Dette indhold er sponsoreret

Som ejer af en webshop, så kender du med garanti følelsen af at sidde fast og være gået helt i stå. Du er kørt fast i rutinen, din virksomhed sælger måske ikke helt ligeså godt, som den gjorde samme tid sidste år, og du ved ikke rigtig, hvordan du kan vende det. Det er et klart tegn på, at der snart skal ske noget nyt, så du kan få vendt tendensen.

Sådan arbejder du med Google, når du skal have skub i din søgemaskineoptimering. Det kan virke overvældende, men hvis du gør din research fornuftigt, så kan du hurtigt komme igang med det.

Men hvordan kommer du igang med at nytænke og sætte skub i din virksomhed? Det har vi heldigvis fire forskellige svar på, så du ikke behøver at opfinde den dybe tallerken. 

Arbejde med SEO og SoMe

Mange af os overser SEO og sociale medier, når vi skal lægge en ny markedsføringsstrategi, fordi vi tyr til de gamle metoder – som også virker, bare på en anden måde. Men det er en skam, hvis du ikke allerede bruger SEO og sociale medier, derfor skal du til at nytænke din måde at reklamere på.

En ny produktlinje 

Den mest oplagte måde, hvorpå du kan forny virksomheden er gennem dens produkter. Måske handler det om introduktionen af ét nyt produkt eller måske en hel linje. Dette er typisk løsningen, hvis du har solgt det samme produkt i en lang periode, og du oplever, at dine kunder efterspøger noget nyt. 

Nogle gange kan dette løses med små justeringer som f.eks. flere farver eller andre materialer på nuværende produkter.

En ny målgruppe

Hvis du oplever, at dit salg er stagnerende, så henvender du dig muligvis til den forkerte målgruppe. Det er en typisk fejl, som tit ses. Løsningen er her at sætte din marketingsafdeling på arbejde, så de kan afdække målgruppen og lave en segmentering. Når segmenteringen er foretaget, så er det en god idé at lave nogle test af produktet hos målgruppen.

En ny vision

Da du startede virksomheden havde du garanteret en stor idé og vision for, hvordan din virksomhed skulle se ud i fremtiden. Men du har måske undervejs opdaget, at din vision ikke længere passer til virksomhedens destination. Måske savner du en grønnere

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *