Mængde protein efter træning


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Hvor meget protein du skal have efter træning er individuelt. Det kommer også meget an hvor mange frie aminosyrer der flyder rundt i din krop. Hvis du spiser regelmæssigt 6 gange om dagen skulle det være rigeligt med en cacaomælk for at beholde kroppen i en anabolsk tilstand. Men du skal huske at det også er vigtigt at beholde kroppen i en anabolsk tilstand efter træning og det kræver energi. Derfor er det også vigtigt at du får nogle kulhydrater sammen med den dåse tun du spiser en time efter træning. Jo længere tid du kan holde kroppen i det anabolske stadie jo større en muskelforøgelse.

Link to comment
Share on other sites

kommer lidt an på hvor meget jeg har presset mig selv

efter en let dag kan jeg godt nøjes med en 1/2 l drikkeyogurt og et par bananer.

en mellemhård dag tager jeg en l mælk eller cacaomælk

hvis det har været en rigtig ond dag tager jeg cacaomælken og smider nogen rå æg oveni (pasturiserede..jeg er ikke helt dum :))

jeg har brugt proteinpulver før i tiden, men har ikke råd lige nu.

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Post-træningsmåltidet er dagens vigtigste måltid!

Post-træning: 0,4-0,5g protein pr. kg kropsvægt samt 0,8-1,0g kulhydrat pr. kg kropsvægt.

Jo hurtigere optagelige næringsstofferne er jo bedre.

Personligt foretrækker jeg wheyprotein + maltodextrin, men cacaoskummetmælk, mælk, bananer, energibarer m.m. kan også fint bruges.

- MultiCoach

Link to comment
Share on other sites

LOS jeg stopper snart at Kradse brædt op i ANUS på dig din skod KAT :biggrin:

Hmm jeg kan ikke engang huske hvad det var jeg skulle have skrevet mere. Men jeg kan se at jeg har fået indsendt det inden jeg fik skrevet resten. Det ser ihvertfald sådan ud.

MulltiCoach hvad begrunder du dit valg af bananer med?

Jeg tænkte på hvad det er der er i dem som er godt til Post-træningsmåltid?

Link to comment
Share on other sites

"LOS jeg stopper snart at Kradse brædt op i ANUS på dig din skod KAT"

:biggrin:

Others have tried and failed...

Nå, men for ikke at lave endnu et indlæg uden potentielt værdifuld information (det var dét jeg så spydigt opponerede mod), så kan jeg da lige fortælle, hvad jeg selv indtager umiddelbart efter træning:

1 banan og 1 ltr. økol. skummetmælk.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner tungt 3-4 gange om ugen, bør ens proteinindtagen ligge på 1,4 - 1,7 g pr. kg legemsvægt pr. dag!

Studier har vist at hvis man fx ligger på 2,4 g, opnår man ikke specielt mere, modsat skal man indtage mindst 1,4 g, da man så et stort spring fra fx. 0,9 g.

Kilde: Ernæringskompendium fra Institut for Idræt v. Kbh. Uni, skrevet af bl.a Bente Kiens m.fl.

Summa sumarum: Hvis du ligger på omk. 1,5 g protein pr. kg legemsvægt pr. dag, skulle du være på den sikre side!

mvh jyk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share