Røvtræt af dødløft


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Hvis man som jeg gerne vil køre dødløf - fed øvelse med masser load :devil: - men kun er interesseret i gains fra lænden og op. Hvilken variant skal man så vælge ??

For tiden kører jeg semi stiff legs til knæene med stangen gående i en bue således at den er ca 30 cm fra benene i laveste position. -Men jeg er i tvivl om det er måden at køre DL på, når nu man som sagt synes at booty'en er stor nok i forvejen.

Hva siger I til det ?

/jhax

Link to comment
Share on other sites

Stiff legs går i hvert fald meget i baglårerne, og går nok også i røven så.

Jeg er selv MEGET fokuseret på at mindske omfanget af den lidt for store gluteus, og jeg kører aldrig over 5 reps for at undgå muskelvækst.

Faktisk kører jeg næsten ikke dødløft længere. Har kun kørt øvelsen 3 gange her i efteråret, men er alligevel gået 10,5kg op i vægt.

Link to comment
Share on other sites

men er alligevel gået 10,5kg op i vægt.

Er din Gluteus blevet 10,5 kg tungere ? :unsure: :lol:

...jeg har iø kørt ca 2-3 sæt af ca 8-10 reps på det seneste, ku være at man ska lave om på det så ?! - men fra lænden og op vil jeg jo mere end gerne have vækst !

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

men er alligevel gået 10,5kg op i vægt.

Er din Gluteus blevet 10,5 kg tungere ? :unsure: :lol:

...jeg har iø kørt ca 2-3 sæt af ca 8-10 reps på det seneste, ku være at man ska lave om på det så ?! - men fra lænden og op vil jeg jo mere end gerne have vækst !

Ikke så flabet nu! ;)

Men shrugs, rows og chins er svaret.

De øvelser kan du køre for massen, mens du kører dødløft for styrke; det er sådan, jeg gør.

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore Postet den 14. Nov 2003, 21:26

hvorfor vil du kun have gains i overkroppen????

tjah, det siger vel sig selv ! synes i hvertfald at det fremgår fint i det indledende indlæg.
xax Postet den 14. Nov 2003, 21:26

Dødløft fra kasser af, f.eks. over knæ, så bliver det en led rygøvelse.

Hvis det er hvad jeg tror det er - jeg går udfra at man har et på kasser som man ligger stangen på, således at løftet først begynder ved knæbasserne - så bliver det nok svært for mig at køre sådan noget med kasser og sådan. Som den girlie-man jeg nu engang er træner jeg i et 'fitness-center' så får jeg nok lidt svært ved at udføre det i praksis.

Findes det ikke en variant el. to af dødløft, som er rigtig god for lidt overkrops BB og som skåner røv/ben, som man kan køre uden så meget 'udstyr' ??

Kan stable en Step bænk og en stang. Der er selvfølgelig etSquat Rack som man måske ku bruge sammen med en Step bænk, nu hvor jeg tænker over det. Men om det vil funge ?!! Jeg er i hvertfald rimelig sikker på at sådan en plastik Step-bænk hurtigt bliver træt af at der står 240kg på den :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Findes det ikke en variant el. to af dødløft, som er rigtig god for lidt overkrops BB og som skåner røv/ben, som man kan køre uden så meget 'udstyr' ??

For høvlan da, hvis du er angst for at træne ben og bagdel så er dødløft i alle dens varianter bestemt ikke noget for dig :) Umuligt at løfte tung vægt uden at involvere bagdelen - en af kroppens største og stærkeste muskelgrupper. Dødløft og dens varianter er og bliver ikke en isolationsøvelse.

Det nemmeste er at droppe dødløft fuldstændigt. Lav ryg-øvelser for lænden i maskine og træn det andet fitness gejl ved siden af ;)

PS iøvrigt er din underkrop underudviklet i forhold til den overkrop du render rundt med ;)

Link to comment
Share on other sites

PS iøvrigt er din underkrop underudviklet i forhold til den overkrop du render rundt med ;)
For høvlan da, hvis du er angst for at træne ben og bagdel så er dødløft i alle dens varianter bestemt ikke noget for dig  Umuligt at løfte tung vægt uden at involvere bagdelen - en af kroppens største og stærkeste muskelgrupper. Dødløft og dens varianter er og bliver ikke en isolationsøvelse.

Det nemmeste er at droppe dødløft fuldstændigt. Lav ryg-øvelser for lænden i maskine og træn det andet fitness gejl ved siden af

Tak for svaret !

Hmm.., det kunne da godt være at man bare sku lægge DL på hylden så. Og så bare gejle den to the max

PS iøvrigt er din underkrop underudviklet i forhold til den overkrop du render rundt med

Nix !

Med mindre man ligefrem synes at Tom Platz er 'the man', så vil jeg hårdnakket påstå at du ikke har ret i ovenstående. Men jeg har ikke ret meget lyst til at poste billeder der kan underbygge det. Jeg mener, Fittsmoker bliver vist stadig drillet med han 'bud-shot' ;)

Derudover er der også en hvis funktionalitet at tage hensyn til, når jeg allerede nu vejer små 97kg. Så går det helt galt hvis jeg begynder at bombe stængerne. Det er jo ikke så pratisk at veje mere end 100kg når man også vil spille lidt bold reglemæssigt - i princippet er jeg allerede for tung, som det er nu.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

For the record, så mener jeg også at den kære jhax har et underudviklet stel, men det er nu en gang ham selv der bestemmer, og så er det vel også rimeligt at vi nøjes med svare på det han spørger om, når det tidligere er blevet diskuteret. :)

Squatracket kunne nok bruges til dødløft fra over knæ. Det burde da kunne håndtere en del kg. B)

Link to comment
Share on other sites

For the record, så mener jeg også at den kære jhax har et underudviklet stel, men det er nu en gang ham selv der bestemmer, og så er det vel også rimeligt at vi nøjes med svare på det han spørger om, når det tidligere er blevet diskuteret. :)

Squatracket kunne nok bruges til dødløft fra over knæ. Det burde da kunne håndtere en del kg.  B)

Squatracket kan helt sikkert tage det, men jeg får nok brug for end bænk at stå på og så er det at det nok bliver problematisk. SAS har nok desværre en pointe i at jeg nok bare sku tage og droppe DL.

Det er ligefør at jeg synes at der her er perverst, men here goes:

Læggene har iø større omkreds end overarmene !

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Var det ikke måsen, der var problemet?

Det skal være et billede i samme stil, hvor du vender siden til, før man kan vurdere din squatbooty. ;)

:D så slutter festen :bootyshake:

...næh jeg synes at bare det er en del i overkanten at sige at mine ben er 'underudviklede'! Og så var ovenstående billede desværre lige det eneste som jeg lå inde med. Ballonlår er noget af det mest kiksede, i mine øjne, så det er klart at der vil være nogen som jeg vil være uenige med. Men 'underudviklede' ?! Det synes jeg sku næsten er morsomt !

Link to comment
Share on other sites

Udfra det billede du lige har postet, så synes jeg bestemt ikke dine ben halter bagefter. Tværtimod. Jeg synes næsten din overkrop halter en lille smule på det billede. Dog er dine lægge temmelig underudviklet, men det kender jeg jo alt til :D

Iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor du vil droppe dødløft. Hvis jeg var dig, så ville jeg beholde dødløften, og så bare lave neuromuskulær træning med lave reps. Det kunne være 5-6 singles med 80-90 % af max, inden du går igang med din egentlige rygtræning. På den måde kan du øge styrke i din ryg generelt, uden at øge muskelmassen i nogen af de aktive muskler. Det gode er så at den forøgede styrke kan komme dig til gode i dine andre rygøvelser. På den måde høster du forøget styrke, og inddirekte høster du mere masse i ryggen, uden at røven og benene vokser. Sådan ville jeg gøre det hvis jeg var dig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Udfra det billede du lige har postet, så synes jeg bestemt ikke dine ben halter bagefter. Tværtimod. Jeg synes næsten din overkrop halter en lille smule på det billede. Dog er dine lægge temmelig underudviklet, men det kender jeg jo alt til :D

Iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor du vil droppe dødløft. Hvis jeg var dig, så ville jeg beholde dødløften, og så bare lave neuromuskulær træning med lave reps. Det kunne være 5-6 singles med 80-90 % af max, inden du går igang med din egentlige rygtræning. På den måde kan du øge styrke i din ryg generelt, uden at øge muskelmassen i nogen af de aktive muskler. Det gode er så at den forøgede styrke kan komme dig til gode i dine andre rygøvelser. På den måde høster du forøget styrke, og inddirekte høster du mere masse i ryggen, uden at røven og benene vokser. Sådan ville jeg gøre det hvis jeg var dig.

Thomas

Tak for svaret TJ ! Det vil jeg prøve ! Jeg kunne evt kombinere denne løsningsmodel med XAX's forslag med rackpulls.

Ang. det seneste billed, det er taget fra en afstand af ca 2 meter og er ikke helt korrekt 'centreret', hvilket ikke får overkroppen til at se større ud. Men det yder, helt sikkert, benene større retfærdighed end de forrige billeder.

Læggene er rent faktisk ikke så små som de ser ud til, de hæfter bare lidt sjovt på mine kalve-stænger. Således at er de mere bagudrettede end man normalt ser ved lægmuskler. Det er jo en af den slags ting, som man ikke kan gøre så meget ved.

XAX - En skam at jhax's andre billeder gik tabt pga. hackerangrebet, men der var der ellers enighed om at benene godt kunne bruge noget mere størrelse.

...Og sådan gik det til at en tråd om BB DL, blev til vulgær blotter-trang B)

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke lige ve' det er det ikke til at se det, at det jhax der går igen på både sort/hvid og farvebillederne. Så det er praktisk talt umuligt at vurdere fysikken ud fra sort/hvid foto'et mht. perspektivering mv.

En skam at jhax's andre billeder gik tabt pga. hackerangrebet, men der var der ellers enighed om at benene godt kunne bruge noget mere størrelse.

Præcis

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har også set Pumping Iron - fed film - og Columbo er for vild! Den Fiat den flytter jeg sku lige, no biggy ! :pumpin:

Men hvad du mener med det, forstår jeg ikke helt ?

/ jhax

Der er ikke så meget at forstå ;)

Interresant, så så du altså også den squat/dødløft røv han rendte rundt med i de dengang moderne stramme bukser...synes nu han var meget pæn..faktisk den pæneste af alle dem der var med i pumping iron. Men smag og behag er som bekendt forskellig..

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

njah, nu står synet af hans popo ikke lige glasklart i hukommelsen. :tongue:

Men hvis man sammenligner vores indviduelle forhold mellem over- og underkrop, altså Columbo og jeg. Så er min underkrop mere dominerende end hans. Det S/H billed er ikke så langt fra virkeligheden endda. Men jeg byttede gerne om på det :) en smiule i hvert- Men altså manden er/var pro BB'er. Så gælder dig jo lidt andre regler end for en bleg-fesen fodbold spiller. Voldsomme lår kan jeg ikke bruge til noget, og jeg vejer allerede for meget til fodbold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share