Hvordan får jeg supermanns styrke ;)


power
 Share

Recommended Posts

Lidt mere seriøst end overskriften.

Jeg styr i den situation, jeg er i rimelig god form, men her på det sidste (par mdr) synes jeg min overkrop er blevet for tung.

Træning og mad :)

Jeg har været i millitæret en del år, overvejer om jeg skal søge Patrulje-kursus. Så vil gerne have massere af råstyrke, ikke bare være stor for synets skyld. SORRY TØSER ;)

Hvordan vil i gribe det an, jeg har mit eget bud, massere af løb, og ikke så meget vægt, men mange gentagelser når jeg styrketræner. Massere af march km i benene.

Nogen der har erfaringer jeg kan høste?

Link to comment
Share on other sites

Lav vægt og mange gentagelser giver ikke råstyrke.

Tværtimod skal du have fat i høj vægt og kun ganske få reps.

Decideret træning for hypertrofi ligger repmæssigt midt i mellem men vil bestemt ikke afvise "risikoen" for at du også vokser med de lave reps.

Hvis overkroppen er blevet for stor pga. mad er diæt nok vejen frem Machtræning er sikkert fin i militærregi - går ikke ud fra at powerwalk med oppakning er en option :laugh: .

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt mere seriøst end overskriften.

Jeg styr i den situation, jeg er i rimelig god form, men her på det sidste (par mdr) synes jeg min overkrop er blevet for tung.

Træning og mad :)

Jeg har været i millitæret en del år, overvejer om jeg skal søge Patrulje-kursus. Så vil gerne have massere af råstyrke, ikke bare være stor for synets skyld. SORRY TØSER ;)

Hvordan vil i gribe det an, jeg har mit eget bud, massere af løb, og ikke så meget vægt, men mange gentagelser når jeg styrketræner. Massere af march km i benene.

Nogen der har erfaringer jeg kan høste?

Hvad måler du og hvad vejer du?

Link to comment
Share on other sites

Store i forhold til en der ikke har trænet eller i forhold til en BB'er? ;)

Vinger er nok som en alm BB, Vil kalde det stor sportstrænet :) Men pointen er jeg ved ikke om jeg bare skal se at komme i gang med at pumpe hårdt på og løbetræne ved siden af? Så bliver man jeg også en del tungere! Søger lidt vejledning til træningen.

Der er mange indlæg om special styrke optagelsesprøve, men mangler noget mere konkret ang. kroppen :) Det faglige skal jeg nok få pusset af:)

Link to comment
Share on other sites

Nu aner jeg jo ikke hvad du skal kunne inde i det dersens mili-noget - nr. 24296 fritog mig fra den slags udfoldelser.

Og ved heller ikke hvordan du er bygget men 82kg til 180 cm lyger ikke specielt højt i mine ører.

Så umiddelbart ville jeg glemme alt om at bekymre mig om vægten - så længe vi ikke snakker fedt altså - og fyre til den til træning. Og ryger der som konsekvens af træningen nogle kg. muller på rammen ville jeg være glad for det. Hvis man i mili bliver bedømt på kropsvægtøvelser er det selvfølgelig en ulempe at blive tungere men så må du kommer med lidt flere stats på hvad problemet er (hvad du mangler for at bestå prøven) hvis vi skal kommer nærmere en løsning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Til det oprindelige indlæg:

I militæret er der kun 2 ting der gælder. Hvor langt du kan gå og hvor hurtigt du kan gå. Alt andet er irrelevant. Al træningen i militæret samt tilgang til øvelser/kost går jo også stik imod muskelopbygning (at få halvfede rekrutter til at lave strækkere tæller ikke).

Jo højere din vægt bliver jo højere bliver dit energiforbrug, så der er ikke nogen grund til at forsøge at blive større. Se i stedet at få nogle kilometer i støvlerne. De 25-30km med oppakning skal nærmere ses som et minimum (Det højeste jeg er blevet sat til er 35km på 6 timer med fuld oppakning, men hvis det er til patruljekurset, så skal du forvente at I bliver sat til at gå indtil I giver op).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Til det oprindelige indlæg:

I militæret er der kun 2 ting der gælder. Hvor langt du kan gå og hvor hurtigt du kan gå. Alt andet er irrelevant. Al træningen i militæret samt tilgang til øvelser/kost går jo også stik imod muskelopbygning (at få halvfede rekrutter til at lave strækkere tæller ikke).

Jo højere din vægt bliver jo højere bliver dit energiforbrug, så der er ikke nogen grund til at forsøge at blive større. Se i stedet at få nogle kilometer i støvlerne. De 25-30km med oppakning skal nærmere ses som et minimum (Det højeste jeg er blevet sat til er 35km på 6 timer med fuld oppakning, men hvis det er til patruljekurset, så skal du forvente at I bliver sat til at gå indtil I giver op).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Hvad er dine erfaringer inden for millitæret ? Uddannelse osv.

For kender et par stykker der har været på Patruljen, har selv været derover bare på et andet kursus. Så vidt jeg har forstået er den største fra fald ikke fordi folk ikke er i form, men fordi de ikke har startet tidligt nok med at træne dem op.

Så de har overtrænet, og deres krop var på vej ned ad bakken inden kurset rigtig var kommet igang.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dine erfaringer inden for millitæret ? Uddannelse osv.

For kender et par stykker der har været på Patruljen, har selv været derover bare på et andet kursus. Så vidt jeg har forstået er den største fra fald ikke fordi folk ikke er i form, men fordi de ikke har startet tidligt nok med at træne dem op.

Så de har overtrænet, og deres krop var på vej ned ad bakken inden kurset rigtig var kommet igang.

Var MP elev, men måtte stoppe pga. jeg ikke fik kørekortet. :blush:

Som du selv siger, så er det en god ide at starte tidligt og passe på at du ikke er ”overtrænet” inden du starter. Alt med måde.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Lav vægt og mange gentagelser giver ikke råstyrke.

Tværtimod skal du have fat i høj vægt og kun ganske få reps.

Decideret træning for hypertrofi ligger repmæssigt midt i mellem men vil bestemt ikke afvise "risikoen" for at du også vokser med de lave reps.

Hvis overkroppen er blevet for stor pga. mad er diæt nok vejen frem Machtræning er sikkert fin i militærregi - går ikke ud fra at powerwalk med oppakning er en option :laugh: .

Så det du siger er at man skal køre på med vægte 3sæt af 4-6 gentagelser?

Link to comment
Share on other sites

tror han siger du skal løbe mere, og gå 2-3 lange ture med oppakning hver uge - i højt tempo 6km/t

og nøjes med kropsøvelser uden vægt og sats på høje rep - evt. søg på pavel GTG (grease to groove vist nok). mavebøjninger/armstrækkere/ armhævninger/ rygbøjninger. jo flere du kan tage jo bedre. styrke er urelevant med udholdenhed er supergodt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Crossfit styrker det ikke bare udholdenheden?

Nej - i Crossfit arbejder vi på at forbedre alle 10 nedenstående skills, og at skabe en god balance imellem dem:

1. Cardiovascular/respiratory endurance

2. Stamina

3. Strength

4. Flexibility

5. Power

6. Speed

7. Coordination

8. Agility

9. Balance

10. Accuracy

:smile:

"There is No better fitness program for fire fighters or law enforcement."

- Mike Bender, 10 time winner of the "Toughest Cop Alive" competition

Link to comment
Share on other sites

Nej - i Crossfit arbejder vi på at forbedre alle 10 nedenstående skills, og at skabe en god balance imellem dem:

1. Cardiovascular/respiratory endurance

2. Stamina

3. Strength

4. Flexibility

5. Power

6. Speed

7. Coordination

8. Agility

9. Balance

10. Accuracy

:smile:

"There is No better fitness program for fire fighters or law enforcement."

- Mike Bender, 10 time winner of the "Toughest Cop Alive" competition

Det indlæg var jo sleeet ikke farvet af nogen holdning.

Crossfit er populisme for BB så det batter!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det indlæg var jo sleeet ikke farvet af nogen holdning.

Naturligvis var det det - jeg ville aldrig anbefale noget jeg ikke selv er dybt passioneret omkring og kan stå inde for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Af patrujle kurset skal du muligvis forvente en del mere end 25-35km march, hvis jeg ikke husker helt forkert starter kurset op med 50km march med oppakning, Efter min mening er en stor del af march generelt mental, for folk i god form( derfor kan man dog godt gøre det nemmere for sig selv, ved at træne til det), selvfølig har den hastighed man kan holde og ens ''form'' nok en stor forbindelse. Og veje så lidt som mulige, , forsvaret selv har jo også en masse gode ideer, og hvis du stadig er ansat, kan du hente lidt detjaler om Patrujle kurset inde på ''fil net'' også. Ellers kan man som regelt finde en eller anden på tjenstestedet som har prøvet turen( eller noget af den).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share