Priser i SATS - Huh???


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Sats, Fitnessdk, Sports Club, Hard Work osv......de er lavet til motionister ikke til folk der vil træne styrketræning seriøst......Jeg har prøvet alle centre i KBH og de fleste uden for; det gælder det samme for dem alle sammen, dog mere eller mindre......jeg vil dog sige, at det nye Hard Work i Roskilde slår alt ......fx er der 12 bænke på række som er boltret fast og et spejl der dækker hele rækken og vægte i lange baner...flere squat stativer osv.....bare for professionelt..........

ps.

Hvad skal man med en løbe- og cykelmaskine med tv indbygget???? Sådan nogle har de i Fitnessdk på kgs. nytorv.....total lamt; synes det forvirre mere end det gavner...........

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

--> Arne

Jeg forstår egentlig ikke helt hvad dit indlæg har at gøre med mig.

Træning for velvære - det giver ikke meget mening, hvis det ikke også indebære at man kommer nogen vegne med sin træning! Hvis man bruger. lad os sige 2 eller 3 gange 90 minutter per uge - så er der jo ingen som helst grund til at den tid ikke skal bruges bedst muligt - det vil sige på den bedst mulige træning!
Enig. Jeg har vist heller ikke sagt andet. Får man måske ikke en effektiv træning med squat, lunges, step ups, bent over barbell row, t-bar row, skulder pres osv, div. pull down øvelser osv ? :blink: Disse øvelser og mange andre er jo mulige at lave I de fleste centre.
Der er ingen grund til at forholde folk oplysningen om hvad der er de grundlægende principper –

Jeg gentager lige mig selv: Enig. Jeg har vist heller ikke sagt andet.:blink:

ej heller grund til at indrette sit center så optimal træning ikke er mulig...
Enig. Jeg har vist heller ikke sagt andet (igen). Jeg forelagde bare nogle argumenter for hvorfor nogle af kæderne ikke havde 30 kg håndvægte. Og igen som nævnt mange mennesker kan sagtens få en optimal træning i de fleste kæder.
På nogle områder er frivægte helt overlegne.

Ja specielt mht funktionel træning.

Ingen maskinøvelse kommer i nærheden af det potentiale der ligger i fri squat - derfor bør et ordentligt center tilbyde den mulighed!

Ja specielt mht funktionel træning, men jeg er ikke sikker på at man kan påvise at alle maskiner dårligere mht hypertrofi træning end fri vægt. Bid venligst mærke i ordet alle. Giver fri vægtsquat større muskelvækst end hvis den var udført i en smidtmaskine eller en hack-squat? Er leg curl dårligere end stiff-legged deadlift, nej vel. Hvis du har bevis for andet, må du meget gerne give det til mig? Endvidere har jeg jo netop skrevet, at de fleste store fitnesskæder til mit kendskab har en stang med tilhørenende rack, bænk osv og tilstrækkelig med vægte (til de fleste), og dermed også squat. Som nævnt må jeg indrømme, at jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg, men det kan være at du ikke har læst mine.

mvh

Oliver

:) :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam læst dem Oliver - og jeg er da ganske tilfredds med at vi er enige. Dog er det jo desvære et fåtal af de store kæder der har rigtige squatracks - i SATS er det i Københavnsområdet vist kun i Parken - og det er sørgeligt.

Link to comment
Share on other sites

--> Arne

Du er hurtig og rart at høre vi er enige :)

Dog er det jo desvære et fåtal af de store kæder der har rigtige squatracks - i SATS er det i Københavnsområdet vist kun i Parken - og det er sørgeligt.

Jeg er enig i at det ville være sørgeligt, men sidst jeg var i SATS Vesterbro, Frederiksberg Svømmehal og Englandsvej var der et. Endvidere er SATS jo ikke den eneste fitnesskæde. I Hard Work Valby og Nørrebro er der også racks mv. Men jeg må tilstå, at jeg ikke kender til tilstanden i andre centre/kæder, så det kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg har da også været i centre, hvor at det har manglet :angry:

mvh

Oliver

:)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Jeg har vist heller ikke sagt andet. Får man måske ikke en effektiv træning med squat, lunges, step ups, bent over barbell row, t-bar row, skulder pres osv, div. pull down øvelser osv ?  Disse øvelser og mange andre er jo mulige at lave I de fleste centre.
Så er vi ikke heller ikke så uenige (jeg vil dog gerne have dødløft med).

Jeg træner selv i Hardword på Nørrebro, hvor jeg ikke har noget at indvende imod udstyret, men som Arne siger, så har de det ikke alle steder.

Men:

Er leg curl dårligere end stiff-legged deadlift, nej vel

Legcurl er en isolationsøvelse, som kun træner hamstrings, medens stivbenet dødløft også træner erector spinae og gluteus maximus, så på den måde træner den flere muskler (om man er intersseret i en stor gluteus er så en anden sag :) ). Tilsvarende med squat.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

--> Chris27

Vi er alle enige, herligt:bigsmile:

Jeg var desværre ikke præcis nok da jeg sammenlignede leg curl og stiff legged deadlift. Denne udtalelse var rette mod træning af hasemuskulaturen, og der giver leg curl (i følge Tudor Bompas EMG undersøgelser i hans bog) et større stmiuli (spænding på) af hasemuskulaturen. Så hvis man vil have større baglår, må den være at foretrække.

mvh

Oliver :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
fx er der 12 bænke på række som er boltret fast og et spejl der dækker hele rækken og vægte i lange baner

Er der ikke også det i hard work på nørrebro? B)

Hej Jonasm

Det er der sikkert, men det er noget gammelt l...! Det sindssyge ved Hard Work i Roskilde, er den måde centre er bygget op på.......fx. der hvor man træner tungt og hvor der bla. er 12 bænke på række fra Hammer (de bedste bænke der findes) har de lavet i et lokale for sig selv.... rummet er pænt stort og malet i helt sort...belysningen er en blanding af neon- og projekterlys......det virker bare for cool!!! (rummet motiver en helt vildt - det ser for sindssygt ud *G*) (og der er faktisk ret mørkt der ind e- lidt uhyggeligt) jeg kunen faktisk blive ved........men det skal bare opleves...... B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share