gode og hurtige mellemmåltider


Soeren k
 Share

Recommended Posts

JCQ taler du af erfaring?

Jeg elsker tun. Pudsigt nok selv om jeg har fået rigtig meget af det så kan jeg stadig godt lide det. Der er TOTALT meget protin i guleærter. Jeg fik lige tjekket æsken. kan man ikke blande tørpulveret i mælk, så har du din shake.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal i huske at der er forskel på tunarter. Det billigste tun kommer fra noget som hedder skipjack tun. Hold jer fra det. Det er ikke særligt pænt tunkød. De dåser som hedder lux tun, indeholder noget som hedder tongol tun. Det er meget lysere i kødet, og er meget mere rent og regulært. Jeg kan ikke få de billige dåser ned.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Øeee Claus B det var jo egentlig klamt. *lol*

Jeg aner ikke hvad det er for noget tun jeg spiser. Jeg æder det hele. Jeg tror de hedder lux faktisk. Jeg køber aldig de dyre, glyngøre tun. Jeg tror de her koster 7kr for en dåse eller sådan noget. Jeg kan ikke huske det.

Link to comment
Share on other sites

For lige at komme tilbage til ham "pelsdyrets" fromage frais :)

Jeg ville selv lige afprøve det, og købte den med "naturel flavour"

Det var ikke lige det store hit - specielt fordi jeg ikke havde noget at blande det op med!

Men i dag prøvede jeg lige at købe den fra cheasy med vanille smag - den kan anbefales! Selvom jeg normalt ikke er så vilde med den slags, ja så kan det sagtens guffes ned. Sammen med en banan er det helt kanon.

Ok protein indholdet er en smule mindre, men 6,7 g pr 100 g er da også OK!

10 kr i netto for sådan en fætter :)

DBM

Link to comment
Share on other sites

blackice> jepper, selv de skønneste kællinger ka smage af vestjydsk skidtfisk, desværre.. Det værste er når man bare ik kan få smagen væk igen. Men man kan jo ikke vinde i lotto hver gang!

En eller anden sagde noget om guleærte. Jeg smagte det i går og det smager helvedes godt og så er det ret let at hælde ned. Er der nogle der ved om man kan få det færdiglavet til rimelige penge???

Link to comment
Share on other sites

Hej Motun-Online

Man kan jo faktisk lave tun-bøffer!! :)

1 dåse tun

2 æggehvider

3-4 spsk. mel

salt+peber

evt. løg, selleri etc.

Tun og æggehvider (evt. løg, selleri etc.) røres sammen. Så putter man mel i og så kan man tilføje salt og peber efter smag.

Herefter formes farsen til bøf-agtige ting, og så kan de steges på panden i lidt olie...

De er faktisk helt ok!! :)

Nogen synes så også at man skal putte ris i farsen, så man også får ekstra kulhydrater, men det synes jeg personligt er lidt klamt!

...og så kan bøfferne vel også spises på rugbrød som et hurtigt mellemmåltid!

---

En anden ide til et hurtigt mellemmåltid er protein pandekager!!! :) Se http://www.dbff.dk/opskrifter.htm ...COOL!!

Gyver

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share