Muskel på et år


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hvor meget kan der egentlig trænes af muskeler på et år? Jeg har feks fundet ud af at BB`eren Ove rytter fik ca 1 kg om året, men i en af de bøger jeg har står der 5-10 kg på et år for begyndere! Hvor meget kan der egentlig fåes på et år? 1kg? 3kg? 10Kg Hvis man træner seriøst?

Link to comment
Share on other sites

Begyndere tilskrives muligheden at opnå ca 10kg det første år, hvis alt er iorden med mad etc.

Derefter går det langsommere.

Max et par kilo ren muskelmasse om året, er nok i toppen af hvad du kan forvente.

Det er ikke kun et spørgsmål om din træning er seriøs, ernæring og alt andet skal også spille.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forholdsvis nybegynder, dvs. har trænet ca. 1½ år. Har trænet ret seriøst/ intensivt og spist "det rigtige" i ca. 1 år...

I Februar i år vejede jeg 59 kg., nu vejer jeg 69! Altså ca. 10 kg. på 9 mdr.

Jeg er dog i dette tidsrum også blevet et par cm højere, men anyway!!

Der er noget om snakken! :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Husk lige at al vægt ikke er Muskel. Oberst.

Så hvis du er vokset skal du også tage på, og der ryger nemt et par kg på ekstra cm.

Jeg har taget omkring 4 kg på på 5 måneder. Men igen det er svært at sige hvor meget der er muskel. jeg synes stadig ikke jeg fylder meget, selv om jeg har taget 4½ kg på siden jeg begyndte på mit nye program. men et kilo om året er for lidt. Du kan godt lave 5-10kg pr år. Ikke umuligt. Selvfølgelig alt efter hvor længe du har trænet.

Link to comment
Share on other sites

Blackice>> Jeg er kun vokset ca. 2 cm. og har ikke taget fedt på  nogen steder. Måske det ikke er ren muskelvækst, men næsten da :wink4:

Det med 1 kg. muskel om året tror jeg ikke passer. Måske for folk der har trænet i 15- 20 år, men ellers ikke. Jeg ville skyde på ca. 3 kg. Og op til 10 for mig :newbie:

Link to comment
Share on other sites