Knudsen ude af OL


teddy
 Share

Recommended Posts

Det eneste positive ved det er, at Mikkel Hansen nu kan være med, som jeg synes at han skulle været fra dag 1.

Men DK kommer til at mangle en streg - meget endda. Nøddesbo kan desværre ikke holde niveau.

Jeg mener også Mikkel Hansen er fuldt berettiget til at være med på holdet. Men også ærgeligt at man ikke kan indkalde en spiller som Torsten Laen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man udtage en trup med kun en stregspiller. Specielt når vedkommende har haft skadesproblemer for nyligt. Men i betragtning af, at han plejer at komme på allstar holdene havde vi nok alligevel ikke nogen værdige afløsere.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man udtage en trup med kun en stregspiller. Specielt når vedkommende har haft skadesproblemer for nyligt. Men i betragtning af, at han plejer at komme på allstar holdene havde vi nok alligevel ikke nogen værdige afløsere.

Jesper Nøddesbo er jo også stregspiller, men enig med Zetter der, vi havde været bedre stillet med Laen nu.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man udtage en trup med kun en stregspiller. Specielt når vedkommende har haft skadesproblemer for nyligt. Men i betragtning af, at han plejer at komme på allstar holdene havde vi nok alligevel ikke nogen værdige afløsere.

Hvad mener du? Hvad kalder du så Jesper Nøddesbo :nonono:Eller det er måske ikke sådan ment?

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Det er nok mere et håb, end en decideret tro, men jeg har en fornemmelse af at Nøddesbo stepper up nu!

Jeg er ening med shotput. Nu hvor Michael knudsen ikke er med mere (et stort tab) så kan Nøddesbo få lov til at lave et par fejl og så alligevel blive på banen, det giver ham lidt ro og han spiller sig op! Husk på at han er faktisk en ganske dygtig stregspiller og tjener sit brød i en klub som fc barcelona! det er ikke hvem som helst forundt. Desuden tror jeg vi kan få glæde af kombinationen Spellerberg/nøddesbo.

Alt den snak om at det er til dks ulempe at der er flere hviledage tjah, men så kan det da være at vores spillere også holder hele turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ening med shotput. Nu hvor Michael knudsen ikke er med mere (et stort tab) så kan Nøddesbo få lov til at lave et par fejl og så alligevel blive på banen, det giver ham lidt ro og han spiller sig op! Husk på at han er faktisk en ganske dygtig stregspiller og tjener sit brød i en klub som fc barcelona! det er ikke hvem som helst forundt. Desuden tror jeg vi kan få glæde af kombinationen Spellerberg/nøddesbo.

Alt den snak om at det er til dks ulempe at der er flere hviledage tjah, men så kan det da være at vores spillere også holder hele turneringen.

Jeg skulle lige til at påpege at Spellerberg og Nøddesbo traditionelt kun har fundet hinanden mod flade forsvar, men man må sige de har fundet nøglen til det høje også, i den her kamp. Der skal ikke være nogen tvivl om at Sydkorea spiller virkelig godt, men vi er godt nok også uhyggelig dårlig til at spille fløjene op som jo per definition har bedre plads mod et så højt forsvar. Det er simplethen uhyggeligt at vi skal hente halvdelen af vores mål på lang skud 2 meter bag 3 meteren gennem 2 parader. Hvis vi skal tage de positive briller på, så træder Mikkel Hansen virkelig i karakter og såfremt vi kommer videre og skal spille mod fladere forsvar end sydkorea, så bliver hans dommedagshug en joker som de andre hold ikke regner med.

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

OMG! Mikkel Hansen! Sikke en afslutning :4thumbup:

Men for helvede, hvor DK spillede skidt..

Det var vanvittigt.... kaeft sol, maane og samtlige fucking stjerner stod i vores tegn. Russerne var langt bedre, men fuck det, vi vandt. De sidste 2 minutter var helt absurde :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var vanvittigt.... kaeft sol, maane og samtlige fucking stjerner stod i vores tegn. Russerne var langt bedre, men fuck det, vi vandt. De sidste 2 minutter var helt absurde :4thumbup:

ja hold kæft det var vildt. Fedt at "reserven" afgør det i sidste sekund. Man må håbe det var hvad der skulle til for at få Danmark i gang, så de finder deres spil frem i de følgende kampe, ellers ved jeg sgu ikke hvad der skal til. 5 min før tid tænkte jeg ellers at nu må Wilbek rejse hjem fra et OL uden medalje, men nu lever muligheden i det mindste.

Link to comment
Share on other sites

De spillede ganske ok!

Tyskland slår de ikke, så tror desværre det var det OL. Til EM spillede danmark op til sit niveau og slog med nød og næppe Tyskland. Tror simpelthen ikke på at de slår dem mandag. Men håber.

Tyskland er også et godt stykke fra den styrke de havde til EM ser det ud til.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, har haft en syg, syg arbejdsuge og ikke været på MOL i en uge. Så her min forsinkede kommentar.

Tænkte med det samme.....avs der ryger guldet og formentlig også de andre medaljer.

I denne tråd har I talt meget om stregspillet.....altså angreb. Ingen tvivl om, at Knudsen er den måske bedste stregspiller i verden og at hans fravær i angrebet betyder meget, både fordi

- han nu engang er super god på sin plads

- hans stregspil er anderledes end Nøddebos og lansholdet nu igennem mange år har "designet" deres angrebsspil op med Knudsen som vigtigt element og Nøddebo på ingen jordisk måde kan forventes at indtræde i samme spil og udfylde rollen

At angrebet (specielt sammenspillet og ikke blot flotte hug) har haltet er selvfølgelig et kæmpe handiicap. Men der hvor jeg vidste det ville gøre endnu mere ondt, det var i forsvaret. Med Knudsen dernede, så havde Danmark verdens bedste forsvar......men måske verdens bedste målmand bagved. Det var Danmarks helt store force. På den ene side, at have et forsvar der var så sammenhængende at de gennem 60 min kunne holde verdensstjerne-modstandere stangen som intet andet forsvar i verden (i hvert fald på landsholsplan). For det andet, at dette meget stærke og "snu" forsvar kunne lave mange fastbrakes når de stjal bolden fra modstanderen. Uden Knudsen dernede, så er forsvaret kun godt, ikke verdens bedste.

For mig var Knudsen den værste spiller Danmark kunne miste. Fordi han både er den måske bedste på sin plads i angrebet og fordi han var en uerstattelig brik i at Danmark havde verdens bedste forsvar.

Gæt på det videre forløb? Umuligt at sige.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, har haft en syg, syg arbejdsuge og ikke været på MOL i en uge. Så her min forsinkede kommentar.

Tænkte med det samme.....avs der ryger guldet og formentlig også de andre medaljer.

I denne tråd har I talt meget om stregspillet.....altså angreb. Ingen tvivl om, at Knudsen er den måske bedste stregspiller i verden og at hans fravær i angrebet betyder meget, både fordi

- han nu engang er super god på sin plads

- hans stregspil er anderledes end Nøddebos og lansholdet nu igennem mange år har "designet" deres angrebsspil op med Knudsen som vigtigt element og Nøddebo på ingen jordisk måde kan forventes at indtræde i samme spil og udfylde rollen

At angrebet (specielt sammenspillet og ikke blot flotte hug) har haltet er selvfølgelig et kæmpe handiicap. Men der hvor jeg vidste det ville gøre endnu mere ondt, det var i forsvaret. Med Knudsen dernede, så havde Danmark verdens bedste forsvar......men måske verdens bedste målmand bagved. Det var Danmarks helt store force. På den ene side, at have et forsvar der var så sammenhængende at de gennem 60 min kunne holde verdensstjerne-modstandere stangen som intet andet forsvar i verden (i hvert fald på landsholsplan). For det andet, at dette meget stærke og "snu" forsvar kunne lave mange fastbrakes når de stjal bolden fra modstanderen. Uden Knudsen dernede, så er forsvaret kun godt, ikke verdens bedste.

For mig var Knudsen den værste spiller Danmark kunne miste. Fordi han både er den måske bedste på sin plads i angrebet og fordi han var en uerstattelig brik i at Danmark havde verdens bedste forsvar.

Gæt på det videre forløb? Umuligt at sige.

Enig noget af vejen, men Knudsen har aldrig været alfa omega for det danske forsvar. Danmark viste til EM at man havde det daværende stærkeste forsvar lige meget om knudsen var på banen eller ej, imo er Lars Jørgensen og Kasper Nielsen meget vigtigere forsvars elementer og knudsens fravær er ikke alt afgørende (Til trods for vi nok ville have været stillet noget bedre med Torsten Laen nu). Hvad betyder det så? jo, at det ikke er fraværet af spillere der begrunder at vi ikke længere har verdens bedste forsvar, jeg synes endda du er for flink når du siger forsvaret er godt .. det er i øjeblikket hullet som en si grænsende til det pinlige, udstillet ved f.eks. rusiske indløb der slet ikke opfattes før indløberen får et frit skud bag 3'erne (mere end en gang!). Der hvor jeg synes det går galt, er at vores 2'ere er begyndt at gå for langt frem iforhold til det jernsolide 6-0 forsvar vi markedede os med til EM. 3'erne viser tydelig forvirring omkring overdragelse af stregen og bliver alt for tit fanget på mellemdistancen uden at have leveret en spilstoppende tackling, den usikkerhed har bredt sig til resten af spillet og resultatet er det forsvar vi står med nu.

Desuden synes jeg det er på tide at Ulrik tager konsekvensen af at Hans Lindberg spiller uden selvtillid og skyder pligtmæssigt i lang hoftehøjde på alle hans 100% chancer uden at score. Modstanderne er jo efterhånden klar over at han maks skal dækkes op med en ½ mand og det er illusorisk når vi prøver at trække spillet bredt i den side. Kasper Søndergaard eller Klaus Bruun kunne sagtens aflaste Hans her, til trods for det ikke er deres favoritposition. Desuden kunne jeg godt tænke mig at Nøddesbo udvidede sit afslutningsrepertoire i sin venstre side (til trods for han har gjort det forbavsende godt), alle skud falder stort altid enten hård højt eller gevind bold i lang og det var tydeligt at den islandske målmand havde set vidoerne og nået samme konklusion.

Angrebet kan vi efterhånden ikke klage over, vi låser forsvarerne op og scorer de mål vi skal. Kasper Hvidt står bedre end vi fortjener og med enhver anden målmand havde vores nuværende forsvarspil gjort håndbold OL til en pinlig dansk affære.

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share