Mere "avanceret" BB program> TJ LÆS!


The Roc
 Share

Recommended Posts

Efter jeg har trænet BB i 1½ år synes jeg det var på tide at støbe et mere avanceret program sammen end mit nuværende, et program ”udarbejdet” af en fitness instruktør. Et typisk og simpelt program der går ud på at træne kroppen igennem 1 x ugentligt fordelt over 3 træningsdage. Der er for mange isolations øvelser, kabeltræk og maskiner i stedet for frie vægte og store basisøvelser!

Så nu har jeg støbt et mere avanceret program sammen, hvor kroppen trænes igennem 2 x ugentligt over fire dage, baseret på basisøvelser:

Man: 5 rep workout: Ryg-Biceps-Ben-Mave

Dødløf 3x5

Chin-up eller pulldown 3x5

Lever bent-over row 3x5

Barbell curl 3x5

Squat 3x5

Lever seated crunch 3x5

Incline crunch 3x5

Tir: 5 rep workout: Bryst-Triceps-Skulder

Barbell bench press eller Chest Dip 3x5

Barbell incline bench press 3x5

Barbell close grip bench press 3x5

Barbell lying triceps extension 3x5

Barbell shoulder press 3x5

Dumbell Lateral raise 3x5

Ons: Fri

Tor: 8 rep workout: Ryg-Biceps-Ben-Mave

Dødløf 3x8

Chin-up eller pulldown 3x8

Dumbell bent-over row 3x8

Dumbell curl 3x8

Squat 3x8

Lever seated crunch 3x8

Incline crunch 3x8

Fre: 8 rep workout: Bryst-Triceps-Skulder

Barbell bench press eller Chest Dip 3x8

Dumbell incline bench press 3x8

Barbell close grip bench press 3x8

Dumbell one arm triceps extension 3x8

Dumbell shoulder press 3x8

Dumbell Lateral raise 3x8

Lør-Søn: Fri

Jeg har ikke tænkt mig at køre til failure i mine øvelser hver gang, og aldrig forced reps. Forsøger at have konstant styrkefremgang ved at tage en anelse mere vægt på mine øvelser hver uge!

Men hvad siger i? Jeg vil blive utroligt glad for respons på dette program! Gode råd osv. Især fra dig TJ!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg synes dit program ser ret fornuftigt ud, og hvis du ellers har styr på din kost, søvn o.lign., så skal du nok få gode resultater. :)

Har dog lige et par kommentarer:

- Hvad med Shrugs? Den øvelse ville jeg klart tilføje, så dine trapz kan få en gang tæsk.

- Nu er du jo BB'er, så hvad med lægge? Skal du ikke have et par øvelser til dem?

- Jeg synes det er fint, at du veksler med rep-antallet, men du kunne også eksperimentere lidt mere med sæt-antallet. Forandring fryder og måske kunne du have gavn af at kigge på lidt WSB-inspireret periodisering med henblik på styrkeforøgelse.

- Lat. Raise er i mine øjne en god øvelse, men det er et supplement. Jeg ville ikke bruge den i hver skuldertræning, men hellere satse fuldt ud på de store skulderpresøvelser, og så smide Lat. Raise ind engang imellem.

- Som Lagoon vil jeg også anbefale at træne rear lats af og til.

Det var alt for denne gang. :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Overordnet synes jeg det ser OK ud. Der er dog mange af dagene som har en meget stor workload pga. øvelsesmængden, men det er ikke sikkert at det betyder noget.

Samtidig ville jeg nok foretrække at køre squat inden eller efter dødløft, da den efterfølgende rygtræning vil trætte ryggen endnu mere, og den spiller en meget væsentlig rolle i squat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

The Rock... fra WWF?? Min yndlings wrestler!! Nok om det...

Jeg synes dit program ser ganske godt ud - jeg er faktisk lige startet på et program der ligner dit til forveksling, dog lidt andre øvelser.

Men nu skal jeg nok snart igang med noget HHEEELLLLTTT andet!!!

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt jeres råd og lavet lidt om på mit program:

Man: 5 rep workout: Ryg-Biceps-Ben-Mave

Squat 3x5

Stifflegged deadlift 3x5

Chin-up eller pulldown 3x5

Lever bent-over row 3x5

Barbell curl 3x5

Lever seated crunch 3x5

Incline crunch 3x5

Tir: 5 rep workout: Bryst-Triceps-Skulder

Barbell bench press eller Chest Dip 3x5

Barbell incline bench press 3x5

Barbell lying triceps extension 3x5

Barbell shoulder press 3x5

Rear Lateral raise 3x5

Barbell shrug 3x5

Ons: Fri

Tor: 8 rep workout: Ryg-Biceps-Ben-Mave

Squat 3x8

Goodmorning 3x8

Chin-up eller pulldown 3x8

Dumbell bent-over row 3x8

Dumbell curl 3x8

Lever seated crunch 3x8

Incline crunch 3x8

Fre: 8 rep workout: Bryst-Triceps-Skulder

Barbell bench press eller Chest Dip 3x8

Dumbell incline bench press 3x8

Dumbell one arm triceps extension 3x8

Dumbell shoulder press 3x8

Dumbell Lateral raise 3x8

Dumbell Shrug 3x8

Lør-Søn: Fri

Bedre????

Link to comment
Share on other sites

KristianS>

Du siger du har et program der ligner mit til forveksling, dog med andre øvelser. Jeg synes det kunne være interessant at se hvilke øvelser du har valgt i stedet! Så skriver du ikke lige dit program i et indlæg? Det ville jeg blive utroligt glad for!

Link to comment
Share on other sites

Black> hvordan kan du have Arnold som avatar, og så ikke kende hans favorit skulder øvelse :eh:

Man griber et par håndvægte (og hvis det skal være ligesom Arnold, så skal de være TUNGE), og sidder på en bænk. Starten på skulderpresset er stortset som toppositionen i et dumbellcurl - håndfladerne ind mod skulderne. Så presser man vægtene op, samtidig med at hænderne roteres rundt, så man i toppositionen sidder som i et almindeligt siddende dumbell press. På samme måde roteres overarmene også udad, samtidig med at de presses opad. Øvelsen stimulerer dermed delts og rotatorcuff.

Link to comment
Share on other sites

KristianS>

Du siger du har et program der ligner mit til forveksling, dog med andre øvelser. Jeg synes det kunne være interessant at se hvilke øvelser du har valgt i stedet! Så skriver du ikke lige dit program i et indlæg? Det ville jeg blive utroligt glad for!

Du kan tjekke det ud i min logbog.

Link to comment
Share on other sites

Kristian kan du ikke kvæle den smølf. Jeg får lyst til at slå på den hver gang jeg ser den :biggrin:

Thommas B, ja det er pinligt. Hmm lydder ikke som en øvelse jeg kommer til at bruge tid på. jeg brugte også kun arnold i mangel på bedre. Jeg ville have brugt Mike Mentzer men gad ikke bruge tid på at få billedet ned i acceptabel størelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share