Funktionalitet i dagligdagen


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

Da jeg i mit arbejde har en del timer (16+ om ugen) hvor jeg går/står har jeg de senere år tillagt mig små vaner med øvelser jeg kan lave for styrke(og smidighed) mens jeg gør på bassinkanten.

F.eks fik jeg trænet en ankelskade væk ved hele tiden at gå og vippe op og gå/stå på tæerne.

Smidigheden giver lidt sig selv.

Er i øjeblikket igang med skuldrene. Laver en øvelser hvor jeg trækker skulderbladene sammen - holder den et par sek inden jeg slapper af igen.

Transversus er jo også oplagt at træne...

Nu til spørgsmålet:

Nogen som har flere øvelser at denne slags som jeg kan gå at lave når jeg er på arbejde?

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Nu til spørgsmålet:

Nogen som har flere øvelser at denne slags som jeg kan gå at lave når jeg er på arbejde?

Det er jo ren holdningskorrektion du har gang i der! :) En rigtigt god ide iøvrigt.

Prøv at bruge spejlet som indikator for svage punkter. Altså: Er der steder, hvor holdningen "halter". Du beskriver selv adduktionen af skulderbladene, og det er hyppigt her problemerne ses. Altså for LIDT adduktion af skuldrene, som følge af for meget bænk, og for lidt ryg træning :)

Link to comment
Share on other sites

Undertegnede skifter snart sin kontorstol ud med en swissball (den var også billigere end en ny stol), som kan give en god stabilitetstræning mens jeg alligevel sidder og læser (eller surfer på MOL) :xmas:

Jeg ved dog ikke hvor meget den ville pynte i et åbent kontorlandskab :tongue:

Kontorstolen er skiftet ud.

Men jeg sidder jo ikke ned når jeg er på arbejde.

Det er jo ren holdningskorrektion du har gang i der!  En rigtigt god ide iøvrigt.

Prøv at bruge spejlet som indikator for svage punkter. Altså: Er der steder, hvor holdningen "halter". Du beskriver selv adduktionen af skulderbladene, og det er hyppigt her problemerne ses. Altså for LIDT adduktion af skuldrene, som følge af for meget bænk, og for lidt ryg træning 

Flere års arbejde og focus på holdning er ved at have trukket min "svømmerskuldre" tilbage hvor de hører hjemme (sammen med den fact at jeg pga en skade i flere år ikke kunne lave presseøvelser for skulderen)

Nogen ideer til styrkelse af knæ i forholdsvis almindelig stå/gåpositioner uden noget udstyr?

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Nogen ideer til styrkelse af knæ i forholdsvis almindelig stå/gåpositioner uden noget udstyr?

Stå på et ben, synk lidt ned i knæ, og "gå frem" med det modsatte ben, uden at sætte det i. Kræver stor stabilitet og koordination. (og balance selvf.)

Stå på et ben, og pres modsatte imod væg ell. lign (optræner stabilitet via vastus medialis obliiqus)

Statisk hold (både i abd. og add. retning), med lidt afstand mellem fødderne. Optræner statisk styrke) :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Køb et vippebrædt og til at stå og balancere på mens du skriger kommandoer til tropperne.
Hehe - ja - det kunne sgu være morsomt at stå at balencere på et vippebræt i sneen i fuld ski-udstyr
Stå på et ben, og pres modsatte imod væg ell. lign (optræner stabilitet via vastus medialis obliiqus)

Se - denne øvelse lyder især som noget jeg kunne bruge. Skal benet presses ud eller indad?

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Får lige maxp til at finde et link, haha, den skulle være god nok, selvfølgelig kan I også knibe, der er bare ikke så mange huller at lukke.

Formålet skulle vist være at få øget kontrol med både vandladning og hvad der ellers kommer ud.

Hov, for langsom :angry:

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share