Jeg kan sagtens se din pointe og forstå din tilgang. Men din tilgang er ikke den samme som min...Hvorfor træner du f.eks med 22kg x 5, 32kg x 3 når du senere laver 42kg x 8??
Da har du sgu kun trænet 1 effektivt set og de andre er volym på lav intensitet og lidt waste of time?? Er ikke tanken at komme op i de hårde niveauer direkt efter opvarming? Eller laver du opvarming i 5 set og kører 1 set arbejde i hver øvelse??
Hvis man vil blive stærk må man sgu træne hårdt. Som i din military press, hvorfor ikke lave f.eks 40kg x 8 reps x 5 set? Hvis jeg skulle træne på den samme måde som du gør i de to eksempler jeg quotede, då havde jeg kun set det som et arbejds-set.
(læs det hele som konstruktiv kritik)
Jeg følger et program, slavisk, programmet hedder; Wendler 5/3/1.
I korte træk er programmet sat sammen efter langsom progression. Og indtil videre har det virket. Jeg hiver langt oftere en PR hjem, end da jeg kørte i samme stil som det du beskriver...
De første 3 sæt er opvarmning, de sidste 3, er worksets, hvoraf det sidste sæt er et "All-out" sæt. Hvert løft er fastsat udfra ens 1RM.
Det er ikke nødvendigt at smadre sig selv fuldstændigt for at blive stærkere, slet ikke hvis du har tid til at vente på det.
Hvis du kigger rundt i de forskellige logs herinde, så vil du opdage at flere bruger eller har brugt, dette Wendler program
Dette indlæg er blevet redigeret af 321: 9. april 2012 - 18:09