Frømandstræning


789
 Share

Recommended Posts

folk kan ikke læse hjemmefra at de skal igennem en hård opvarmning først. Hvilket skulle kunne tages pusten fra mange og derefter bliver det ekstra svært at komme igennem bronzecirklen hvis man i forvejen lå med røven i vandskorpen.

True... Har hørt de lavede bronzecirkler i makkerpar oppe i Aalborg, og makkeren skulle give om'ere... Gav makkeren ikke om'ere, selvom den anden havde fortjent det skulle begge en tur op i toppen af rebet og ned igen, hvorefter de fik lov at fortsætte... Kagearm... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er du ham med skulderen?? men ja, træls.

Det er jeg ikke, men ham med skulderen er en god bekendt. Ifølge FVR kunne han jo lade sig operere og så ville de se på han tilfælde. Kynisk indgangsvinkel. Scenariet kunne så være at man lod så operere for at imødekomme deres krav, hvis uheldet så er ude kunne man risikere at operationen gik i kage og at skulderen så lige pludselig ikke er helt rask på trods afat den var det før operation.

For at sige det lidt kryptisk er dette forløb ikke helt utænkeligt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke forstå, at folk, som ikke kan lave 3 x bronzecirkel, overhovedet søger!! Hvad regner de med?

De kan jo læse hjemmefra, at der er nogle ting, som de SKAL kunne....

Hvis de ikke kan - kan de jo lige så godt blive hjemme

Det med skaden: Det er vel frygten for, at der skal ske noget med skulderen senere hen. Har man een gang været skadet et sted, har man lettere ved at få skader samme sted, end hvis man ikke have haft skaden tidligere.

Men ja! Det er absolut ikke sjovt at blive kasseret, fordi man ENGANG har haft en skade, som nu er OK.

Af de 200 ansøgere må de 160 siges at være alt for uforberedte. Kun 40 møder op med en fysik, der kan bære et godt stykke til optagelsesprøven.

Mht. skader må man sige, at en skulder, der kan klare kropshævninger umuligt kan være syg.

Det hænger formentlig sammen med, at FKP og JGK får lov til at lave ekstra farlige øvelser og derfor stiller Forsvaret det krav, at ansøgere skal være garanter for et perfekt helbred så Forsvaret ikke senere kan klandres. Altså en form for kompromis. Men det må siges, at der jo har været rigtig mange uheld i forbindelse med rappeling.

Endvidere er ulykker, hvor man jonglerer med håndgranater som en gøgler måske heller ikke smart, men man betaler jo med livet - en ret dyr lektie/erfaring.

Med andre ord man kan då af mange andre ting!

Ganke interessant tråd!

Link to comment
Share on other sites

folk kan ikke læse hjemmefra at de skal igennem en hård opvarmning først. Hvilket skulle kunne tages pusten fra mange og derefter bliver det ekstra svært at komme igennem bronzecirklen hvis man i forvejen lå med røven i vandskorpen.

Opvarmningen er ikke skræmmende.

Hehe måske du mener 3 x bronze før Cooper er opvarmning. Så er det en ubehagelig opvarmning!

Netop alt for mange kommer med forhåbninger alt for få kommer med god forberedelse.

Vil man ind til skolen kan man bare kopiere Canoings træningslog og tider så har man et realistisk niveau og en rigtig god fysik! :4thumbup: :blush::blink::crazy::wacko: hov... eller Guardens træningsmanual suppleret med svømme- og UV træning...yes Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir... :wub:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke, men ham med skulderen er en god bekendt. Ifølge FVR kunne han jo lade sig operere og så ville de se på han tilfælde. Kynisk indgangsvinkel. Scenariet kunne så være at man lod så operere for at imødekomme deres krav, hvis uheldet så er ude kunne man risikere at operationen gik i kage og at skulderen så lige pludselig ikke er helt rask på trods afat den var det før operation.

For at sige det lidt kryptisk er dette forløb ikke helt utænkeligt :wink:

Nogle gange kan det betale sig, at "glemme" de skader man måtte have haft(bare for en kort stund) Skulle FVR opdage det bagefter kan man jo lægge ud med; "Ups det havde jeg lige glemt.."

Link to comment
Share on other sites

Og lyve i forbindelse med sin optagelse prøve hos kværker drengene er ikke særligt smart, det er ikke kun fordi forsvaret vil sikre sig selv i når de forlanger et perfekt helbred, men også fordi at man selv eller andre komme i fare. I forbindelse med uddanelse, øvelse eller mission.

I auderød hørt jeg om en der betalte 25.000kr for at få sine øjne 'repareret' så han kunne optages.

Men det virker underligt at Fvr sætter et krav til aspiranterne, og frømandskorpset et helt andet.

Ved militær politiet kom der også først FVR's fysiske optagelses prøve i Jonstrup lejren, og der efter kom der en til 1måned inde i uddannelsen. undre mig lidt at de ikke bare bruger den fra starten, fordi forskellen på de to optagelses prøver er ok stor.

Link to comment
Share on other sites

At lyve, kan jo gradbøjes en anelse. Det handler selvfølgelig først om at være ærlig overfor SIG SELV og finde ud af om man ville kunne klare halvdelen af skolen, med en gammel skade.

Bagefter skal man spørge sig selv, hvor meget man vil det her. Er tilfældet at man VIL PÅ ELEVSKOLEN så tror jeg ikke der er særligt langt til at ville lække en lille historie eller "glemme" enkelte detaljer.

Alternativet er jo at få et nej.

Når man så kommer igang på skolen, så begynder man alligevel og lyve og snyde i det omfang man kan få brug for det. Simpelthen fordi man ønsker at gennemfører for hver en pris. Hvem kender ikke situationen under en nat-orienteringsmarch hvor man bare ikke kan finde post 10. Man har gået 8- 10 timer, fødderne skriger af smerte, og så kommer en anden gående.

Man spørger ham lige kort: "har du fundet post 10

Han svarer: " ja ja"

....... Ok hvem ville så ikke lige bede om lidt hjælp???????

Der findes utallige eksembler på ligende situationer. Selvfølgelig er det altid en opvejning. "Det er smart at snyde, Det er surt at blive opdaget!" :innocent:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl, så har brug for lidt rådgivning...

Ved ikke helt om det er smart eller usmart at supplere kosten med proteinpulver eller ej når man træner op til FKP, hvad gør i mht diverse kosttilskud?

Jeg vil jo helst ikke tage for meget på, men vil stadig gerne ha det optimale ud af min træning osv...

De skal lige siges at jeg ikke ligger i den lette del af skalaen, 181cm og 83kg "hvis det så bare alt sammen var muskler" :bigsmile:. Skal helt sikkert ha smidt et par kilo fedt før det går løs!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl, så har brug for lidt rådgivning...

Ved ikke helt om det er smart eller usmart at supplere kosten med proteinpulver eller ej når man træner op til FKP, hvad gør i mht diverse kosttilskud?

Jeg vil jo helst ikke tage for meget på, men vil stadig gerne ha det optimale ud af min træning osv...

De skal lige siges at jeg ikke ligger i den lette del af skalaen, 181cm og 83kg "hvis det så bare alt sammen var muskler" :bigsmile:. Skal helt sikkert ha smidt et par kilo fedt før det går løs!!

Personligt supplerer jeg KUN med proteinpulver for at tage på... Jeg vejer 66 kg og vil gerne op over de 70 i hvert fald... Havde jeg vejet 83 kg havde jeg spist hvad jeg ville :tongue:

Du må da også være pænt stor hvis du vejer 83 og er 181 høj? Er du BB'er eller?

Link to comment
Share on other sites

har ledt efter andre folk med logs som træner til frø eller jæger. Men da jeg er ny i dette forum formår jeg ikke at finde noget :blush:

er der nogle der kan linke til dem?

Træner selv til afprøvelse hos FVR og patruljekursus hos JKP med henblik på at starte som jægeraspirant i starten af 2007. Så ville være interessant at sammenligne min egen træning med folk med samme mål. :superman:

Håber i kan hjælpe.

Fik lige at vide til evolutioncamp i ebeltoft her i lørdags at den ældste jæger korpset havde med i Afghanistan var 43år og han trak sin del af læsset plus en del. Han skulle efter sigende løbe fra unge jægere. Blot en kommentar omkring aldersgrænser....

Mads

Link to comment
Share on other sites

har ledt efter andre folk med logs som træner til frø eller jæger. Men da jeg er ny i dette forum formår jeg ikke at finde noget :blush:

er der nogle der kan linke til dem?

Træner selv til afprøvelse hos FVR og patruljekursus hos JKP med henblik på at starte som jægeraspirant i starten af 2007. Så ville være interessant at sammenligne min egen træning med folk med samme mål. :superman:

Håber i kan hjælpe.

Fik lige at vide til evolutioncamp i ebeltoft her i lørdags at den ældste jæger korpset havde med i Afghanistan var 43år og han trak sin del af læsset plus en del. Han skulle efter sigende løbe fra unge jægere. Blot en kommentar omkring aldersgrænser....

Mads

Du skal ind under Augustinus' log(ham som skrev indlægget over dig)

Dér er der link til alle de logs du søger..

Link to comment
Share on other sites

Hej Champ

Ja du skal ind i min logbog. På første side er der links til alle de oprettede emner og logbøger vedr. emnet. (Og selvfølgelig er der min egen log, som har været igang i ca. et år og som bliver opdateret dagligt :wink: )

Augustinus (Peters) log

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=25789

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi, lige et hurtigt spørgsmål om bronzecirkle!..

For at optimere bronze cirkle lidt, ville jeg lige hører jer om de typiske fejl man laver, det ville jo være surt og skal lave over halvdelen om igen!!!

En jeg er lidt i tvivl om er knæbøjninger, skal man ramme med foden i gulvet først eller er knæet ok? :blink:

Har set videoerne fra FKP...

Link to comment
Share on other sites

Hi, lige et hurtigt spørgsmål om bronzecirkle!..

For at optimere bronze cirkle lidt, ville jeg lige hører jer om de typiske fejl man laver, det ville jo være surt og skal lave over halvdelen om igen!!!

En jeg er lidt i tvivl om er knæbøjninger, skal man ramme med foden i gulvet først eller er knæet ok? :blink:

Har set videoerne fra FKP...

et par stykker hvor jeg tit ser fejl:

Kropshævninger - kommer ikke helt op eller helt ned, rører med tæerne

armstrækkere - kommer ikke helt op, eller helt ned , for bred håndstand

Englehop - kommer ikke ned med røven

@knæbøjere: Niks, man går ned og rører med hele skinnebenet, man har det ikke arbejdende ben i 90 grader...

Link to comment
Share on other sites

Hi, lige et hurtigt spørgsmål om bronzecirkle!..

For at optimere bronze cirkle lidt, ville jeg lige hører jer om de typiske fejl man laver, det ville jo være surt og skal lave over halvdelen om igen!!!

En jeg er lidt i tvivl om er knæbøjninger, skal man ramme med foden i gulvet først eller er knæet ok? :blink:

Har set videoerne fra FKP...

Lav øvelserne korrekt og udnyt tiden!

Det nytter ikke noget at kunne lave 3 x bronzecirkel på 7 minutter, hvis ikke man kan lave øvelserne rigtigt. Desuden er der ingen grund til at skynde sig. Og så er der jo også lidt mere overskud til de resterende prøver...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Opvarmningen er ikke skræmmende.

Hehe måske du mener 3 x bronze før Cooper er opvarmning. Så er det en ubehagelig opvarmning!

Netop alt for mange kommer med forhåbninger alt for få kommer med god forberedelse.

Vil man ind til skolen kan man bare kopiere Canoings træningslog og tider så har man et realistisk niveau og en rigtig god fysik! :4thumbup: :blush::blink::crazy::wacko: hov... eller Guardens træningsmanual suppleret med svømme- og UV træning...yes Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir... :wub:

Der kan dispenseres individuelt for aldersgrænsen til FKP, når man er civilist, men jeg er ret sikker på, at det er MEGET individuelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share