DaDanes log (vægttab, styrke, muskler, kondi og alt det der).


DaDane
 Share

Recommended Posts

Dato: 28. april 2014

Vægt: ?

Dato: 29. april 2014

Vægt: 94,4 kg. Heraf muskelmasse: 35,5 kg og fedtmasse: 19,4 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 4. 'uge', 'dag' 1 :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@65 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)] Tung, men jeg tror nok at stilen er god.

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@52½ kg. [sidste cyklus max: 55 kg., PR 60 kg (4. april 03)]. Ikke specielt tung :bigsmile:

Dødløft: 8@60, 2x8@85 kg. [PR 125 13/4-03]. Jeg føler jeg har fået styr på teknikken. Men den er stadig tung.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP): 8@40, 2x8x55 kg. [sidste cyklus max: 60 kg]. Nok den tungeste øvelse i dag. Jeg tror nok at det var i fin stil, men ikke med meget overskud.

Assisted Dips 8@bw-55, 2x8@bw-45: PR [sidste cyklus max: 55 kg]. Jeg tror der er mere at komme efter. Den er tung og hård, - men ikke rigtigt slem.

Alt DB Curls: 8@10, 2x8x12 kg. [sidste cyklus max: 12 kg., PR 16 kg (13. april 04)]. Tung og pump, men slet ikke galt. Der bør også være mere at komme efter :bigsmile:

Declined situps: 8+4@bw. Det kunne godt mærkes i maven.
Total Abdominal: 8x40, 2x5@62½ kg. [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg]

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@98.Denne gang med strømpesokker, - meget bedre end med sko.

Alt i alt: :banana::banana::banana::banana:

Det føltes som et godt træningspas. Der var overskud i de fleste øvelser - og jeg fik en PR, - så 4 bananer må være på sin plads.

Til gengæld er mine armstrækøvelser derhjemme stoppet - igen! Jeg får ondt i skuldrene. Hmm.

Link to comment
Share on other sites

Månedsstatus for april 2014:

Mine planer for april var:

 
På 16/4/2014 at 20:14 , DaDane skrev:

Planer for april:

  • At tabe mig yderligere, - til ca. 92, gerne helt ned på 90 kg. Dog med mulighed for (og accept af) at vægten kan stige når (hvis) jeg får startet op på kreatin.
  • At være stabil med min træning - at øge den en smule. Så jeg træner hver anden dag, dvs. 3½ gang pr uge mod hidtil 3 gange pr. uge.
  • At begynde på kreatin engang sidst på måneden.
  • Cardio har ikke høj prioritet p.t. Det vil være rigtig lækkert hvis jeg kunne få cyklet rimelig regelmæssigt (dvs. mindst 2 gange pr. uge). Løb tror jeg hører maj eller juni til.

Vægttab: Vægttabet gik ikke så godt

Jeg er gået fra 94,8 kg (30. marts) til 93,8 kg (30. april). Dog er jeg også begyndt at tage kreatin, - så formodentligt har jeg mere væske i kroppen.

2qxvlfb.jpg

Jeg er helt holdt op med at veje og skrive hvad jeg spiser. Og vanerne er bob-bob. Nogle ting hænger ved, andre ikke. Jeg spiser stadig skyr + proteinpulver + klid + hørfrø til morgenmad. Det er velsmagende, kalorielet og proteinrigt. Men jeg er begyndt at falde lidt i med slik og ikke helt så kalorielet mad.

Styrketræning: Jeg var langsom om at komme i gang efter S.D., - men efter jeg fik startet har det kørt rigtig godt. Jeg har fået trænet den 11., 13., 15., 17., 19., 21., 23., 25., 27., og 29. april. Det er ret o.k. synes jeg. Og vægtene øges som de skal.

PR i Dips. Lidt snyd da det er 1 ny øvelse. Så selvfølgelig er der PR.
Hvis man ser frem ad er der nok flere PR på vej: Leg curl, total abdominal, bænk, omvendt BP og træk til bryst er meget sandsynlige i maj, - og military, CGBP samt Inkl. BP er også mulige.
Jeg forsøgte at lave en armstrækker omgang, - men den gik lidt i stå. Jeg er dog meget tilfreds jfr. ovenstående.
Jeg vil selvfølgelig se hvor langt jeg kan drive denne cyklus, - men mit bud er at det kommer til at passe ganske godt med måneden ud.
 
Cardio: Nærmest absolut ingenting, - men det var der heller ikke de store planer for. Så det er vel o.k.
Kreatin: Planen var at jeg skulle prøve at køre en kreatinkur - for første gang i øvrigt.

Og det er jeg i fuld gang med. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg føler at kreatin virker rigtig godt på mig. Så det var jo lækkert :wub:

Noget bedre end mit forsøg med Guarana :thumb_down:

Langsigtede planer: Ingen ændringer, - jeg vil stadig det hele :rolleyes:

På den korte bane er cardio (kondital) vigtigere end vægt eller fedtprocent. Men jeg vil jo det hele, - større muskler, stærkere, mindre fedt, kondital, funktionalitet etc. Og ret beset er styrke nok det vigtigste på den korte bane. Måske bare fordi det er det jeg har mest succes med???

Planer for maj:

  • Fortsat at træne hver anden dag, - dvs. 15 gange i løbet af maj. Skulle jeg misse en enkelt eller to så lever jeg nok med det, - men helst ikke mere end det. Derudover så ser det ud til at jeg kunne få en del personlige rekorder. Så mit ydmyge mål er vel i virkeligheden at blive stærkere end nogensinde før (squat og dødløft dog undtaget).
  • At tabe lidt. Det har ikke helt så høj prioritering, - men lidt vil være rigtig dejligt.
  • Cardio har ikke høj prioritet p.t. Det vil være rigtig lækkert hvis jeg kunne få cyklet rimelig regelmæssigt (dvs. mindst 2 gange pr. uge). Løb tror jeg hører sommeren til. Måske er planen at få en plan. Eller sagt med andre ord: Cardio i maj må godt være meget begrænset, men der skal altså til at ske noget. Så juni er vel et rigtig godt bud.
Tidligere statusopdateringer:
Edited by DaDane
Fået links til at virke igen.
Link to comment
Share on other sites

Dato: 1. maj 2014

Vægt: ? kg.

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 4. 'uge', 'dag' 2 :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@47½ kg. [Sidste cyklus max: 47½ kg., PR 55 kg (13. april 04)]. Gik ret o.k., men jeg var øm bag på rygen (øverst). Hmm.

Dødløft: 8@60, 2x8@90 kg. [PR 125 13/4-03] Stadig tung, - men jeg tror jeg gør den rigtigt. I hvertfald har jeg ikke ondt, - heller ikke bagefter.

Military: 8@20 kg, 2x8@27½ kg [sidste cyklus max: 30 kg., PR 30 kg (13. april 04)]. Sammen med preacher (se nedenfor) de letteste løft i dag. Helt klart plads til mere.

Assisted pullups: 8x@bw-55, 2x8@bw-45. PR [sidste cyklus max: bw-50 kg]. Tung (men o.k. det var jo også et PR, - dog igen med en ny øvelse).

Triceps pushdown: 8@22½, 2x8@27½ kg. [sidste cyklus max: 27½ kg. PR 35 kg (19. april 06)]. Tung. Sjovt at 22½ kg kan føles så enormt let og 27½ kg så tung.

Preacher: 8@13 kg, 2x8@18 kg. [sidste cyklus max: 20½ kg]. Helt klar plads til mere!

Træk til bryst: 8@30 kg, 2x8@60 kg. [sidste cyklus max: 55 kg. PR 60 kg (13. marts 03)]. Tangering af 11 år gammel PR! Den var tung, - men o.k. Stilen stadig pæn. Med lidt held giver de 65 kg senere på måneden, - men der er nok ikke overskud til meget.

Leg curl: 8x40, 3x8@70 kg. [sidste cyklus max: 65 kg]. Gælder ikke rigtigt. Begrænset ROM, dårlg stil. Jeg havde 70 kg på, men det var dem der styrede mig, - ikke omvendt.

Planken: 40s, 30s Det er stadig en hård øvelse, men jeg føler at jeg har mere og mere overskud i den.

Decl. situps: nogle få stykker. Prøvede med indstilling 5 - og failede. Så med indstilling 3 og failede igen. Det gik ellers så godt sidst. Jeg vil presse på. Tror det er en god øvelse.

Total Abdominal: 8x40, 2x5@65 kg. PR [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg]. Med god stil denne gang. Yes.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@98.

Alt i alt: :banana::banana::banana::banana:

En PR, en tangering og så total ab som vel nærmest er en PR (sidste cyklus talte næppe, fordi stilen var så ringe som den var). Det er nu der skal høstes frugter :shades:. Til gengæld regner jeg ikke leg curl som en PR, - da jeg reelt ikke tog 70 kg.
Lidt træls at dødløft (og squat) ikke kører perfekt endnu, men fedt at det føles som om de kører nu.
De fleste løft begynder at blive tunge, - ikke så godt da det er planlagt at cyklussen skal kører hele måneden ud. Men indtil videre går det godt.
Link to comment
Share on other sites

Dato: 2. maj 2014

Vægt: ? kg.

Dato: 3. maj 2014

Vægt: ? kg.

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 4. 'uge', 'dag' 3 :pumpin:

Squat: 8@40 kg, 2x8@65 kg. Stadig hård - og måske også for tung. Jeg føler helt sikkert det går bedre, men måske presser jeg for meget på med kiloene?

Close Grip Bench Press: 8@30 kg, 2x8@47½ kg. [sidste cyklus max: 47½ kg , PR 55 kg (13. april 04)]. Tung, men ikke voldsomt.

Roing (i maskine): 8@50 kg, 2x8@70 kg. [sidste cyklus max: 75 kg]. Tung - men jeg tror jeg får 75 kg næste gang.

Triceps pushdown (lige stang): 8x20, 8+6@30 kg. [sidste cyklus max: 27½ kg , PR 35 kg (19. april 04)]. 30 kg er godt nok tunge.

Flyes: 8@10, 2x8@14 kg. [sidste cyklus max: 14 kg]. Tror jeg gør den forkert (snyder), - må lige få kigget på det.

Leg curl: 8@40 kg, 2x8@65 kg [sidste cyklus max: 65 , PR 55 kg (13. april 04)]. Overskud, - pæn men med pump. Kæmpe forskel på 65 kg og 70 kg!

Planken: 35s, 25s Det er stadig en hård øvelse!

Back extension: 8@BW, 2x8@BW+10 kg.

Decl. situps: 6+2. D56A, lvl 3. Den er hård, men jeg tror den er god.

Total Abdominal: 8@40, 2x8@67½ kg. [sidste cyklus max måske: 60 kg]. Den begynder at være hård og ikke helt pæn i udførelsen. Men jeg mener nu stadig sagtens den er accepteret.

Calfextension i Smith-stativ: 8@58, 2x8@98 kg.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 4. maj 2014

Vægt: 93,8 kg. Heraf muskelmasse: 35,3 kg og fedtmasse: 19,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 5. maj 2014

Vægt: 94,1 kg. Heraf muskelmasse: 35,4 kg og fedtmasse: 19,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 5. 'uge', 'dag' 1 :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@67½ kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)] Tung, - og stilen begynder at blive ringere. Tror jeg skal vente lidt med at øge den.

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@55 kg. [sidste cyklus max: 55 kg., PR 60 kg (4. april 03)]. Tung - men o.k. Den giver 57½ i næste uge. :bigsmile:

Dødløft: 8@60, 2x8@90 kg. [PR 125 13/4-03]. Nok også på kanten af at være for tung, - så stilen begynder at skride.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP): 8@40, 2x8x60 kg. [sidste cyklus max: 60 kg]. Stadig super tung.

Assisted Dips 8@bw-50, 2x8@bw-40: PR [sidste cyklus max: 55 kg]. Jeg tror der er mere at komme efter. Den er tung og hård, - men ikke rigtigt slem.

Alt DB Curls: 8@10, 2x8x14 kg. [sidste cyklus max: 12 kg., PR 16 kg (13. april 04)]. Tung og pump. Jeg er i tvivl om jeg får 16 kg i denne cyklus, - men næste uge bliver det næppe.

Declined situps: 8+8@bw. Lvl 3 - Ikke spor pæn udførelse. Men det kommer.
Total Abdominal: 8x40, 2x5@70 kg. [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg].

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@108.Denne gang med strømpesokker, - meget bedre end med sko.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Det begynder godt nok at blive tungt. Måske kreatin ikke var det vidundermiddel jeg håbede...

Link to comment
Share on other sites

Dato: 6. maj 2014

Vægt: 94,5 kg. Heraf muskelmasse: 35,4 kg og fedtmasse: 19,7 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 7. maj 2014

Vægt: 94,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,5 kg og fedtmasse: 19,7 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 5. 'uge', 'dag' 2 :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@50 kg. [Sidste cyklus max: 47½ kg., PR 55 kg (13. april 04)]

Dødløft: 8@60, 2x8@95 kg. [PR 125 13/4-03] Stadig tung, - men jeg tror jeg gør den rigtigt. Omend den måske er for tung? Jeg har en idé om at jeg gør den rigtig, men ikke helt perfekt.

Military: 8@20 kg, 2x8@30 kg [sidste cyklus max: 30 kg., PR 30 kg (13. april 04)]. Tung, men ikke slemt. Og det er tangering af PR, - så det er ret nice :shades:

Assisted pullups: 8x@bw-50, 2x8@bw-40. PR [sidste cyklus max: bw-50 kg]. PR igen - men også meget meget tung.

Triceps pushdown: 8@20, 6,2@30 kg. [sidste cyklus max: 27½ kg. PR 35 kg (19. april 06)]. Hmm, - den kom jo så ikke helt.

Preacher: 8@13 kg, 2x8@20½ kg. [sidste cyklus max: 20½ kg]. Da det er en ny øvelse, - ja så er det en PR, og der er, tror jeg, plads til mere.

Træk til bryst: 8@30 kg, 2x8@62½ kg. PR [sidste cyklus max: 55 kg. PR 60 kg (13. marts 03)]. Yeah - endnu en PR. Den var som forventet tung. Og jeg måtte snyde lidt og få sat en 2½ kg skive i, så jeg kunne få en 'lille' PR.

Leg curl: 8x40, 3x8@65 kg. [sidste cyklus max: 65 kg]. Selv med 65 kg er den faktisk ikke alt for pæn, - i hvert fald ikke i dag. :4whistling:

Planken: Den fik jeg ikke lige lavet.

Decl. situps: Omkring 6 stykker. Jeg får den nu udført ved level 3. De er nok ikke super pæne og jeg er stadig ikke op på 8 pr. sæt, - men det går godt :bigsmile:

Total Abdominal: 8x40, 2x5@70 kg. PR [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg].

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@108.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

PR'ene er på vej ind. Nice! Men også nogle tunge og ufuldstændige løft. Så det giver 3 bananer i dag.

Dato: 8. maj 2014

Vægt: 94,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,5 kg og fedtmasse: 19,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 9. maj 2014

Vægt: 93,5 kg. Heraf muskelmasse: 35,2 kg og fedtmasse: 19,1 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 5. 'uge', 'dag' 3 :pumpin:

Squat: 8@40 kg, 2x8@70 kg. Stadig hård - og måske også for tung. Jeg føler dog at det går bedre og bedre, - på trods af flere kilo.

Close Grip Bench Press: 8@30 kg, 2x8@50 kg. [sidste cyklus max: 47½ kg , PR 55 kg (13. april 04)]. God fart, godt overskud. :bigsmile:

Roing (i maskine): 8@50 kg, 2x8@75 kg. [sidste cyklus max: 75 kg]. Tung, - men også en tangering af en PR. Jeg er ikke helt sikker på at jeg får 80 kg næste gang, men jeg prøver.

Triceps pushdown (lige stang): 8x20, 8+7@30 kg. [sidste cyklus max: 27½ kg , PR 35 kg (19. april 04)]. Så er den der næsten - håber jeg.

Flyes: 8@6, 8@8, 8@10. [sidste cyklus max: 14 kg - Men vidst udført forkert]. Denne gang udført rigtigt.

Leg curl: 8@40 kg, 2x8@65 kg [sidste cyklus max: 65 , PR 55 kg (13. april 04)]. Intet overskud - ikke pæn. Men dog o.k. tror jeg.

Planken: 45s, 35s Det er stadig en megahård øvelse!

Back extension: 8@BW, 2x8@BW+10 kg.

Decl. situps: 8+6. D56A, lvl 3. Den er hård, men jeg tror den er god.

Total Abdominal: 8@40, 2x8@72½ kg. [sidste cyklus max måske: 60 kg]. Den begynder at være hård og ikke helt pæn i udførelsen. Men jeg mener nu stadig sagtens den er accepteret.

Calfextension i Smith-stativ: 8@58, 2x8@108 kg.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 10. maj 2014

Vægt: 93,8 kg. Heraf muskelmasse: 35,3 kg og fedtmasse: 19,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 11. maj 2014

Vægt: 93,8 kg. Heraf muskelmasse: 35,3 kg og fedtmasse: 19,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 6. 'uge', 'dag' 1 :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@70 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)] Tung, - men tror det var fin stil.

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@57½ kg. [sidste cyklus max: 55 kg., PR 60 kg (4. april 03)]. Tung - men slet ikke galt. Jeg kørte den uden spotter og uden at være bekymret. Vil tro jeg kunne have taget 2 reps mere. Næste gang bør der helt sikkert være en tangering af PR :bigsmile:

Dødløft: 8@60, 2x8@95 kg. [PR 125 13/4-03]. Også tung, - men jeg tror det var o.k. stil.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP)): 8@37½, 2x8x62½ kg. PR [sidste cyklus max: 60 kg]. Stadig super super tung.

Assisted Dips 8@bw-45, 2x8@bw-35: PR [sidste cyklus max: 55 kg]. Jeg tror der er mere at komme efter. Den er tung og hård, - men ikke rigtigt slem.

Alt DB Curls: 8@10, 2x8x14 kg. [sidste cyklus max: 12 kg., PR 16 kg (13. april 04)]. Tung og pump. De første reps er super lette, men den 8. er hård, selv på 1. sæt med 14 kg. Ikke desto mindre tror jeg at jeg forsøger en tangering af min PR næste gang.

Declined situps: 8+8@bw. Lvl 3 - Føler den var pænt udført - og nærmest med overskud i dag. Utrolig hurtigt det går - eller måske bare held/bedre dagsform/???
Total Abdominal: 8x40, 2x5@75 kg. PR [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg].

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@118. Årh de sidste 10 kg gjorde godt nok en forskel. Men jeg fik dem. Og kan nok også øge snart igen, - men ikke næste gang.

Alt i alt: :banana::banana::banana::banana:

Pånær omvendt BP som var overraskende tung (og nok også calf, men den skal nok komme), så synes jeg det var en rigtig lækker træning. Det er lidt interessant hvor længe jeg kan øge dips, jeg glæder mig til at få PR i bænk, - hvad jeg forventer kommer til at ske torsdag den 22. maj. Ja, omvendt BP kunne have gået pænere, - men alt i alt jeg meget glad. Og det ser ud til at jeg får de PR's som jeg håbede i mine månedsplaner.

Jeg får sikkert trænet næste gang allerede i morgen, da jeg bliver forhindret tirsdag. Men pga. travlhed er det sandsynligt at jeg ikke får skrevet noget - og heller ikke usandsynligt at jeg misser træningen og først får næste træning onsdag, - men det vil jeg være temmelig træt af.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 12. maj 2014

Vægt: 93,5 kg.

Dagens træning år 2014, 2. cyklus, 6. 'uge', 'dag' 2 :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@52½ kg. [Sidste cyklus max: 47½ kg., PR 55 kg (13. april 04)]. Tung, - men stadig kørt uden bekymring over ikke at have en spotter. Men den går nok ikke meget længere...

Dødløft: 8@60, 2x8@100 kg. [PR 125 13/4-03]. F*@cking tung. Men jeg fik dem. Hmm.

Military: 8@20 kg, 2x8@32½ kg PR [sidste cyklus max: 30 kg., PR 30 kg (13. april 04)]. Tung, men det gik. De sidste reps var godt nok lidt hårde, men det blev til en PR :shades:

Assisted pullups: 8x@bw-45, 2x8@bw-35. PR [sidste cyklus max: bw-50 kg]. PR igen - men også meget meget tung.

Triceps pushdown: 8@20, 2x8@30 kg. [sidste cyklus max: 27½ kg. PR 35 kg (19. april 06)]. Så fik jeg den 2x8@30 kg :bigsmile: Men i modsætning til de fleste andre øvelser når jeg næppe PR i denne cyklus.

Preacher: 8@13 kg, 2x8@23 kg. PR [sidste cyklus max: 20½ kg]. Det gik da meget godt. Tror faktisk der er lidt mere at komme efter, - men næppe meget.

Træk til bryst: 8@30 kg, 5,5@65 kg. [sidste cyklus max: 55 kg. PR 60 kg (13. marts 03)]. Fail på PR-forsøg.

Leg curl: Pause

Planken: 45s, 35s PR Årh den er godt nok stadig hård.

Decl. situps: Omkring 4-5 stykker. Det gik bedre sidste gang.

Total Abdominal: 8x40, fail@72½ kg. [sidste cyklus max vidst nok: 60 kg]. Andet udstyr end på Jens Baggesens vej. Tror det var derfor.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@120½. PR Stadig tung, mega tung. Men det gik.

Jeg fik trænet klokken 6 i morges - der skulle jeg jo ligge og sove! Nå, men bortset fra det så gik det jo godt. 5 x PR. Det er jo svært at være utilfreds med. Inclined gik ret godt, omend den begynder at presse. Triceps pushdown gik lige, omend der ikke var overskud. Nå ja, træk til bryst skuffede og min mave var også lidt færdig i dag.

Alt i alt: :banana::banana::banana::banana:

I går fik jeg i øvrigt først trænet så jeg var færdig omkring kl. 18. Så at træne allerede kl. 6 til morgen er ikke super meget restitutionstid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke mere.

Har lige sovet 13 timer i nat - og er stadig groggy. Trykken for brystet, næse der render, tendens til hovedpine (ikke udtalt), måske lidt feber. Eller sagt med andre ord: Syg.

Lige som det gik rigtig godt med træning - øv.

Bestemt ingen træning i dag. Så må vi se frem over, men jeg har svært ved at tro at jeg får kommet til træning i morgen heller.

Link to comment
Share on other sites

God bedring. Og ingen panik :poking:

Tak!

Jeg var oppe 3-4 timer onsdag. Øv. Torsdag gik lidt bedre, men stadig mest i sengen. I dag går det bedre, omend stadig lidt træt og groggy.

Tror min S.D. er startet - så engang i næste uge starter jeg ny cyklus.

Dvs. ingen rekord i bænk etc. - men det er nok fair. På den korte bane er det træls, - men i det store spil betyder det jo ikke noget.

Uge 29 har jeg planlagt S.D. da jeg skal på sommeroase. Så det må jeg lige få planlagt så det kommer til at passe.

Link to comment
Share on other sites

Dato: 13. maj 2014

Vægt: 93,2 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 14. maj 2014

Vægt: 93,7 kg. Heraf muskelmasse: 35,2 kg og fedtmasse: 19,1 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 16. maj 2014

Vægt: 92,4 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,5 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 17. maj 2014

Vægt: 92,4 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,5 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 18. maj 2014

Vægt: 91,9 kg. Heraf muskelmasse: 34,8 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 19. maj 2014

Vægt: 92,1 kg. Heraf muskelmasse: 34,8 kg og fedtmasse: 18,4 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 20. maj 2014

Vægt: 92,5 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 21. maj 2014

Vægt: 92,5 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 22. maj 2014

Vægt: Ukendt.

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 1. runde a. :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@60 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. Faktisk tungt nok.

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@50 kg. [C1: 55 kg., C2: 57½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Gik godt, god fart, overskud. Dejligt.

Dødløft: 8@60, 2x8@80 kg. [PR 125 13/4-03]. Som squat - også tung.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP)): 8@35, 2x8x50 kg. [C1: 60 kg, C2: 62½ kg]. Og denne var faktisk også rigtig tung.

Facepulls 2x12@12½ [ny øvelse]. Kræver nok lige lidt indøvning. Jeg er ikke så sikker på at jeg gør det helt rigtigt, men det kommer vel.

Assisted Dips 8@bw-60, 2x8@bw-50: [C1: -55 kg, C2: -35 kg]. God fart og overskud.

Alt DB Curls: 8@10, 16x10 kg. [C1: 12 kg., C2: 14 kg, PR 16 kg (13. april 04)]. Masser af overskud - hvilket også ses på at jeg samlede de to sidste sæt.

Declined situps: 8+6+2@bw. Lvl 3
Total Abdominal: 8x40, 2x5@60 kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg]. Masser af overskud.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@98. [C2: 120½ kg]. Egentligt tung nok.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Det gik da meget godt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dato: 23. maj 2014

Vægt: 92,3 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,5 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 24. maj 2014

Vægt: 93,0 kg. Heraf muskelmasse: 35,2 kg og fedtmasse: 18,8 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 1. runde b. :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@45 kg. [C1: 47½ kg , C2: 52½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]

Dødløft: 8@60, 2x8@82½ kg. [PR 125 13/4-03]. Tung.

Military: 8@20 kg, 2x8@25 kg [C1: 30 kg , C2 (pr): 32½ kg]

Assisted pullups: 8x@bw-60, 2x8@bw-50 [C1: bw-50 kg , C2 (pr): bw-35 kg]

Triceps pushdown: 8@20, 2x8@25 kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg PR 35 kg (19. april 06)]. Tung!

Preacher: 8@13 kg, 2x8@15½ kg [C1: 20½ kg. C2: PR 23 kg].

Leg curl: 8@30 kg, 2x8@45 kg [C1: 65 kg. C2: PR 65 kg]. - Gav faktisk noget syre...

Planken: 40s, 30s [C1: 40s,32s. C2: PR 45s,35s]

Decl. situps: 8+3@bw. [C2: 8+8]

Total Abdominal: 8x40, 2x5@62½ kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg]. Masser af overskud.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@103 kg. [C2: 120½ kg]. Egentligt tung nok.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Hårdt at starte igen.

Dato: 25. maj 2014

Vægt: 92,6 kg. Heraf muskelmasse: 35,0 kg og fedtmasse: 18,6 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 26. maj 2014

Vægt: 93,2 kg.

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 1. runde c. :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@62½ kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)].

Close Grip Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@47½ kg. [C1: 47½ kg , C2: 50 kg, PR 55 kg (13. april 03)]

Roing (i maskine): 8@60, 2x8@75 kg. [C1: 47½ kg , C2: 47½ kg]

Træk til bryst: 8@40 kg, 2x8@55 kg [C1: 55 kg , C2 (pr): 62½ kg]

Triceps pushdown: 8@20, 2x8@25 kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg PR 35 kg (19. april 06)].
Cable Rows: 8@20 kg, 2x8@30 kg Ny - tror det var det jeg løftede...
Flyes: 8@8 kg, 2x8@10 kg [C2: 10 kg]

Back Ext: 8x@bw, 2x8@bw+10

Decl. situps: 8+6+6@bw. [C2: 8+8]

Total Abdominal: 8x40, 2x5@65 kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg].

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@108 kg. [C2: 120½ kg].

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Dato: 27. maj 2014

Vægt: 93,0 kg.

Dato: 28. maj 2014

Vægt: ?

Dato: 29. maj 2014

Vægt: 93,3 kg. Heraf muskelmasse: 35,2 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 30. maj 2014

Vægt: 93,3 kg. Heraf muskelmasse: 35,2 kg og fedtmasse: 18,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 2. runde a. :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@65 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. Hård! - Og trætte ben bagefter!

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@52½ kg. [C1: 55 kg., C2: 57½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Meget tung

Dødløft: 8@60, 2x8@85 kg. [PR 125 13/4-03]. Væsentligt bedre end forventet efter squat, - men stadig hård!

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP)): 8@35, 2x8x55 kg. [C1: 60 kg, C2: 62½ kg]. Også meget tung

Facepulls 8@10, 2x8@15 kg [ny øvelse]. Stadig ny øvelse. Men vidst nok let.

Assisted Dips 8@bw-55, 2x8@bw-45: [C1: -55 kg, C2: -35 kg]. Også tung, - argh...

Alt DB Curls: 8@10, 2x8@12 kg. [C1: 12 kg., C2: 14 kg, PR 16 kg (13. april 04)]. Ikke slem, - selvom jeg kun havde en 12 kg's vægt. Så jeg tog 8 med venstre arm - og så 8 med højre, hvor jeg normalt skifter.
Declined situps: 8+8+4@bw. Lvl 3. Vidst maks antal reps - så det gik godt.
Total Abdominal: 8x40, 2x5@67½ kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg]. Gik også rigtig godt - og den er ikke længere slem.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@110½. [C2: 120½ kg]. Tung, - men ikke slemt.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Det gik da meget godt.

Dato: 31. maj 2014

Vægt: 92,6 kg. Heraf muskelmasse: 35,1 kg og fedtmasse: 18,5 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Link to comment
Share on other sites

Dato: 1. juni 2014

Vægt: 92,0 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 2. runde b. :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@47½ kg. [C1: 47½ kg , C2: 52½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Den gik vidst ret godt.

Dødløft: 8@60, 2x8@87½ kg. [PR 125 13/4-03]. Hård. Måske i virkeligheden mere hård end tung. Lidt mystisk. Det er trættende for det hele, ikke specielt for ryggen eller benene.

Military: 8@20 kg, 2x8@27½ kg [C1: 30 kg , C2 (pr): 32½ kg]. Også tung, men ikke slemt. Ret sikker på jeg får 30 kg næste gang, men det bør jo heller ikke være et problem. I 2. cyklus fik jeg 32½ kg.

Assisted pullups: 8x@bw-55, 2x8@bw-45 [C1: bw-50 kg , C2 (pr): bw-35 kg]. Stadig tung.

Triceps pushdown: 8@20, 2x8@27½ kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg. PR 35 kg (19. april 06)]. Tung, men det gik.

Preacher: 8@13 kg, 2x8@18 kg [C1: 20½ kg. C2 (pr): 23 kg]. Let

Leg curl: 3x8@50 kg [C1: 65 kg. C2 (pr): 65 kg]. - Fejl - fik ikke noget opvarmningssæt. Ups. Tung, men ikke slemt.

Planken: 45s, 35s [C1: 40s,32s. C2 (pr): 45s,35s]. Bedre end forventet - og tangering af PR fra sidste cyklus. Men stadig meget hård - og det trak også energien til næste øvelse.

Decl. situps: 5+5@bw. [C2: 8+8]

Total Abdominal: 8x40, 2x5@70 kg. [C1: 60 kg, C2 (pr): 75 kg]. Hårdt at få startet op, men det er kun 1. gentagelse der er rigtig hård.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@113 kg. [C2 (pr): 120½ kg]. Egentligt tung nok.

Alt i alt: :banana::banana:

Stadig hårdt at starte igen eller allerede hårdt eller ... bare hårdt. Så kun 2 bananer i dag.

Træningen var morgentræning. Det var vidst bedre end den sene træning sidst. Men stadig hårdt. Jeg synes det virker til at det er hårdere end det skal være - men det er måske fordi kreatinen rent faktisk virker. Og nu tager jeg ikke tager kreatin. Men det starter jeg nok med på onsdag vil jeg tro.
Link to comment
Share on other sites

Månedsstatus for maj 2014:

Mine planer for maj var:

Planer for maj:

  • Fortsat at træne hver anden dag, - dvs. 15 gange i løbet af maj. Skulle jeg misse en enkelt eller to så lever jeg nok med det, - men helst ikke mere end det. Derudover så ser det ud til at jeg kunne få en del personlige rekorder. Så mit ydmyge mål er vel i virkeligheden at blive stærkere end nogensinde før (squat og dødløft dog undtaget).
  • At tabe lidt. Det har ikke helt så høj prioritering, - men lidt vil være rigtig dejligt.
  • Cardio har ikke høj prioritet p.t. Det vil være rigtig lækkert hvis jeg kunne få cyklet rimelig regelmæssigt (dvs. mindst 2 gange pr. uge). Løb tror jeg hører sommeren til. Måske er planen at få en plan. Eller sagt med andre ord: Cardio i maj må godt være meget begrænset, men der skal altså til at ske noget. Så juni er vel et rigtig godt bud.
Vægttab: Vægttabet gik ikke så godt

Jeg er gået fra 93,8 kg (30. april) til 92,6 kg (31. maj). Og nu er jeg jo holdt op med at tage kreatin. Så alt i alt er det vidst ikke særlig godt.

axh46u.jpg

Jeg skriver stadig ikke hvad jeg spiser. Vanerne er stadig lidt op og ned. Såe... alt i alt, ikke særlig godt.

Styrketræning: En stor skuffelse. Bedst som PR'erne begyndte at komme - så blev jeg syg. Så det satte ligesom en stopper for det. Så jeg fik en S.D. periode før end planlagt. Efter S.D. er træning gået stort set som ventet. Dog var der en enkelt træning allerede som smuttede en dag.

Jeg nåede dog at få lidt PR's: Military, Omvendt BP, Assisted Dips, Assisted Pullups, Træk til bryst, Preacher curl, Total Abdominal og Calf Smith. Men jeg kunne godt have brugt at få PR i bænk, close grip BP og skrå bænk samt roning og DB curls.

Men mon ikke det kommer i slutningen af nuværende cyklus i stedet???

Cardio: Nærmest absolut ingenting, - så nu haster det snart.
Kreatin: Jeg har kørt en periode med kreatin og er på pause nu. Jeg har svært ved at sige om det virkede eller ej. Jeg tror det gjorde og har tænkt mig at gøre det igen.

Langsigtede planer: Ingen ændringer, - jeg vil stadig det hele :rolleyes:

På den korte bane er cardio (kondital) vigtigere end vægt eller fedtprocent. Men jeg vil jo det hele, - større muskler, stærkere, mindre fedt, kondital, funktionalitet etc. Og ret beset er styrke nok det vigtigste på den korte bane. Måske bare fordi det er det jeg har mest succes med???

Planer for juni:

  • Fortsat at træne 3 gange pr. uge - så i alt 14 gange i juni.
  • Cardio skal i gang igen. Jeg er ikke helt afklaret med om det skal være løb eller cykling.
  • At tabe lidt. Det har ikke helt så høj prioritering, - men lidt vil være rigtig dejligt.
Tidligere statusopdateringer:
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at jeg har lavet en fejl på side 7. Der står 5x'et-eller-andet-antal-kilo' ved maveøvelsen, men jeg har altså taget 8 reps pr. sæt. Det gælder rigtigt mange indlæg, på side 7.

Dato: 2. juni 2014.

Vægt: 92,0 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 2. runde c. :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@67½ kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. Som altid tung, men ikke overvældende.

Close Grip Bænkpres: 8@29 kg, 2x8@49 kg. [C1: 47½ kg , C2: 50 kg, PR 55 kg (13. april 03)]. Gik godt

Roing (i maskine): 8@50, 2x8@70 kg. [C1: 47½ kg , C2: 47½ kg]. De sidste reps i hvert sæt er tunge.

Træk til bryst: 8@40 kg, 2x8@60 kg [C1: 55 kg , C2 (pr): 62½ kg]. Tung. Men ikke slemt. Jeg havde faktisk forventet værre.

Triceps pushdown: 8@20, 2x8@27½ kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg PR 35 kg (19. april 06)]. Fik dem - men de var hårde (som forventet).
Cable Rows: 8@20 kg, 2x8@35 kg. Har stadig ikke rigtigt styr på den, men arbejder på det...
Flyes: 8@10 kg, 2x8@12 kg [C2: 10 kg]. Let

Back Ext: 8x@bw, 2x8@bw+10

Decl. situps: 8+8+8@bw. [C2: 8+8]. Fik alle 3x8. De sidste trak tænder ud. Men jeg fik dem alle.

Total Abdominal: 8x40, 2x8@72½ kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg]. O.k.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@115½ kg. [C2: 120½ kg]. Tung, men bestemt overkommelig.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Dato: 3. juni 2014

Vægt: 92,0 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 4. juni 2014

Vægt: 92,0 kg. Heraf muskelmasse: 34,9 kg og fedtmasse: 18,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 3. runde a. :pumpin:

Squat: 8@40, 8,5@70 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. For tung. Jeg kunne godt have taget dem, men dem jeg tog var allerede i meget ringe form. Såe...

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@55 kg. [C1: 55 kg., C2: 57½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Tung, - men måske mest psykisk - eller måske skal jeg tage mig sammen. Sidste sæt gik i hvert fald bedre end 2. sæt (1. rigtige sæt)

Dødløft: 8@60, 2x8@90 kg. [PR 125 13/4-03]. Tung, men det gik faktisk godt.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP)): 8@35, 2x8x60 kg. [C1: 60 kg, C2: 62½ kg]. Tung, men ike for slemt.

Facepulls 2x12@17½ kg [ny øvelse]. Gik godt - tror jeg. Stadig ny øvelse.. (2x12 er korrekt nok - det er en ny øvelse og derudover er den vidst god at tage 2x12???)

Assisted Dips 8@bw-50, 2x8@bw-40: [C1: -55 kg, C2: -35 kg]. Som altid tung, - men det gik fint.

Alt DB Curls: 8@10, 2x8@14 kg. [C1: 12 kg., C2: 14 kg, PR 16 kg (13. april 04)]. Tung, men ikke slemt med pump som det før har været.
Declined situps: 8+8+8@bw. Gik godt :-)
Total Abdominal: 8x40, 2x8@75 kg. [C1: 60 kg, C2: 75 kg]. Gik faktisk også rigtig godt.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@118. [C2: 120½ kg]. Tung, men det gik fint.

Alt i alt: :banana::banana:

2 Bananer, mest for at squat stadig halter.

Dato: 5. juni 2014

Vægt: 91,9 kg. Heraf muskelmasse: 34,8 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 6. juni 2014

Vægt: Ukendt.

Dato: 7. juni 2014

Vægt: 91,5 kg. Heraf muskelmasse: 34,8 kg og fedtmasse: 18,0 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 3. runde b. :pumpin:

Inclined BP: 8@30 kg, 2x8@50 kg. [C1: 47½ kg , C2: 52½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Tung, men o.k.

Dødløft: 8@60, 2x8@92½ kg. [PR 125 13/4-03]. Gik ret godt

Military: 8@20 kg, 2x8@30 kg [C1: 30 kg , C2 (pr): 32½ kg]. Meget tung

Assisted pullups: 8x@bw-50, 2x8@bw-40 [C1: bw-50 kg , C2 (pr): bw-35 kg]. Gik ret godt

Triceps pushdown: 8@20, 8,5@30 kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg. PR 35 kg (19. april 06)]. For tung.

Preacher: 8@13 kg, 2x8@20½ kg [C1: 20½ kg. C2 (pr): 23 kg]. Pump - men ellers ikke slem.

Leg curl: 8x30, 2x8@55 kg [C1: 65 kg. C2 (pr): 65 kg]. Gik godt

Planken: 50s, 40s (PR) [C1: 40s,32s. C2: 45s,35s]. Av - som altid.

Decl. situps: 8@bw. [C2: 8+8]. Kun et sæt. Mest fordi jeg havde travlt, men jeg havde næppe kunnet tage dem efter planken.

Total Abdominal: 8x40, 1x8@77½ kg. [C1: 60 kg, C2 (pr): 75 kg]. Kun et sæt. Mest fordi jeg havde travlt, men jeg er ikke helt sikker på at den var gået.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@120½ kg. [C2 (pr): 120½ kg]. Gik godt.

Alt i alt: :banana::banana::banana:

3 Bananer. Plus især for PR i planken, og mere eller mindre også i total abd. samt at dødløft kører ret godt endnu, minus især for triceps push down. Og så for at tiden blev presset så meget at jeg jappede de sidste øvelser, især mave. Havde jeg været bevidst om at det faktisk var en PR så havde jeg nok gjort et eller andet.

Dato: 8. juni 2014

Vægt: 91,1 kg. Heraf muskelmasse: 34,6 kg og fedtmasse: 17,9 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Nice med vægten, som er på vej sydover igen.

Link to comment
Share on other sites

Det gik meget godt med vægten, - men det varede ikke længe :thumb_down:

Dato: 9. juni 2014.

Vægt: 91,4 kg. Heraf muskelmasse: 34,7 kg og fedtmasse: 18,0 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 3. runde c. :pumpin:
Sent - alt for sent!

Squat: 8@40, 2x8@70 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. Stadig meget tung

Close Grip Bænkpres: 8@40 kg, 2x8@52½ kg. [C1: 47½ kg , C2: 50 kg, PR 55 kg (13. april 03)]. Gik godt

Roing (i maskine): 8@50, 2x8@75 kg. [C1: 75 kg , C2: 75 kg]. Gik godt, nemmere end forventet

Træk til bryst: 8@40 kg, 2x8@62½ kg [C1: 55 kg , C2 (pr): 62½ kg]. Gik godt, nemmere end forventet. Tangering af PR!

Triceps pushdown: 8@25, 2x8@30 kg. [C1: 27½ kg. C2: 30 kg PR 35 kg (19. april 06)]. Jeg fik dem.
Cable Rows: 10@20 kg, 2x10@40 kg. Meget tung
Flyes: 8@10 kg, 2x8@14 kg [C2: 10 kg]. Gik godt

Back Ext: 8x@bw, 2x8@bw+10 Gik godt

Decl. situps: 8+8+8@bw. [C2: 8+8]. Gik godt

Pga. tid (kl. var over 23) ingen total abdominal og ingen lægøvelse.
Alt i alt: :banana::banana::banana:

Dato: 10. juni 2014.

Vægt: 91,5 kg. Heraf muskelmasse: 34,7 kg og fedtmasse: 18,2 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dato: 11. juni 2014.

Vægt:Ukendt.

Skulle have trænet - men det blev så først torsdag.

Dato: 12. juni 2014.

Vægt: 91,7 kg. Heraf muskelmasse: 34,7 kg og fedtmasse: 18,3 kg. (I følge min uden tvivl ganske upræcise impedans-vægt)

Dagens træning år 2014, 3. cyklus, 4. runde a. :pumpin:

Squat: 8@40, 2x8@70 kg. [PR 100 4/4-03 (måske dyb nok)]. Stadig mega tung. Men jeg tog den uden støtteben i dag (fordi der ikke var plads ellers) - og det gik sådan rimelig o.k. De sidste reps i sidste sæt var ikke pæne, - men tror det gik ret o.k.

Bænkpres: 8@30 kg, 2x8@57½ kg. [C1: 55 kg., C2: 57½ kg, PR 60 kg (4. april 03)]. Tung, men ikke slemt. Uden spotter og uden frygt :-)

Dødløft: 8@60, 2x8@90 kg. [PR 125 13/4-03]. Tung, virkelig tung. Men det gik. Igen var nogle reps nok ikke sådan super pæne.

Træk til bryst (Bred fatning, måge grebet, godt tilbagelænet (Omvendt BP)): 8@35, 2x8x62½ kg. [C1: 60 kg, C2: 62½ kg]. Megatung, men jeg fik dem alle

Facepulls 2x12@20 kg [ny øvelse]. Gik godt - tror jeg. Stadig ny øvelse.

Assisted Dips 8@bw-45, 2x8@bw-35: [C1: -55 kg, C2: -35 kg]. Den var tung, men jeg tror der er mere at komme efter. Prøver med -30 næste gang.

Alt DB Curls: 8@10, 2x8@14 kg. [C1: 12 kg., C2: 14 kg, PR 16 kg (13. april 04)]. Rigtig tung, - men jeg fik dem. Ikke så meget pump som tidligere, men tung!
Declined situps: 8+8+8@bw. Den kører rigtig godt - når ikke lige jeg har kørt planken inden. Og det havde jeg ikke i dag.
De var ved at lægge gulv i træningscenteret - så ingen total abdominal til mig.

Calf extension i smith stativ: 8@58, 2x8@123. [C2: 120½ kg]. Tung, men det gik fint. Tung, - men o.k. og PR!

Alt i alt: :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Så prøver jeg igen - for Gud ved hvilken gang.

Noget af det jeg har erfaret er at det ikke er sjovt at træne, - men at det er sundt. Ikke bare i den abstrakte form, men meget konkret. Jeg kan mærke at jeg har det bedre i de perioder hvor jeg træner. Føler mig mere kapabel, har en bedre holdning, har overskud.

Såe.. hvad gør man???

Jeg hører gerne jeres bud!

Mit eget bud er - gør det kort.

Så min plan er at træne i max. 45 minutter og gerne kortere. At gøre det ofte (3 gange om ugen) og at have de vigtige øvelser med.

Nå ja - jeg har faktisk trænet mere end jeg har skrevet her (tror jeg nok), ikke desto mindre tror jeg det er et helt år siden jeg sidst har været i træningscenter (FW må være glade for at have mig som abo). Men når det er længe siden gælder det om at starte lidt roligt.

Fredag 23/9.
Bænk 3x8@20 kg (jeps - bare stangen)
Squat 3x8@30 kg
Dødløft 2x8@60 kg

Søndag 25/9 (trænet på skolen - dårligt udstyr)
Bænk 3x8@ca 20 kg (jeps - bare stangen)
Squat 3x8@ca 30 kg
Dødløft 2x8@ca 60 kg

Tirsdag 27/9.
Bænk 3x8@20 kg (jeps - bare stangen)
Squat 3x8@30 kg
Dødløft 2x8@60 kg

Torsdag 29/9.
Bænk 3x8@25 kg
Squat 3x8@30 kg
Dødløft 2x8@60 kg

Lørdag 1/10.
Bænk 3x8@30 kg
Squat 3x8@30 kg
Dødløft 2x8@60 kg

Planen er at gå over til:
dag 1: Bænk, squat, dødløft (som ovenfor)
dag 2: Skrå bænk, squat, en maveøvelse
dag 3: Close Grip bænk, dødløft, en maveøvelse (formodentligt planken)

På et tidspunkt tilføjer jeg nok en enkelt øvelse alle dage - jeg tænker måske military en dag, en ro øvelse en dag og måske pullups???

Mit vægt her til morgen var 114,5 kg - så det vil nok også være fint at få den ned.
Indtil videre er jeg ikke på diæt. Jeg spiser som jeg plejer - inkl. slik.
Igen tror jeg det er vigtigt ikke at gøre al for mange hårde ting på en gang. Men på sigt skal der styr på det.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 7/10-2016

Close Grip BP: 3x8@32½ kg - Meget langsomt ned og pause på brystet. Hurtigt op. Meget overskud på 1. sæt, - mindre på de senere, men overskud på alle.
Dødløft: 3x8@65 kg Den giver en god træthedsfornemmelse i lårene. Og en lille ømhed i lænden. Tror det er helt som det skal være :devil:
Planken: To gange. Næppe 10 sekunder pr. gang.
Decl. situps: 3+1 (maks deklination, fodstøtte indstilling i 3 (dette er bare til mig selv så jeg kan huske at indstille ligesådan næste gang)).

Link to comment
Share on other sites

Søndag 9/10-2016.

Bænk 3x8@37½ kg
Squat 3x8@35 kg
Dødløft 3x8@65 kg

Min mave var temmelig ristet fra i går. Jeg havde svært ved at lægge mi
g ind under stangen i BP :hmmm:
Jeg kan mærke at jeg er uvant med vægte. De 37½ kg i bænk føltes temmelig hårde, - og dog kunne jeg gå meget langsomt ned, holde pause på brystet og skyde op med god fart. Så et eller andet sted er der noget at give af, - men som sagt er der bare også noget der siger "hov, det er rigeligt".

Opspænd i squat og dødløft syntes ikke så hårdt. Måske det er nogle andre mavemuskler man bruger der??

I øvrigt mangler jeg luft til squat og dødløft, men styrken er der. Dog skal jeg være opmærksom på at holden lænden neutral, - ellers går det galt. Så det er det en stor del af mine tanker kører omkring i de løft.

Jeg har smidt mit pulsur væk, men kunne godt tænke mig at vide hvor langt pulsen kommer op. Tidligere grafer (og min fornemmelse) siger mig dog at det kommer langt op. Min pause handler heller ikke om muskelrestitution eller CNS eller noget, men alene om at få pulsen og åndedrattet ned igen.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Efter et par hårde dage med for lidt søvn fik jeg trænet igen. To hele dages pause er dog på alle måder acceptabelt.

Onsdag 12/10-2016. Vægt: 113,5 kg (ALT for meget)

Dagens træning:
Incl. BP: 35 kg
Squat: 40 kg (føltes faktisk lettere end før. Masser af overskud. Meget godt. End ikke specielt forpustet! Men o.k. 40 kg...)
Total abdominal: 3x8@40 kg (stadig meget meget let)
Decl. situps (3+4) (De er hårde, - men intet at regne mod hvordan de var i sidste uge).

Et let gang træning - men jeg må indrømme at efter træning er jeg træt/øm i lår, arme og lidt også i maven.
Men jeg synes det går rigtig godt, at jeg følger min plan og at det går hastigt fremad (men det var jo så også planen, jeg startede bevidst meget lavt. Dels for at overleve og også for at få fordelen af en længere progression).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share