Træningsstuff fra en nu 30 årig.


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

U did it :4thumbup:

Det er bare den skønneste morgenstart, på linie med cykling :wub:

U are damn right :4thumbup:

God sommer, Jules.

Tingene flaskede sig sådan, at der lige blev tid til ferie. Goodbye, MOL Olé, Espana!

Vinke vinke.

Det er jeg virkelig glad for at høre okse.. Rigtig god ferie.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Time for that update....

Fredag den 15 juni 2007 Besøg i Equinox Horsens.

Startede jo med løb morgen og endte i styrketræning i det lækre Horsens center feat. veninde og et plaske baske pas i deres suveræne svømmepøl... :tongue: Hvis tiden dog bare kunne stå stille lige der.... :innocent:

Løb 5 km

Styrketræning: Bryst, Skuldre, Triceps og mave

Plaske baske pas...

Lørdag den 16 juni 2007

Netop hjemvendt fra en af de mest succesrige dage ever i mit dejlige center i hjertet af Århus. Omgivet af lutter positiv energi, bortset fra et par 'uheldige' elementer.... men det kan man jo ikke undgå. Ellers bare glade mennesker, lutter god karma og massiv god energi fra folk omkring mig. I am alive and kicky....og yoga timen idag fik mig helt op i skyerne... Jeg er hooked beyond the believable.... :wub:

Spinning timen forløb vel.

Styrkepasset forløb vel.

Blabla træningen var i top..

Og yoga passet var uovertruffen..

What else to say... så er bemærkninger fra en powertøs i centret "Nå skal du ind og sove halvanden time nu" inden yoga FULDSTÆNDIG AND UTTERLY ligemeget, for hun kunne jo prøve at tage med en dag og se hvor de power kræfter rækker hen i disse Ashtanga timer med Mike Newitt.. Manden er for sej.... og han trækker os allesammen med ind i hans kraftfulde verden, hvorend ikke techno rytmer eller vægte kan nå.... Try some.. Get some... :devil::devil:

Længe siden min dag har været så lækker og smooth....

Spin Interval 1 ved mig (igen mange på timen....sikkert på grund af regnen :4jumpy: ) :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 168

:heartpump: Max 191

Styrketræning af ryg og biceps. Coach Lotte vil gerne have mig igang med mere skuldertræning...ellers går det pænt den rigtige vej, dog skal min kost rettes lidt til, da jeg spiser for lidt.

Ashtanga yoga ved den bedste Mike Newitt. :hippy:

90 min

Nu skal der lige laves lidt programmer til imorgen, vaskes op og så er der firmafest iaften...NEJ NO ALCO... I am in peace.

Suveræn dag til alle.

Julie

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 17 juni 2007 Super søndag i mit dejlige andet hjem. 2x Spinning og lidt styrke.

Længe siden jeg selv har følt mig så godt tilpas på begge mine søndagstimer. Alt kørte bare... også selvom jeg inden time to måtte tyvstjæle headsettet fra aerobic salen (ups :blush: ), men så må de jo få tingene fikset.... :hmmm:

Megen styrke nåede jeg ikke. Kun lidt bryst og mave...Der gik for megen ...socialballade i den. :wub: , så det må jeg samle op på imorgen. Indrømmet kræfterne var også mere eller mindre væk efter to timer med pænt højt gennemsnit pulsmæssigt og også syremæssigt i stængerne... og jeg nåede ikke så meget inden på grund af... :4slap::blahblah:

(men sådan er det jo)

Uhhhh jeg var ellers noget misundelig på yoga buddy M, der kunne nå et flow pas ved il guru Mike Newitt inden min distance time....Iøvrigt en fryd at se ham lukke øjnene på den time og bare flyde med...det yoga gør noget ved den mand. Meeeeeen min egen interval time var nu heller ikke så ringe endda... Dejlig sammenhængede flydende trance på 133BPM venligst leveret af DJ Steveboy. Lækkert mix. + jeg havde fornemt besøg på begge timer i form af Spinningsilden og Distance mester Mads B. Fryd fryd :worship: På time to dukkede endog et par mollere op. Thomas E og Øverstbefalende...

Programmerne for de to timer er listet nedenfor. Jeg har sjældent kørt med et så velfungerende crew, som det der hærgede timerne idag. Så er det i sandhed en fryd at være forrest i rækken. :clap:

Resten af dagen bliver brugt på det sædvanlige søndagsstuff. U know vasketøjspas, rengøringspas...og så skal jeg lige sniffe lidt i den store ASHTANGA bog, som jeg har lånte idag af yogabuddy M, selvom jeg har bestilt den selv.... :w00t: I lååååve it.

Fabelagtig søndag.... (skulle man overveje nogle solhilsner??)

:hippy:

God søndag fra Jullen i happymode. :tease:

Data:

Spin Interval 1 ved mig feat. Hendes majestæt Spinningsilden, MadsB og LarsKirk + smukke A :bike:

Tid 54 min

:heartpump: Snit 165

:heartpump: Max 192

Spin Distance ved mig feat. Spinningsilden, Mads B, LarsKirk, Øverstbefalende. :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit igen 165

:heartpump: Max 187

Vælger ikke at tage styrkedata med idag, da det var sådan lidt la la.

Spinning:

Time 1. Interval 1:

Opvarmning 11 min

5 min siddende mellemtakt

6 min stående enkelttakt

Direkte. 3 min siddende syretræning 4-4,5 valgfri kadence

45 sek pause.

3 min siddende syretræning 4-4,5 valgfri kadence

Pause 1 min

5 min stående enkeltakt 3,5

5x 45 sek stående angreb 15 sek pause. (inge øvregrænse for intensitet)

30 sek pause

5 min stående enkelttakt 3,5

5x45 sek siddende angreb 15 sek pause

1 min pause

3 min stående mellemtakt. 3,5

2 min siddende mellemtakt 3,5

1 min stående mellemtakt 3,5

2 min siddende syretræning 4-4,5

1 min stående mellemtakt

3 min siddende syretræning 4-4,5

Slut.

Time 2. Distance

10 min opvarmning.

kombi af siddende fri, stående enkelttakt og stående siddende mellemtakt.

5 min stående enkelttakt 3

5 min siddende tempo 3,5

5 min stående enkelttakt 3,5 sidste 30 sek skala 4

5 min frit arbejde intensitet 3,5

5 min frit arbejde intensitet 4

5 min frit arbejde intensitet 3

12 min stående klatrning med 30,45,60,90 siddende angreb indlagt i starten. De sidste 3 min stående klatring med fokus på langsom cooldown....

Slut

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Vi ses (online) om en lille måneds tid, Danf.

Jeg drøner sydover her i eftermiddag. :4thumbup:

Jeg MÅ også se at komme ned og kigge på Nåx, engang. Jeg går og spekulerer lidt over styrketræning, men hvordan og hvor det evt. bliver, ved jeg endnu ikke.

Mange hilsner fra Oksen :bigsmile:

Rigtig god tur Okse. Jeg ser frem til, du kigger forbi i Nåx en dag... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Plan for uge 25 (18 juni-24 juni 2007)

Mandag den 18 juni.

Styrketræning skuldre og triceps. Blev ikke færdig i går.

Løb

Tirsdag den 19 juni.

Styrketræning

Yoga

No cardio

Onsdag den 20 juni

Styrketræning eller spin Interval 1

Spin Distance ved Mads Borup

Yoga.

Torsdag den 21 juni

Evt morgenløb :innocent:

Spin Distance ved mig.

Styrketræning

Yoga

Fredag den 22 juli

Løb + styrketræning.

Lørdag den 23 juli

Styrketræning

Spin Interval 1 ved mig

Yoga

Søndag den 24 juli

Spin Interval 1 ved mig

Spin Distance ved mig

Ingen styrke..

Som den opmærksomme læser sikkert kan se, jamen så er cardio droslet meget ned til fordel for meget mere yoga og styrketræning denne uge... Nu må vi se om planen holder, men jeg tror den kommer til at stemme godtnok, så må jeg se om jeg med tiden dropper den megen styrke (som spinningsilden mener) og helliger mig lidt mere løb og yoga. Time will tell.

Havde iøvrigt en sjov oplevelse igår med et crew member (han læser med hehe), der liiiige kunne hjælpe mig med vægtene, så jeg kunne tage et par kg ekstra. Midt under et styrkepas siger han så "jeg skal lige hen og have noget kaffe"... :blink::w00t: NEJ IKKE LIGE DER.... Han troede vist, at jeg var færdig.. DAMN det var tungt...

God dag til boardet.. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert program !

Glæder mig nu til jeres Tour de France spinning. :4thumbup:

Det gør jeg også.. Det starter jo den 7 juli, når den rigtige Tour starter, og vores tour timer ligger således i den periode...

Mandag 1740

Tirsdag 1740

Onsdag 1740

Torsdag 1710

Fredag 1700

Lørdag 930

Søndag 1110

Blir sjåååååv... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18 juni.

Styrketræning skuldre og triceps. Blev ikke færdig i går.

Løb

Tirsdag den 19 juni.

Styrketræning

Yoga

No cardio

Onsdag den 20 juni

Styrketræning eller spin Interval 1

Spin Distance ved Mads Borup

Yoga.

Torsdag den 21 juni

Evt morgenløb

Spin Distance ved mig.

Styrketræning

Yoga

Fredag den 22 juli

Løb + styrketræning.

Lørdag den 23 juli

Styrketræning

Spin Interval 1 ved mig

Yoga

Søndag den 24 juli

Spin Interval 1 ved mig

Spin Distance ved mig

Ingen styrke..

Træning Mandag den 18 juli 2007

Planen holder...

Styrketræning: skuldre og triceps.

Løb 52 min

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18 juni.

Styrketræning skuldre og triceps. Blev ikke færdig i går.

Løb

Tirsdag den 19 juni.

Styrketræning

Yoga

No cardio

Onsdag den 20 juni

Styrketræning eller spin Interval 1

Spin Distance ved Mads Borup

Yoga.

Torsdag den 21 juni

Evt morgenløb

Spin Distance ved mig.

Styrketræning

Yoga

Fredag den 22 juli

Løb + styrketræning.

Lørdag den 23 juli

Styrketræning

Spin Interval 1 ved mig

Yoga

Søndag den 24 juli

Spin Interval 1 ved mig

Spin Distance ved mig

Ingen styrke..

Træning Mandag den 18 juli 2007

Planen holder...

Styrketræning: skuldre og triceps.

Løb 52 min

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Meget fin skriftfarve du har fundet frem :tongue: Man kan faktisk ikke se hvad der står. Men det er måske noget med at holde kortene tæt til kroppen (så vi ikke alle bliver til sild som dig :wink: ). Forstår det godt - man må virkelig have lov at have sine specielle kvalifikationer for sig selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Meget fin skriftfarve du har fundet frem :tongue: Man kan faktisk ikke se hvad der står. Men det er måske noget med at holde kortene tæt til kroppen (så vi ikke alle bliver til sild som dig :wink: ). Forstår det godt - man må virkelig have lov at have sine specielle kvalifikationer for sig selv :smile:

Hov det var nu med vilje, for at signalere at ugeplanen holder so far...men kan godt se den er lidt fesen.

Sild? :blink::w00t: Naaaa næppe. Silden må være dig og så må jeg være en......ahem havtaske.. :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Troede lige jeg kunne undgå at logge i min egen log, men så kom Mizzra og tvang en comment ud af mig. ÆV :innocent:

Jeg tager ugeplanen frem igen på søndag, og så ser vi om den holdt stik. Mandag gjorde og mindsanten om ikke tirsdag også gjorde, selvom der røg lidt cardio på, som ikke var planen, men når det er til den side, er det vel ok? :smile: Jeg kommer nok ikke ud at løbe i morgen tidlig torsdag, men den står også som evt... :bigsmile: Fredag though. :innocent:

Nå tilbage til igår.

Tirsdag den 19 juni 2007 Let cardio, styrke og yoga

Altså LET CARDIO...ikke let styrke og yoga. :devil:

30 min Rotex

Erfarede at mine FIVEFINGERS ikke er gode på denne maskine. Mine fødder begyndte simpelthen at sove.

Styrketræning af ryg, biceps og mave.

Gur training idaw

Ashtanga yoga with the inevitable Mike Newitt. :devil:

Den mand bliver bare vildere og vildere. Selv de mest syrede og garvede 'yoganere' måtte krybe til korset og indrømme, at det var meget meget hårdt... :w00t: Jeg kan stadig ikke springe igennem i 'Winyasa' og jeg kan heller ikke stå på hovedet eller lave krokodillen, men ellers så går det faktisk meget godt. :wub::wub: Jeg æææælsker bare det yogastuff.

Havde også min egen måtte med og måtte lægge ører til fraser såsom "nå nu sidder du snart i et hjørne og drikker grøn te og synger aaaaaaaaaaaaa hele aftenen :w00t: "

Aftenen sluttede perfekt i godt selskab ved havet med Sushi og iskold hvidvin. That is life. :smile:

Onsdag er RACE ACROSS AMERICA DAY :devil::devil::devil:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Erfarede at mine FIVEFINGERS ikke er gode på denne maskine. Mine fødder begyndte simpelthen at sove.

Kan du ikke poste et pic af de der fivefingers? Har lidt svært ved at forestille mig dem...

Hvis de får fødderne til at sove, så kan en i bodysize måske gi én en tiltrængt nattesøvn?

MH i bodyglove, haha

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke poste et pic af de der fivefingers? Har lidt svært ved at forestille mig dem...

Hvis de får fødderne til at sove, så kan en i bodysize måske gi én en tiltrængt nattesøvn?

MH i bodyglove, haha

www.motion-online.dk/diverse/udstyr/fivefingers_-_handsker_til_foedderne/

De er såååå feeeeee altså... Bare ikke på en rotex maskine men til at dappe rundt i ude og inde... :4thumbup:

Ideen med bodyglove.....nice. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga yoga with the inevitable Mike Newitt. :devil:

Den mand bliver bare vildere og vildere. Selv de mest syrede og garvede 'yoganere' måtte krybe til korset og indrømme, at det var meget meget hårdt... :w00t: Jeg kan stadig ikke springe igennem i 'Winyasa' og jeg kan heller ikke stå på hovedet eller lave krokodillen, men ellers så går det faktisk meget godt. :wub::wub: Jeg æææælsker bare det yogastuff.

Havde også min egen måtte med og måtte lægge ører til fraser såsom "nå nu sidder du snart i et hjørne og drikker grøn te og synger aaaaaaaaaaaaa hele aftenen :w00t: "

Mishandler han bare serien, siden det kan blive lettere eller hårdere, sådan fra gang til gang? :blink::tongue:

Ikke sikkert dette er nogen trøst, men nu skriver jeg det alligevel. :smile:

At lave en vinyasa sådan som den er tiltænkt er ikke nogen let opgave. Det tog mig godt et år at nå til et punkt hvor jeg kan lave den nogenlunde, stadig langt fra perfekt, og fremspringet er bestemt ikke særlig elegant endnu. Det har nok ikke skadet mig at jeg havde omkring 4 års styrketræning i bagagen.

Kvinder har derudover ikke ligefrem bedre forudsætninger end mænd for at lave den pga relativt lavere overkropsstyrke og en anden vægtfordeling. :wink:

Det pudsige er så, at når jeg får lavet den rigtig godt, så virker det næsten ubesværet. Jeg siger ikke det er ren teknik, men der er virkelig meget teknik og timing i den, hvilket du nok vil opdage med tiden.

Eneste måde at blive god til hovedstand på er ved at lave den meget på en måde hvor du føler dig tryg og ikke er bange for at falde eller lignende.

Krokodillen, er det ikke "bare" planke? Kan ikke huske om det er på hænder eller underarme?

Jeg må i øvrigt sige at det er imponerende så hurtigt du er blevet bidt af en gal yogi. :laugh:

Kan du ikke poste et pic af de der fivefingers? Har lidt svært ved at forestille mig dem...

Hvis de får fødderne til at sove, så kan en i bodysize måske gi én en tiltrængt nattesøvn?

MH i bodyglove, haha

The shoes :w00t:

FiveFingersClassic_Earth_2(2).jpg

Link to comment
Share on other sites

Mishandler han bare serien, siden det kan blive lettere eller hårdere, sådan fra gang til gang? :blink::tongue:

Ikke sikkert dette er nogen trøst, men nu skriver jeg det alligevel. :smile:

At lave en vinyasa sådan som den er tiltænkt er ikke nogen let opgave. Det tog mig godt et år at nå til et punkt hvor jeg kan lave den nogenlunde, stadig langt fra perfekt, og fremspringet er bestemt ikke særlig elegant endnu. Det har nok ikke skadet mig at jeg havde omkring 4 års styrketræning i bagagen.

Kvinder har derudover ikke ligefrem bedre forudsætninger end mænd for at lave den pga relativt lavere overkropsstyrke og en anden vægtfordeling. :wink:

Det pudsige er så, at når jeg får lavet den rigtig godt, så virker det næsten ubesværet. Jeg siger ikke det er ren teknik, men der er virkelig meget teknik og timing i den, hvilket du nok vil opdage med tiden.

Eneste måde at blive god til hovedstand på er ved at lave den meget på en måde hvor du føler dig tryg og ikke er bange for at falde eller lignende.

Krokodillen, er det ikke "bare" planke? Kan ikke huske om det er på hænder eller underarme?

Jeg må i øvrigt sige at det er imponerende så hurtigt du er blevet bidt af en gal yogi. :laugh:

The shoes :w00t:

FiveFingersClassic_Earth_2(2).jpg

Ahrj hvor er de sjove! Det ligner en art must-have-item :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad muterer du ind til ...? et dovendyr... :innocent: Al respekt for at du overhovedet KAN komme op. Det er vi jo andre, der har meget meget svært ved. :laugh:

...hvilket minder mig om - hvordan gik det med morgenløberi?! :bigsmile:

Torsdag den 21 juni

Evt morgenløb

Spin Distance ved mig.

Styrketræning

Yoga

Link to comment
Share on other sites

Mishandler han bare serien, siden det kan blive lettere eller hårdere, sådan fra gang til gang? :blink::tongue:

Ikke sikkert dette er nogen trøst, men nu skriver jeg det alligevel. :smile:

At lave en vinyasa sådan som den er tiltænkt er ikke nogen let opgave. Det tog mig godt et år at nå til et punkt hvor jeg kan lave den nogenlunde, stadig langt fra perfekt, og fremspringet er bestemt ikke særlig elegant endnu. Det har nok ikke skadet mig at jeg havde omkring 4 års styrketræning i bagagen.

Kvinder har derudover ikke ligefrem bedre forudsætninger end mænd for at lave den pga relativt lavere overkropsstyrke og en anden vægtfordeling. :wink:

Det pudsige er så, at når jeg får lavet den rigtig godt, så virker det næsten ubesværet. Jeg siger ikke det er ren teknik, men der er virkelig meget teknik og timing i den, hvilket du nok vil opdage med tiden.

Eneste måde at blive god til hovedstand på er ved at lave den meget på en måde hvor du føler dig tryg og ikke er bange for at falde eller lignende.

Krokodillen, er det ikke "bare" planke? Kan ikke huske om det er på hænder eller underarme?

Jeg må i øvrigt sige at det er imponerende så hurtigt du er blevet bidt af en gal yogi. :laugh:

The shoes :w00t:

FiveFingersClassic_Earth_2(2).jpg

Jeg ved ikke, om han 'mishandler' serien, man må vel formode at en mand i hans kaliber og med det antal år på bagen indefor yoga, han har, at han ved et og andet om det :smile: Mht Vinyasa, jamen så går det bedre med at springe frem til hænderne....men igennem? Nope. Hovedstand: Her prøver jeg op ad en væg i aften, hvis han lokker os til det igen.

Krokodillen er planken ja, men så skal man hoppe frem tre gange på hænder og fødder og tre gange tilbage igen. NO WAY. :nonono::smile:

Jeg er blevet SÅ meget bidt af det, at jeg allerede har købt flere bøger om Ashtanga yoga. Det er bare lige mig. Iøvrigt også fedt at se, at der er flere og flere på timerne, der kommer igen....

Ha ha, hvor er de cool :4thumbup:

Ikke bare cool. Super cool.... :4thumbup:

Ahrj hvor er de sjove! Det ligner en art must-have-item :tongue:

Jamen I vil ikke fortryde. JEG ELSKER MINE SKO... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 20 juni 2007 2x spinning

Her faldt min ugeplan så sammen, og hvad lærer jeg af det...IKKE LAVE EN PLAN FOR EN UGE... :laugh:

Men 2 dage er da meget godt klaret....

Jeg måtte simpelthen droppe yogaen efter de to spinning timer. Var ufattelig træt efter tirsdagens yoga, så måske min krop bare siger, at der skal være en dag imellem yogapassene eller også er det spinning, der om onsdagen kammer over i total "raceday" mood idet min makker Øverstbefalende og jeg pacer hinanden op til det helt vilde spin orgie i løbet af dagen.... :4thumbup: :devil: Ikke mindst forpligter al denne motivationsboosten jo til en performance i topklassen og vi gir den også max på de to timer... :devil::devil::devil: Det er sjovt men fedt når energien er i top, udstyret og instruktørerne.... :cool:

Sendte naturligvis mol crewet en dejlig tanke idet, de skulle på turne ved mester Spock. Lækkert. :wub: , men jeg vil bestemt ikke klage over de to timer, jeg selv var med på...

Time 1 ved vor ansvarlige Sidse var superlækker og en af de hurtigste timer, jeg har kørt længe. Puf så var der gået 52 min. 10 sek intervaller op og ned i mellemtakt, normalt ikke mig, men det kørte faktisk i en lind strøm. Musikken var måske lidt for hæsblæsende til mit 'yoga'mode, men programmet og instruktionen samt crewet var i top...

Time 2... Tadaaaaaaa flow og gåsehud timen igennem. Ubetinget den bedste distance jeg ever har kørt ved Mads. Sidste 13 min med masser af siddende TUNG ENKELTTAKT: MIFMIF lækkert og Mads måtte tage ordene "der er sikkert mange piger, der ikke kan lide det her". NEJ skræppede jeg op.."altså med undtagelse af Julie" tilføjede omend han til sidst ændrede udsagn "jeg tager det i mig igen. ALLE KNOKLEDE BARE IGENNEM. Fed energi fra jer". Lutter god respons til Mads for den time. Den sad lige i øjet. Lækkert.

Både øverstbefalende og jeg var behageligt smadret bagefter.....

Super spinning :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Spin Interval 1 ved Sidse. :bike:

Tid 52 min

:heartpump: Snit 160

:heartpump: Max 189

Spin Distance ved Mads :bike:

Tid 55 min

:heartpump: Snit 157

:heartpump: Max 190

God dag til Mol

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share