Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

En lille test idag viste at formen ikke var helt ringe.

Kørte min prøve-rundstrækning på 46 min idag :superman: med en smule vind og jeg mener jeg har kørt den på godt 45min i sommers. Har sommetider været oppe omkring de 56-57 min. nogle af de andre år om vinteren.

Der var gode kræfter og det rullede meget godt. Som altid er det konditionen der skal fokuseres på fra nu af. Styrken mangler ikke. Det er de lange pas der skal grundlægge formen nu.

Har trænet ret flittigt her op til jul og i juledagene også. Har måske taget et halvt kilo på men det betyder ikke noget i det lange løb.

Til diæten har jeg foreløbigt købt ind til det meste af januar med kyllingebryster og grøntsagsblandinger.

Diæten skal baseres på havre+protein til morgenmad, kylling og grønt til middag og aften.

Der suppleres med ris og rugbrød som primære carbs så jeg kan udholde træningen. På de dage der trænes meget skal jeg naturligvis også have lidt mere ris. Et par stykker druesukker kan også være gode lige efter træningen. Derudover indgår udos choice og kokus fedt samt ginseng og multivitamin.

Der skal køres morgen cardio indendøre hjemme og trænes på landevejen 2-3 gange om ugen + 1 eller 2 spinning aftener i centret. Bruger ziggymunds program fra sidste år og har en okay kostplan. Skal blot være konstant med hensyn til kalorierne, så tror jeg den er der nogenlunde i skabet i uge 17 når jeg drager til Toscana.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Idag begyndte jeg diæten som ser nogenlunde ud som følger :

kcal ca 2500

Morgen:

80g havregryn

2dl mælk

20g mandler/solsikkekerner

30g protein

Formiddag:

150 g Kød

200g broccoli blanding

20g udos

50g Ris

Frokost :

Shake, m vand

Eftermiddag

150g kød

200g broccoli bla

50g brune ris/fuldkornspasta

20g udo´s

Efter træning

shake

aften:

150g kød

300g broccoli bla

Aften hygge mandler eller lidt frugt

inden sengetid ... shake

Har idag gjort det helt store at smide 6 poser chips i skraldespanden som jeg ellers fik af mine forældre.. leftovers fra nytårsaften. YES !

Kan jo ikke have det liggende uden at æde det og hvorfor så ikke bare smide det ud ?!

Turen til Toscana går ned til Andrea Tafi's gård.

http://www.ilborghettodiandreatafi.it/

ilborghetto1.jpg

Har bestemt mig for at jeg sku ikke vil betale så meget for sådan en cykeloplevelse og så komme derned og være r.. og nøgler og køre som en sæk kartofler.

Jeg vil have noget ud af det og nu må jeg bare hænge i så godt jeg kan de næste mange uger.

Dagens træning :

Styrketræning , eftermiddag

Ergoracer interval program

Tirsdag er der morgen cardio og aften spining.

Møder lidt senere nu hvor jeg er startet på skole så jeg kan godt få plads til morgencardio hvis jeg står op 05:30.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Idag begyndte jeg diæten som ser nogenlunde ud som følger :

kcal ca 2500

Morgen:

80g havregryn

2dl mælk

20g mandler/solsikkekerner

30g protein

Formiddag:

150 g Kød

200g broccoli blanding

20g udos

50g Ris

Frokost :

Shake, m vand

Eftermiddag

150g kød

200g broccoli bla

50g brune ris/fuldkornspasta

20g udo´s

Efter træning

shake

aften:

150g kød

300g broccoli bla

Aften hygge mandler eller lidt frugt

inden sengetid ... shake

Har idag gjort det helt store at smide 6 poser chips i skraldespanden som jeg ellers fik af mine forældre.. leftovers fra nytårsaften. YES !

Kan jo ikke have det liggende uden at æde det og hvorfor så ikke bare smide det ud ?!

Turen til Toscana går ned til Andrea Tafi's gård.

http://www.ilborghettodiandreatafi.it/

ilborghetto1.jpg

Har bestemt mig for at jeg sku ikke vil betale så meget for sådan en cykeloplevelse og så komme derned og være r.. og nøgler og køre som en sæk kartofler.

Jeg vil have noget ud af det og nu må jeg bare hænge i så godt jeg kan de næste mange uger.

Dagens træning :

Styrketræning , eftermiddag

Ergoracer interval program

Tirsdag er der morgen cardio og aften spining.

Møder lidt senere nu hvor jeg er startet på skole så jeg kan godt få plads til morgencardio hvis jeg står op 05:30.

:smile: Skal selv derned til sommer. Dejligt sted. :wub: ´Godt at se du er tilbage iøvrigt.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:smile: Skal selv derned til sommer. Dejligt sted. :wub: ´Godt at se du er tilbage iøvrigt.

Taaark :bigsmile: Jeg har vist bare fået appetitten tilbage. Med appetit mener jeg ikke sult efter mad.

Jeg mener at enhver som træner skal have et eller andet indeni som driver værket. En gnist eller en eller anden indebrændthed eller et ønske om at opnå nogle mål.

Hvis du er for tilfreds eller ligeglad har du intet at træne for. Sådan har jeg det.

Vedligeholdelse er jo en smal sag, men at øge forbrændingen, følge en diæt slavisk og træne målrettet i mange uger hen mod et event, - se DET er en helt anden snak. Glæder mig til at nyde øjeblikket hvor det hele kulminerer. Det er ret længe siden jeg har oplevet at det spiller som det skal. Og det er også selvom andre giver mig baghjul. Jeg skal køre lige op med mig selv og helst være % bedre.

Har fået lidt mere masse de rigtige steder og kan jeg ramme en acceptabel vægt vil jeg allerede der køre stærkere end før da det så betyder min fedtprocent er faldet. Er ikke nervøs for styrken eller jeg ikke kan holde min diæt. Det er simpelthen udholdenheden der skal arbejdes med. om jeg vejer 2-3 kg for meget betyder ikke det store hvis mit forarbejde er gjort ordentligt. Skal bare igang med nogle lange seje intervaller der gør jeg kan hamre derudad længe.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 10/1 :

Cardio og vægttræning

Torsdag 11/1 :

Spinning Dit Studie

Det var sku hårdt idag. Diæten tapper på depotene så der var ikke meget at skyde med.

Spulede en kande kaffe ned inden jeg sku køre og en 35grams bar (135kcal) for i det mindste at have lidt at stå imod med. Tap-svedte i stride strømme. Lækker fornemmelse bagefter i saunaen.

Vægten sniger sig langsomt ned for hver dag. Ved godt jeg ikke skal veje mig hele tiden, men kan jo ikke lade være. Synes på en måde jeg ser en lille smule skarpere ud for hver dag der går. Så længe jeg har den fornemmelse så er det ikke helt skidt. Kører en total clean diæt uden nogen som helst form for fedt forbrændere pånær de liter kaffe jeg bæller i løbet af dagen. Har okay kræfter på den nye kost og kan mærke mit energi niveau er steget pga de mindre i kcal, men flere måltider.

Har aldrig rigtigt kunnet overholde diæter helt ind til benet, men jeg har holdt det hele ugen uden cravings eller nogen tegn på kalorieunderskud.

I morgen står den på lidt styrketræning og en let gang cardio.

Lørdag er ikke planlagt endnu men kunne jo være min fridag denne uge.

Søndagen er reserveret til spinning hos Danfanatiker aka Julle.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Fredag 12/1 :

Lidt aftencykling indendøre ca 45 min

Lørdag 13/1 :

45 min cardio

styrketræning

Søndag 14/1 :

ca. 2 timer Spinning v/ Julle i Equinox ... nu er jeg søvning.

Timens indhold kan sikkert læses i Danfanatikers log.

Fantastisk at kaste et blik på skalaen på vægten efter sådan et par timer.

Må ha svedt mindst 20 liter :laugh:

Nu med wok mad og bagekartoffel :tongue:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Fredag 12/1 :

Lidt aftencykling indendøre ca 45 min

Lørdag 13/1 :

45 min cardio

styrketræning

Søndag 14/1 :

ca. 2 timer Spinning v/ Julle i Equinox ... nu er jeg søvning.

Timens indhold kan sikkert læses i Danfanatikers log.

Fantastisk at kaste et blik på skalaen på vægten efter sådan et par timer.

Må ha svedt mindst 20 liter :laugh:

Nu med wok mad og bagekartoffel :tongue:

Trøst dig med at jeg også er søvnig, men godt kørt sømand. :superman::smile:

Link to comment
Share on other sites

Klart klart... man er da ikke lavet af sten. Det vil da være rent fusk og utopi at forlade to timer uden at være mærket af det...det er jeg HVER søndag. Og alligevel hænger man på. :blink::laugh: Der er noget med det der...det er ren DRUG..... :innocent:

God søndag og afslapning der....

:smile:

Jamen enig. Du kan sidde og bande det hele langt væk og sige til dig selv "det her gør du aldrig mere, aldrig" og alligevel ser man sig selv over skrævs på "Cøklen" dag efter dag..

endorfin junkie som man nu er :w00t:

Må indrømme jeg gav mig. Du havde lige et par gyldne momenter hvor du virkelig fangede folk og fik dem til at yde max, ihvertfald mig. Er vild med indianer musik og det Enya- "munke" musik du spillede. Der er tid til at fordybe sig og få fokus og ro indvendigt. Desværre havde jeg en lidt øm sene i time 2, men det gik heldigvis over til sidst. Har det perfekt nu. Lidt flad i betrækket, men det er ikke noget som en lur og et godt måltid mad ikke kan klare :tongue:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Jamen enig. Du kan sidde og bande det hele langt væk og sige til dig selv "det her gør du aldrig mere, aldrig" og alligevel ser man sig selv over skrævs på "Cøklen" dag efter dag..

endorfin junkie som man nu er :w00t:

Må indrømme jeg gav mig. Du havde lige et par gyldne momenter hvor du virkelig fangede folk og fik dem til at yde max, ihvertfald mig. Er vild med indianer musik og det Enya- "munke" musik du spillede. Der er tid til at fordybe sig og få fokus og ro indvendigt. Desværre havde jeg en lidt øm sene i time 2, men det gik heldigvis over til sidst. Har det perfekt nu. Lidt flad i betrækket, men det er ikke noget som en lur og et godt måltid mad ikke kan klare :tongue:

:smile: Jeps I love it myself...Man mister tidsfornemmelse og hvis man ikke lige sidder på den plads, jeg nu har, ja så skulle man indimellem også gerne miste fornemmelsen af sin krop og bare flyde rundt i lokalet. Så er det balsam for sjæl og krop at gå til spinning....

ZZZZZZZZZZz fra J :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 15/1 :

40 min interval program, Ergoracer

Styrketræning

- - - - - - - - - - - -

Ja så fik jeg så konstateret søvnapnø. Hmm...

Omsider kunne de fange mig i at have ophold i vejtrækningen under søvn.

Det er en side gevinst ved at have været fed så mange år inden jeg begyndte at gå amok med træningen. Min iltmætning var 98% og så tæt på optimal som overhovedet mulig takket være cyklingen. Blodtryk var 140 over 70 med puls 50. Intet at pege fingre af. Dog mente lægen jeg skulle tabe mig... Hmm flot. Synes lissom ikke jeg gør ret meget andet end at forsøge hele tiden.

Det har så været årsagen til jeg har været mega træt og altid har skullet sove konstant. Desuden har det nok også haft en indvirkning på mine diæter som ikke har villet lykkedes netop pga af dårlig restitution og en form for stress tilstand fordi min krop har kæmpet imod for at holde på depoterne. Jeg får et apparat der kan give mig det positive tryk i svælget under søvnen så jeg ikke få de dyk i blodets iltindhold. Jeg havde haft ophold uden ilt over 100 gange under testen med på til 80 sekunders ophold i vejtrækningen. Lidt vildt. Svarer jo til at blive "kvalt" 15-20 min hver nat. Omsider er der fundet en løsning på problemet.

Faldt i søvn til bryllupper og på arbejdet sommetider før og den almindelige holdning måtte jo være at jeg var doven. Men nu er årsagen til symptomerne fundet. Spørgsmålet er så bare hvor længe jeg skal vente på at få apparatet. Der kan jo godt gå måneder. Ufatteligt det kan være så svært at give mig kassen med hjem under armen når jeg alligevel var på sygehuset.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 16/1 :

Spinning Dit Studie.

En af de dage ALT kunne lade sig gøre.

Kunne bare blive ved. Må have helet godt efter søndagens kørsel i Equinox Scandi hos "Jullen".

Var sådan en af de timer hvor jeg havde opvarmningspuls på 93 (normalt 120-125) og kunne bare blive ved og ved, totalt Duracell. Kom aldrig over puls 170 (max er 200).

Da vi stod op i den sidste bakkekørsel kiggede jeg rundt og kunne se de hang. Lækker følelse..

Den klassiske djævlen og englen ... "jeg smadrer det hele og i kan bare stikke.." :devil: LOL :tongue:

Hurra for denne dag. Skal helt klart noteres i den postive bog.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Onsdag :

Interval program 38 min

Styrketræning

Torsdag :

Styrketræning

Kom for sent til spinning så de havde givet min reservation væk da jeg dukkede op.

Hader sne ! Sne er meget fint, har bare intet at gøre på kørebanen. Øv

Lørdag :

30 min. cardio

Søndag :

Styrketræning

2 timers cykling /ergoracer

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Mandag :

Stod op kl 5 for at køre morgen cardio 30min.

Diæten kører. Kan mærke det river godt i depoterne selvom vægten ikke rokker sig meget.

Dog er jeg svundet 3 cm på maven og bæltet er i inderste hul. Mystisk. Men så længe det bare går den vej som det gør nu så er jeg revnende ligeglad med hvad vægten siger.

Kan mærke det dunker i kinderne og det er gode tegn på at der ryger fedt.

Senere på dagen kører jeg spinnig og løfter nogle vægte. Kan godt lide vægttræningen. Det trimmer mig godt og under diæten er det begrænset hvor meget masse jeg tager på der. Tror bare det er en fordel at aktivere musklerne under en diæt.

:superman:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Mandag Del 2 :

Aftencardio, Ergoracer, 70 minutter,

først aerobic base builder II og dernæst til sidste halveg i håndbold.

Dejlig alternativ måde at hygge på istedet for at sidde i sofaen og køre kalorier ind.

Har en nerve i klemme i ryggen men jeg bider det i mig :cool: Træner bare !

Link to comment
Share on other sites

Døjer lidt med nogle seriøse kramper om aftenen efter træning. Kan vågne ved at lægmusklen kramper fuldstændigt uhæmmet. Ellers er det achillessenen ved hælen. Får også tit ondt i senen ved hælen til spinning når vi står op lige fra starten uden vi er ordentlig varme. Endvidere er den bagerste lårmuskel (gluteus hedder den vist) helt tosset. Er nok bare jeg sidder på en stol. Så kramper det totalt.

Kan det være fordi jeg er på diæt og har begrænset salt indtag ?

Ved godt jeg kører meget cardio men tager tilskud af magnesium/calcium, zink, magnesium og har kalium til at ligge også. Dog ved jeg ikke hvordan de skal suppleres. For som jeg forstår det er det en hårfin balance. Tilføjer du magnesium skal du også tilføje et af de andre eksempeltvis.

Nogle af guruerne herinde der kan svare på det ?

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 27/1 :

120 min. cardio. Aerobic Base Builder - Compilation på spinning cykel.

Er enormt let cykling i starten, men efterhånden gør det bare mere og mere ondt og til sidst er der ikke mere suppe tilbage i kroppen. En langsom udtømning af depoterne.

Er da efterhånden oppe på en seriøs uge total i cardio mængden. :superman:

+ 500 minutters cardio fra søndag til lørdag. I morgen kører jeg også.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 27/1 :

120 min. cardio. Aerobic Base Builder - Compilation på spinning cykel.

Er enormt let cykling i starten, men efterhånden gør det bare mere og mere ondt og til sidst er der ikke mere suppe tilbage i kroppen. En langsom udtømning af depoterne.

Er da efterhånden oppe på en seriøs uge total i cardio mængden. :superman:

+ 500 minutters cardio fra søndag til lørdag. I morgen kører jeg også.

Super med den øgede cardio mængde, som vi også talte om igår. Rigtig god søndag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super med den øgede cardio mængde, som vi også talte om igår. Rigtig god søndag. :smile:

Jep jep.. Dejligt at se du havde en aktiv ferie.

Søndag 29/1 :

30 min cardio og løse vægte for at få løsnet lidt op

UGE TOTAL : 535 min cardio !

Fantastisk rundt regnet 9 timer .. jubii.. :4thumbup:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share