Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Hej Thomas. Jeg har lige været på Marina Portals en uge, og have regnet med at sig dig der, men du må have boet et andet sted. Jeg har rejst to gange med Aktiv uden prolemer og nu senest to gange med Bravo. Bravo er nok lige en klasse bedre hvad hotel angår, men ellers har jeg såmænd ikke noget at sige nogen af aktørerne på.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vores rejsebevis blev så ændret to dage før afrejse. Men vi boede i Port de Alcudia på Boccacio Hotel.

Lækkert sted med halvpension. Der var nu ikke noget at pege fingre af hvad hotellet angik. Lækkert, rent og masser af god mad og mulighed for madpakker til turen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 30 April.

Spinning let, meget let..

Onsdag 3. Maj

Spinervals Aerobic Base 5 1 time

Torsdag 4. Maj

Sponsorløb Unik Vinduer 50 km

Super ben, godt bundtræk men som altid ødelægger elendig afmærkning af ruten det hele.

Blev sat af fordi jeg som den eneste tog ansvar og lukkede hulllet i vinden. Så kører r..hullerne fra mit hold bare uden at få mig med.

Er da klart man ikke lige kan sidde med over en knold når man lige har slæbt 10 mand frem til gruppen alene.

Så kørte jeg forkert fordi ruteafmærkningen enten var fjernet eller manglede.

Kan blive så harm over det. Setup'et er og bliver talentløst når det er motion. Har bare ikke formen til at køre med i klasserne :dry:

De kører sindssygt stærkt de små drenge fra amatørklubben. De er også med i vores klub løb.

Kiggede ned på måleren og vi var sjældent under 45. Synes jeg kørte supergodt, følte mig stærk.Var med i alle ryk.

Alligevel var det ikke nok. Ikke engang fotografen fra Cykelmotion Danmark kunne redde det.

Har også været afsindig træt hele ugen og har sovet og sovet når jeg har haft lejlighed til det. Sådan en cykeluge på Mallorca tømmer alligevel kroppen for kræfter. Nogle af dagene dernede brændte vi op mod 5000 kcal af. :w00t:

Lungerne er ømme og hvilepulsen er høj efter sådan et sponsorløb. Det er fuld skrue hele vejen :superman:

Spinning kan slet ikke sammenlignes og den form der skal til at kunne det her kræver en masse kørte kilometer på landevejen.

Men hvad skete der lige for vejret i år ? Var så motiveret hele vinteren, men vejret stank i foråret :smile:

Resten af sæsonnen skal der køres sponsorløb og klubenkeltstart. Hald sø Rundt er næste weekend. Håber jeg er restitueret dertil og kan stille til start med gode kræfter. Senere på året er der Viborg Classic og klubmesterskab.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kiggede ned på måleren og vi var sjældent under 45. Synes jeg kørte supergodt, følte mig stærk.Var med i alle ryk.

Alligevel var det ikke nok. Ikke engang fotografen fra Cykelmotion Danmark kunne redde det.

Resten af sæsonnen skal der køres sponsorløb og klubenkeltstart. Hald sø Rundt er næste weekend. Håber jeg er restitueret dertil og kan stille til start med gode kræfter. Senere på året er der Viborg Classic og klubmesterskab.

:1356: :superman::innocent:

Vildt kørt Thomas. Keep it up

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Træner fortsat hver dag hvis jeg kan komme afsted med det. Men hvad sker der lige for det vejr?

Det er det dårligste cykelår meget længe.

Vejret er vist ikke værre end normalt for Danmark, problemet er vist bare at DK ligger 1500-2000 km for lidt sydpå :dry:

Send mig lige en pm, jeg skal bruge noget krudt fra din netbiks, og jeg har glemt hvad den hedder...

Z :cool:

Link to comment
Share on other sites

Vejret er vist ikke værre end normalt for Danmark, problemet er vist bare at DK ligger 1500-2000 km for lidt sydpå :dry:

Send mig lige en pm, jeg skal bruge noget krudt fra din netbiks, og jeg har glemt hvad den hedder...

Z :cool:

Tja synes bare min motivation røg fløjten da jeg måtte ligge to dage på mallorca med benene i vejret mens de andre kørte :crazy: Det er så nemt at give vejret skylden for jeg aldrig fik kørt kilometer nok i de ben i foråret. Nu ved jeg hvilke fejl jeg gjorde i år og skal blot gøre som sidste år, hvis vejret tillader det.

Nu prøver jeg at få det bedste ud af situationen hvad angår vejret og forsøger at komme ud selv hvis ikke jeg kører med i klubben. Mange af de andre møder slet ikke op til træningen fordi vejret er så elendigt.

Har kørt en hel del aerobisk træning for at få min platform på plads igen. Hvis jeg kører alene kører jeg typisk en time til halvanden på landevejen og slutter af med 1:20min aerobic base builder på dvd i kælderen. Det er ikke hårdt men sveden hagler ned. Kan mærke det gør godt at træne lidt blidt.

Hele efteråret og vinteren trænede jeg jo max og alt hvad pisset kunne trække.

Her i byen kører de Designa køkken cykelløb i morgen og jeg vil da for sjov prøve at køre motionsløbet.

Der er gratis tilmelding og trods distancen kun er 33km kan jeg da bruge det til opvarmining :tongue:

Opløbet går næsten lige uden for min hoveddør så der skal da ses a-løb osv. i morgen inden jeg selv kører.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er ikke død venner, bare rolig, men kan ikke rigtigt finde motivation til at logge alt min træning.

Kan ikke se fidusen i at logge, med mindre jeg skal hive det frem om 10 år så jeg kan se mit program fra nu.

Træner mængde lige nu. En masse solide kilometer på vejen. En masse lange ridt i den gode arbejdszone (puls 130-165) og ca 20% hvor jeg yder max (puls 180-195). Vægten gider jeg ikke tænke på.Må køre mig i form og køre fedtet af.

Kører mere på lysten og på gefühl lige for tiden. Tror det er sundt nok en gang imellem for ikke at falde af på den. Jeg spiser gode clean fødevarer. (Kød,æg,ris,kartofler,havre og frugter). Spiser efter forholdende, dvs. en stor gang havregrød og omelet 2-3 timer før en lang tur. Så har jeg kræfter hele turen. Mit nye job tillader mig at cykle 3-4 timer om eftermiddagen da jeg har fri kl 14. Bruger også tit at køre 3 timer på vejen + ½ til 1 time indendørs på spinningcykel for at løsne op.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm var ved at tro min log var lukket :bigsmile:

Fandt den !

Har på det sidste kørt

Viborg Classic 120km

Skive Cykelløbet 100km

Begge i go blæst.

Lørdag kører jeg i Herning 92km.

Får trænet en pokkers masse kilometer på landevejen. Gider ikke logge dataerne. Meningen er det skal være sjovt. Sålænge det er sjovt og det hele bare glider, så sniger jeg fedtet af stille og roligt.

Er medlem af to klubber nu. Vi har Team Designa Køkken (motion) her i byen.

Derfor har jeg alle odds for at træne med enten den ene eller den anden klub.

Spinning sæssonen starter indendøre 1. oktober, men regner med at træne udendørs hele vinteren og holde det ved lige for det giver bare så meget mere.

Har kun hold om mandagen hvor jeg selv underviser her i vinter så jeg har rig mulighed for lidt styrketræning og 2 gode ture på landevejen + spinning.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag :

Det oprindelige hold på 4 mand blev reduceret til 1 (undertegnede). Derfor så jeg ingen ide i at køre til Herning. Til gengæld kørte jeg og en makker rundt om Silkeborg or Ry ved himmelbjerget.

En god tur på ca. 100km i strid vind. Der var gode ben men måtte trække meget i vinden. Total kørte vi ca 3t 10min.

Nogen der ved hvor pålidelig den konditest er her på MOL?

I så fald har jeg en ret høj iltoptagelse. :bigsmile:

Hvilepuls 48

Maxpuls 197

Vægt 100 kg

Maximal iltoptagelse 6,28 l/min

Kondital 62.8 ml/kg/min

(#¤"#¤#"¤ aaargh hvorfor kan man nu ik copy/paste html?)

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Faldt over dit billed fra din tur til Lanzarote i april sidste år, og tænkte om du måske kender lidt til hvor man skal køre og hvor man skal holde sig fra.(dernede self.). Jeg skal derned i uge 41 og skulle meget gerne ha' min cykel med.

Evt. tag forbehold for at jeg skal alene afsted.

Hybel

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Faldt over dit billed fra din tur til Lanzarote i april sidste år, og tænkte om du måske kender lidt til hvor man skal køre og hvor man skal holde sig fra.(dernede self.). Jeg skal derned i uge 41 og skulle meget gerne ha' min cykel med.

Evt. tag forbehold for at jeg skal alene afsted.

Hybel

Hvis du skal bo på Club La Santa, så har de en masse gode kort ovre i cykelskuret. Ellers meld dig på en af de mange guidede ture. Som udgangspunkt er øen god at køre på næsten overalt. Folk tager fint hensyn i trafikken.

Ruten ud gennem ilbjergene ved Timanfya er en god tur. Ellers er der San bartolome og Teguise

post-1447-1158782870_thumb.jpg

Skal du op af stigninger er der Tabayesco 10km stigning og Femes hvor du kører nede fra havet og op af en god stejl landevej inden det går op med 24% efter rundkørslen. Dog ville jeg holde mig fra nedkørslen bag Femes. Sidst jeg var der var vejen elendig og ufarbar. Jeg er ikke opdateret om de har lappet hullerne. Synes bare det var sindssygt at køre med 75km/t med store kratere i vejen.

Ellers er der flere sider på nettet. Har fundet et par af dem :

http://www.cycle1st.co.uk/lanzarote/rides....arote/rides.htm

http://www.bicyclemania.co.uk/lanzarotetrailindex.htm

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal bo på Club La Santa, så har de en masse gode kort ovre i cykelskuret. Ellers meld dig på en af de mange guidede ture. Som udgangspunkt er øen god at køre på næsten overalt. Folk tager fint hensyn i trafikken.

Ruten ud gennem ilbjergene ved Timanfya er en god tur. Ellers er der San bartolome og Teguise

post-1447-1158782870_thumb.jpg

Skal du op af stigninger er der Tabayesco 10km stigning og Femes hvor du kører nede fra havet og op af en god stejl landevej inden det går op med 24% efter rundkørslen. Dog ville jeg holde mig fra nedkørslen bag Femes. Sidst jeg var der var vejen elendig og ufarbar. Jeg er ikke opdateret om de har lappet hullerne. Synes bare det var sindssygt at køre med 75km/t med store kratere i vejen.

Ellers er der flere sider på nettet. Har fundet et par af dem :

http://www.cycle1st.co.uk/lanzarote/rides....arote/rides.htm

http://www.bicyclemania.co.uk/lanzarotetrailindex.htm

Hej Thomas

Tak for hjælpen, er det rigtigt læst at det mest er på nord siden "man" cykler??

Jeg skal bo på syd siden - Puerto del Carmen - ikke et La Santa Club hotel.

Der må være nogle guider eller noget lignende dernede der kender nogle ture.

Hybel

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Tak for hjælpen, er det rigtigt læst at det mest er på nord siden "man" cykler??

Jeg skal bo på syd siden - Puerto del Carmen - ikke et La Santa Club hotel.

Der må være nogle guider eller noget lignende dernede der kender nogle ture.

Hybel

Øen er jo ikke meget større end Fanø så der er ikke så langt rundt. Men ja - man cykler ikke meget nede omkring Arecife (hovedstad+lufthavn) pga. trafik. Puerto del Carmen er et lækkert sted.

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas

Ser godt ud med alle landevejs kilometrene :4thumbup: Tak for hilsen fornylig og som du kan se træner jeg stadig lidt :hippy:

Hygge til dig fra mig :innocent:

Nå der var du alligevel :bigsmile:

Godt at se dig i min log. Ja jeg får faktisk cyklet rigtigt meget. Har kørt løb de sidste 5-6 weekender.

Mon ikke du får en hilsen igen snart. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndagen gik med spinning kursus under DGI hos Lonnie og Bent fra 9.30 - 16.

Et par gode timer i sadlen og teori i godt selskab blev det til. Var ihvertfald træt på den fede måde da jeg kom hjem. Lige bortset fra jeg blev stoppet på hovedvej a13 og fik en fartbøde. Jeg har lidt problemer med færdselspolitiet for tiden. Elsker fart. Også i bil. F¤%#¤#¤ også... så kan jeg lære det. :nonono:

De har fået nyt anlæg i den hal jeg skal undervise i. Super fedt. Glæder mig til at starte derude.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hejsa folkens ! Wow nu med juleikoner :nissecool::nissegrin::nissetunge::Mrs_Claus: :4mewantfood: :4heart:

Har godt gang i træningen igen. Gjorde noget anderledes i år, hvilket var at holde 3 ugers pause kun med cykling et par gange og lidt lette vægte. Det gjorde godt kan jeg mærke og med mit nye fysiske arbejde som elektriker skal det nok gå den rette vej igen. Har diæt og træningsplan fra sidste år som er lige til at gå til. Typisk har jeg startet alt for tidligt med diæt og voldsom træningsmængde i desperation for at blive klar.

Denne gang starter jeg så småt op i juleferien med min makker. Jeg skal på skole i 6 mdr fra januar, hvilket giver mig optimal lejlighed for at køre diæten frem til Toscana turen i uge 17, eller rettere nogle

uger før, da jeg skal nå at komme til kræfter inden med lidt normal føde ugerne op til.

Jeg glæder mig enormt meget og oven på "fiaskoen" sidste år på Mallorca, med elendigt rejseselskab og 2 dage i sengen med hævede ankler. Dog fik jeg lidt hovering og personlig tilfredsstillelse under de to løb jeg kørte i efteråret hvor jeg fandt lidt af formen frem. Dog var jeg for tung men kræfterne var der og okay form.

Vil blot følge mine planer og skrive lidt om det herinde løbende. Vil ikke love mig selv eller andre ivrige læsere at jeg når en bestemt vægt eller form. Jeg ved jeg bliver så skuffet over mig selv hvis det ikke lykkes som i år på Mallorca. Jeg tager en dag af gangen og vil prøve at overholde diæten.

Må finde en måde at gribe det an på så jeg kan overholde det.

Har droppet at være instruktør for istedet at koncentrere mig 100% om min egen træning. Må indrømme jeg ikke havde nogen form for motivation til sidst på timerne.

Istedet har jeg fået ubegrænset spinning og styrketræning i Dit Stuide. Tror det er vejen frem i længden at få lidt kontinuitet på igen. Det handler jo alt sammen om hvad der sker i praksis og ikke så megen snak. Får mere tid her efter d. 22 december. Bliver en omvæltning at skulle på skolebænken igen.

Gruer lidt for det matematik :blink:

Det var så en lille update. Er kommet omkring de væsentligste emner i min lille verden pt.

Glædelig jul til alle jer Mol'ere :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share