hatfield


anabol
 Share

Recommended Posts

Vedhæftet er der et regneark med hatfields cykle a la TJ.

Du kører f.eks. den tunge dag om mandagen og den lette dag om fredagen, og så ændrer du bare hver uge som beskrevet i programmet... Det burde være ganske ligetil

Har ikke selv prøvet det, jeg synes umiddelbart at 5x6x85% lyder som noget jeg vil have svært ved at gennemføre :D

- Rod

Hatfields_Cycle_TJ_Ny.zip

Link to comment
Share on other sites

a la TJ

...hvad har han tilføjet/fjernet/ændret? Er det ikke en hel normal Hatfield?, eller er det jeg har troet har været en Hatfield, det har i virkeligheden været en TJ-mod?!?

TJ: :teachingfinger:

:lol:

/Bellini

Edited by Bellini
Link to comment
Share on other sites

Programmet er modificeret fra det oprindelige Hatfield program af Thomas j.

Dag 1: CAT dag (eksplosiv dag)

5 sæt x 2 reps x 75 %

Dag 2: Tung cycle

uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 %

uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 %

uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 %

uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 %

uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 %

uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 %

uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 %

uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 %

uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 %

uge 10: deload 3 sæt x 2 reps x 85 %

uge 11: nyt max forsøg.

Procenterne baseres på en 1 RM som du med sikkerhed kan lave altid.

Ikke en 1 RM, som du kan lave på en god dag

works like a charm!

jeg er gået fra 95 til 125 kg på programmet!! (af flere omgange)

Link to comment
Share on other sites

Armoured Female>Først en stor tak for at have fundet Casey Butts Weightrainer til mig igen! Det var det bedste site om styrketræning på nettet, men det forsvandt lige pludselig. Nu ser det altså ud til, at det er under genopbygning.

Dernæst må jeg påpege, at det du har linket til, ikke er det, som man normalt refererer til som Hatfields Cycle. HC er et peaking program, som koordinerer alle tre styrkeløftdiscipliner, og de trænes ikke alle på samme måde.

Her er Hatfields Cycle fra Dr. Squat:

Hatfields Cycle

Den er lidt svær at overskue, så jeg lavede engang en lettere læselig version af siden i Word-format. Den kan hentes her om et par minutter, når jeg får lagt den ud på nettet. Word-filen indeholder i øvrigt også Thomas J's kommentarer fra en debat om HC her på MOL.

Hatfields Cycle igen

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Bel K: Aha! :)

jsc: Eksplosiviteten på mine CAT dage med 75% var det så som så med de første 3 uger (der var nærmest spindelsvæv ml. stangen og min brystkasse) - men nu kører det fint :)

Jeg har skrottet alle hjælpeøvelser ved siden af bortset fra triceps pressdown og lateral raise - havde ellers tænkt mig at køre DB presses i HST programmet ved siden af, men da HST er et enormt ressourcekrævende og hypertrofistimulerende program ( :4smartass: ), så hørte jeg op med det af rædsel for at det skulle blive for meget for mit corpus i denne cuttetid.

Jeg har også sprunget 5x6 x 85% ugen over. Jeg kunne ikke klare det alligevel :chicken:

Link to comment
Share on other sites

AF>> Tak for din feed back.

Ja, det kunne da godt være man kunne arbejde sig op til at være eksplosiv med så høje procentsatser.

Det ser godt nok vildt ud med 5x6 med 85%. Dine valg af hjælpeøvelser ser meget ud som det jeg tror mit korpus kunne klare. Måske nogle lette (10+) dips?

Jeg vil i hvert fald prøve det på et tidspunkt, når jeg har kørt det vave loading jeg prøver pt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte en cyklus igennem for ca. et år siden med et rigtig godt resultat.

bænk - 135 -> 145

squat - 140 -> 160

død - 170 -> 200

Mine træningsdage var således:

Mandag - Tung bænk

Tirsdag - Tung squat/CAT død

Torsdag - CAT bænk

Fredag - Tung død/CAT squat

Jeg troede heller ikke jeg ville kunne klare de 5x6@85%, men det gik, hvor der er vilje er der vej :)

Link to comment
Share on other sites

søren--> kørte du så hatfield på død og squat også???

fordi jeg havde overvejet TJ´s dødløft cyklus ligesom baske gør, samtidig med hatfield på bænken

min styrke er faldet drastisk på det sidste (pisseirreterende) så vil gerne ha den op igen

Edited by anabol
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share