Hvad med grøntsager?


peco
 Share

Recommended Posts

Hej.

Dette er mit 1ste indlæg, så hermed et stort HELLO til allesammen herinde.

Mit problem er at jeg SKAL være i nogenlunde form om 2 måneder, og d.v.s at jeg skal tabe ca. 8-10 kg. ( vejer 92 kg - højde 182 cm )

Efter at have læst en del indlæg her i forummet uden at støde på eventuelle foreslag omkring indtagelse af grøntsager i forbindelse med vægttab, er jeg kommet lidt i tvivl <_< .

Er det så vigtigt at indtage protein i forbindelse med et vægttab?

Kan man ikke "bare" inhalere alle de grøntsager/frugt man har lyst til og så reducerer sin vægt? ( det må da virke )

M.h.t motion, så køber jeg en motionscykel en af dagene og denne bliver mit foretrukne våben.Derudover en del maveøvelser.

Min ide med "kuren" er IKKE at opbygge muskler, men at nå en fornuftig vægt, og ikke mindst få en fladere mave.

Venter spændt på jeres respons.

Mvh

PC

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :)

Mig bekendt har det med grøntsager været oppe og vende en hel del gange herinde.

For kort at opsummere, så er grøntsager fortrindelige til at tabe sig på.

Frugter er knap så gode, fordi de indeholder en hel del sukker.

Du kan læse en del mere om dette på Flexonline.com, hvor der står en masse fornuftige ting om diæter især af slagsen lav-kulhydrat.

Jeg kan ikke helt huske hvor på sitet det står, men diæten hedder size-odyssey.

Håber det kan bruges.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen herhid!

Nu skriver du ikke noget om din nuværende træningsform, og om du bare vil være tynd for enhver pris.

Hvis du slanker dig udelukkende ved at spise grøntsager en masse vil du også smide en muskelmasse samtidig og det er - for de fleste - ikke ønskværdigt.

Ideén med at spise protein er.

1. Et højt protein indtag kan hjælpe dig med at bevare hårdt tilkæmpet muskelmasse.

2. Protein mætter mest.

3. Protein kræver mere energi af kroppen for at forbrænde, derved bruger man flere kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Fåårk, jeg kom til at slette hele det skidegode indlæg jeg havde lavet.... nå her kommer essensen:

ENERGIUNDERSKUD

Glem alt andet hvis du vil have et liv ved siden af

Sådan gør du:

1. print denne kalorietabel ud

2. gå herind for at få en ide om hvor mange kcal du skal bruge

3. træk 500 - 1000 kcal fra

4 fordel resten på: morgenmad: 25 % middag/aften: 30 % til hver 3 mellemmåltider à 5 %.

Start nu! ikke efter aftensmaden eller i morgen eller på mandag, men nu!

I morgen når du vågner, vejer du dig når du vejer mindst og skriver tallet ned (evt. i en lille log herinde?? jeg kunne godt tænke mig at følge dig).

Held og lykke og god arbejdslyst og selvfølgelig: velkommen til.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

LITOPSI, det var godt nok en ordentlig omgang jeg måtte igennem, tak for det.

M.h.t motionen, hvor lang tid skal jeg bruge på cyklen??????

Havde planlagt ca. 1 time pr. dag, er det nok?????

En log, det lyder som en god ide.Jeg kigger på det.

Mvh

PC

Link to comment
Share on other sites

1 time/ dag lyder fint, jeg har selv en kondicykel som jeg bruger meget i perioder. Tjek lige hovedsiden her på MOL der er nogle gode programmer til kondicykel. Du kunne jo også overveje at cykle på arbejde eller i skole eller hvor du nu tager hen til daglig, det ville spare dig noget tid, men du har min fulde forståelse for at vælge kondicyklen... jeg er heller ikke for vild med at cykle i virkeligheden, men jeg er ved at vænne mig til det.

Link to comment
Share on other sites

JARVIG 13, tak for dit svar.

Du giver ANYONE ret hvad protein angår, så det vil jeg forholde mig til, jeg har dog et spørgsmål :

Litopsi har beskrevet et "forløb", hvis jeg følger dette, skal jeg så tage protein som pulver ( ved siden af ) eller skal det inkluderes i kosten?

Husk, det vigtigste er at jeg skal reducere min vægt.

Mvh

PC

Link to comment
Share on other sites

Nej det gjorde jeg ganske rigtigt ikke af 2 årsager;

1. jeg ved det ikke

2. det er lige meget

(jeg får høvl for 2'eren det ved jeg godt... så lad mig lige forklare hvad jeg mener)

selvfølgelig er det ikke lige meget, men det er det bare alligevel fordi det er alt for besværligt! hvem gider at bruge ½ time på at regne ud hvad man skal spise 6 gange om dagen? jeg gør ikke, så var det da bedre om man brugte tiden på motion i stedet. Alle de der komplicerede ting er bare med til at gøre vægttabet endnu mere surt end det allerede er og det er ikke det "der rykker" for alvor.

Forresten... jeg læste lige indgangsindlægget igen. Hvis du gerne vil hurtigt i form er løb altså nr. 1

Link to comment
Share on other sites

Du har fået næsten alle de gode råd her. (ingen grund til at købe blade og bøger om vægttab - bare læs de gamle tråde her) Jeg vil bare tilføje at jeg håber du har læst artiklerne om vægttab der er at finde på MOLs forside?

Brug også tid på at læse de "gamle" debattter her i dette forum!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share