Pavelizer


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Nogen speciel grund til at det lige skal være Pavels torturinstrument?  :)

Flere>Angående links: I selskab med Google har jeg selv gennemsøgt nettet, så jeg har læst det meste her. Det, som jeg især var interesseret i, var personlige erfaringer fra andre MOLboer. Måske skyldes det en overdreven skepsis på min side, men jeg stoler altså mere på den slags end på udsagn fra en hjemmeside, som jeg ikke ved noget om.

Hvorfor netop dette torturinstrument? Ikke for noget specielt, og dog: Jeg ville forvente, at der ikke er helt så meget TV-shop i en Pavelizer, men erkender, at jeg kan tage fejl. Jeg er absolut modtagelig over for andre ideer/produkter.

Hvorfor efterlyser jeg ideer? Jo, jeg træner hjemme og har et rimeligt udstyr til min rådighed, men jeg føler ikke, at jeg kan komme længere med mine "hyperextended crunches", som er den hårdeste øvelse, som jeg kan finde på at lave. Jeg laver den med 25 kg holdt i pandehøjde og kan ganske enkelt ikke holde mere vægt uden at få bygget fingerforlængere! Jeg gider rent ud sagt ikke indskrænke min progression til blot at lave flere og flere reps. Jeg eksperimenterer for tiden med at lægge nogle vægtskiver under benene på den ene ende af bænken, så der bliver en smule hældning og dermed formentlig større modstand, men der er grænser for, hvor langt jeg kan gå ad denne vej uden at gå på kompromis med stabiliteten

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke helt klar over om dit mål er hypertrofi eller styrke (eller noget helt femte ;) )

Men jeg er nok lidt skeptisk over for den gode Janda/Pavel ting. Den er ikke specielt funktionel (idet den bl.a. fungerer vhj.a. reciprok antagonisthæmning). Samtidigt synes jeg der findes så mange andre gode maveøvelser, som samtidigt er mere funktionelle. :)

(artiklen "sixpack til sommer" på Getbig kommer med gode bud) Personligt træner jeg Full contact twist (Med eleikostangen) og AB-wheel (med en håndvægt). Begge øvelser anbefalet af comrade Pavel ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke helt klar over om dit mål er hypertrofi eller styrke (eller noget helt femte ;) )

Men jeg er nok lidt skeptisk over for den gode Janda/Pavel ting. Den er ikke specielt funktionel (idet den bl.a. fungerer vhj.a. reciprok antagonisthæmning). Samtidigt synes jeg der findes så mange andre gode maveøvelser, som samtidigt er mere funktionelle. :)

(artiklen "sixpack til sommer" på Getbig kommer med gode bud) Personligt træner jeg Full contact twist (Med eleikostangen) og AB-wheel (med en håndvægt). Begge øvelser anbefalet af comrade Pavel ;)

Tak for tippene - vil tjekke dem senere i dag.

Når jeg bliver spurgt om mål, er det, at jeg let bliver lidt fjern i blikket - for, som jeg har skrevet andetsteds, er min interesse for jernløftningen mest noget, der stammer fra dengang, at det var supplerende træning for anden sport. Det er ikke tilfældet mere, men jeg kan slet og ret godt lide at træne! Følger der en smule hypertrofi og noget ekstra styrke med er det fint, men først og fremmest har jeg ikke andre mål end at se fremgang. Det er nu engang min måde at undgå at se alderen i øjnene på! Gode venner og bekendte render rundt og ligner oppustede skygger af de veltrænede folk, som de var for 20 år siden. Det vil jeg ganske enkelt ikke lade overgå mig selv! Egentlig er perioden lige nu første gang i 20 år, at jeg har løftet jern regelmæssigt i mere end 2 måneder i træk, men gad vidst, om ikke jeg skulle holde ved og se, hvad der sker. Jeg har i hvert fald mere talent her end på langdistanceløbssiden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share