Gode træningshjul til tri/racercykel


Johnas J
 Share

Recommended Posts

Som overskriften lyder, er der nogle af MOL'erne med interesse for cykling som kan komme med lidt forslag til et godt sæt hjul til træning og evt. også konkurrence?

Jeg går ud fra, at du er interesseret i hjul med god aerodynamik. Jeg er glad for mine full carbon Reynolds Assault til dæk/slange. Der er en betydelig og mærkbar aerodynamisk effekt ved ca. 37-40 km/t og opefter. Vægten på 1.550 gram er i orden for et hjul med 46 mm fælge. Stivhed, acceleration og komfort sidder lige i skabet (jeg vejer 72-73 Kg). Det er spændt op med standard runde eger af metal fra Sapim eller DT, så skulle uheldet være ude, kan enhver cykelsmed fikse en ny eger. Navene skal rulles til de første 50-100 km - som de fleste andre nav - derefter er de meget letløbende og kræver ingen justering.

Reynolds laver variationer med 32 mm og 66 mm fælge. Ligesom de laver en dyrere serie til både lukkede/åbne ringe.

Ellers er der jo klassiskeren Cosmic Carbon serien fra Mavic, som også fås i forskellige udgaver, så der er lidt for næsten ethvert budget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share