Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Jo men som vi snakkede om i sofa hjørnet..

Det var sku ikke så dårligt du ik kunne være det bekendt. Det var jo ikke din skyld at air-con drillede så du var nødt til at lave breaks.

Meget prof. lavet Julie. både lørdag og søndag.

Ja håber da skiverne er fjong ellers finder vi på noget.

Diæten... tja tror det kører idag også. Har spist godt her bagefter.

Chili con carne og grøntsager. Det du'r ! :4mewantfood:

Hov ...burde man ikke jobbe fremfor at sidde på msn :innocent::laugh: (nå ja eller at sidde på MOL :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hov ...burde man ikke jobbe fremfor at sidde på msn :innocent::laugh: (nå ja eller at sidde på MOL :w00t:

Hov Hva ? Jamen jeg tror min pc har været tændt idag mens jeg gjorde rent.

Derfor så det ud som om jeg ikke lavede noget idag :bigsmile: Der var nok nogen der var på MOL på jobbet hva :innocent:

Dagens træning :

Vægttræning (overkrop)

Spinning

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 6/3:

Spinning Dit Studie - lukket hold

Max test. Var oppe at yde og havde noget at skyde med til sidst alligevel.

En enkelt time føltes let oven på weekendens marathon pas i Equinox.

Onsdag 7/3 :

Landevej 1t 30min, god våd tur i det midtjyske landskab.

Fuld volume på mp3 afspilleren og afsted ! Godt let tråd. Hurtige ben og god på bakkerne.

Gik lidt ned ca. halvvejs op i modvinden. Blev lidt kold men betød ik så meget. Det gik bedre til sidst igen.

Vil rulle lidt i aften og løfte vægte.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Fredag 9/3 :

Powerwalk 30min udendørs

Ergoracer 30 min program

Styrketræning - overkrop

Superfedt med powerwalk / småløb. Jeg løber stadig som en tumpe men det går bedre efterhånden. Så længe der bare er fuld skrald på musikken. Er sku alt for tung endnu til at løbe, men med min kondition kan jeg holde mig igang ok. Får bare herre ondt i fødder og skinneben. Men jeg har en teori om at det ikke skader at lave noget andet aktivt der får pulsen op end lige cykling. Får nok snart hund så jeg har en undskyldning for at gå en lang tur om morgenen for vovsen skal jo luftes inden jeg tager på arbejde om morgenen.

Weekenden skal bruges på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 11/3 :

Landevej 1t 30min

Kørte på en prøverute. Der er en lang stejl strækning på ca 8km nede fra Tange sø, som jeg rammer ca. halvvejs på ruten, hvor jeg gerne på nuværende tidspunkt skal kunne vride den op med et snit på minimum 22 km/t. Det er altid lige op mod vestenvinden så det blæser godt.

Jeg holdt 26 km/t over strækningen idag :superman: og ca. 32 km/t i snit på hele turen.

Den er der ikke helt endnu kan jeg mærke men jeg er godt på vej og skal nok nå det.

Har før kun kunnet holde 20-21 km/t over den knold og har kunnet rette op på det så det skal nok gå.

Der er 6 uger igen til turen går til Toscana på Andrea Tafi's vingård.

Vægttabet svinger mellem 6 og 8 kg nu. :4mewantfood: :4thumbup:

Håber jeg kan smide 3-5 kg mere inden jeg rejser. Det ville være et hit !

Men de skal trænes væk ved øget træningsmængde for at jeg ikke mister for meget

form ved at være i kalorie underskud. Det er ikke noget problem at pine 5 kg af sig men det skal ikke være på bekostning af formen. Jeg fortsætter bare med min kostplan og 3 uger før rejsen begynder jeg at spise lidt flere carbs så jeg har til de lange ture.

I øvrigt super vejr idag ! HURRA ! :bigsmile:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Har smug kigget lidt i din log, der bliver da kørt noget trænning igennem her. :4thumbup:

Så faldt jeg lige over "Tange sø" det er jo mit "home land", bor lige uden for Ans.

De 8km fra Tange sø og hvor køre du i mod, cykler selv lidt om sommeren,har sikkert kørt der, ikke med 22 kmt, jeg er jo et par vægt klasser tungere end dig og det har jo lidt at sige når man køre op ad. :4ranting:

Ha' en god dag---------Back to work.

:hehe: / Tantor

Edited by Tantor
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Har smug kigget lidt i din log, der bliver da kørt noget trænning igennem her. :4thumbup:

Så faldt jeg lige over "Tange sø" det er jo mit "home land", bor lige uden for Ans.

De 8km fra Tange sø og hvor køre du i mod, cykler selv lidt om sommeren,har sikkert kørt der, ikke med 22 kmt, jeg er jo et par vægt klasser tungere end dig og det har jo lidt at sige når man køre op ad. :4ranting:

Ha' en god dag---------Back to work.

:hehe: / Tantor

Hey Tantor, godt du kiggede forbi. :4thumbup:

Nu skal du tænkte på jeg stadig vejer i 90'erne. Men det er Ans-bakken som ikke er vanvittigt stejl, men der blæser altid meget når du tager den store vej mod Levring og Kjellerup hvor jeg bor. Ellers er der jo en god tur mod bjerringbro også nede fra søen.

Jeg har tabt 8 kg til nu, men offentliggør først kampvægten når jeg synes jeg vil være mig selv bekendt. Så er det lidt sejere at kunne fremvise et skema med de kilo jeg har tabt på vejningsdagene. Men som sagt der mangler 5kg endnu før jeg kan køre ok opad. Træerne vokser som sagt ikke ind i himlen. 15 kg var da bedre at jeg tabte end 5, men hvis jeg når de 5 kg mere har jeg et totalt vægttab på 13 kg siden nytår, hvilket i sig selv er ok.

Jeg undrede mig faktisk også over hvorfor ingen gider kommentere min log.

Der er jo mange hits på loggen hver dag.

Som sagt er ALLE velkomne i min log.

Ville glæde mig med lidt mere liv herinde end mine egne klummer.

Det ville også motivere mig max til jeg skal afsted med klubben.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 15/3 :

Spinning Dit Studie 17.15 - 19.20 ca. 2 timer :bigsmile:

Der er klubtræning i weekenden hvis vejret er godt.

Kigger på ny racer og har tænkt om carbon måske er for ustabilt til en bamse som mig.

Måske Ziggymund og de andre snart skal på banen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas

Nu har jeg ikke læst hele din log. Men skal du til Toscana og cykle eller skal ned og "æde pizza" :wink:

Spinning i "dit studie" er det i Viborg.

:hehe: / T

Ja det er Dit Studie i Viborg.

Vi skal bo på Andrea Tafi's vingård i Toscana.

Til de uoplyste var Tafi en fremragende rytter i det prof. felt.

Han vandt blandt andet Paris Roubaix og kørte sine sidste år hos Team CSC.

http://www.ilborghettodiandreatafi.it/

ilborghetto7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 22/3 :

Spinning

Fredag 23/3 :

Ergoracer

Lørdag 24/3:

Ergoracer

Søndag 25/3 :

Landevej 1 time

Spinning 1 time

Styrketræning

Weekenden er bare fløjet væk. Var væk hele lørdag fordi jeg sku have en hund.

Men vejret er jo suverænt så i denne uge skal der altså bare fyres nogle kilometer af på landevejen. Næste uge får jeg forhåbentligt nogle fridage som jeg også kan bruge.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag + fredag :

Landevej + spinning

Lørdag :

110km landevej med klub

Søndag : spinning

Mandag : spinning

Røg sku lige en tur på sygehuset. Fik et elektrisk stød på arbejdet så mit hjerte koksede fuldstændigt.. Er lige blevet lukket ud af sygehuset. :unhappy:

De vil have mig til Skejby og tjekke mig for nogle sjove kurver på EKG'et. Dog mener de ikke det er opstået af stødet men til gengæld opdagede de det tilfældigt nu hvor jeg var indlagt.

Nu skal det bare ikke ødelægge min italiens tur. Jeg fortsætter ufortrødent den hårde træning. Jeg vil sku opleve den tur nu hvor jeg er i mit livs form. Så må jeg blive undersøgt bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg har lige kigget igennem din log. Det er godt at vi er nogle styker her på MOL der har fndet ud af at landvejskørsel er toppen :4thumbup:. Jeg bor selv i Århus og overvejer at begynde at cykle til arbejde i Viborg. I den forbindelse ville jeg høre om du har forsøgt dig med den tur og eventuelt kender en alternativ rute end den ret befærdede viborgvej.

- Fortsat god landevejstræning.

C.

Link to comment
Share on other sites

De sidste mange dage har jeg været lidt ude af balance pga. jeg blev indlagt for elektrochok. Er ved at finde energien tilbage men hjertet slår stadig lidt smut indimellem.

Håber det går i sig selv.

Har forsøgt at cykle hver dag og i det mindste bare rulle på cyklen eller spinning for ikke at gå helt ned. Tror dog blot en lille pause på 50% blus har gjort mig stærkere til det går løs.

Imidlertid fejler formen dog intet fik jeg konstateret igår da jeg cyklede 2 timer i det midtjyske. God modvind og godt bundtræk. 30 km/t over et par knolde og et par indlagte sprinter fik mig på lystavlen ved hastighedsmåleren i de små landsbyer.

Til cykeldrengen :

En rute kunne være :

Mod silkeborg over Galten og Ry, Resenbro, Fårvang, Ans, Rødkjærsbro, Viborg

Link to comment
Share on other sites

Hey T

Nu skriver du elektrisk stød, hmmmmm lyder ikke godt. hvordan har du båret dig ad med det.

Det er da noget vildt, nå du sådan har været ude af balance i flere dage.

Arbejder selv et sted hvor vi laver styringer til vindmøller, og er sikkerhedsrep. samme sted.

God bedring til dig. :bigsmile:

:hehe: / T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share