Vi prøver igen


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

IM BACK.

Der er kommet en masse rigtig fede indlæg siden jeg var her sidst. Det er godt at se. Jeg er rigtig tændt på lidt mere HIT nu. Den måde jeg træner på nu fungerer godt, men der mangler lidt endnu. Men ihvertfald 1000 tak for alle de fede indlæg. Det er sjovt at se hvordan Morten Z og Lars alligevel er kommet til enighed mange gange. Det gør det hele meget nemmere.

Jeg synes det kunne være sjovt at se de folk som skriver her inde. Se hvor store de er, og se deres progrem, og resultater. For med alle de Hittere, kunne det være sjovt at se om resultatet VIrkelig er det samme eller bedre. For det er sådan lidt svært at forstille sig de helt store og markerede BB`ere som træner med Hit.

Jeg ved godt jeg har måske har nævnt dette en enkelt gang eller 24 før , men jeg prøver alligevel.

Vi snakker jo trænings pas på omkring 1time. Jeg ligger desværre stadig på 1½time. hvor mange øvelser er tilrådeligt pr muskel gruppe?

Reps snakker vi mellem 6 og 12, og sæt er der vidst bred enighed om at 1-2 er det bedste. lige nu har jeg 15 øvelser i mit program, og træner med 6-12 reps, og 2 sæt. Ud over det træner jeg mave og ben, på andre tidspunkter. Jeg træner programmer to gange om ugen. SÅ ja det er da lidt i HIT baner jeg træner. Men ikke helt. Men hvem ved, måske om nogle måneder træner jeg kun en gang pr uge.

Som det er nu har jeg 3 øvelser til biceps, og 3 til bryst, 3 til ryg, 2 til triceps, 3 til skuldrer , 1 til forarms,

Så hvad siger i til det ?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

I min ydmyg mening mener jeg at du også skal træne ben. Hvis du vil være størrere "overall" så skal du også tage meget på og squat og dødløfts træner den største mængde muskel masse overhovedet i bare én øvelse.

Jeg synes også det ser lidt korny ud hvis man har trænet i flere år uden at inkl. benene og har en kæmpe overkrop, så kan man ligne et æg med tandskikker som ben.

20-reps "breathing squats" er det mest produktive du nogensinde vil kunne gøre for at få mere masse. Prøv det. Tag en vægt du kan lave 10 reps med og lav 20 med ca 3 store vejrtrækninger imellem reps for at klare den maksimale vægt. Efter ET set burde du være nede og kysse gulvet-gå hjem hvil og kom igen en uge efter og gør det samme med lidt mere vægt end sidst.

lidt af gangen bliver til sidst meget.

Sørg også at få lige så mange trække øvelser(ryg) som pres øvelser ( bryst, skulder ). Mange har en tendens til at træne for meget bryst og skulder og de stærkere skuldre og bryst trækker skulderen mod sig hvilket kan give skader i skulderen.

En god udgangsvinkel kan være at have en horisontal press og træk øvelse og er vertikal(tror nok det hedder)pres og træk øvelse.

Bare min mening

Mvh yd

Link to comment
Share on other sites

blackice, meget tid kan spares med de sammensatte øvelser. Fx, efter BP og dips, er der ikke det store behov for mange sæt specifikt for triceps og skulder.

Bortset fra det synes jeg. at det er langt mere interessant, hvad *du* synes om din nye træning, efter du har øget intensiteten og sænket frekvensen. Kom med en evaluering efter 3 måneders træning.

Link to comment
Share on other sites

Hey YD. Jeg skrev også at jeg træner ben og mave andre dage. Jeg træner ben Onsdag, og søndag. Der laver jeg squat, og løber, og træner lægge.

Dødløft træner jeg sammen med mit FB program. Men jeg skal til at lave dødløft med stang, jeg har ind til nu gjort det med løse vægte. Jeg laver også lige mange ryg (træk øvelser) som pres øvelser.

Hmm godt råg Michael. Ikke så tosset. Det havde jeg egentlig ikke tænkt over. Dips kører jeg bare ikke særlig godt da jeg ikke har dip stativ.

Jeg har nu været i gang i cirka 2 månedr. 1½ måned med det her program.

Men uden tvivl synes jeg mit program er blevet 100% federe. Problemet er stadig lidt at jeg efter 1 time går død.

Men om det er mere effektivt ved jeg jo ikke.

Jeg føler jeg vokser, bliver ikke så markeret, men bare størrere. Det er også fedt nok. Jeg føler jeg laver meget mere under min trænning, meget mere intensivt, og løfter meget tungere vægte før.

Men jeg skal nok give status når jeg har trænet hele 3 måneder. Så må vi jo se om jeg er blevet størrere.

Link to comment
Share on other sites

blackice, dips var kun et eksempel. Jeg kunne også have skrevet BP alene, eller biceps efter chins. Generelt behøver de mindre muskelgrupper ikke så meget attention, hvis man udfører dem efter en basisøvelse, hvor de lige er blevet trænet. Med det for øje bliver det lige pludseligt nemt at træne på 1 time.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share