Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Tirsdag : transportcykling - 19km

onsdag: transportcykling - 19km

løbebånd - 30 min (11km/t og 3-7% hældning i 2min derefter fladt i 2min. Hele vejen igennem. )

Det er klamt at løbe opad når man er semi tung. Det er sikkert altid klamt at løbe opad men nok lidt nemmere for en nips på 80kg  end mig på 97kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 timer siden, T skrev:

Det er altså en lækker kombi af aerob udholdenhed og styrke du præsterer med din alder og dit familieliv Troels. :dumbbell_lift:

Hey T

Hehe, mange tak :-D Jeg er kommet ok igang igen heldigvis og har smidt 5-6kg efter at have nået noget at min livs dårligste form omkring feb april. Min styrke er pt. Ikke god. Men 200kg kan man  vel altid dødløfte. Men dejligt at komme igang med løbet igen. 

Får du stadig løbet en masse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag: 

 

Dødløft - 6sæt x 10reps med 100kg

Bænk pres - 10x50kg, 5x80kg,  5x90kgs,  5x100 kg, 5x105kg, 5x90kgs, 8x90kg

ab wheel - 3 sæt x 10reps

DB rows - 3 sæt x 10reps med 35kgs

 

Shit man nogle slatne patter.  5eren på 105kg, var allout. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag:

 

Løbebånd - 40min (11,1km/t. 3min fladt efterfulgt af 3min på 3,0%hældning. Sådan hele vejen igennem)

 

Er fuldstændig latterligt øm i mine glutes efter mine dødløft med 100kg i lørdag :-D Det kunne også mærkes når der løbes opad. Også min ryg efter de lette dumbell rows er mærket. Sjovt nok er patter og trisser ikke så mærket selvom det var der der blev kørt klart tungest. 

Jeg vil gerne have min vægt nogenlunde stabilt under 95kg. Vejer omkring 97kg pt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingen træning onsdag og torsdag desværre. Har dog haft en kæmpe sult. Men fik heldigvis trænet idag:

 

Løbebånd - 45min 

Første 5min på 15,2km/t. Derefter ned på 12,0km/t. Efter 6km på 28min var jeg nede og gå noget high incline walks med lidt løbeintervaller imellem. Sluttede af med 5min på 11,0km/t. 

 

Efter løbet vejede jeg 95,7kg. Så selvom jeg har spist meget på det sidste er vægten ikke stukket helt af. I morgen skal jeg i Djurs sommerland med familien så der bliver der nok ikke tid til meget motion udover lidt spring på trampolin og leg på abebanen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning:

 

Løb med babyjogger - 34min. Den mellemste plagede om at komme med og det kunne jeg ikke rigtigt sige nej til. Der er mange bakker hvor jeg bor så det kunne virkeligt mærkes. 

Bagefter lidt i abeskuret 

Bænkpres/pushups - 5sæt

DB curls - 5sæt

rows med elastik - 5sæt

 

Godt med lidt pump 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagstræning:

 

Løbebånd - 10km (49min og 13sek)

 

Pissehårdt idag. Lå imellem 12,0-12,6km/t. Men måtte lige tage en telefon undervejs så derfor den ikke helt så prangende tid. Dog stadig under 50min på 10km er fornuftigt nok. Men ikke meget overskud. Gårsdagens løbetur sad lidt i benene tror jeg. Og så er jeg heller ikke gode venner med den tårnhøje luftfugtighed. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning: 

 

transportcykling - 19km

 

abeskuret- 

chins - 5sætx 8-10reps

incline dumbell Press - 10x19kgs, 10x19kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs

rotatorcuff - 5sæt

db Laterels - 3sæt x 20reps med 8kgs

butt walks(maveøvelse) - 4turer

 

Min højre skulder er skidt. Og er generelt slap. Men lækkert at få lavet lidt vægttræning og vægttabet pynter på trods at sikkert også tab af muskelmasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdag:

 

Transportcykling  - 19km 

løbebånd - 3,4km (15min) 

Ville ha' løbet en 5km men blev afbrudt pga arbejde. Lidt træls. Men dagens mængde cardio var alligevel fornuftig grundet cyklingen.

Var nede og veje 95kg idag. Det er 8 kg lettere end i starten af februar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret :

 

Front squat - 5sæt x 8reps med 50kg

ab wheel - 5sæt x 12 reps

Læg - 6sæt  x 20-30 reps

Pushups i ringe - 5sæt x 12 reps

Bend over rows - 5sæt x 10reps med 100kg

rotator cuff - 6sæt x 20 reps

french press - 3 sæt x 10reps med 45kg

isolated curls - 3 sæt x 10reps med 19kg

rest delt - 3 sæt x 20 reps

DB lateral - 3 sæt x 10reps

kb swings 50,40,30,20,10reps indimellem pushups. Lidt for at få pulsen lidt op. Med 24kgs kugle 

Wrist Roller - 2 turer samt lidt CocT til 1,5

 

Fin lille runde med en masse små øvelser. Fellgood bagefter.  

 

 

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag:

Transportcykling  - 19km. 

 

Tirsdag: 

Løbebånd - 11km (57min og 16sek)

Afjog - 10 min

 

Shit mand. Det er hårdt mentalt at stå så længe på sådan et løbebånd. Tror jeg snart skal igang med lidt intervaller da jeg efterhånden må være klar til det. Lidt sjovere for hovedet. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo heller ikke normalt at løbe så langt når man er så tung! 

 

 

Stadig god styrke du holder dig. Særligt alle dine pullups. 

God god fysik. 

Nogen mål pt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutter siden, D.B.F skrev:

Det er jo heller ikke normalt at løbe så langt når man er så tung! 

 

 

Stadig god styrke du holder dig. Særligt alle dine pullups. 

God god fysik. 

Nogen mål pt? 

 

Hehe. Jeg har slanket mig lidt. Er på omkring 95kg nu. 

Tak, styrken lider dog meget men har det ok med der. Betyder ikke helt så meget som tidligere. Min højre skulder har det desværre ret skidt og har haft det sådan i nogle måneder efter jeg skulle lege awekat og gå noget armgang helt kold på en tarzan bane med ungerne. 

Det betyder jeg ikke kan lave back squats, military Press/skulderpress, Pullups. 

Så det begrænser mig noget. Kan dog godt lave chins hvis jeg ikke er helt nede og hænge og bruger det smalle underhåndsgreb. Kb Press kan også nogle gange gå. Det påvirker også bænkpres. 

Ingen styrkemål men vil gerne blive bedre til at løbe samt holde vægten fast under 95kg. Måske deltage i et motionsløb eller 2 hvis jeg føler mig i ok form. :-) 

lidt forfængelighedsdisko kommer jeg også til at lave efter lyst :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let styrketræning i abeskuret:

 

Ez barbell Curls  - 6sæt x 10reps med 45kg

incline dumbell press - 5sæt 

pushups i ringe -3 sæt

Coc1

 

Bare stille og roligt. Har været sindssygt domset efter træningen i søndags. Jeg restituere fanme langsomt. Men er også 37 år idag. Var 23 år gammel da jeg startede på MOL :-0

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredagstræning:

 

Løbebånd - 18min (3min på 11km/t, 3min på 13km/t, 3min på 15km/t...Forfra)

Min løbefremgang er stagneret lidt. Men ganske fin runde. 

Jeg har det lidt bob bob med overtagelsen af MOL og ved sgu ikke rigtigt om man skulle finde et nyt sted at fører log. Forummet bliver vel alligevel afviklet på et tidspunkt kunne jeg forestille mig. Hmmm, måske en løbesite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag i abeskuret:

 

snatch grip dødløft -10x100kg,10x100kg, 5x130kg, 5x150kg, 5x160kg

pushups i ringe - 5sæt x 12reps

chest supported db Rows - 6sæt

bulgarian split Squat - 3sæt

Supersættet med

frontsquat - 3sæt x 8reps med 50kg

rotator cuff - 3sæt

smal bænkpres - 3sæt x 12reps med 50-70kg

curls - 3sæt

 

udemærket. Ret træt de sidste 3-5dages tid. Bare haft lyst til at sove og spise slik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdag:

 

Løbebånd - 6km (30min og 20sek)

Læg - 6sæt

 

Har ikke fået cyklet og har overspist en masse crap på det sidst. Primært grundet manglende søvn. Det har betydet en lille vægtøgning fra 95 til 96kg. Føler mig også lidt tung og stiv i løbet. Nå men fin nok runde idag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now