Mig og Fru Bænkpres


Beleriand_K
 Share

Recommended Posts

Jeg strækker lægmusklen ud efter træningen, men måske skulle jeg udvide strækøvelserne. Hvad er i øvrigt airsquats? Jeg ser et billede for mig af en styrkeløfter hoppende op og ned med 250 kg på nakken. Men det er nok næppe det airsquats betyder :laugh: .

Detter er vel egentligt en bedre øvelse..

http://posemand.dk/video/squat

Air Squats er bare squats uden belastning. Jeg syntes der er god opvarmning for baglårs basserne. Ved ikke om det er klogt overhoved.

Link to comment
Share on other sites

Nu i løbetøj fra Føtex...

Indtil nu har jeg løbet i de samme shorts og t-shirt, som jeg løfter vægte i, men det er efterhånden ved at blive for koldt til den fornøjelse. Så jeg gik ind i en butik for at se på noget løbetøj. Og fik et chok, da det viste sig, at alene en let løberjakke koster 1.100 kr! Jeg turde slet ikke spørge, hvad et par bukser så koster.

De priser har jeg absolut ikke tænkt mig at betale, så det endte med, at jeg købte et sæt løbetøj i Føtex til 250 kr. Det vinder jeg nok ikke nogen designpriser på, men det holder mig varm, og det var sådan set det, der var formålet med at købe løbetøj. Ikke at finansiere den danske tekstilindustris vej gennem den økonomiske krise.

Mandag, den 8. oktober 2012

2 min gang

9 min løb

2 min gang

8 min løb

1 min gang

Distance: 3.739 m

Tid: 21:56 min

Tempo: 5:54 min/km

Estimeret tid på 5 km: 29:20 min

9 min interval

GPS'en løste ikke sin opgave, og påstod først, at jeg løb i en tid på 14 min/km og efterfølgende, at jeg havde været nede i 2:21 min/km, og begge dele er helt ud i skoven. På den grafiske afbildning af løberuten fremgår det endvidere, at jeg lige var en tur hen over travbanen, og det ville jeg nok have bemærket, hvis det var korrekt... Så første løbeinterval kommer der ingen tal på.

8 min interval

Distance: 1.491 meter

Tempo: 5:22 min/km

Est. tid på 5 km: 25:50 min

Vægt: 89,6 kg

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Føtex løbetøj fungere ganske okay.

Men men...

Som med almindeligt tøj gælder samme regel for løbetøj.

Det tøj man bruger mest bør også være det bedste, og det man bruger flest penge på.

En dyr løbe jakke kan altså godt være et godt køb over tid.

Når det er sagt er min vind breaker og regnjakke en 100kr refleks vest fra samme sted.

Det er vigtigt du kan ånde i det tøj du skaffer så du ikke bliver våd indvendigt fra.

Ellers god fremgang med løbet.

Link to comment
Share on other sites

Arcus>Du har ret i, at det giver mest mening at bruge flest penge på det, man bruger mest. Det var også min tanke, da jeg kiggede på løbetøj. Med løb 1-2 gange om ugen - og kun en halv time pr. gang - giver det for mig ikke megen mening at bruge i nærheden af 2.000 kr på løbetøj. Så jeg valgte discountløsningen.

Onsdag, den 10. oktober 2012

Military Press fra gulv...3 x 12 x 30

Bænkpres..................3 x 12 x 60

Romaskine.................3 x 12 x 75

Link to comment
Share on other sites

Arcus>Du har ret i, at det giver mest mening at bruge flest penge på det, man bruger mest. Det var også min tanke, da jeg kiggede på løbetøj. Med løb 1-2 gange om ugen - og kun en halv time pr. gang - giver det for mig ikke megen mening at bruge i nærheden af 2.000 kr på løbetøj. Så jeg valgte discountløsningen.

Det gjorde du ret Bruno. Et fif med billigt løbetøj er at sy alle syninger efter med en ordentlig tråd inden man begynder at bruge tøjet, da det oftest er i syninger man kan mærke forskellen i kvalitet. Så bare sy hen over alle syninger. Forskellen i kvalitet af tøj udmåler sig endvidere på langture i ekstreme forhold, så godt valg Bruno. Og det billige tøj er sikkert lige så grimt som det dyre, så du falder ikke udenfor ggg

Link to comment
Share on other sites

Fredag, den 12. oktober 2012

2 min gang

10 min løb

2 min gang

9 min løb

1 min gang

Distance: 3.812 m

Tid: 24:01 min

Tempo: 6:18 min/km

Estimeret tid på 5 km: 31:30 min

10 min interval

Distance: 1.690 meter

Tempo: 5:55 min/km

Est. tid på 5 km: 29:35 min

9 min interval

Distance: 1.588 meter

Tempo: 5:40 min/km

Est. tid på 5 km: 28:20 min

Vægt: 89,0 kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, den 17. oktober 2012

2 min gang

20 min løb

5 min gang

Distance: 4.138 m

Tid: 27:02 min

Tempo: 6:32 min/km

Estimeret tid på 5 km: 32:40 min

20 min interval

Distance: 3.478 meter

Tempo: 5:45 min/km

Est. tid på 5 km: 28:45 min

Vægt: 88,8 kg

Jeg har ondt i lysken efter dagens løb, og det er lige nu vanskeligt at gå uden smerter. Det bekymrer mig lidt, da jeg har været meget omhyggelig med ikke at løbe for meget. Hvis jeg alligevel er ved at få en overbelastningsskade, er det vanskeligt at se, hvordan jeg skal kunne skære endnu mere ned på en løbetræning, som i forvejen kun består af sammenlagt 20-35 minutters løb om ugen.

Nå, men jeg håber, det går væk af sig selv. Og venter under alle omstændigheder mindst til næste uge med næste omgang løbetræning.

Military Press fra gulv...3 x 12 x 30

Bænkpres..................3 x 12 x 60

Romaskine.................3 x 12 x 75

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Elegant som en flodhest...

Mens jeg oksede op ad Skydebanevej med tungen hængende ud af halsen, blev jeg overhalet af en ung kvinde. Hun var virkelig en fornøjelse at se på. Det virkede næsten som om hun svævede afsted på en sky, men det gik altså hurtigt nok til at hægte mig af. Ikke at det krævede så voldsomt meget, men hun måtte da godt have set bare en lille smule koncentreret ud. Om ikke andet så bare af høflighed... I sådan et selskab føler man sig virkelig som en kluntet flodhest.

Mandag, den 22. oktober 2012

2 min gang

10 min løb

2 min gang

9 min løb

1 min gang

Distance: 3.897 m

Tid: 23:58 min

Tempo: 6:09 min/km

Estimeret tid på 5 km: 30:45 min

10 min interval

Distance: 1.835 meter

Tempo: 5:27 min/km

Est. tid på 5 km: 27:15 min

9 min interval

Distance: 1.570 meter

Tempo: 5:44 min/km

Est. tid på 5 km: 28:40 min

Vægt: 88,7 kg

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Fredag, den 26. oktober 2012

2 min gang

11 min løb

2 min gang

10 min løb

1 min gang

Distance: 4.060 m

Tid: 26:03 min

Tempo: 6:25 min/km

Estimeret tid på 5 km: 32:05 min

11 min interval

Distance: 1.838 meter

Tempo: 5:59 min/km

Est. tid på 5 km: 29:55 min

10 min interval

Distance: 1.729 meter

Tempo: 5:47 min/km

Est. tid på 5 km: 28:55 min

Mandag, den 29. oktober 2012

Military Press fra gulv...3 x 12 x 35

Romaskine.................3 x 12 x 80

Bænkpres..................3 x 12 x 65

Tirsdag, den 30. oktober 2012

Military Press fra gulv...3 x 12 x (40-35-35) (1. sæt øget med 5 kg)

Romaskine.................3 x 12 x 85 (øget med 5 kg)

Bænkpres..................3 x 12 x (70-65-65) (1. sæt øget med 5 kg)

Vægt: 89,0 kg

Livvidde: 97 cm

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Arcus>Jeg følger stadig planen, men det seneste stykke tid har mine knæ og den ene hofte ikke haft det så godt. Jeg kan mærke en murrende smerte et sted, som jeg skønner må være hofteskålen. Eller hvad det sted nu hedder, hvor benet hænger sammen med resten af skelettet. Det er værst dagen efter et løb, og så varer det 4-5 dage. Og når smerten så er forsvundet, løber jeg igen og genopliver den.

Det er nok ikke holdbart i længden, og måske burde jeg holde en pause. Men nu er jeg meget tæt på at have gennemført det planlagte begynderprogram, så det er svært at give slip nu. Jeg vil nok forsøge at holde lidt længere pauser mellem løbene, og se om ikke det gør en forskel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag, den 12. november 2012

Distance: 6.160 m

Tid: 41:01 min

Tempo: 6:39 min/km

1 km: 6:52

2 km: 6:32

3 km: 6:35

4 km: 6:43

5 km: 6:31

6 km: 6:39

Første 5 km: 33:13

Sidste 5 km: 33:00

Lørdag, den 16. november 2012

Dødløft

5 x 12 x 70

Bænkpres

2 x 12 x 70

1 x 8 x 70

1 x 4 x 80

5 x 12 x 50

Squat

1 x 10 x 50

Løftet vægt i alt: 10.260 kg

Vægt: 87,5 kg

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Jeg får allergi af al den motion, så jeg har ikke kigget i din log på det sidste, men nu gjorde jeg det tilfældigvis, og så, at du er begyndt at træne igen. Det er jo spændende.

Det er også interessant, at du er både lettere og slankere end mig nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share