Mirakel-historie!


pickles
 Share

Recommended Posts

For 2 måneder siden begyndte jeg jagten mod en lavere fedtprocent. Da den efter en måneds tid så kun var faldet 0,2, valgte jeg at stoppe da det ikke var dét værd syntes jeg!

Men så fik jeg den tjekket her igår, efter en måned uden målrettet træning efter en lavere fedtprocent, og pludselig er den faldet hele 2 procent! Samtidig vejer jeg det samme, endda lidt mere, så det må da siges at være ok:)

- Så det er min træningsplan fremover;)

- Mikkel

Link to comment
Share on other sites

- Så det er min træningsplan fremover;)

Altså at lade være med at tænke over det :) - men tillykke med dine resultater ! dog ville det da være interresant for dig at vide, hvad du har gjort - så du har fiffet næste gang :)

Hvad har du brugt til at måle med ? der kan godt være udsving hvis du har målt den "elektronisk".

Link to comment
Share on other sites

Tak:)

Fik den målt af min træner, på en maskine vi har i centeret. Men vi var også i tvivl om resultatet, fordi jeg netop ikke havde trænet efter det! Så han tjekkede det også med en anden metode, som jeg ikke er helt sikker på hvad er! Men der blev resultatet i hvert fald det samme, så den er go' nok:)

Link to comment
Share on other sites

Du virker meget overrasket over den reducerede fedtmasse. Men er det lykkedes, er det selvfølgelig skønt. :4thumbup: Dog skal man altid være opmærksom på, at en del udstyr til fastlæggelse af fedtprocenter ikke måler fuldstændig korrekt. Derfor vil spejlet stadig være en væsentlig indikator for, hvorvidt fedtprocenten er faldet.

Keep at it! :)

Link to comment
Share on other sites

picles:

Hvis man anskuer din ændring i kropskomposition med streng matematisk sans virker det hele endnu mere "fantastisk". Hvad siger du til følgende regnestykke:

Først, må vi lige have styr på tallene. Du skriver at du vejer omkring 65 kg og har en fedtprocent på 11,5. Jeg antager at dette er dine mål EFTER dit fedttab. Eftersom du har reduceret din fedtprocent med 2% og samtidig endda øget din vægt en smule - lad os sige 0,5 kg - kommer jeg frem til følgende:

Før:

Vægt 64,5 kg, fedtprocent 13,5%, fedtmasse 8,7 kg

Efter:

Vægt 65 kg, fedtprocent 11,5%, fedtmasse 7,5 kg

Dvs. du har tabt (8,7-7,5) 1,2 kg fedt, hvilket jo ikke er helt hen i vejret, men hvad så med muskelmassen? Hvis ovenstående regnestykke skal gå op, så svarer det til, at du har opbygget (65-64,5 + 1,2) 1,7 kg muskler! Ikke dårligt. Hvis du blev ved med at vokse på den måde ville du på ét år have 20 ekstra kg ren muskelmasse.

Dette lyder usandsynligt, ikke mindst pga. du i nogle perioder har været i energiunderskud.

Tager vi i stedet et rent hypotetisk eksempel, som illusterer hvor meget fedt du rent faktisk skulle have smidt for at sænke din fedtprocent med 2%, ser det sådan ud:

Før:

Vægt 64,5 kg, fedtprocent 13,5%, fedtmasse 8,7 kg

Efter:

Vægt 63 kg, fedtprocent 11,5%, fedtmasse 7,2 kg

Dvs. et fedttab på (8,7-7,2) 1,5 kg, men til gengæld har du i ovenstående eksempel IKKE opbygget nogen muskelmasse (du har dog beholdt din nuværende muskelmasse og således heller ikke mistet noget!).

N.B. I nærværende indlæg tages der selvfølgelig forbehold for regnefejl og dårlige konklusioner. :biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share