Interview med George Halbert


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Du har ret til din mening men jeg synes det forekommer mig meget snævertsynet. Trods doping skal han stadig arbejde benhårdt for sine resultater. Så kan jeg også forstå på det hele at du hellere ikke finder de fleste præstationer i elitesport imponerende i dag. Fair nok...

Selvfølgelig har jeg ret til min mening.. jeg havde da heller ikke forventet andet! Muligvis skulle han arbejde benhårdt, men han skulle arbejde endnu hårdere hvis han var clean, ligesom det (hvis han var clean) ville være muligt at sammenligne ham med andre.

Ok, det er muligt jeg flueknepper.

Men jeg tager altså følgende "Muligvis skulle han arbejde benhårdt, men han skulle arbejde endnu hårdere hvis han var clean" som et argument for at du ikke er imponeret over hans resultat. Og så er det jeg skriver at man jo maksimalt kan arbejde med 100%. Derfor kan du ikke bruge arbejdsindsats som noget argument.

Link to comment
Share on other sites

Derfor kan du ikke bruge arbejdsindsats som noget argument.

Netop. George skulle nemlig ikke arbejde hårdere for at nå det han har nået drug-free. For han kunne ganske givet slet ikke løfte så meget, hvis han var clean. Man må formode at han træner 100 % optimalt under Louie´s erfarne vinger.

Om man så synes det er imponerende eller ej, må være op til den enkelte. Jeg kan sagtens se det imponerende i det. Og sålænge de indrømmer at de tager noget, og så længe de kun stiller op i ikke-testede konkurrencer, så kunne jeg ikke være mere ligeglad. Iøvrigt siges det at forskellen på AS-brugere og ikke brugere i styrkesport ligger på omkring 10 %, hvis alt andet er lige. Så man må jo formode han ville være temmelig stærk selvom han ikke tog AS. Det er bare ikke muligt at være konkurrencedygtig i ikke-testede forbund, hvis man ikke tager noget. Så man kan vel ikke klandre løfterne. Man kan vel kun klandre forbundet ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Øh, TJ! Man vælger vel selv om man vil konkurrere, og hvor man vil konkurrere?

Ja, netop. Og hvis man stiller op i et forbund hvor man IKKE tester, så skal man heller ikke brokke sig over at folk er dopet. Det er da indlysende at en større eller mindre portion af dem som stiller op IKKE er rene. Så jeg kan ikke se problemet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og mht. artiklen, så forekommer den mig lidt gammel og nok ikke helt up-to-date, og så er der lige forfatteren. Manden har før påstået at Kreatin ikke virker og er spild af penge, hmm...

Det er ikke korrekt. Saltin har talt for at kreatin burde sætte på dopinglisten, men han har aldrig påstået at det er virkningsløst

I øvrigt virker det som om du ikke rigtig ved hvem manden er, siden du stiller dig tvivlende overfor hans viden om dopinganvendelse indenfor elitesport. Indtil for nyligt var han formand for Antidoping DK, så mon ikke han (trods alt) har styr på sine facts?

Han er i øvrigt Ph.D. vejleder for Zacho himself og leder af Center for Muskelforskning her i Kbh. Bengt Saltin er en af hovedårsagerne til, at Danmark befinder sig i den absolutte verdenselite indenfor muskelforskning. Så giv ham lige lidt credit.

:)

Link to comment
Share on other sites

Ok, sorry my bad, men det ændrer egentlig ikke noget ved det. Han påstår jo at kreatin er vejen imod dopingmisbrug og det er farligt. Al forskning og emperisk viden har vist noget andet indtil videre, så det ændrer ikke på min grundlæggende mening.

I øvrigt virker det som om du ikke rigtig ved hvem manden er, siden du stiller dig tvivlende overfor hans viden om dopinganvendelse indenfor elitesport. Indtil for nyligt var han formand for Antidoping DK, så mon ikke han (trods alt) har styr på sine facts?
Selvom jeg er modstander af doping, så synes jeg ikke altid at Antidoping DK aggerer lige klogt og derfor er et formandsskab af Antidoping DK ikke et kvalitetsstempel i sig selv.
Han er i øvrigt Ph.D. vejleder for Zacho himself og leder af Center for Muskelforskning her i Kbh. Bengt Saltin er en af hovedårsagerne til, at Danmark befinder sig i den absolutte verdenselite indenfor muskelforskning. Så giv ham lige lidt credit.

Muskelforskning er fint, men hvad har det med kendskabet til dopingbrug i elitesport at gøre? Absolut intet hvis du spørger mig. Jeg kunne sagtens vide alt om at bygge en Formel 1 motor op fra bunden af, men det ville ikke være ensbetydende med at jeg havde nogen som helst indsigt i det politiske spil, som også foregår i Formel 1 verden.

Link to comment
Share on other sites

Han er i øvrigt Ph.D. vejleder for Zacho himself og leder af Center for Muskelforskning her i Kbh. Bengt Saltin er en af hovedårsagerne til, at Danmark befinder sig i den absolutte verdenselite indenfor muskelforskning. Så giv ham lige lidt credit.

Muskelforskning er fint, men hvad har det med kendskabet til dopingbrug i elitesport at gøre? Absolut intet hvis du spørger mig. Jeg kunne sagtens vide alt om at bygge en Formel 1 motor op fra bunden af, men det ville ikke være ensbetydende med at jeg havde nogen som helst indsigt i det politiske spil, som også foregår i Formel 1 verden.

Den sidste del af mit indlæg var egentlig også mest en sidebemærkning i forhold til den aktuelle diskussion. Pointen er såmænd bare, at Saltins og co.'s arbejde generelt er verdensklasse, og at han nærmest burde have gurustatus på dette board - uanset hvad man så mener om hans holdninger til kreatin.

Er der i øvrigt ikke noget med er du er Viking-kreatin pusher? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share