Hvilepuls


allerup
 Share

HVa er den???  

81 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

38, hvilket gør, at jeg altid skal ud i diverse forklaringer, hvis en læge eller anden hvidkitlet person tager min puls - og nej, hr. doktor, jeg lider ikke det mindste af svimmelhed! I forbindelse med en mindre operation i lokalbedøvelse sagde narkoselægen/sygeplejersken, at jeg jo tog det meget roligt, for min puls var ikke forhøjet. På min forespørgsel oplyste hun, at den under operationen lå på ca. 75! Jeg kunne så fortælle, at jeg aldeles ikke tog det roligt og at der var tale om en 100 %'s stigning - hvilket hun vist ikke troede på.

Som et beklageligt ps er min maxpuls kun ca. 165.

Link to comment
Share on other sites

Min er på omkring 35-38.. oplever ligesom CoqRouge ofte at skulle ud i en masse forklaringer. Senest fik jeg lavet en masse forskellige test af mit hjerte, og på et tidspunkt skulle en kvindelig læge lave nogle undersøgelser - hun tog det meget alvorligt og sagde at min hvilepuls BESTEMT var ALT for lav. Jeg prøvede at forklare hende, at jeg trænede ret meget, hvilket hun ikke synes gjorde noget forskel. Udover at spørge om jeg tog doping!?!?!!!

Link to comment
Share on other sites

hvilepuls på 42, men det er længe siden jeg har fået målt den.

Taget de sidste laaaange løbepauser i betragtning er den nok ikke ligefrem faldet, omvendt var det vist før jeg begyndte at dyrke cardio den blev målt.

puls ved mundligt eksamen: 180+ (et kvalificeret gæt)

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

Dyrkede for nogle år siden fast hvilepulssmåling (næsten) hver morgen, men nu bliver det kun til max. en gang om ugen. Gennemsnittet for de seneste par målinger er 38.

(Mand, 29 år, løber 2-3 gange om ugen)

Det er for øvrigt interessant hvor megen information du kan få ud af regelmæssige målinger af din hvilepuls; Hvis du eller standardiserer målingerne => altså ikke noget med at ligge helt stille den ene morgen, og hoppe i sengen inden målingen den anden:-))

Jeg valgte selv den nørdede version: Satte vækkeuret til 1/2 time tidligere end jeg skulle op, og havde pulsuret liggende klar ved siden af sengen. Når uret ringede tog jeg stille og roligt pulsuret på, satte vækkeuret en halv time frem og startede pulsuret. Herefter tog jeg gennemsnittet af pulsen fra det 15. -30. min.

I de år hvor jeg trænede intensivt og målte næsten hver morgen, var jeg til tider i stand til at fange optræk til overtræning, sygdom, etc. ved at justere dagens træningsaktiviteter i forhold til pulsen.

Hvorfor jeg gjorde sådan? Fordi:

1. Hård træning giver forhøjet hvilepuls! (Helt naturligt, ingen problemer!)

2. Hård træning kombineret med mangelfuld restitution giver ekstra forhøjet hvilepuls! (Helt narturligt, tid til at tænke sig om!)

3. Hård træning kombineret med mangelfuld restitution og manglende omtanke giver skader! (Helt naturligt, og ens egen skyld fordi man var blevet advaret!)

/C

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share