Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

Tillykke Sune, du har fået sat dig solidt på 1 pladsen som DK´s bedste powerlifter :devil:

Er vildt imponeret over din bænk, du KAN lave 265 hvis du rammer den som igår og det hele klapper, gi den gas, dette må ha givet masser af blod på tanden :wub:

Link to comment
Share on other sites

DM-A Styrkeloeft 2009

Jeg tog en kontrolvejning kl 11 og vejede 109.85 kg. Efter at have gaaet lidt rundt og sippet lidt maelk, saa vejede jeg sikkert ind paa 109.5 kg. Jacob Prehn hjalp til undervejs - tak for det :smile:

Squat

310 kg - Godkendt 3-0

325 kg - Godkendt 3-0

340 kg - Underkendt 1-2

Jeg trykkede de 340 kg, men fik dem underkendt paa dybden. Joergen lagde stenhaarde bind paa den sidste og jeg manglede lige den sidste beslutsomhed til at droppe de sidste par centimeter. Jeg var dog glad for at jeg fik muligheden for at trykke paa kiloene.

Benchpress

240 kg - godkendt 3-0

252.5 kg - godkendt 3-0 (PR og dansk rekord med 2.5 kg)

257.5 kg - godkendt 2-1 (PR og dansk rekord med 7.5 kg)

Baenkpressen koerte helt formidabelt igaar. Sune Bang gav super udloeft og jeg syntes at jeg fik et godt opspaend og troejen sad perfekt. Jeg var overrasket over hvor godt det sidste loeft kom ned og op.

Deadlift

285 kg - godkendt 3-0

300 kg - godkendt 3-0

305 kg - underkendt 0-3

Jeg var liiiiige ved at tabe grebet paa de 300 kg og har sjaeldent vaeret saa glad for at faa downsignal :laugh: Da loeftet var marginalt, saa forsoegte jeg mig med 305 kg i sidste for at se om jeg kunne lave en PR i disciplinen. Jeg mistede grebet ved knaet i sidste alligevel. Min doedloeft skal der goeres noget ved og der skal koeres noget serioes grebtraening. Grundformen skal ogsaa vaere bedre.

Total 882.5 kg - 520 wilks point.

Selvom jeg ikke fik alle loeft med, saa er jeg ovenud tilfreds. Jeg vandt alle disciplinmedaljerne og min vaegtklasse, og vandt desuden overall paa wilks point og blev dermed staevnets bedste loefter.

Lidt mere traening i squatten, saa tror jeg der er lidt mere at hente udmiddelbart. Min corestyrke er blevet forbedret kan jeg maerke. Baenken fik et hak opad og nu er der bestemt ikke langt til hvor det kan blive spaendende til en disciplin medalje til EM feks. Doedloeften er mit svage punkt relativt set og jeg maa arbejde paa baade greb og grundform, der er vist ikke andet for en blot at tage fat :blush:

Staevnet foregik i superfede omgivelser og det var godt at se saa mange velkendte ansigter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du er godt nok masiv! Blev sku næsten helt bange da jeg kiggede over skulderen igår og du pludselig sad der :superman: :4thumbup: :w00t:

Hehe...jeg er sku ikke ret meget mere massiv end jeg har vaeret laenge. Vi fik vist ikke hilst gjorde vi :smile:

Tillykke med det hele. Godt endelig at se en ordenlig fremgang i bænken!

Thx fist, og selv tillykke med det hele. Der er mange kilo at hente for dig endnu hvis du smider nogle flere kilo paa staengerne. Jeg svedte mere under opvarmning til squat end du gjorde hele vejen igennem er jeg sikker paa :w00t:

Tillykke Sune, du har fået sat dig solidt på 1 pladsen som DK´s bedste powerlifter :devil:

Er vildt imponeret over din bænk, du KAN lave 265 hvis du rammer den som igår og det hele klapper, gi den gas, dette må ha givet masser af blod på tanden :wub:

Mange tak :bigsmile: Ja, bænk kan blive MEGET interessant hvis jeg kan komme op deromkring. Jeg skulle have lyttet til prehn og have smidt 260 kg paa, jeg blev ihvertfald overrasket over da jeg trykkede vaegten hvor meget skud der var i den :blink:

Ja tillykke med titlen, og især dit bænkpress var imponerende, det må så absolut være den nye fine tricot der gjorde udslaget :laugh: ... Kan du have en god tur "hjem" til Canada når den tid kommer.. :superman:

Jeg er sikker paa at tricotten hjalp :laugh: Jeg skulle jo naesten kaempe i min titan tricot for at spaende op fordi den var saa stram. Og saa handler det jo om at se godt ud ogsaa i nyt udstyr...der giver ogsaa lidt.

Tillykke med det flotte resultat. Det virker til at det hele virkeligt kører, og hvis du rammer dagen bedre er der til væsentligt mere i alle tre, end du fik med. Virkeligt flot :smile:

Tak skal du have Moos, og hyggeligt lige at hilse paa. Man kan jo altid haabe paa en dag hvor man faar det HELE med, men vi ved vist nok alle hvor svaert det er. Jeg er meget tilfreds med dagen igaar, specielt efter at have ligget brak i 3 uger hen over julen efter blidtarmsoperationen.

Link to comment
Share on other sites

Næste gang skal jeg nok sørge for fingrene og rouladerne møder op i ordentlig form så der ikke er problemer med at lægge på med så kort mellemrum

Det var nu ikke saa skidt, jeg fik alt godkendt med dine bind paa, saa jeg brokker mig overhovedet ikke :smile:

Du skal ogsaa snart proeve MINE bind. Jeg skal goere gengaeld, det vil du saette pris paa er jeg sikker paa :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Thx fist, og selv tillykke med det hele. Der er mange kilo at hente for dig endnu hvis du smider nogle flere kilo paa staengerne. Jeg svedte mere under opvarmning til squat end du gjorde hele vejen igennem er jeg sikker paa

Tak tak. Haha... Ja, jeg skal helt klart op i vægt. Men jeg kan nok stadig ikke svede. :smile:

Vi havde samme problem i dødløften. Hvilke grebsøvelser kan du anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med stævnet og den danske rekord! :superman: Alt klappede åbenbart, og det er altså uhyggeligt så stærk du er blevet efter du skiftede fra BB! til styrkeløft. :crazy::w00t: Virkelig imponerende. :devil:

Er det mon Lamb Of God der skal tilskrives lidt af æren, eller kørte du den sikkert med Slayer i hørebøfferne de sidste tre nætter op til stævnet? :laugh:(du ved den slags er mental doping og giver 10 kilo på toppen!) :tongue:

Ved du hvem der har taget billeder? For de er rigtig gode.

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune, det er ved at være international klasse det du laver, jeg kan jo se hvis det hele klapper til EM, så taler vi + 900, det tager jeg hatten af for, det er sindsygt hurtigt bygget op på få år.

Speciel tillykke med din bænk, det var vildt flot løftet, intet tegn på svaghed.

Link to comment
Share on other sites

Tak tak. Haha... Ja, jeg skal helt klart op i vægt. Men jeg kan nok stadig ikke svede. :smile:

Vi havde samme problem i dødløften. Hvilke grebsøvelser kan du anbefale?

Jeg vil nok anbefale nogle oevelser med hoej overfoerbarhed til selve loeftet. Doedloeft med fatbar, doedloeft med overhaendsgreb saa vidt muligt og saa selvfoelgelig skrotte straps i alle ovelser paa naer shrugs.

Stort tillykke med stævnet og den danske rekord! :superman: Alt klappede åbenbart, og det er altså uhyggeligt så stærk du er blevet efter du skiftede fra BB! til styrkeløft. :crazy::w00t: Virkelig imponerende. :devil:

Er det mon Lamb Of God der skal tilskrives lidt af æren, eller kørte du den sikkert med Slayer i hørebøfferne de sidste tre nætter op til stævnet? :laugh:(du ved den slags er mental doping og giver 10 kilo på toppen!) :tongue:

Ved du hvem der har taget billeder? For de er rigtig gode.

Jeg kender ikke fotografen, men tror nok du fik svar i DM traaden.

Mange tak for de paene ord :smile: Jeg har faaet ekstra styrke i baenken, hvor jeg ellers ikke er gaaet frem i to aar. Jeg tror det maa tilskrives det nye album fra Lamb of God - Wrath. Jeg laa paa 250 kg foer og er nok 6.66% staerkere efter at have hoert det nye album for fuld udblaesning og fik en billet til deres koncert her i byen om 3 uger :devil: Det passer cirka med hvad louis siger at jeg har til cirka 265 kg i mig paa dagen :laugh:

Hej Sune, det er ved at være international klasse det du laver, jeg kan jo se hvis det hele klapper til EM, så taler vi + 900, det tager jeg hatten af for, det er sindsygt hurtigt bygget op på få år.

Speciel tillykke med din bænk, det var vildt flot løftet, intet tegn på svaghed.

Hej Peter, tak for sidst :smile: Jeg opdagede slet ikke at de underkendte dine squats, men det saa da fint ud under opvarmningen :blink:

Jeg haaber ogsaa selv paa de 900 en dag det hele klapper, det synes ikke uden for raekkevidde.

Superstort tillykke med alle disciplinmedaljerne og titlen som stævnets bedste løfter! :superman:

Mange tak cornelia :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - Recovery Training

Traening sammen med Steve og Chris. Vi havde faaet vores sending af Inzer wraps og de havde smidt et ekstra Z wrap i kassen :superman: Jeg koerte bare med paa dagens traening og holdte kilo'ene nede. Traeningen bliver lidt mere volumen baseret her de foerste par uger, foer der gaaes barskt i udstyret igen.

Benchpress

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

3 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

Close Grip Boardpress

5 x 335 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

Tricep Extentions - Elbows in

10 x 30 lb

10 x 30 lb

10 x 30 lb

10 x 30 lb

Squats

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

Wide Grip Pull to front

10 x 150 lb

8 x 200 lb

8 x 200 lb

8 x 200 lb

8 x 200 lb

T-bar rows

10 x 135 lb

10 x 160 lb

10 x 160 lb

10 x 160 lb

Hanging leg raises

10

10

10

10

1 powerrade undervejs + gainershake bagefter.

En let omgang idag for at faa lidt af stivheden ud af kroppen. Diskotraening senere idag.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er planerne for næste stævne? :smile:

Undgaa at bomme ud og loefte saa meget jeg kan :smile:

Jeg har kun lige godt 6 uger at goere godt med naar jeg har trukket 1 uges deload fra, saa jeg havde taenkt mig at kore lidt volumen baseret i et par uger med mindre udstyr, herefter 3 uger med WSB og hoej intensitet og saa er det mere eller mindre tid til at starte deloaden op igen og se hvad formen er blevet til.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med pladsen på toppen af Dansk Styrkelöft!

Det er virkelig fortjent og det er en fornöjelse at se hvor lange man kan komme på kort tid hvis man har den rette motivation, dedikation, styrke og nok også en smule held! Du er nået langt siden du löftede heroppe for 2 år siden :4thumbup:

Jeg håber at kunne komme op og se EM, men med det er en lang tur med Joonas, så jeg ser lige tiden an! Men gläd dig til Nord Finland i Maj! Solen går aldrig ned :smile:

Link to comment
Share on other sites

Undgaa at bomme ud og loefte saa meget jeg kan :smile:

Jeg har kun lige godt 6 uger at goere godt med naar jeg har trukket 1 uges deload fra, saa jeg havde taenkt mig at kore lidt volumen baseret i et par uger med mindre udstyr, herefter 3 uger med WSB og hoej intensitet og saa er det mere eller mindre tid til at starte deloaden op igen og se hvad formen er blevet til.

Mente hvilket stævne, men vil næsten gætte på det bliver EM så :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med pladsen på toppen af Dansk Styrkelöft!

Det er virkelig fortjent og det er en fornöjelse at se hvor lange man kan komme på kort tid hvis man har den rette motivation, dedikation, styrke og nok også en smule held! Du er nået langt siden du löftede heroppe for 2 år siden :4thumbup:

Jeg håber at kunne komme op og se EM, men med det er en lang tur med Joonas, så jeg ser lige tiden an! Men gläd dig til Nord Finland i Maj! Solen går aldrig ned :smile:

Mange tak Charlotte :smile: Ja, det var jo egentlig meningen at jeg ville bruge mindre tid paa traeningen efter DM i Classic Bodybuilding i 2005, men saadan gik det vist ikke lige :laugh: Det blev blot en traeningsomlaegning med fokus paa styrke istedet for og jeg traener stadigvaek lige saa meget som jeg gjorde foer.

Joonas kan jo lige saa godt komme igang, der er jo styrkeloeft i blodet :superman: Det kunne ihvf vaere hyggeligt at moedes hvis i er friske paa turen.

Jeg fik lige en lang opsang omkring min doedloeft fra Mepa omkring at slappe af i skuldrene, ikke loefte med armene, ikke vaere saa stiv i kroppen osv osv :4ranting: Der er selvfoelgelig en del at arbejde med, saa det er godt med nogle pointers engang imellem.

Jeg glaeder mig til nord finland, dog ikke til den 24 timers flyvetur :crazy:

Kæft du' stæærk! :smile:

Tillykke med det!

Daeneneme...!1 Tak for det :bigsmile:

..og naar jeg er tilbage, saa faar du selvfoelgelig din roev tilbage i IK99, saa har vi aftalt det :superman:

Mente hvilket stævne, men vil næsten gætte på det bliver EM så :smile:

Ahhh... det er rigtigt. EM i Ylitorno Finland i starten af Maj. Entrylisten er ioevrigt blevet opdateret. Der er nogle flere fra oestblokken med nu og polen er ogsaa kommet med. Nu er der 20 i min vaegtklasse, men jeg kan lige praecis klemme mig i den bedste halvdel. Det skulle vaere foerste gang hvis jeg kan loefte i den gruppe.

EM Nomineringer

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - Recovery

Traening fra i fredags. Traening alene da jeg havde rykket den til efter middagstid saa jeg kunne tage afsted til Ice Fishing oppe nordpaa.

Squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 365 lb

5 x 365 lb

5 x 365 lb

5 x 365 lb

5 x 365 lb

Benchpress

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

Leg curls

10 x 80 lb

10 x 100 lb

10 x 100 lb

10 x 100 lb

10 x 100 lb

Hypers

10

10

10

Roman Chair

10

10

10

Side Bends

10 x 65 lb

10 x 65 lb

10 x 65 lb

1 liter maelk undervejs + gainershake bagefter.

Endnu en lettere omgang, dog med lidt mere volumen.

Herefter en smut nord for medow lake for at is fiske. Jeg fangede desvaerre ingenting. Min date hev dog en enkelt jackfish op som jeg naer havde slaet ihjel da jeg hev den af krogen. Vi slap den loes igen efter at have taget et foto som bevis, ellers er der jo ingen der tror paa det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - Recovery

En sidste let traeningsomgang foer der gaes til staalet igen senere idag. Der havde aabenbart vaeret en gut inde fra Prince Albert norpaa og squatted 880 lb (400 kg) tidligere paa dagen. Jeg saa videoen og kunne bevidne et meningsloest plat quartersquat i doubleply udstyr med en leviatan kanvas. Selv Mike Millers squats saa dybe ud i sammenligning. Aergeligt at jeg missede det. Jeg saa gutten ude i omklaedningen og han lignede en 100 kgs gut. Han var ved godt mod da alle havde sagt at hans squat var good lift. Jeg er sikker paa at smilet stivner naar han bliver bedoemt til IPA staevnet :laugh:

Deadlift

5 x 135 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

Bare ganske let - dobbelt overhaand.

Incline bench

8 x 45 lb

8 x 135 lb

5 x 185 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

Dumbel Rows

10 x 75 lb

10 x 75 lb

10 x 75 lb

10 x 75 lb

10 x 75 lb

Wide grip pull downs

10 x 150 lb

10 x 180 lb

10 x 180 lb

10 x 180 lb

Grip training

3 x COC 1 - 1 sek

3 x COC 1 - 1 sek

3 x COC 1 - 1 sek

3 x COC 1 - 1 sek

3 x COC 1 - 1 sek

1 x COC 1 - Max time

1 x COC 1 - Max time

Gatorade undevejs + gainershake bagefter.

Stille og rolig omgang. Jeg missede desvaerre al det sjove, men der bliver vel cirkus opvisning en anden dag :unhappy: Volumen traening senere idag. CMS baseret og wraps paa nogle faa saet. Ryan Stinn 380 kgs IPF loefteren kommer forbi idag. Tror jeg skal proeve at wrappe ham og faa en ekspertvurdering omkring mine knaebind.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share