Bjergtrold

Medlemmer
  • Content count

    1,943
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    77

Bjergtrold last won the day on July 23

Bjergtrold had the most liked content!

About Bjergtrold

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Recent Profile Visitors

6,234 profile views
  1. Mens jeg venter på bjergene....

    Update Havde træningstasken med i går og kom også fra job i rimelig tid. Dog lidt tilbage i intermittent fasting/spa + wellness ophold, bare med urtete det meste af dagen. Selvfølgelig morgenkaffe men vågnede af mig selv 4.15 og langt henad vejen god dag. I forsøget på at være lidt væk fra al uld, goretex, fleece stilen, så skulle jeg prøve at have fin kjole på. En lidt dyr en som jeg har lovet mig selv, at jeg vil sørge for at få brugt, så den ikke bare blev sådan en "1-aftens" ting. Well og var meget omhyggelig med at holde den væk fra kæde men lykkedes den så alligevel at ryge ind i bagre skivebremse da jeg morgencyklede til Banegården. Kom heldigvis ikke til skade = det allervigtigste, fik også hevet mig selv ud, parkeret cyklen og løbet til tog i højhælede sandaler. Dog så med to problemer 1) en hærget kjole 2) en cykel som ikke kunne køre. Kan selvfølgelig gå men er svært for mig i hverdagen at nå til cykelhandleren inden lukketid og er ikke selv handywoman. Well havde derfor behov for at komme hjem i rimelig tid og lykkedes mig heldigvis at få det meste ud fra bremse, så cykel kan køre, men stadig ikke helt godt. Må prøve at få lidt bedre styr på det de næste dage. Selvfølgelig også muligt, at jeg selv kan prøve at skille den lidt ad... Når jeg kører cyklen baglæns bliver der frigivet mere og mere kvast kjolestof. Hvad der skal ske med kjolen er så en helt anden sag, som jeg skal have en syerske til at hjælpe med at se på. Tror, at det vil være synd at skulle tage hele det nedre stykke af og den er ret vid med meget stof, så måske det kunne skjules lidt... don't know. Igen vigtigst, at jeg ikke stod på snotten ud over styret, eller den slags. Søndag blev det i øvrigt til knapt 7 km løb (jog) = Ballehage t/rt for SKØNT havdyp. Fik virkelig lyst til at finde våddragten frem for åbenvands pas og kunne jo starte i det små. Super coach har lavet program for mig til i dag og torsdag og tror, at sandsynligheden for at lykkes er størst, hvis jeg træner i FW ude i Herning. Ikke sikker på, at DGI huset Herning har alle maskiner og nåede jo ikke at rekognoscere tilstrækkeligt i går både cykel ting. Mangler desuden straps som er på vej, så må nok nedskalere dødløft med trapbar lidt. Nå dejlig dag til Jer derude Og må lige dele endnu en skøn sang
  2. Mens jeg venter på bjergene....

    I går blev udelukkende restitutionsdag med både husalfeopgaver og nogle indkøb. Til morgen tilgengæld mere hypertrofi træning med super coach J jeg bliver altid ekstra bange når coach selv siger, at det bliver en hård omgang inden vi går i gang. Træning d 11.7 Styrke Stadig i 1. hypertrofi uge. I dag tri sets med fokus på forkæde, bagkæde og indimellem et brystpres i maskine pas med en del gentagelser 10-12 men med pause i første del af bevægelsen. 1.tri set som blev kørt igennem 2 gange: Leg extensions i maskine 46 kg, 8 gentagelser, 2 sekunders pause i toppen Hack squat 8 gentagelser, 75 kg (havde nogle opvarmningssæt inden vi for alvor gik i gang), langsomt ned og så 1 sekunds pause i bunden Leg extensions i maskine 46 kg, 8 gentagelser, 2 sekunders pause i toppen 2.tri set som også blev kørt igennem 2 gange Leg curl i maskine, 46 kg, 8 gentagelse og igen 2 sekunders pause i bunden = mest flekteret Rumænsk dødløft med trapbar 65 kg, 8 gentagelser, 1 sekund i bunden Leg curl i maskine, kg 46, 8 gentagelser og igen 2 sekunders pause ved maks fleksion Uhhhhh det ser fredeligt ud på skrift men det var det ikke. Har det foreløbigt godt men skal nok ramme mig. Nyder at min træning er så veltilrettelagt og gennemtænkt ved træner. Det havde jeg aldrig nogensinde selv kunnet finde ud og kan jo mærke fra pas til pas, at jeg bliver stærkere. Har ikke lagt mig fast på endelig plan for ugen men opgave fra træner at få presset brystmuskler og ben i bund, i hvert fald en gang inden vi først ses på søndag pga diverse arrangementer. Har virkelig, virkelig haft nydt at kunne formiddagstræne men glæder mig honestly også til noget hverdag nu. Vil jogge en lille tur ned at bade, hvis nuværende opklaring holder. Kunsten ikke at falde i eftermiddagslur fælden. Skal helst tidligt i seng da jeg SKAL tidligt op. Har ikke set "The Mandolarian" men er fuldstændigt vild med Baby Yoda og faldt over denne lille perle af en animations musik video featuring Baby Yoda og Groot. Enjoy, hvis du bliver nysgerrig
  3. Mens jeg venter på bjergene....

    Enig og jeg elsker virkelig humoren i serien. Små sov vist ved første gennemsyn inden ferien men til tider, er det næsten hver sætning, der rummer et eller andet humoristisk twist eller reference til noget andet, såkaldte eastereggs vist. Note to self når hverdagen lige om lidt kalder - hellere gå i seng og sove tidligt frem for falden i søvn på sofaen og vaklen stivnakket ind i seng over midnat Nå Update!!!! Træning mandag d 5.7 Styrke Ab attack 25 min + ass attack 25 min Fortsat ikke tunge vægte men særligt til ass attack fik jeg faktisk sved på panden og det slog mig virkelig, hvilket velvære, der er i at få rørt mig. Vil simpelthen ikke have alle de nuldage når hverdagen starter igen lige om lidt. Løb Knapt 25 min løb. Træning tirsdag d 6.7 Restitution Dog noget powerwalk fra Langelinie til Østerport og rundt i Bagsværd. Nåede at få komprimeret en masse gode aftaler ind på få døgn på Sjællandsbesøg bla afslutning af et forløb, som jeg har haft hos en coach og som jeg har haft fået en masse virkelig godt ud af. Da det hele faldt på plads mandag eftermiddag tog jeg en hurtig beslutning og fik booket plads hos Nordic Seaplanes = hurtig og komfortabel måde at komme fra Århus til København på og det endda meget centralt, hvor jeg kunne cykle de få km ned i containerhavnen kort tid inden afgang og der er jo intet bøvl på den anden side, hvor jeg landede direkte på smukke solbeskinnede Langelinie. Efter Bagsværd drog jeg til Glumsø, hvor jeg havde hyggelig aften med en god gymnasieveninde og hendes familie. Onsdag tog til Allerød og så dagens træning. Træning d 7.7 Løb Lidt over 9 k med rygsæk fra Allerød st til mine forældres hjem i Hillerød = very nice Planen at se fodbold med mine forældre og bror + familie men af en eller anden grund virkede det ikke og endte med at køre med min bror til København og høre kamp i radioen, inden 2.halvleg på hotel, hvor jeg sov alt for sent i forhold til tidlig morgenstund og retur til Århus. Vildt at vågne tidligt, gå den lille km ned til Nordre Toldbod og en times tid efter være tilbage i smukke Århus og klar til pas med supercoach Træning d 8.7 Styrke Dag 1 i første hypertrofi uge ovenpå 3 ugers genoptræning og 6 uger med metabolisk stress fase Nu tungere vægte med aftagende antal gentagelser og nøjagtigt som forudset af super coach allerede mere ømhed i kroppen. Torsdagens øvelser var 1.Hacksquat, 2. brystpres i maskine 3. Leg extensions 4. Leg curls Må se at få medbragt lille bog til at notere vægtene ned Ovenpå måske kun 5 timers søvn og alle indtrykkene fra turen, sov jeg det meste af eftermiddagen. Egentlig en dejlig ting med sådan en eftermiddagslur. Spændt på at se, hvordan det bliver at skulle holde mig vågen en hel dag fra tidlig morgenstund. Selvom, at det har haft været en skøn ferie og selvom, at det måske lyder mærkeligt, så glæder jeg mig egentlig til at skulle i gang igen. Særligt, hvis jeg kan være kreativ mht at få udnyttet nogle af de mange trænings muligheder, som der faktisk ligger i transport, eller fx svøm ude i DGI huset i Herning inden toget. Jeg er egentlig glad for mit arbejde men ikke for, at jeg ind imellem tilsidesætter mig selv 100 % mange dage i træk. Not anymore Træning d 9.7 Styrke Dag 2 i første hypertrofi uge Del 1 Squat 4 sæt med henholdsvis 12,10, 8 og 12 gentagelser, holdt 1 sekunds pause i bunden på alle gentagelser og maks vægt var 50 kg på de 8 gentagelser Del 2 One arm pull down i kabel supersættet med deficit push ups, 4 runder af 12 gentagelser Del 3 Walking lounges med sandsæk på 20 kg, 20 skridt og supersættet med glutes bridges med ialt 36 kg i skødet 12-15 gentagelser Del 4 Leg extensions i maskine, super sættet med wide grip row i kabelmaskine, fik ikke noteret vægt i sidstnævnte, førstnævnte 12,10,10, 8 gentagelser måske med max på 46 kg Allerede i går aftes begyndte jeg at kunne mærke mine ballemuskler og i løbet af natten var det som om, at muskelømheden sneg sig mere og mere ind på mig. Igen med en god fornemmelse af, hvor helende søvn er. Må til at i gang med at prioritere det endnu mere benhårdt = tidligt i seng, når jeg uvilkårligt kommer til at stå tidligt op igen. I går aftes hyggede jeg mig med at få food preppet spidskålssalat, samt få bagt de gode courgette muffins og bananbrødet. Meget mere af den slags = god sund mad til at understøtte den hårde træning. I morgen kører super coach bussen igen 7.30, så dagens træning skal bare være let men har endnu ikke helt besluttet om det skal være lidt svøm, eller jog ned for at bade. Dejlig weekend og måske ferie til de heldige fra boardet, der skal i gang med det
  4. Mens jeg venter på bjergene....

    Tak kære Gregers for at lytte med
  5. Vestjysk dagligdag

    tænker stadig, at det er imponerende så vedholdende du er med styrke/løbe pas. Stor respekt fra mig
  6. Langt pokker i MOL

    Håber virkelig, at den nye seng hjælper på ryggen kære Gregers og ja kender så godt følelsen mht vores forældre, der pludselig er ældre og mere skrøbelige. Forhåbentligt kan vi holde os i gang så længe som muligt stay strong!!!!
  7. Tinapigens log!

    Masser af gode tanker til dig i forhold til de eksistentielle punkter. Selvom, at jeg ikke kender dine, så tror jeg alligevel, at jeg kan leve mig ind i det og genkende det fra mit eget liv. Plus masser af respekt for, at du sådan lige tager på oplevelsestur for dig selv. Enig med Gregers. Fortsat god sommer her fra
  8. Mens jeg venter på bjergene....

    Træning d 4.7 Styrke Bootylicious 1 time inkl med elementer for overkrop, ryg og mave - very nice men kørte ikke tungt Løb 30 min Stille og roligt og så alligevel med et lidt højere gennemsnitstempo end lørdag. Stadig meget langt fra tidligere men det vigtigste at være i gang igen. Senere i dag ab og ass attack og så lidt mere løb
  9. Motion i balance™

    Også fra mig Og lyder fedt med styrketræning. Det kan også noget, inkl for cardio bunnies som os (ikke at jeg helt lever op til det i øjeblikket)
  10. Mens jeg venter på bjergene....

    Træning d 2.7 Styrke Ass attack 25 min Ab attack 25 min Hurtigt overstået og ikke super hårdt men stadig god træning og kan godt mærke, at kroppen stadig restituerer ovenpå den hårde træning med super coach Træning d 3.7 Styrke Bodyfit i FW = very nice men stadig men let vægt på stangen. God fornemmelse af også at få arbejdet med mindre muskler + mave og ryg. Desuden skønt med et helt fyldt hold. Jo Delta varianten er her og det er jo ikke slut endnu, men hvor er det fantastisk at være lidt på vej mod normale tilstande. Føler mig så taknemmelig. Løb 30 minutter langsomt på løbebånd men endte op i 5.27 min/km, uden at det føltes helt håbløst. Det er meget svært at forklare den følelse af manglende udholdenhed, som jeg har haft haft i en længere periode... well men håber virkelig, at den er på vej væk, ligesom følelsen af min lugtesans, der omvendt vender tilbage. Hjemme følte jeg mig så inspireret, at jeg gik i gang med at mixe juli workout playliste. Det ender med, at de fleste numre kommer fra Fritz Kalkbrenners "Melodic House & Techno 2021", så måske jeg bare kunne have lyttet til den. Er ved at forberede tur til Sjælland med veninde/familie hygge, inkl planer om en del rygsæk løb og så har jeg bestilt hjemtur med Nordic Seaplanes torsdag morgen og det bliver meget spændende. Mange inkl min familie har allerede himmelvendte øjne over det her med, at jeg dukker op svedig og med rygsæk men what the h.., hvis det er det der gør, at jeg får trænet, samtidigt med, at jeg er social og hygger mig... well what´s not to like Senere mere løb enten før eller efter Bootilicious hos FW Dalgas Avenue. Stay strong derude Og et af de federe tracks fra ovennævnte playliste, hvis man kan lide den slags musik. Synes, at der er elementer af "Blissys Grove" fra Faithless, som er et af de numre som jeg aldrig bliver træt af.. well er nok ikke for alle
  11. Mens jeg venter på bjergene....

    Træning d 1.7 Svøm Fantastisk at være på svømmestadion igen og gik meget bedre end frygtet. Tror at jeg svømmede omkring 700-800 m men føltes godt og som om, at noget af det gamle "Total Immersion" teknik hang fast. Sauna desuden åben og der var varmt og skønt. Ville virkelig håbe, at jeg kunne få listet nogle flere plaske baske pas ind. Bagefter Glad mad og hygge med tri veninde J. Senere i dag ab og ass attack = korte intense sessioner men passer fint. Dejlig dag og snart weekend til boardet I øvrigt været super vild med "Lucifer" med gode elementer både fra "The Sopranos", "The Mentalist" "Sherlock Holmes" - god underholdning og jeg mener absolut, at Tom Ellis ville være et godt bud på den nye James Bond, som foreslået i video med klip fra serien
  12. Mens jeg venter på bjergene....

    Træning d 30.6 Styrke Pas med PT aka super coach J 1. Hack squat 62.5 kg, 6 runder af 8 gentagelser med 45 sekunders pause. Umiddelbart noget tungere end sidst men kunne nok i virkeligheden godt have været tungere endnu 2. Seated row med kabel supersættet med laterals dels i kabel og dels med små håndvægte på de sidste 2 ud af 4 runder. Mere avanceret end jeg nogensinde før har trænet men sjovt og effektivt. 3. Stående kabel i flyers supersættet med push ups, 3 runder, udmattende men godt 4. Prowler igen med bølge vægt, 5 runder af 75 sekunder; 100, 70, 90, 80 og 60 kg Meget dejlig afrunding på mange gode sessioner i løbet af de sidste uger. Der har haft været tryk på og super coach bad mig om ikke at forcere alt muligt. Well men det kommer jeg heller ikke til. Vil dog alligevel glæde mig til trænings bussen kører igen sidst på næste uge. Spin 50 minutter med gode gammel instruktør D, som er tidligere elite MTB rytter og som altid har haft timer, som har haft været mega gode Egentlig helt rart, at den nye holdsal i FW Scan er helt anderledes end den gamle men stadig træning midt i en byggeplads. Selvom at jeg justerede FTP undervejs, så var cykel nok alligevel ikke helt hårdt nok indstillet men ok for i dag. Fik sved på panden. I morgen svøm med gl tri veninde = totalt badeandsprojekt (for mit vedkommende) men så får jeg da taget lidt hul på det. Synes pludselig, at jeg rent faktisk kan smage min yndlings Earl Grey fra Pukka, så tror omsider, at det går lidt fremad med lugte/smagssans. Dog også sådan, at jeg med et kan lugte min underbos meget hvidløgs inficerede mad. Nå dejlig dag til Jer derude
  13. Mens jeg venter på bjergene....

    Træning d 28.6 Løb 40 minutters jog med lidt mere alm løb til sidst. Very nice. Var ellers tilmeldt spin men havde en lidt usædvanlig dag, hvor jeg var i Herning og sørge for noget. En rigtig god dag og kom afsted i tide men pga togbus mellem Skanderborg og Århus nåede jeg alligevel ikke frem. Træning d 29.6 Styrke PT med supercoach 1.pas Squat først let opvarmning og derefter 2 runder med 45 kg, 2 sekunders pause i bunden og 8 gentagelser, de næste 2 var med 50 kg og så 1 sekunds pause i bunden. 2.pas Glute bridge i maskine (Bootimizer) 12 gentagelser, vægt ? - supersættet med dødløft med trapbar 45 og efterfølgende 60 kg også 12 gentagelser, 3.pas Brystpres i maskine 4 runder 6-8 gentagelser, vægten endte på 50 kg, ind imellem pull up i maskine 9 gentagelser, forholdsvist let 4.pas Leg extension i maskine 8 gentagelser, 6 runder med 45 sekunders pause imellem, 40 dimser tror ikke at det er kg men måske pund (lb?) Anyhow MERE end sidst, så går i den rigtige retning. I morgen sidste pas med super coach i nok lidt mere end en uge pga sommerferie planer. Bliver nok godt med lidt restitution fra den helt hårde træning men samlet set har det haft været gået helt over forventning. Jo jeg har haft været træt ind imellem men har grundlæggende bare haft følt mig stærkere og stærkere. Følelsen af bare at syre til og være udmattet, som jeg i en periode havde ovenpå COVID infektion, ja den synes jeg slet ikke er så dominerende mere. Very nice. Var jo ellers begyndt at glæde mig til 27 grader og strandferie her hjemme i Århus men nu tegner det noget anderledes inkl brug for Goretex regntøjet i morgen. Stay strong derude
  14. Mens jeg venter på bjergene....

    Mange tak superløber Og jo blev vaccineret mod græs, birk og bynke og tror helt sikkert generelt, at det har haft hjulpet. Skimmelsvamp og dyrehår er stadig totalt kryptonit for mine luftveje. På Bikram yoga stedet var der jo en hund en periode men jeg er ikke sikker på, at det den. Dog er der stadig en måtte ved indgangen, som er fyldt med hundehår. Meget mere sandsynligt er det nok, at det er hele setuppet med varme, sved og store mængder fugt... det korte og det lange i hvert fald, at jeg skal sørge for ikke at blive eksponeret. Det har været dejligt de sidste dage at kunne få luft. Træning d 25.6 Styrke PT med supercoach. Husker ikke alle detaljerne men var godt gennemarbejdet og følte mig virkelig sund og stærk da jeg kørte ud i formiddagen. Var så på vinbar med en af mine bjergvenner fredag eftermiddag og selvom, at jeg kun drak 3 glas vin, så følte jeg mig totalt smadret hele dagen i går. Blev dog til lille løbetur Træning d 26.6 Løb 5 k, langsom jog Træning d 27.6 Styrke Mere morgen cirkus med super coach 1.pas Hack squat, 6 runder med 8 gentagelser, 45 sekunders pause, til sidst lastet med 60 kg, nice men ikke så, at jeg var ved at dø 2.pas Siddende kabel row supersettet med db laterals 4/5 kg, 12 gentagelser på hver, 4 sæt i alt, pres men ikke ulideligt 3.pas Kabel chest pres vekslende med bryst pres i maskine, hvor coach stod og lagde ekstra modstand på for den totale pectoralis udtrætning. Det var voldsomt trods halvandet minuts pause mellem de 2 back to back øvelser 4.pas Prowler, 5 runder af 75 sekunder med bølgeprincip .. 100, 70, 90, 80 og 60 kg, gik overraskende godt... Tydeligt, at jeg får god restitution, mad, søvn og ikke træningsmæssigt i øvrigt er overbelastet. Kunne godt være fristet af lidt jog, eller ganske lidt svøm men nu får jeg se, hvad jeg når. Dejlig dag til Jer derude
  15. Mens jeg venter på bjergene....

    Well one of those tough days, hvor jeg i morges måtte erkende, at jeg i går eftermiddags, aftes og og så stadig i morges, ja faktisk havde rigtig meget astma. Som eventuelle læsere vil vide, så elsker jeg virkelig Bikram yogaen men siden åbningen i 2008, så er det jo talløse gange, at jeg har haft måttet gøre denne erkendelse. Jo jo mine luftveje har det grundlæggende meget, meget bedre nu men åbenbart, kun når jeg ikke bliver eksponeret for noget. Og livet er bare for kort til astma. Jeg har virkelig svært ved at nyde nuet og være aktiv, når jeg først bliver bevidst om min vejrtrækning, tudserne i halsen, begynder at rømme mig etc. Well havde jo nået at købe klippekort, ekstra tøj, skridsikkert håndklæde, etc etc. Well nytter ikke noget. FW har jo noget heatwave halløj yoga, som tidligere fungerede ok for mig, så måske værd at prøve. En af mine alltime yndlingsinstruktører Mariam har også en masse yoga hold på Jens Baggesens vej og jeg tager jo ikke skade af at skulle cykle lidt her i ferien. Og tøjet har jeg allerede haft brugt på skøn løbetur i dag. Havde pakket badetøjet men det var lidt halvskyet og sådan, så var bare ikke super fristet. Til gengæld føltes benene stærke for en gang skyld (og lidt ømme). Træning d 24.6 Løb 10 k Blommehaven t/rt Very nice, ikke hurtigt men dejligt og skønt at løbe udenfor. Et dejligt plaster på såret ovenpå det med mine luftveje I morgen tidlig mere tortur med super coach - can't wait