamp mod atleten selv.

Jeg tager til gengæld hatten af for udøvere som Henrik, der er på vej til at kunne kæmpe med i toppen af dansk styrkeløft uden.

Link to comment
Share on other sites

Søren W :

Det er ok - Men en total er ikke bare en total (udstyrsdiskusionen taget i betragtninig). Personligt synes jeg også det skulle forbydes, men løfter man i konkurrencer og man ikke tager det på bliver det oftest kun til en kamp mod atleten selv.

Jeg tager til gengæld hatten af for udøvere som Henrik, der er på vej til at kunne kæmpe med i toppen af dansk styrkeløft uden.

Hatten af for alle der er stærke, udstyret er en hemsko som vi forhåbentlig kommer af med på den ene eller anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo så vende debatten om

Hvis man som henrik, træner seriøst på at blive stærk uden udstyr

og stadigt kan være med fremme.

Er det så fordi henrik bare er meget stærker end alle andre

eller fordi udstyret ikke giver så meget som man regner med.

Link to comment
Share on other sites

Jan, vi ved jo allesammen godt hvor meget udstyret giver, det svinger selvfølgelig meget fra person til person, men over 100kg i totalen er jo ikke for højt sat.

Wilks pointsystem er et system der tager højde til løfterens vægt og køn. Alt efter kropsvægt og køn, får man en "Wilks faktor" der så ganges på resultatet, hvad enten det er enkeltløft eller totalen. Der er en Wilksbregner i menuen til venstre på styrke.dk

Link to comment
Share on other sites

jeg er da helt enig med dig i at man kan hente mange kilo i det

men jeg mener bare, at dem der er rigtig gode til at hente kilo

måske gør det på bekostning af råstyrke, da det bliver meget mere teknisk

Jeg ved fra mig selv, at i de peridoer jeg har været meget stærk i squat uden styr

ikke har kunnet løfter mere i udstyr, end når jeg har ligget 30-40 kilo mindre i raw squat

Jeg vil ikke påstå at det er rigtigt, men tror at forskellen mellem raw og udstyr, nok ville være mindre end man lige tror

Link to comment
Share on other sites

At hente 100 kg i udstyret er vel ikke så højt sat. Det kan det fleste hente uden at træne efter det. Jeg kan fx hente næsten 50 kg i udstyret i ben :blink: og dem der træner efter det kan hente endnu mere, så måske er 100 kg lavt sat, men hvor meget man henter kommer jo selvfølgelig også an på andre ting så som kropsbygning og hvor mange penge man vil bruge på køb af udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentlig grunden til at Henrik Sørensen igen løfter uden udstyr? Til Thy var det vist kun bælte og knæbind så vidt jeg husker...

Det hænger ham bare så langt ud af halsen, at han har valgt at lægge det langt væk på hylden, men tror også at det er hans holdning til udstyr, som han mener burder afskaffes, der har gjort han ikke har taget det på ved de sidste par stævner.

Edited by Jacob T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share